כאלו ניסיתי: Bose QuietComfort QC35


בשנתיים האחרונות, יותר ויותר יצרניות אודיו מוסיפות לקטלוג המוצרים שלהן אזניות הכוללות ביטול רעשים אקטיבי (Active Noise Cancelling), אך החלוצה בתחום, והמזוהה ביותר עם הסוג הזה של אזניות היא ללא ספק Bose האמריקאית. בשנת 1978, עלה מייסד החברה עמאר בוז על על טיסה מסחרית יחד עם אזניות שיועדו למערכת הבידור לנוסעים בטיסה, כדי לבדוק את איכותן. הוא התאכזב לגלות שהאזניות החדשות לא מסוגלות להתמודד עם רעשי הרקע בתא הנוסעים, ולא מצליחות להתגבר על רעש המנועים, המזגן, הדיבורים והתינוקות במטוס. זו היתה הנקודה שבה החליט שיש צורך לעשות שינוי דרמטי ולרכז את מאמצי חטיבת האזניות בחברה, בהתגברות על רעשי רקע מהסביבה, פרוייקט שהעבודה עליו החלה כבר בשנת 1964. 25 שנה מאוחר יותר, חשפה את אזניות ביטול הרעשים האקטיבי הראשונות שלה, איך לא, עבור חברות התעופה. בזמן שחלף מאז, הפכה Bose ליצרנית המובילה והראשונה שחושבים עליה בהקשר הזה, במידה רבה של צדק.

Bose QuietComfort QC35 (צילום: גד גניר)


ה-QuietComfort QC35 שהגיעו באופן רשמי לישראל בחודש יולי, הן אזניות הבלוטות' היחידות בקטלוג החברה שכוללות את מנגנון סינון הרעשים האקטיבי. אלו הן אזניות אלחוטיות בתצורת Over The Ear המהוות מוצר הדגל של Bose בתחום הזה. הן בילו אצלי תקופה ארוכה יחסית, פיתחתי לגביהן דיעה מאוד מוצקה, אך לקראת סיום הבדיקה קרה משהו שאמנם לא שינה את הרושם הכללי, אבל גרם לי לשפוט אותן באופן טיפה אחר. אם אני נשמע כמו קליקבייט של עצמי, זה בכוונה, אבל אם אתם חסרי סבלנות אתם מוזמנים כרגיל לקפוץ לפסקה האחרונה ולהרוס לעצמכם את כל המתח שאני מנסה לבנות כאן.


Bose QuietComfort QC35 (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort QC35 (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort QC35 (צילום: גד גניר)


יצרניות האזניות השונות משקיעות לא מעט בעיצוב אופנתי ואטרקטיבי. לחלקן זה מצליח יותר, ולחלקן מצליח פחות. Bose בכלל לא מנסה להכנס למגרש הזה. ה-QC35 נראות רציניות, אבל לא יסובבו את הראש של אף אחד בסביבתכם. הן עשויות פלסטיק, הכפתורים שלהן סטנדרטיים לחלוטין ואין כאן פינוקים או גימיקים כמו שליטה באמצעות מגע או דברים כאלו. אין גם חלקי מתכת, ובאופן כללי, למעט הלוגו של Bose, אין כאן משהו שמשדר יוקרה, לפחות לא בצבע השחור של היחידה אותה קיבלתי לבדיקה. ברמה הפרקטית, ה-QuietComfort QC35 נפלאות: הן קלות יותר מכל אזניות Noise Cancelling אחרות שהצמדתי לאזניים שלי, העיצוב שלהן קופמקטי ולא מגושם כמו רוב האזניות מהסוג הזה, וכריות האזניים רכות ונוחות. אין ספק שב-Bose חשבו על נוסעים בטיסות טרנס אטלנטיות כאשר תכננו את האזניות האלו ודאגו שיהיו מספיק נוחות כדי שלא תצטרכו להוריד אותן מהראש בתדירות גבוהה. הכפתורים הפיזיים אמנם פחות מלהיבים משליטה באמצעות מגע, אבל הם עושים את העבודה.

בדקתי כמה וכמה אזניות עם ביטול רעשים אקטיבי, של מגוון יצרניות. אף אחת מהן לא מתקרבת למה שיש ל-Bose להציע בכל הקשור לביטול רעשי רקע. רק ברגע שמסירים אותן מהאזניים, מבינים עד כמה רועשת הסביבה. בכל פעם שהפסקתי להאזין באמצעותן למוזיקה והנחתי אותן בצד, גיליתי שהפכתי לרגיש באופן קיצוני לרעשי המזגן, הצנרת, ומאווררי המחשבים שבסביבת העבודה שלי. הניתוק הוא כמעט מושלם. ברגע שמניחים את האזניות על האזניים, כל הרעשים האלו נעלמים, והן עושות אפילו עבודה לא רעה בטשטוש קולות של אנשים שמדברים בסביבתכם.

Bose QuietComfort QC35 (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort QC35 (צילום: גד גניר)


על רקע העבודה המופלאה שעושה Bose ביצירת שקט, אני מוכרח להודות שדווקא באיכות השמע הן לא הלהיבו אותי במיוחד. ה-QC35 נשמעות לא רע, אך מדובר בצליל שטוח, עם באסים מרוסנים וחלשים מדי לטעמי. בתחום המיד והצלילים הגבוהים הן עושות עבודה טובה, אך באופן כללי חסר לי כאן עומק, והתחושה היא שהצליל לא עשיר מספיק. אני לא יכול להגיד על ה-QuietComfort QC35 שהן לא נשמעות טוב כי זה יהיה לא נכון. הן ללא ספק אוזניות מצוינות, אך אופי הסאונד שהן מייצרות פשוט לא מצליח לרגש אותי. באופן מפתיע, ה-QC35 לא תומכות ב-APTX, פרופיל המאפשר העברת יותר מידע דרך בלוטות', ובדרך הזאת לשפר את איכות השמע. עם זאת, לא הייתי תולה בהעדרו של פרופיל זה את האשמה לכך שהסאונד לא הצליח להלהיב אותי. כבר פגשתי בעבר אזניות שהתהדרו בפרופיל הזה ולא סיפקו את הסחורה.


ב-Bose מצהירים כי הסוללה של ה-QuietComfort QC35 אמורה להספיק לכ-20 שעות של שימוש. אצלי הן שרדו באיזור ה-17-18 שעות, הישג מרשים ביותר. הסוללה כאן היא מובנית, והטעינה מתבצעת דרך שקע MicroUSB. אם יש בכוונתכם להאזין למוזיקה ברצף לזמן ממושך יותר, תוכלו לחבר את הכבל המצורף ולוותר על קישורית ה-Bluetooth, מה שיכפיל את משך השימוש באזניות האלו. כל זה נשמע מרשים מאוד, אם כי הייתי שמח אם היתה כאן אפשרות לכיבוי מנגנון ביטול הרעשים, מה שהיה מאפשר שימוש באזניות בלי סוללה, למצבים בהם לא הספקתי או שכחתי לטעון אותן.

כמו אזניות אחרות מסוגן, גם ה-QC35 מגיעות עם אפליקציה שניתן להוריד מה-App Store או מה-PlayStore. מדובר באפליקציה מאוד בסיסית הכוללת שליטה שלא ברור לי מי זקוק לה על נגן המוזיקה, שליטה על הווליום, וחיווי באחוזים לרמת הטעינה של הסוללה.

Bose QuietComfort QC35 (צילום: גד גניר)


את ביקורן אצלי החלו ה-Bose QuietComfort QC35 כשמחירן הרשמי, מחיר ההשקה שלהן עומד על 2499 ש"ח. התרשמתי מאוד לטובה כמעט מכל היבט אפשרי בהן: נוחות השימוש, זמן הסוללה הארוך וכמובן ביטול הרעשים הפנטסטי, אך בדבר שהכי חשוב לי, וצריך להיות חשוב לכם, איכות השמע, הן לא נשמעות כפי שהייתי מצפה שישמעו אזניות ב-2499 ש"ח. כאמור, הן בילו אצלי לא מעט זמן, ובינתיים מחירן הספיק להתעדכן. כעת נמכרות במחיר טיפה פחות מאיים של 1740 ש"ח ביבוא רשמי. זה עדיין יקר יותר יחסית למחיר בחו"ל, ואני לא בטוח שאיכות השמע שלהן מצדיקה גם את המחיר העדכני, אבל הן יתאימו מעולה לקהל יעד ספציפי: אנשים שטסים הרבה או נמצאים באיזורים רועשים במיוחד, ומחפשים אזניות שלא יצטרכו, או ירצו להסיר אותן מהראש לפרקי זמן ארוכים.

7 תגובות

  1. תבדוק את Sony MDR-1000X
    אתה תהנה מהם הרבה יותר

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    2. קניתי ת'MDR-1000x בפחות מ-1500 ש"ח, בעזרת חבר שחזר מארה"ב.
      שקט מעולה.
      יעיל ביותר, גם מול הרעשים ברכבת ובתחנות.

      מחק
  2. "אם כי הייתי שמח אם היתה כאן אפשרות לכיבוי מנגנון ביטול הרעשים, מה שהיה מאפשר שימוש באזניות בלי סוללה, למצבים בהם לא הספקתי או שכחתי לטעון אותן." ---> זה לא נכון כי יש אפשרות להאזין למוזיקה ללא מנגנון ביטול הרעשים.
    לגבי המחיר, מי שמוכן להתפשר על דגם QC25 יקבל את אותן האוזניות ללא בלוטוס במחיר של בין 900 ל 1000 ש"ח.

    השבמחק
    תשובות
    1. קניית האוזניות בחו"ל 380$ אחרי מכס שמתרגם ל 1500₪

      מחק
  3. עדיין מחכים לשמוע מה יש לך לומר על היוואי הונור 8
    יצא לפני שנה.
    והיי, הונור 6X יצא השבוע למכירה,
    אין לך מה להגיד בנדון על החברה השלישית המוכרת בעולם?

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר