כזה ניסיתי: UE WONDERBOOM

כבלוגר טכנולוגיה וכאבא לשתי בנות בגילאים כמעט 6 וכמעט 3, הצלחתי ליצור בבית מערכת ערכים וכללים שאחד מיסודתיה הבסיסיים הוא שלא נוגעים בחפיצים שאבא מביא הביתה. לשמחתי, הן גם לא מביעות רצון מיוחד לשחק או לגעת בסמארטפונים, אזניות, מחשבים ניידים ומוצרים אחרים שמתארחים אצלנו בבית. היוצאים מהכלל שדווקא כן מצליחים ליצור אצלן עניין הם רמקולים אלחוטיים, במיוחד כאלו המגיעים בצבעים עזים. במקרה של הרמקולים של UE, לבנות יש יד חופשית לגעת, להרים ולהפיל אותם כאוות נפשן.

UE WONDERBOOM (צילום: גד גניר)


זה לא שיש לי אנטי לרמקולים של החברה הזאת. ההיפך הוא הנכון. העניין הוא שעמידות הוא אחד המאפיינים שהאנשים ב-UE הכי אוהבים לדבר עליהם ברמקולים שלהם. בהשקה בישראל של ה-BOOM 2, MEGABOOM וה-ROLL לפני שנה וחצי, זרק נציג החברה רמקולים שכאלו על הקהל. הרמקולים שנחתו על הרצפה (ובעצם גם אלו שפגעו בעיתונאים) המשיכו לתפקד בלי שום בעיה, כמו גם הרמקול שהוא בחר לעמוד עליו, והרמקול אותו הטביע בתוך מיכל מים שקוף.

התוספת החדשה לקטלוג הרמקולים האלחוטיים של החברה הוא WONDERBOOM, שמבחוץ נראה כמו גרסה פחוסה, קומפקטית אך שמנמנה של אחיו הגדולים יותר, ה-BOOM2 וה-MEGABOOM. מלבד הצורה הכדורית, הוא שומר על השפה העיצובית שמלווה את הרמקולים של UE מאז ה-BOOM הראשון: ריפוד בד שמקיף את כל הרמקול, ובחזית סימני מינוס ופלוס ענקיים שלחיצה עליהם מנמיכה ומגבירה את עוצמת השמע. בנוסף לצבע הורוד של היחידה אותה קיבלתי לצורך בדיקה, ניתן לרכוש את הרמקול גם בצבעים סגול, כחול, אדום, שחור ואפור.




UE WONDERBOOM (צילום: גד גניר)


כמו הרמקולים האחרים של החברה, גם WONDERBOOM הוא רמקול קשוח, עמיד בנפילות ובמים אך בניגוד לאחרים, הוא יצוף אם תזרקו אותו למים. למען ההגינות ההיסטורית, גם הרמקולים מסדרת ROLL ידעו לצוף, אך עשו זאת רק באמצעות מעין גלגל הצלה שנדרשתם לרכוש בנפרד אך ה-WONDERBOOM כאמור יודע לעשות זאת בעצמו בלי צורך באביזרים נלווים. רשמית, העמידות שלו למים היא בתקן IPX7, כלומר, כחצי שעה במים בעומק של עד מטר אחד, אך מאחר שהוא יודע לצוף, אין חשש שייפול לבריכה אחרת פרט לזו של הפעוטות. הריפוד התלכלך? אין בעיה, אפשר לשטוף את הרמקול מתחת לברז.

בכל הקשור לאיכות השמע, WONDERBOOM שומר על המוניטין המצוין שבנתה לעצמה UE. הצליל רחב עשיר ומפורט, הבאסים עמוקים מספיק, אך לא מוגזמים, והתחושה היא שלמרות שדווקא מדובר באחד הרמקולים הפחות יקרים בקטלוג החברה, הפעם UE הקפידה על צליל מדויק יותר. העוצמה המירבית שלו מפתיעה לטובה, והעיוות של השמע בעוצמות גבוהות כמעט ואינו מורגש.

רוצים לשנות את אופי הצליל? תאלצו לעשות זאת דרך אפליקציית הנגן בטלפון או בטאבלט שלכם, מאחר שבניגוד לרמקולים הקודמים של החברה, ל-WONDERBOOM אין אפליקציה משלו. בינינו לא מדובר באבידה גדולה, אך עם זאת, עדיין חסרה לי האפשרות להדליק ולכבות את הרמקול היישר מהסמארטפון. UE ויתרה ב-WONDERBOOM גם על מחוות הטפיחה על ראש הרמקול כדי לעצור או להעביר שירים. במקום זאת ישנו כפתור מתחת ללוגו החברה בראש הרמקול. זה נראה פחות מרשים ומגניב, אבל עובד טוב יותר מהטפיחות. גם את ה-WONDERBOOM כמו רמקולים אחרים של UE, ניתן לחבר לרמקול אחר של UE מאותו דגם כדי ליצור סאונד סטריאופוני וחור כפול בגודלו בכיס שלכם.

UE WONDERBOOM (צילום: גד גניר)


עוד משהו ש-UE ויתרה עליו ב-UE הוא חיבור AUX. גם כאן, לא מדובר בחסרון משמעותי, אלא אם תכננתם לחבר אותו לווקמן/דיסקמן/מיני דיסק/נגן MP3 ישן/סמארטפון עם חיי סוללה קצרים במיוחד שלכם. לאייפון 7 החיבור הזה ממילא כבר לא רלוונטי. הסוללה של UE WONDERBOOM תספיק לכם לכ-10 שעות של נגינה בממוצע, נתון מרשים למדי שמהבדיקה שלי בהחלט עומד במבחן המציאות. לאור העובדה שמדובר ברמקול היוצא לשוק בשנת 2017, הייתי שמח אם היו מיישרים קו עם תעשיית הסלולר ועוברים לחיבור USB Type C, ולא נשארים, כפי שעשו כאן, עם חיבור MicroUSB, אם כי גם יצרניות אחרות של רמקולים טרם אימצו את החיבור החדש.

UE WONDERBOOM, שקע טעינה (צילום: גד גניר)


מחירו של UE WONDERBOOM בישראל הוא 599 ש"ח, מה שממצב אותו בין BOOM2 לבין ROLL2 של החברה. רמקולים קומפקטיים במימדים דומים של חברות דומות נמכרים במחירים זולים יותר, אך אל תיתנו לגודל שלו לבלבל אתכם: ה-WONDERBOOM הוא רמקול המייצר סאונד חזק מאוד ואיכותי מאוד שבהחלט הולם את רמת המחיר שלו. מעבר לכך, המימדים שלו הם יתרון כשאתם מתלבטים אם לקחת אותו איתכם או שלא, והעמידות הגבוהה תבטיח שהוא ימשיך לעבוד גם אם אתם או הילדים שלכם תפילו אותו על הרצפה או לבריכה.

1 תגובות

  1. מעניין, מפורט, וכתוב היטב. כתמיד.

    תודה,
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר