כאלו ניסיתי: B&O EQ

ל-B&O אין מוצרים בקטגוריות ביניים וגם אין אצלה דבר כזה שנקרא "רמת כניסה". מדובר ביצרנית פרימיום שכל מוצר שלה מוצג כחסר פשרות ומתומחר בהתאם. בשל כך, תמוה איך יצרנית כזאת מצאה את עצמה לאורך השנתיים האחרונות משווקת אוזניות True Wireless שלא מגיעות עם הפיצ'ר שהפך בתקופה הזאת לבלתי נפרד מכל דגם חדש שיוצא לשוק, ביטול רעשים אקטיבי. באוגוסט האחרון היא יישרה קו עם השוק והכריזה על B&O EQ, האוזניות TWS הראשונות שלה שיודעות לנטרל רעשים בצורה אלקטרונית.

B&O EQ (צילום: גד גניר)



הצלחתם לגרד את הסכום ש-B&O דורשת עבור EQ? תשמחו לשמוע שיהיה קשה שלא להבחין שרכשתם אוזניות של B&O. ה-EQ שעוצבו ע"י תומאס בנטזן, מעצב דני נודע, הן גדולות על גבול המגושמות ובולטות יחסית מהאזניים. לא הייתי מתפלא אם הן עוצבו כך במיוחד כדי שיהיה קשה להתעלם מהן. EQ עשויות פולימר ואת חלקן החיצוני מעטרות לוחיות מתכת מוברשת עם לוגו המותג הדני. לאוזניות מצורפים ארבעה סטים של ראשי סיליקון סטנדרטיים בגדלים שונים, ועוד זוג אחד של ראשי ספוג רכים (Comply) שיוצרים אטימה טובה יותר. השתמשתי בלא מעט אוזניות שקל יותר להכניס ולמקם בתוך האוזניים, ואם החלטתם להשתמש בראשי הספוג התהליך אפילו יותר מורכב ודורש מעיכה של הראשים כדי להחדיר אותן, אבל בסה"כ הן נוחות ודי יציבות באוזניים. אני לא בטוח שהן יציבות מספיק בשביל לצאת איתן לריצות ארוכות, אבל אם בכל זאת תרצו לעשות זאת, הן ממוגנות לפי תקן IP54 בפני מים ואבק.


לוחיות המתכת הן משטחי מגע דרכם ניתן לשלוט באוזניות. יותר ויותר יצרניות בתקופה האחרונה משמיטות את היכולת לשנות את עוצמת השמע באמצעות האוזניות עצמן. B&O דווקא כן מאפשרת שליטה על הווליום (בצורה מעט מעיקה, הקשה כפולה והמשך לחיצה באוזניה ימין כדי להגביר, ובשמאל כדי להנמיך) אבל ויתרה בדרך על יכולת שליטה חשובה אחרת: רוצים לדלג שיר קדימה או לחזור שיר אחורה? שלפו את הסמארטפון ועשו זאת דרכו כי דרך האוזניות זה בלתי אפשרי. מה כן אפשר לעשות? לעבור בין מצבי שמע (ביטול רעשים מופעל, כבוי או מצב שקיפות) מענה לשיחות ולעצור או להמשיך את ניגון המוזיקה. זהו. אפילו אין גישה מהירה לסייעת דיגיטלית.


B&O EQ (צילום: גד גניר)

B&O EQ (צילום: גד גניר)

B&O EQ (צילום: גד גניר)

B&O EQ (צילום: גד גניר)



גרסת ה-Bluetooth של EQ היא העדכנית ביותר כיום, 5.2, והאוזניות תומכות במקודדי האודיו האלחוטי SBC, AAC וגם aptX Adaptive המתקדם. לאוזניות דרייברים בקוטר 6.8 מ"מ שמייצרים טווח תדרים שנע בין 20 ל-20000 הרץ. לא נתקלתי עד כה באוזניות של B&O שלא נשמעו טוב וה-EQ כצפוי לא מקלקלות את המוניטין הזה. הן נשמעות מעולה, בין הטובות ביותר שיצא לי לבדוק, עם באסים מדויקים ועוצמתיים, עם צליל מפורט ופתוח להפליא. גם בשיחות הן מתפקדות יפה, ומספקות לשני הצדדים שמע ברור, צלול ונקי הודות לשישה מיקרופונים מובנים, אם כי באיזורים רועשים במיוחד (ניסיתי אותן כרגיל ליד אתר בניה), הצד השני דיווח שרעשי הרקע נשמעים היטב. גם מול רוח עזה קיבלתי פה ושם תלונות, כנראה בשל המבנה שלהן שבולט מחוץ לאוזניים והופך אותן למעין מעצורי אויר קטנים, אבל הכל עדיין בגדר הנסבל.


אז איך עובד ביטול הרעשים באוזניות ה-TWS הראשונות של B&O עם המנגנון? בואו נגיד שאין ל-Bose ממה לחשוש בשלב זה, אבל בהחלט מדובר באחד המנגנונים היותר אפקטיביים בשוק. קשה להעריך במדויק כמה מהרעש הן מסננות בפועל, אבל ההשפעה של המנגנון בהחלט מורגשת, ולא רק בתדרים הנמוכים. אם אתם משתמשים בראשי הספוג, האטימה מייצרת סינון פאסיבי מאד יעיל ויחד עם המנגנון מתקבלת אפילו תחושה חזקה יותר של ניתוק מהסביבה. לביטול הרעשים האקטיבי יש שני מצבים, רגיל ואדפטיבי. כלל אצבע קטן שאינו תקף במקרה הזה: כמעט תמיד, כשיצרנית מספרת לכם על האדפטיביות של ביטול הרעשים שלה, התוצאה היא סינון רעשים חלש מדי שלא באמת יודע להתאים את עצמו לרעשי הסביבה. כאמור, איכשהו במקרה של B&O EQ הכלל אצבע הזה לשמחתי לא עובד, וכשהמצב האדפטיבי מופעל, סינון הרעשים אפקטיבי יותר.


ה-EQ יודעות לעבוד בנפרד זו מזו, כלומר, באפשרותכם לעשות שימוש באוזניה ימין או שמאל בלבד, לבחירתכם. הן גם יודעות לעצור את המוזיקה במקרה ששלפתם אותן מהאוזניים, אבל אין להן יכולת מולטיפוינט (חיבור ליותר ממכשיר אחד במקביל) או אפילו יכולת לנהל לאיזה מכשיר הן לא ינסו להתחבר באופן אוטומטי (כפי שיש באפליקציות השליטה של סנהייזר ו-B&W). בכלל, אפליקציית השליטה של האוזניות לא מציעה משהו שלא נראה בעבר באוזניות מהסוג הזה: יש כאן שליטה על עוצמת השמע, הפעלה וכיבוי של מצב סינון רעשים אדפטיבי, הפעלה וכיבוי של המנגנון שמכבה את האוזניות כשלא נעשה בהן שימוש למשך יותר מ-15 דקות, ובחירה בין אקולייזרים מוגדרים מראש או מותאם אישית. מילה טובה על B&O ואקולייזר מותאם אישית: רוב היצרניות מאפשרות למשתמשים לייצר לעצמם אקולייזר מותאם אישית ע"י הזזת פקדים נפרדים לכמה טווחי צליל. התהליך הזה דורש קצת ידע מוקדם והבנה בסאונד כדי להגיע לתוצאה רצויה. ב-B&O הבינו לפני מספר שנים שזה לא נוח למשתמש ההדיוט, ובמקום הפקדים הם מציעים מעין גרף עם ארבעה כיוונים כשכל אחד מהם מייצג אופי שונה של צליל, והמשתמש צריך להזיז נקודה על גבי הגרף וכך להגיע צליל המועדף עליו. זו שיטה הרבה יותר ידידותית למשתמש שבאמת הופכת את כל התהליך הזה לפשוט וקל הרבה יותר


סוללות ה-80mAh שבכל אחת מהאוזניות של EQ סיפקו לי קרוב ל-6 שעות האזנה רצופה כשמנגנון ביטול הרעשים מופעל. הצהרת היצרן עומדת על 6.5 שעות אבל זה קרוב מספיק מבחינתי ובאופן כללי מדובר בזמן סוללה יפה מאוד. קייס הטעינה ייתן לכם כשתי טעינות מלאות נוספות, כאשר עשרים דקות טעינה יתנו לכם האזנה למוזיקה למשך שעתיים. הקייס עצמו בינוני בגודלו, עשוי מתכת ויודע להיטען אלחוטית או דרך שקע USB C.


(+)

  • איכות שמע גבוהה

  • זמן סוללה ארוך

  • ביטול רעשים יעיל


(-)

  • לא ניתן לדלג בין שירים דרך השליטה באוזניות

  • יקרות

  • גדולות ומגושמות


מחירן של B&O EQ עומד על 1479 ש"ח, מה שהופך אותן לאחד משלושת דגמי האוזניות היקרים ביותר שבדקתי בשנה האחרונה. ברמה הצרכנית, רוב האוזניות שבדקתי השנה הציעו כנראה יחס טוב יותר של תמורה למחיר, אבל B&O לא הולכת כאן על לקוחות בעלי מודעות צרכנית. כמו כל מוצר אחר של המותג, אלו אוזניות שעוצבו כדי שגם מי שלא בדק מה מחירן, ידע ששילמתם עליהן הרבה. אם זה מה שמנחה אתכם בקנייה, והמחיר לא מרתיע אתכם, אתם לא תתאכזבו מהן: EQ מציעות איכות סאונד מצוינת, זמן סוללה ארוך וביטול רעשים יעיל יחסית.

1 תגובות

  1. מי שלא קונה אוזניות עבור אפקט ה"שופוני" יכול למצוא אוזניות לא פחות (ואולי יותר טובות) בהרבה הרבה פחות כסף. לדוגמא, פרויקט שמצאתי בקיקסטרטר ןנותן איכות מרשימה, אם כי אין לו אפליקציה וכדומה: https://www.kickstarter.com/projects/mobiearbuds/mobi-hybrid-active-noise-cancelling-100-hr-wireless-earbuds/description

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר