חייב כאלו: אזניות בלוטות' Philips SHB7000

על ה-Philips SHB7000 שמתי עין עוד לפני כחצי שנה. בשיטוטיי ברשת אחר מקומות בהם ניתן לרכוש את ה-SHB9001, נתקלתי ב-SHB7000 והן עוררו את סקרנותי מאחר והמבנה שלהן הוא Over The Ear, מבנה נדיר יחסית בטווח המחירים הזה של אוזניות בלוטות' סטריאופוניות. בנוסף, מחירן המומלץ בישראל עומד על 399 ש"ח, מחיר זול יחסית לאוזניות בלוטות', מה שעורר אצלי סקרנות ותקווה לעלות על מציאה אמיתית.
 
אוזניות Philips SHB7000 (צילום: גד גניר)
אתחיל מהעיקר – איכות השמע. ה-SHB7000 ממשיכה את הרושם הטוב שהשאירו עליי האזניות הקודמות שבדקתי של פיליפס, אם כי אופי הסאונד שונה כאן לחלוטין.  לא תמצאו כאן באסים עמוקים במיוחד, אבל תקבלו צליל מאוזן, חם, ופתוח, עד כמה שניתן להרגיש סאונד פתוח באוזניות סגורות. כאן אני חייב לסייג. אני יודע להעריך סאונד טוב, אבל אני לא מחשיב את עצמי כאודיופיל, ואם להיות כנה, אני גם לא ממש רוצה להיות אחד כזה. אני רוצה ליהנות מהבורות שלי ולדעת להעריך אוזניות שעולות "רק" כמה מאות שקלים. בהתאם לכך, כאשר אני מקבל אוזניות לבדיקה, אני אוהב לתת גם לאנשים אחרים להאזין להן, כדי לראות את התגובה שלהם. במדגם הלא מייצג ולא מדעי הזה, רובם המוחלט של האנשים שנתתי להם להאזין לאוזניות הללו עשו פרצופים נלהבים. מצד שני, כדיבורית אלחוטית לטלפון, ניתן להגדיר את תפקודן כגרוע, וברוב השיחות שניהלתי איתן, בתוך כמה דקות התבקשתי באסרטיביות ע"י הצד השני בשיחה להפסיק להשתמש בהן מאחר וכמעט ולא שומעים אותי.


כאמור, ה-SHB7000 הן אוזניות Over The Ear, אשר עוטפות את האוזן (בניגוד לאוזניות On The Ear אשר מונחות בצמוד לאוזן עצמה). המבנה הזה מספק בדר"כ איטום מסוים לרעשים מבחוץ, ובמקרה של הפיליפס SHB7000 זה עובד נהדר. כשהן מונחות כראוי על הראש, כריות האוזניים אכן חוסמות את רעשי הסביבה בצורה כמעט מלאה. כריות האוזניים אגב עשויות מחומר שאינני בטוח אם הוא עור אמיתי או שלא, אך הוא נעים למגע על האוזניים, לא מחמם אותן ומאפשר שימוש לאורך זמן. ב-Philips SHB9001 הייתי צריך לפתוח את הקשת עד לפתיחה המקסימלית שלה כדי להתאים אותן לראש שלי. אז נכון, יש לי ראש גדול יחסית, אבל עדיין בממדים נורמליים. ב-SHB7000 טווח פתיחת הקשת הוא מהרחבים בהם יצא לי להיתקל באוזניות. כאן כבר לא נזקקתי לפתיחה עד המקסימום, ומצד שני, הצלחתי גם להתאים אותן לראשה של ביתי בת ה-3. נקודת הביקורת היחידה שיש לי עליהן בהקשר הזה הוא על הקשת עצמה שאמנם מרופדת, אך לדעתי לא מספיק, והמגע שלה על העורף די קשיח.


תפעול האוזניות פשוט מאוד. הן מצויידות סה"כ בשני פקדים. אחד הוא מפסק קפיצי המאפשר הגברת והנמכת עוצמת השמע. לחיצה שלו פנימה מעבירה שיר אחד קדימה. מעבר לכך בצד החיצוני של האוזניה ישנו כפתור מענה לשיחות או Play/Pause. נקודה מעצבנת – כאשר הגעתם לעוצמה המקסימלית של השמע, ואתם מנסים להגביר שוב, המוזיקה תיפסק לשניה-שניה וחצי, ובמקומה תשמעו צפצופים זועמים שכאילו מסמנים לך "בנאדם, תרגיע". הייתי שמח אם האוזניות היו ממשיכות לנגן והצפצוף הזה היה נשמע ברקע, מבלי לקטוע את השיר. אין ב-SHB7000 הצמדה באמצעות NFC מאחר והן לא כוללות את הקישורית הזאת (בניגוד למשל, ל-Jabra REVO Wireless). אם אתם חייבים את הפיצ'ר הזה שתעשו בו כנראה מעט מאוד שימוש (בפעם הראשונה שתסתנכרנו אותן עם הטלפון שלכם וזהו), אתם יכולים לחפש בחו"ל את ה-Philips SHB7150, דגם זהה של אוזניות אלו שנוספה לו תמיכה ב-NFC. הפרש המחירים אגב בין שני הדגמים הנ"ל בחו"ל זניח.
בורר עוצמת השמע (צילום: גד גניר)

על האוזניות תמצאו שני חיבורים: Micro USB (ב-SHB9001 התלוננתי על כך שפיליפס בחרה להשתמש ב-MiniUSB) וחיבור 3.5 מ"מ לכבל אוזניות סטנדרטי שיציל אתכם במידה ולא טענתם את האוזניות. הסוללה אגב – מצויינת. ביליתי מספר ימי עבודה בהאזנה ממושכת לאוזניות ולא נגמרה לי הסוללה, כל עוד זכרתי להטעין אותן פעם ביומיים שלושה.

שקע ה-3.5 מ"מ, שקע הטעינה והכפתור על הצד החיצוני של האזניה (צילום: גד גניר)
חיצונית, האוזניות מעוצבות יפה, אך לא באופן מתוחכם במיוחד. הן משלבות צבע שחור ואדום (הן לא הראשונות שעושות זאת בעולם האוזניות, אבל ניחא) וניתן גם להשיג אותן גם בשילוב של כחול ולבן. הן עשויות ברובן מפלסטיק שנראה איכותי ועמיד למדי, ולא הראו סימני שחיקה במשך התקופה שבילו אצלי. הערכה שלהן די צנועה ומלבד האוזניות היא כוללת רק כבל (בלי מטען קיר) לטעינת האוזניות דרך USB, וכבל אוזניות רגיל בעל חיבורי 3.5 מ"מ זכר משני צדדיו. בניגוד לסופרלוקס שלי, ולמרות שגם הן אוזניות Over The Ear, ה-Philips SHB7000 אינן ענקיות או מגושמות. ניתן בהחלט להסתובב איתן ברחוב מבלי להרגיש מגוחך, האמינו לי, עשיתי זאת בעצמי מספר פעמים. לצערי לא ניתן לקפל אותן בשום צורה, והדבר מסרבל קצת את הנשיאה שלהן, אך אפשר לחיות עם זה.

כאמור, מחירן המומלץ של ה-SHB7000 בארץ הוא 399 ש"ח. עבור זוג אוזניות ברמה הזאת מדובר במחיר מעולה, במיוחד כאשר משווים אותן לאוזניות בלוטות' של יצרניות אחרות, אשר עולות לעיתים כפליים יותר. הן נשמעות נהדר לטעמי, נוחות לשימוש, יושבות טוב על האוזניים ונראות מצוין. בקיצור, מומלצות בחום.
Philips SHB7000 באריזתן המקורית (צילום: גד גניר)

4 תגובות

  1. סה"כ עולה 250 ש"ח: מזמינים באמזון בקישור ב-150 ש"ח בקישור http://amzn.to/1jjVLa7, ומוסיפים 100 ש"ח ל-BUY2USA למשלוח עם שליח עד הבית. ,למה לשלם 399 ש"ח בארץ???

    השבמחק
  2. הי גד, אין לאוזניות האלה סינון רעשים אקטיבי נכון?

    השבמחק
  3. הי גדי
    קניתי אוזניות בלוטוס פיליפס האמת די בהשראת המאמר המתלהב שלך
    התפתתי להשקיעה עוד 50 שח וקניתי את הדגם 7150
    האוזניות טובות אבל אינן חוסמות ולא מנמיכות רעשי הסביבה בכלל
    חבל כי קניתי אותן בין היתר כדי לבטל את מוסיקת החדר כושר
    מאוד התאכזבתי ולמדתי שיעור ב 399 שח
    האוזניות מכנסות את הרחשים כמו בקונכיה ולטרה זו הן כשלון גמור
    אני לא בקטע של להחזיר או להתלונן ורק שתדע כדי שאחרים לא יפלו כמוני חבל

    השבמחק
  4. הי גדי

    סוף טוב הכל טוב... בהמשך למייל ששלחתי לך ובו ספרתי שהתאכזבתי מאזניות פיליס וחדירת רעשים
    אחרי חפירה אינטרנטית קניתי
    QuietComfort® 25 Acoustic Noise Cancelling® headphones http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/headphones/noise_cancelling_headphones/quietcomfort_25/index.jsp—
    הן אינן אלחוטיות אבל מבטלות רעשים באופן אקטיבי!!! ע"י מנגנון חשמלי
    עושות זאת מצויין 97% מבטלות רעש. עוברות בהצלחה את " מבחן חדר הכושר" כל רעשי הבס ההמכונות מתבטלות 100%.
    הן עולות 299 דולר מחיר אחיד בכל העולם אבל שוות כל גרוש
    סוף טוב הכל טוב וגם שקט
    יש לך אתר מעניין ומועיל
    יום טוב
    דני

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר