כזה ניסיתי: Ultimate Ears WONDERBOOM 2

ה-WONDERBOOM היה אחד הרמקולים האלחוטיים הטובים שיצא לי לבדוק במסגרת הבלוג הזה. מעבר לאיכות שמע מעולה, הוא הציע גם עוצמה שמע נאה, זמן סוללה טוב, עמידות למים ואבק והכל באריזה קומקפטית וחמודה למראה. ולמרות זאת, הוא לא היה מושלם: הוא לא היה זול במיוחד, חיבור הטעינה שלו היה מיושן כבר לפני שנתיים, אין דרך לדעת מה מצב הסוללה שלו, אין אפשרות לבצע איתו שיחות טלפון, לא ניתן לשלוט דרכו על העברת שירים או על עצירתם ובניגוד לרוב הרמקולים של Ultimate Ears הוא לא נתמך באפליקציית החברה כך שאפשר גם לשכוח מעדכוני גרסה. בחודש יוני השנה הכריזה לוג'יטק על WONDERBOOM 2, ממשיך דרכו.


Ultimate Ears WONDERBOOM 2 (צילום: גד גניר)


הנוהג שהתפתח בכל הקשור לשמות מוצרים הוא שאם יצרנית נוקבת במספר שלם, אכן מדובר בדור הבא של אותו מוצר, בניגוד נניח למצבים בהם יצרניות משיקות גרסה מעודכנת או משופרת של אותו מוצר, ואז מוסיפה לשמו אות כלשהי (נניח "S"), שם גרסה שמצביע על שדרוג או שנמוך של הדגם הקיים ("Pro", "Plus", "Lite"), או שם של מהדורה מיוחדת הנבדלת בצבע, ערכת נושא וכו'. למה אני משתף אתכם בכל המידע הזה שמרגש בעיקר את מי שעוסקים בקטלוגים לפרנסתם? כי כשחברה מכריזה על דור חדש של מוצר, נהוג לצפות שתטפל ברוב, אם לא בכל החסרונות של קודמו, תציג עיצוב חדש ורענן, ואולי גם איזושהי בשורה חדשה ומרעישה שתצדיק את שיווקו כדור חדש של אותו מוצר. WONDERBOOM 2 לא מטפל כמעט באף אחד מהחסרונות שציינתי, הבשורה שהוא מביא איתו לא מרעישה בפועל כמו שהיא אמורה להרעיש, ועדיין, מדובר ברמקול נהדר ואפילו בעסקה טובה יותר. הכיצד?



בהבדלים החיצוניים בין ה-WONDERBOOM הראשון ל-WONDERBOOM 2 ניתן להבחין רק כשמציבים אותם זה לצד זה. הצורה הכללית זהה, אך הדור החדש טיפה שמנמן יותר (הבדל של מילימטרים בודדים), השרוך בחלקו העליון שונה קצת, סימוני ה- "+" וה-"-"  של לחצני עוצמת השמע מעט עבים יותר וזהו בגדול. איכות הבניה נהדרת כפי שזה תמיד אצל Ultimate Ears ותקן העמידות שודרג קלות כך שכעת הוא מוגן רשמית גם בפני חלקיקי אבק, בנוסף ליכולת לעמוד בצלילה למים בעומק של כמטר אחד למשך כחצי שעה, אך זה לא באמת משנה משום שהוא צף במקרה שהוא נופל למים.
UE WONDERBOOM 2 (צילום: גד גניר)

Ultimate Ears WONDERBOOM 2 (צילום: גד גניר)

Ultimate Ears WONDERBOOM 2 (צילום: גד גניר)



הצליל נשאר דומה וטוב שכך: הבאסים ראויים (בלוג'יטק טוענים שיש יותר באסים בדגם החדש, לא הרגשתי הבדל משמעותי), אך אלו לא באים על חשבון הצלילים בטווח המיד ובטווח הגבוה, מה שיוצר צליל מאוזן, נעים ועדיין בעל נפח וכיפי. עוצמת השמע נשארה גם היא כפי שהיתה קודם: חזקה למדי ומפתיעה לטובה ביחס לגודל הכללי של הרמקול. עם זאת, עדיין מדובר ברמקול קטן יחסית, והביצועים שלו מחוץ לבית פחות מלהיבים. ישבו מומחי האודיו של Ultimate Ears והגיעו למסקנה שכדי לשפר את הביצועים של הרמקול מתחת לכיפת השמיים, נדרש שינוי באופי הסאונד: מורידים מעט מהבאס ובתמורה מקבלים צלילים מודגשים בטווח המיד והגבוה. מאחר שגם WONDERBOOM 2 אינו נתמך באפליקציה של Ultimate Ears, הפתרון שמצאו כדי לעבור ממצב בית למצב חוץ ("Outdoor Boost"), הוא לחצן בתחתית הרמקול שמחליף בין שני המצבים. האם זה אכן עובד? ניתן להבחין בשינוי מסוים בשמע, והדגשה מינורית של קולות השירה והצלילים הגבוהים, אבל מדובר בשינוי כה עדין שקל מאוד לפספס אותו, והוא בטח לא משפר באופן דרמטי את ביצועי הרמקול הזה בחוץ. אחרי שניסיתי אותו במצב חוץ, העדפתי לשמור לעצמי את הבאסים שעליהם רוכשי WONDERBOOM 2 משלמים, וחזרתי למצב הרגיל, שגם בחוץ, נשמע באופן כללי טוב יותר.

הכפתור הזה אמור לשפר משמעותית את ביצועיו של  WONDERBOOM 2 בחוץ (צילום: גד גניר)

אחת התוספות המשמעותיות היחידות לדגם הזה ביחס לקודם: כפתור לשליטה על ניגון השירים (צילום: גד גניר)


שיפור נוסף הוא בעובדה שסוף סוף ניתן לעצור שיר או לדלג לשיר הבא ישירות מהרמקול, משהו שלא ניתן היה לעשות ברמקול הקודם. עושים זאת באמצעות לחיצות על כפתור בחלקו העליון של WONDERBOOM 2. הכפתור הזה משמש גם לחיבור של רמקול WONDERBOOM 2 נוסף ליצירת שמע סטריאופוני. 

ה-WONDERBOOM הראשון התברך בסוללה שאיפשרה בממוצע ניגון רציף של 10 שעות. WONDERBOOM 2 נותן לכם 3 שעות נוספות, כלומר, 13 שעות סה"כ, נתון יפה מאוד. מה שפחות יפה זה שעדיין אין דרך לדעת מתי הסוללה תתרוקן לחלוטין. הנורה בחלקו העליון של הרמקול אכן הופכת לאדומה מספר דקות לפני שהסוללה נגמרת, אבל אז זה כבר מאוחר מדי. בהעדר אפליקציה שתציג את הנתון הזה, ניתן היה להסתפק גם בחיוויי סוללה בסיסי כמו זה שיש ב-JBL Charge 4, אבל כאמור אין כזה. אפשר כמובן לטעון את הרמקול בכל פעם מחדש לפני שעושים בו שימוש, אבל למי יש כוח לזכור את זה בכל פעם מחדש, מה גם שישנן דרכים חביבות יותר להתייחס לסוללה ולהבטיח שתאריך ימים. ב-2017 התלוננתי שחיבור הטעינה של WONDERBOOM הוא חיבור MicroUSB מיושן לאור העובדה שיותר ויותר סמארטפונים עוברים ל-USB Type C. שנתיים חלפו, Ultimate Ears השיקה את הדור הבא של הרמקול, ונחשו מי נאחז בחיים? נכון, אותו חיבור MicroUSB שבהחלט הגיע הזמן כבר להחליפו. חיבור ותיק אך שימושי ש-UE בחרה כן לוותר עליו עוד ב-WONDERBOOM הקודם הוא חיבור ה-3.5 מ"מ הסטנדרטי שקיים כמעט בכל רמקול אחר, ומאפשר חיבור קוי של הרמקול למכשירים שלא התברכו בקישורית בלוטות'. החיבור הזה לא עשה לצערי קאמבק ב-WONDERBOOM 2.

חיבור טעינה MicroUSB. היה מיושן גם ב-2017 (צילום: גד גניר)
(+)
  • איכות שמע מעולה
  • בנוי היטב ועמיד
  • סוללה שמספיקה לזמן שימוש ארוך

(-)
  • שקע טעינה מיושן
  • אין חיווי על מצב הסוללה
  • מצב השמע המיועד לשימוש בחוץ לא באמת מביא שיפור דרמטי בביצועים

אז איך בכל זאת רמקול עם שיפורים מינוריים בלבד הופך לעסקה טובה יותר מקודמו? ובכן, הוא פשוט זול יותר, כ-449 ש"ח (לעומת 599 ש"ח לדור הקודם). אז נכון, אין כאן שדרוג משמעותי, ומצב Outdoor Boost לא באמת משפר בצורה ניכרת את הביצועים שלו בחוץ, אבל WONDERBOOM 2 הוא עדיין רמקול מצוין, עמיד ובנוי היטב, עם איכות שמע נהדרת, וסוללה שמחזיקה אפילו יותר זמן. כשהחבילה הזאת עולה פחות, ניתן בהחלט לסלוח לו על הדברים הקטנים שטרם סודרו.

3 תגובות

  1. פעמיים כי טוב, המון תודה על סקירה עניינית ומצויינת נוספת,
    מחכים כבר לסקירה שלך על שיאומי A3.
    אביב

    השבמחק
  2. אפרופו,
    הרמקול הזה נמכר בחו"ל ב 400 שקל. למה סתם מוסיפים הארץ 50 שקל למחיר?
    ככה, כי הם יכולים, המנוולים.
    הגירסה הקודמת עדיין נמכרת בחו"ל בחנויות תמורת 200 שקל.
    נשמע עיסקה משתלמת מאוד.

    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק
  3. תבדוק את הANKER SoundCore Mini
    חוץ מעמידות למים, עונה על כל הדרישות שלך. איכותי וזול (30 דולר באלי)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר