כאלו ניסיתי: Bose QuietComfort 45

אין בשוק האוזניות יצרנית המזוהה יותר עם ביטול רעשים מ-Bose. זה לא עניין של מיתוג טוב, האוזניות של החברה האמריקאית הן ככל הנראה הטובות ביותר בשוק בניתוק המשתמשים מרעשי הסביבה, וסדרת QuietComfort (ובעיקר QC 35 ו-QC 35 II האלחוטיות) היא זו שהפכה את החברה למזוהה כל כך עם התכונה הזאת. ה-QC 35II הושקו אי שם בשנת 2017, ושנתיים לאחר מכן השיקה בוז דגם פרימיום חדש בשם NC700, מה שגרם לרבים להסיק שסדרת QuietComfort (לפחות באוזניות Over The Ear) הגיעה לסוף דרכה. בסוף ספטמבר האחרון הפתיעה בוז והציגה את הדגם הבא בסדרה הותיקה: QuietComfort 45 או בקיצור, QC 45.

Bose QuietComfort 45 (צילום: גד גניר)



למעט שינויים מינוריים שכמעט ואינם נראים, שומרות QC45 על עיצוב זהה לזה של QC35 מ-2016. קשה לבוא בתלונות אל Bose על השמרנות, משום שהעיצוב הזה הוכיח את עצמו: האוזניות עצמן קלילות, הכריות (מעור סינתטי) רכות וידידותיות לעור, מבנה האוזניות לא לוחץ על הראש יתר על המידה אבל מייצר אטימה פאסיבית ראויה, האוזניות עצמן מתקפלות למימדים קומפקטיים יותר מרוב המתחרות בשוק ואפילו הלחצנים הפיזיים נראים אמנם מיושנים קצת, אבל הם אמינים יותר מכל משטח מגע. כל אלו אפיינו את הדגמים הקודמים ול-Bose אין סיבה באמת לבצע בעיצוב הזה מהפכות, לפחות לא כרגע. ניתן לחבר את QC 45 באמצעות כבל למכשירים אחרים שיש בהם יציאת אודיו סטנדרטית, 3.5 מ"מ. היה נחמד מצד Bose אם נקודת החיבור של הכבל הזה עם האוזניות עצמן גם היה סטנדרטי, בניגוד לחיבור ה-2.5 מ"מ הפחות שכיח שיש להן כרגע. כמו כן, Bose השמיטה, בצדק, את המתאם להאזנה למוזיקה דרך מערכות בידור של מטוסים מערכת האוזניות. לאור העובדה שחיבור 3.5 מ"מ הופך לפריט ארכיאולוגי בסמארטפונים, היה ראוי ש-Bose (ואחרות) יספקו מתאם לחיבור USB C או Lightning של אפל.




Bose QuietComfort 45 (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort 45 (צילום: גד גניר)



ב-Bose לא מספקים מידע על גודל הדרייברים או טווח תדרי הצליל של QC 45. תקן ה-Bluetooth הוא 5.1 והאוזניות תומכות במקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC. הייתי מצפה מחברה כמו Bose לתמוך בשנת 2021 במקודדים מתקדמים יותר כמו aptX או LDAC בדומה לסוני, המתחרה העיקרית בקטגוריה, אבל נראה שב-Bose לא חשבו שזה חשוב מספיק. איך הן נשמעות? טוב. לא מדהים, אבל טוב. במת הצליל רחבה, יש באסים לא רעים, יש פירוט, יש ביצועים יפים בטווח הגבוה, ולמרות זאת, השמע עצמו קצת נטול נפח, קצת שטוח. זו נקודה שהיתה טעונת שיפור כבר ב-QC 35II לפני ארבע שנים, אבל השמע נשאר מעט משעמם, מאוזן מדי ולא מרגש בדיוק כפי שזה היה בדגמים הקודמים.


Bose QuietComfort 45 (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort 45 (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort 45 (צילום: גד גניר)



הביצועים בזמן שיחה אפילו פחות מלהיבים. אני שמעתי את הצד השני היטב, אבל למרות מיקרופון רביעי שנוסף למערך המיקרופונים של האוזניות, הצד השני בשיחה יכול היה לשמוע לא מעט מרעשי אתר הבניה שצמוד לדירה שלי. זה לא משהו ברמה שהפריע לשיחה, ובהחלט מדובר בתנאי קיצון לבדיקת אוזניות, אבל ישנן בשוק אוזניות שמצטיינות יותר בשיחות טלפון.


ביטול הרעשים של QuietComfort 45 מופלא. מעטות היצרניות שמסוגלות להתקרב לאפקטיביות של מנגנון ביטול הרעשים כאן. מנגנון ביטול הרעשים המעודכן של Bose יודע להתמודד היטב גם עם טווחי המיד והטווחים הגבוהים של הצליל, ולא רק  את התדר הנמוך, כפי שזה אצל יצרניות האחרות. התוצאה היא השתקה כמעט מוחלטת של הסביבה. זוכרים את אתר הבניה ממקודם? דפיקות הפטישים כמעט ולא נשמעו, צפצופי הנסיעה לאחור של הטרקטורים הוחלשו לרמה נסבלת וצעקות העובדים באתר נוטרלו לחלוטין. 


Bose QuietComfort 45 מול המתחרות מבית סוני (צילום: גד גניר)



הדגם החדש ביותר בסדרת QuietComfort קמצן בפינוקים ובתכונות שנהוג לראות אצל יצרניות אחרות בקטגוריה. אין אפשרות לשינוי אקולייזר דרך האפליקציה, אין מצב ביניים בין מצב מודעות לסביבה שמגביר את רעשי הרקע לבין מצב ביטול רעשים, והאוזניות לא יפסיקו לנגן אם תורידו אותן מהראש, שלא לדבר על להפסיק לנגן כשאתם מדברים. אין עוררין על כך שהיצע התכונות המיוחדות של QC 45 דל להפליא. מה בכל זאת יש? אפשרות ניהול של המכשירים שהאוזניות הוצמדו אליהן: ניתן למנוע מהאוזניות להתחבר אוטומטית למכשירים ספציפיים, ניתן לקבוע כמה זמן הן ימשיכו לעבוד כשלא נעשה בהן שימוש לפני שייכבו, וניתן גם לשנות את שמן והאופן בו יופיעו בתפריט ה-Bluetooth של המכשירים אליהם תנסו לחבר אותן. מדהים.


אחד השינויים הפיזים הבודדים שניתן להבחין בהם בין QC 35II לדגם החדש ביותר בסדרה הוא המעבר המתבקש מחיבור טעינה מסוג MicroUSB לחיבור USB Type C המודרני יותר. ב-Bose טוענים שהסוללה ב-QC 45 תאפשר לכם האזנה רצופה למוזיקה במשך 24 שעות. בבדיקות שלי הנתון הזה היה קרוב יותר ל-21 שעות, אבל גם ככה מדובר בנתון לא רע ובהחלט כזה שאפשר לשרוד איתו טיסה טרנס אטלנטית, אם כי יש בשוק אוזניות שמציעות זמן שימוש רב אפילו יותר. מצאתם עצמכם בלי סוללה וחייבים להתנתק מהסביבה? 15 דקות טעינה ייתנו לכם כ-3 שעות האזנה למוזיקה, כאשר טעינה מלאה נמשכת כשעתיים וחצי. לחילופין, תמיד ניתן לחבר את האוזניות למכשיר שלכם באמצעות הכבל המצורף גם אם הסוללה פרוקה לחלוטין ולהאזין למוזיקה, ללא ביטול רעשים. 


(+)

  • קלילות ונוחות מאוד לשימוש ממושך

  • ביטול רעשים מעולה

  • קומפקטיות ביחס לקטגוריה


(-)

  • יקרות ביחס למתחרות

  • ביצועים בינוניים בלבד בשיחות

  • קמצניות מאוד בתכונות מיוחדות


ה-Bose QuietComfort 45 הן שדרוג שמרני, אולי שמרני מדי. ביטול הרעשים שלהן פנומנלי וכמעט אין להן תחרות בשוק מהבחינה הזאת. הן נוחות מאוד גם בשימוש ממושך, וניתן איכשהו לחיות עם החסרונות שלהן, למעט אחד: המחיר. ביבוא רשמי של ניופאן הן עולות 1489 ש"ח, כמעט 400 ש"ח יותר מהמתחרות העיקרית בשוק, Sony WH-1000XM4, שלא נופלות מהן כמעט בשום תחום מהותי, כולל בביטול רעשים. ההפרש במחיר עוד איכשהו היה נסלח אם היה כאן שדרוג משמעותי בעוד מקומות פרט לביטול הרעשים ושקע הטעינה, אבל מלבד אלו אין כאן באמת בשורות דרמטיות בהשוואה לדגם הקודם מ-2017. למי הן בכל זאת יתאימו? בעיקר למעריצי Bose, וספציפית למי שמצא את עצמו בנקודת ההחלטה האם לשדרג את ה-QC 35 (או דגמים ישנים יותר של Bose) המזדקנות שלו, ונרתע עד כה מלרכוש את NC700 עם העיצוב האוונגרדי. לכל מי שמוכן להסתכל מחוץ לקטלוג של Bose, יש לשוק לא מעט אופציות משתלמות יותר להציע.


1 תגובות

  1. רק לידיעה. כשמחברים כבל בין האוזניות לסמארטפון שתומך בחיבור פיזי אין צורך בסוללה בכלל.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר