כזה ניסיתי: Realme GT Master Edition

באוגוסט האחרון חגגה Relame, יצרנית הסמארטפונים הסינית, את מכירת הסמארטפון המאה מיליון שלה מאז הקמתה. סמסונג, אפל ושיאומי מכרו אולי יותר סמארטפונים, אבל כשלוקחים בחשבון שרילמי החלה את עסקי הסמארטפונים שלה רק ב-2018, מקבלים הישג נאה שמזכה אותה במקום הראשון בטבלת היצרניות הצומחות ביותר בתקופה הזאת. איך חוגגים את ציון הדרך? איך לא, ע"י השקה של סמארטפון חדש: Realme GT Master Edition.

Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)



השם מבלבל מעט. זו כביכול מהדורה מיוחדת של Realme GT, והשימוש ב-"Master" בשמו עשוי היה לרמז שמדובר במכשיר אולי חזק יותר או משודרג ביחס לזה שהושק ארבעה חודשים לפניו, אבל למעשה זה בדיוק להיפך: GT Master Edition מגיע עם ערכת שבבים פחות חזקה מזו של דגם ה-GT הרגיל, Qualcomm Snapdragon 778G 5G. מעבר לעובדה שסדרה 7XX ממותגת כסדרת ערכות שבבים למכשירי Upper-Mid, מהירות הליבות טיפה נמוכה יותר, וערכת השבבים של GT Master Edition מבוססת על ארכיטקטורת 6 ננו מטר, בעוד Snapdragon 888 מבוססת על ארכיטקטורת 5 ננו מטר יעילה ומתקדמת יותר. איך ההבדלים האלו באים לידי ביטוי ביום יום? הם לא באים לידי ביטוי, לפחות לא בסעיף הביצועים. המכשיר זריז, מתפקד מצוין, ואפילו מספק חויית גיימינג טובה. המכשיר שקיבלתי לבדיקה ונמכר כרגע ברשת באג מגיע עם זכרון RAM בנפח מכובד של 8 גיגה ואחסון בנפח מכובד של 256 גיגה שאינו ניתן להרחבה. זכרון ה-RAM אגב דווקא כן ניתן להרחבה, על חשבון שטח האחסון של המכשיר, כשניתן להרחיב אותו בנפח מקסימלי של 5 גיגה נוספים, מה שמאפשר את השארתן של אפליקציות רבות יותר פתוחות ברקע ומעבר זריז יותר ביניהן. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסה 11, כשמעליה ממשק Realme UI בגרסה 2, אשר נראה זהה כמעט לחלוטין לזה של מכשירי Oppo, ומכיל כמות מזערית של אפליקציות Bloatware, וחויית משתמש נקייה יחסית מקשקושים.




Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)


Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)


Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)


Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)




מה שמייחד את GT Master Edition לעומת מכשירי ביניים אחרים של Realme הוא הגימור. לצורך המשימה החשובה של עיצוב המכשיר שאיתו תחגוג רילמי את ציון הדרך המשמעותי, גייסה את נאוטו פוקאסווה, מעצב תעשייתי איתו עבדה בעבר על עיצוב סמארטפון אחר. הפעם הבשורה עפ"י פוקאסווה היא גב שעוצב בהשראת מזוודות קשיחות. נשבע לכם. מזוודות. אם שמים לרגע בצד את האירוניה שבסמארטפון שעוצב כמזוודה, שמגיע ממדינה שאחראית בצורה כמעט ישירה לביטולן של מאות אלפי טיסות בשנתיים האחרונות, הרי שהוא באמת נראה יוצא דופן. מעבר לגימור הייחודי של גב המכשיר, המכשיר כולו דק יחסית, ומסגרת האלומיניום מוסיפה טאצ' של יוקרה לעיצוב הכללי. מה שווה עיצוב כל כך ייחודי אם מכסים אותו בקייס? ברילמי חשבו גם על האפשרות הזאת וצירפו לאריזה קייס סיליקון בעיצוב דומה. על מה לא חשבו ברילמי? על מיגון למים ואבק. כמו כל מכשיר אחר של המותג, גם GT Master Edition לא מציע שום תקן רשמי של עמידות ומדובר בנקודה משמעותית לחובתה של היצרנית כשהמתחרות מציעות עמידות כזאת אפילו במכשירים זולים יותר.  


Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)


Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)


Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)




ל-Realme GT Master Edition מסך Super AMOLED של סמסונג בגודל 6.43 אינטש וברזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים. המסך מצויד במנגנון רענון בתדר מקסימלי של 120 הרץ, כאשר ניתן לבחור בין קצב רענון רגיל (60 הרץ), מקסימלי, או לתת למכשיר להחליט לבד מה קצב הרענון האידיאלי בהתאם לסיטואציה. בשימוש במצב האוטומטי קצב הרענון נשאר כמעט קבוע על 60 הרץ, אבל כשהעברתי ידנית למצב 120 הרץ התנועה היתה חלקה וחדה, ויחד עם הצבעים העזים, השחור האפל ותאורת המסך החזקה, חויית השימוש במסך מעולה. קורא טביעות האצבעות של Realme GT Master Edition משולב במסך. הוא מתפקד נהדר: מזהה בקלות ובמהירות את האצבע ולא נתקלתי בבעיות איתו.


Realme GT Master Edition (צילום: גד גניר)




מערך הצילום של Realme GT Master Edition הוא מערך צילום אופייני למכשיר ביניים: מצלמת 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.3, ומצלמת 2 מגה פיקסל לצילומי מאקרו עם צמצם f/2.4. אין כאן פינוקים כמו מצלמת פריסקופ או מייצב תמונה אופטי. אפשר להוציא ממנה תוצאות טובות, אבל התנאים חייבים להיות אופטימליים. באור יום או בתאורה טובה תקבלו תמונות עם טווח דינאמי נאה, חדות, ממוקדות, מפורטות ונקיות. ברגע שתנסו לאתגר אותה בצילום באיזורים חשוכים יותר, לצלם אובייקטים בתנועה או חלילה שילוב של שניהם תקבלו תמונות מטושטשות לפעמים, או תמונות עם המון רעש. בעניין זה, לזכותו של מערך הצילום יאמר שאמנם התמונות חשוכות בצילום רגיל, אבל הצבעוניות נשמרת. אם מדובר בצילום פחות ספונטני ויש לכם אפשרות לצלם במצב לילה היעודי, תופתעו לראות תמונות מוארות היטב עם רמת פירוט גבוהה להפליא. אין כאן אמנם מצלמת זום, אבל ממשק המצלמה מציע מצבי זום דיגיטלי כפול 2 וזום כפול 5. מצב זום כפול 2 מניב תוצאות לא רעות בכלל עם פירוט גבוה אבל מצב זום כפול 5 אינו שמיש לטעמי והתמונות שצילמתי איתו יצאו באיכות ירודה גם בתאורה טובה. 


המצלמה הקדמית מציעה שילוב של רזולוציה גבוהה מהנהוג, 32 מגה פיקסל, עם צמצם צר יחסית, f/2.5. כמו מערך הצילום הרעשי, איכות הצילומים תלויה מאוד בסביבה. באור יום תקבלו תמונות מפורטות וחדות להפליא ובתנאי תאורה פחות אידיאלים התמונות יסבלו מאיבוד מאסיבי של פירוט. המצלמה מתמודדת לא רע גם עם צילומי סלפי עם רקע מואר בעוצמה חזקה, ויודעת להשאיר את פני המצולם מוארות, אבל שוב, במחיר של איבוד פרטים. בסה"כ, יכולות הצילום של Realme GT Master Edition לא רעות, אבל יש בשוק מכשירים שקל יותר להגיע איתם לתוצאות טובות.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



ל-Realme GT Master Edition סוללת 4300mAh. זה מה שהצליחו לדחוס לגוף הדקיק של המכשיר. ביום רגוע במשרד כשאתם מחוברים באופן קבוע ל-WiFi זה יספיק לכם לכ-6 שעות מסך. ביום שבו תבלו עם המכשיר בדרכים, הנתון הזה ירד לאיזור ה-5 שעות. באופן מפתיע, דווקא בחירה בקצב רענון מסך גבוה, 120 הרץ, לא השפיעה באופן ניכר על הסוללה, אבל באופן כללי הביצועים שלה ממוצעים. מה שפחות ממוצע זו מהירות הטעינה: המכשיר מגיע עם מטען בהספק של 65W שמאפשר טעינה מלאה של המכשיר ממצב פרוק לחלוטין בתוך פחות מ-40 דקות. אין טעינה אלחוטית, אבל זה גם לא נהוג בקטגוריה. אחת הפשרות המפתיעות ש-Realme עשתה ב-GT Master Edition היא שימוש ברמקול בודד ולא בזוג רמקולים ליצירת שמע סטריאופוני, פינוק שכבר מחלחל למכשירים שעולים כמעט חצי ממנו. הרמקול מספק עוצמה סבירה לשימוש לשיחות, אבל השמע עצמו צורם ולא נעים במיוחד בעוצמות גבוהות. בתחתית המכשיר שקע אוזניות סטדנרטיות, פריט ארכיאולוגי שהולך ונעלם מסמארטפונים מודרניים וחבל.


(+)

  • עיצוב ייחודי

  • מסך איכותי ומרהיב

  • טעינה מהירה מאוד


(-)

  • אין עמידות רשמית במים ואבק

  • רמקול יחיד

  • מצלמה בינונית


מחירו של Realme GT Master Edition ברשת באג, היבואנית הרשמית, עומד על 1599 ש"ח לגרסה אותה בדקתי, עם 8 גיגה RAM ו-256 גיגה אחסון. כל המכשירים של רילמי שבדקתי עד כה היוו אלטרנטיבה מאוד תחרותית למכשירים של יצרניות אחרות בכל הקשור לתמורה (במונחי מפרט טכני) למחיר, תוך התעלמות משיקולי סטייל או פינוקים שאין בהם צורך. המכשיר הזה אמנם יקר יותר מהם, אבל גם מציע יותר ממכשירי הביניים הרגילים של רילמי, ומוסיף לתערובת גם גימור ייחודי ויוקרתי יותר ממה שנראה בעבר אצל מכשירי החברה. זה עדיין יותר זול ממכשירים דומים בקטגוריה כמו Oppo Reno 6 ו-OnePlus Nord 2, אבל מול Galaxy A52s 5G של סמסונג, שמגיע עם מחיר ומפרט כמעט זהה, התחרות תהיה כנראה קשה יותר.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר