שם הייתי: ההכרזה של OPPO - זום אופטי X5

היתרון הגדול ביותר של מצלמות "אמיתיות" על פני המצלמות בסמארטפונים שלנו הוא הזום האופטי. היכולת להתקרב לאובייקט המצולם היתה אקסלוסיבית למצלמות המכילות מאלמנט עדשה שמסוגל לזוז, להתקרב ולהתרחק. כל המצלמות הסלולריות כוללות "זום דיגיטלי" שהוא למעשה מניפולציה דיגיטלית שעל הדרך הורסת את איכות התמונה. פה ושם היו יצרניות שכן הצליחו לשלב זום אופטי אמיתי: לפני קצת יותר מעשר שנים נוקיה עשתה זאת עם ה-N93 שלה ואסוס עשתה זאת ב-Zenfone Zoom, אולם מדובר היה במכשירים איזוטריים, יקרים שלא הפכו להצלחה בסופו של דבר. הזום האופטי ב-iPhone 7 נשען על מעבר בין שתי עדשות ומספק יכולת התקרבות מאוד מוגבלת. בקיצור, עד כה, מי שהיה מעוניין בזום אופטי סביר, נאלץ להמשיך להסתובב עם מצלמה בתיק.


הביתן של OPPO ב-MWC 2017 (צילום: גד גניר)



היצרנית הסינית OPPO לא פועלת באופן רשמי בשוק הסלולר הישראלי. בסין לעומת זאת, היא עושה חיל. ביולי האחרון היא טיפסה באופן זמני לראש טבלת המכירות של השוק הסיני, ועקפה יצרניות כמו שיאומי, וואווי ואפל. OnePlus, יצרן קצת יותר מוכר בישראל הוא מותג בבעלות OPPO, והחברה ש-OPPO נמצאת בבעלותה, BBK, מחזיקה גם במותג סיני חזק אחר שאינו חלק מנוף המותגים בשוק הסלולר הישראלי - VIVO, גם הוא יצרן עם מכשירים שזוכים להערכה רבה.



לפני פתיחת מסיבת העיתונאים, OPPO לא ממש הסתירו מה הם הולכים להציג (צילום: גד גניר)

ביום הראשון של MWC 2017, ערכה OPPO מסיבת עיתונאים כדי להכריז על פריצת דרך בתחום הצילום הסלולרי. לא עוד זום דיגיטלי, לא עוד זום כפול 3, OPPO הצליחה לשלב בתוך סמארטפון בגודל ובצורה סטנדרטיים לחלוטין, זום של, תחזיקו חזק, 5X!


את ההכרזה העביר המנהל הטכני של OPPO, בחור נלהב באופן קיצוני בשם המחייב Dr. King, והאמת שיש ממה להתלהב: מערכת אופטית המאפשרת זום דורשת אורך מסוים שעליו ינועו העדשות. ב-OPPO שתלו את העדשות לרוחבו של גוף המכשיר, והאור מגיע אל עדשות אלו באמצעות פריזמה, באופן שמזכיר קצת פריסקופ. באופן הזה, ניתן לשמור על עובי גוף נורמלי ביחס לסמארטפון. עם זום אופטי מגיעות רעידות גדולות:כל תנועה בזום 1X מתורגמת לתנועה גדולה פי 5 בזום 5X. ב-OPPO לא שכחו זאת ושילבו במצלמה מייצב תמונה שאמור להתמודד עם התופעה. כל המערכת המתוחכמת הזאת פותחה, איך לא, בשיתוף פעולה עם סטארטאפ ישראלי מרמת החייל בשם Corephotonics המפתח טכנולוגיות בתחום הצילום הסלולרי ובעיקר במצלמות עם עדשות כפולות.


אם היה לי זום אופטי במצלמה, הייתם יכולים לראות את Dr. King מקרוב, אבל לפחות את סידור העדשות והפריזמה אתם יכולים לראות בבירור (צילום: גד גניר)

וככה המערכת משתלבת בתוך גוף הסמארטפון (צילום: גד גניר)


ההדגמה של הזום האופטי של OPPO התבצעה על מכשירי פיתוח של החברה שהוצבו מסביב לדגם מינאטורי של עיר. איך זה עובד בפועל? לא כמו שאתם מכירים ממצלמות. באפשרותכם לבחור בין זום 1X, זום 2X או זום 5X. מייצב התמונה פועל גם הוא באופן מעורר הערכה ואכן מסייע לשמור על תמונה ברורה גם בזום המקסימלי. איפה הקאצ'? לוקח למצלמה המון זמן להתמקד, גם בסביבה מוארת. אם OPPO יצליחו להתמודד עם הסוגיה הזאת, ויוציאו לשוק מכשיר סדרתי עם המערכת הזאת, הם יוכלו להתגאות בייחוד טכנולוגי וביתרון משמעותי בצילום סלולרי שאין כרגע לאף יצרנית אחרת.

רואים את הספרה 3? מצליחים לקרוא מה כתוב לידה? (צילום: גד גניר)

ועכשיו? עם זום X5? (צילום: גד גניר)

צילום בלי זום (צילום:גד גניר)

עם זום X2 (צילום: גד גניר) 
ובזום X5 (צילום: גד גניר)


1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר