כאלו ניסיתי: Jabra Elite 85h

אם התעניינתם בשנים האחרונות ברכישה של אזניות ביטול רעשים אלחוטיות, סביר להניח שהתלבטתם בין הדגמים של שתי היצרניות שנחשבות למובילות השוק בסגמנט היוקרתי הזה, Bose ו-Sony. זה לא שיצרניות אחרות לא ניסו, אבל בסופו של דבר הן לא הצליחו להציב אלטרנטיבה שתאיים על ההגמוניה של השתיים. כעת מגיע תורה של Jabra הדנית עם Elite 85h, אזניות Over The Ear אלחוטיות עם מנגנון ביטול רעשים. האם הניסיון הראשון של ג'אברה באזניות מהסוג הזה מסוגל להפוך את ההתלבטות של שוכני האופן ספייס וציבור הנוסעים המתמידים לקצת יותר מורכבת?


Jabra Elite 85h. ציפוי בד ייחודי, יוקרתי, ומלא בחלקיקי אבק וסיבים אחרי זמן קצר (צילום: גד גניר)


על מנת להכנס להתלבטויות שלכם, בג'אברה הבינו שהם חייבים למשוך תשומת לב, וזה בדיוק מה שעושה העיצוב של Elite 85h. אין כאן צבעים צעקניים או שטיקים כאילו יוקרתיים. בקוים כלליים הן נראות די סטנדרטיות, למעט העובדה שג'אברה בחרה לצפות חלקים נרחבים מהאזניות בבד, בחירה מאוד לא שגרתית. היתרון כאן הוא מראה יוקרתי, ייחודי ומהודר יותר ממה שיש למתחרות הגדולות להציע. החסרון הוא שאבק, סיבים זעירים ולכלוך נתפסים בבד הזה הרבה יותר בקלות, וקשה מאוד להיפטר מהם. איכות ההרכבה נהדרת והאזניות משדרות משהו מאוד אמין ואיכותי בין אם בצירים עליהם מסתובבות האזניות עצמן, ובין אם בקשת שמתרחבת ומצטמצמת בצורה חלקה ושקטה בלי שלבים.



כדי לספק אטימה פאסיבית לרעשים (שתשלים את ביטול הרעשים האקטיבי), האזניות מפעילות לחץ מסוים על האזניים. לא מדובר בחסרון בעיני, וישנן אזניות שמפעילות לחץ חזק הרבה יותר על האזניים, אבל חשוב שתדעו זאת מראש. בכל מקרה, הן נוחות מאוד. העור בחלקה הפנימי של הקשת ובכריות האזניות נעים למגע, והן לא הציקו לי גם בהאזנה של מספר שעות רצופות למוזיקה. למרבה השמחה, ג'אברה ויתרה כאן על פקדי מגע, ועושה שימוש בלחצנים נסתרים באזניה הימנית לשליטה על עוצמת השמע, והעברת השירים. כפתור נוסף בהיקף האזניה הימנית מפעיל את הסייעת האישית המופעלת בסמארטפון שלכם כברירת מחדל, והכפתור המקביל באזניה השמאלית יאפשר לכם להפעיל את מצב ביטול הרעשים, לכבות אותו או להפעיל את מצב HearThrough, אליו אגיע אח"כ. איך מפעילים ומכבים את Jabra Elite 85h? מסובבים את האזניות על ציריהן. זה לא רק מגניב ואלגנטי יותר מלחיצה ממושכת על כפתור, זה שימושי ונוח להפליא ומונע בזבוז סוללה כשלא משתמשים בהן. לדברי ג'אברה, האזניות יודעות לזהות שהסרתם אותן מהאזניות ולעצור את ניגון המוזיקה. כיביתי והפעלתי את האפשרות הזאת שוב ושוב אך ללא הואיל, המוזיקה המשיכה להתנגן גם כשהאזניות הונחו על השולחן. הדבר היחיד שהפסיק את הניגון היה לסובב את האזניות עצמן על ציריהן, אבל זה לא בדיוק אוטומטי, נכון?

Jabra Elite 85h כבויות (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 85h פועלות (צילום: גד גניר)


Jabra Elite 85h מצוידות בדרייברים גדולים בקוטר 40 מ"מ ומציעות שמע מאוזן, מפורט, וחם, עם באסים לא רעים וביצועים יפים גם בתדרי המיד והתדרים הגבוהים. השמע שלהן מזכיר מאוד בצורתו הבסיסית, לפני שינויי אקולייזר, את השמע של ה- Sony MDR-1000X (הדור הראשון) האישיות שלי, אם כי לוקה קצת בפירוט לעומתן, בעיקר בטווחים הגבוהים. ייתכן וזה קשור להעדרה של תמיכה באזניות האלו בתקנים מתקדמים של הזרמת מוזיקה כדוגמת aptX או LADC. עניין נוסף שמציק כאן, בעיקר ביחס לאזניות של סוני, הוא בימת הצליל הצרה יחסית: לא סגורים על משמעות המושג? דמיינו שאתם יושבים מול במה ועליה תזמורת. ככל שהבמה יותר רחבה והנגנים מפוזרים לכל רוחבה, כך גם התחושה תהיה שהצליל מתפרס על שטח רחב יותר ולא מגיע רק מהמרכז. השמע ב-Jabra 85h מעט פחות פתוח ביחס למתחרות. ולמרות הסוגיות האלו, בסופו של דבר, הן מספקות סאונד שרחוק מלאכזב. הן פשוט לא מביאות איזושהי הפתעה יוצאת דופן בהיבט הזה ביחס למתחרות.

איפה הן כן מפתיעות ביחס למתחרות? באיכות השמע בשיחה. ג'אברה מביאה אל האזניות האלו את הניסיון הרב שלה בייצור אזניות שיחה למשרדים וזה בהחלט מורגש. השמע בשיחות ברור וצלול, ובניגוד לאזניות אחרות מהסוג הזה, לא קיבלתי תלונות מהצד השני בשיחה על כך שאינני נשמע כראוי. שישה מתוך שמונת המיקרופונים בהן מצוידות Jabra 85h קולטים היטב ובבירור את קולו המשתמש, גם בעוצמת קול נמוכה במיוחד, וגם בסביבה רועשת יחסית.

כפתור הפעלת סייעת אישית בצד אחד, כפתור שינוי מצבי סינון רעשים אקטיבי בצד שני (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 85h (צילום: גד גניר)

גימור הבד של האזניות, וכפתורי שינוי עוצמת השמע (צילום: גד גניר)


סביבה רועשת היא האתגר שבגללו קונים אזניות מהסוג הזה. את הניסיון הראשון של ג'אברה בעולם אזניות ביטול הרעשים ניתן להכתיר בהצלחה: Elite 85h חוסמות רעשים בצורה יעילה למדי, בעיקר את איוושת המזגן, ומנמיכות משמעותית קולות שיחה מסביבכם. אנשים שכבר התנסו באזניות ביטול רעש מכירים את התחושה המזעזעת ברגע שמסירים אותן מהאזניים לאחר שימוש ממושך. פתאום כל רעשי הרקע תוקפים אתכם, וקשה להבין איך אפשר לתפקד ככה באופן שוטף. ארבעה מתוך שמונה המיקרופונים עליהם דיברתי קודם (שניים מהם הם דו שימושיים, אם זה לא הסתדר לכם מתמטית) קולטים את רעשי הסביבה ובהתאם לרעש שנקלט בהם, האזניות משמיעות צלילים בתדר הפוך כדי לבטל את הרעשים. הן לא ישתיקו לחלוטין את רעשי הרקע, אבל בהחלט יפחיתו אותם במידה דראסטית. האזניות של סוני ובוז מעט יותר אפקטיביות בביטול רעשים, אבל האזניות של ג'אברה עדיין עושות עבודה נהדרת בהיבט הזה. באמצעות הכפתור בצד שמאל ניתן לכבות את ביטול הרעשים האקטיבי, וגם ניתן להפעיל את מצב HearThrough, שלמעשה מגביר באמצעות שימוש במיקרופונים של האזניות את עוצמת רעשי הרקע.

מצב SmartSound מנסה להתאים הגדרות שמע בהתאם לסביבה

...וזה מה שהוא החליט שהכי מתאים לסיטואציה.

לכל סיטואציה ניתן להגדיר את אופן סינון הרעשים האקטיבי, והגדרות אקולייזר משלו

שליטה על עוצמת השמע העצמי, בחירה בסייעת הקולית המועדפת ועוד


ההגדרה הראשונית והשליטה בהגדרות האזניות מתבצע באמצעות אפליקציית +Sound של ג'אברה. עד לפני מספר חודשים, כדי לקבל את מלוא היכולות של החברה, המשתמשים נדרשו להתקין לא רק את +Sound כי אם אפליקציה נוספת בשם Jabra Services. לאחרונה ג'אברה ויתרה על הצורך באפליקציה הנוספת וזה משאיר אותנו עם +Sound שעושה את כל מה שנדרש כדי לעבוד ולהגדיר את האזניות הללו. ניתן להגדיר באמצעותה סט הגדרות שונה עבור סיטואציות האזנה שונות: במצב "In Public" תוכלו להגדיר ש-HearThrough יופעל, בעוד שבמצב "Commute", יופעל מנגנון ביטול הרעשים האקטיבי. לכל אחד מהמצבים ניתן להגדיר אפילו אקולייזר שונה, אם אתם חשים ברכבת לפתע צורך בבאסים. מתעצלים לעבור לבד בין המצבים? בשביל זה יש את מצב SmartSound: האזניות משתמשות בבינה מלאכותית כדי לקבוע היכן אתם נמצאים, ומפעילות בעצמן את פרופיל השמע המתאים ביותר. ניתן לשלוט באמצעותה אפילו על עוצמת השמע העצמי בזמן שיחה, על הגדרות האקולייזר, לבחור את הסייעת הקולית המועדפת ועוד

ל-Jabra Elite 85h זמן סוללה ארוך להדהים: 36 שעות, עם ביטול רעשים פועל. מוותרים על ביטול רעשים? תוכלו לסחוט מהן 41 שעות שימוש. לשם השוואה, MDR-1000 XM3, הדור החדש ביותר של אזניות ביטול הרעשים של סוני יסחבו לכם "רק" 24 שעות, ו-Bose QC35II אפילו פחות, כ-20 שעות. טסתם מתל אביב לסאן חוזה ובחזרה, שמעתם כל הדרך מוזיקה ושכחתם לטעון לאחר מכן את האזניות? תשמחו לשמוע שתוכלו לחזור למוזיקה שלכם למשך כ-5 שעות לאחר כ-15 דקות טעינה בלבד. הטעינה אגב מתבצעת למרבה השמחה דרך שקע USB Type C העדכני והנפוץ. מלבד האזניות, תמצאו באריזה קופסת אחסון עבורן, כבל AUX, ומתאם לשקע אזניות כפול של מטוסי נוסעים. לא ברור מדוע יצרניות מתעקשות לספק את המתאם הארכאי הזה, במקום נניח, מתאם מחיבור אזניות סנטדרטי לתקע USB Type C, או Lightning.

בתוך קופסת האחסון המצורפת (צילום: גד גניר)


(+)
  • איכות שמע מעולה בשיחות טלפון
  • זמן סוללה ארוך להדהים, טעינה מהירה
  • מתאימות את עצמן אוטומטית לתנאי הסביבה

(-)
  • ציפוי בד ייחודי ויוקרתי, ומתלכלך בקלות
  • איכות שמע טובה, אבל טיפה פחות משל המתחרות
  • ביטול רעשים טוב, אבל טיפה פחות משל המתחרות

ג'אברה לא מנסה להכנס לשוק אזניות ביטול הרעשים בתור איזושהי אופציה משתלמת וזולה. מחירן בישראל של Jabra Elite 85h עומד על 1289 ש"ח, כ-100 ש"ח פחות מ-MDR-1000 XM3 של סוני, וכ-100 ש"ח יותר מ-QC35II של Bose. במחיר כזה הן לא מקבלת הנחות: השמע כאן מצוין, אבל טיפה פחות מלהיב מזה של המתחרות העיקריות, וכך גם ביטול הרעשים. מצד שני, אם איכות השמע בשיחות וזמן סוללה ארוך במיוחד הם פרמטרים חשובים אצלכם, הן בהחלט יכולות לבוא בחשבון על פני האחרות.

4 תגובות

  1. תודה על הסיקור! בהחלט שוקל אוהב את החברה

    השבמחק
  2. תודה גד על סיקור מעניין נוסף.
    שיהיה לכם אחלה קיץ!
    אביב

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. מעניין יהיה לקרוא ביקורת על אחת היצרניות החדשות שמייצרת כיום אזניות ברמה הגבוהה ביותר ובמחיר סביר 1MORE.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר