כאלו ניסיתי: Nothing ear (stick) TWS

אחת המילים שחזרו על עצמן לא מעט בהשקות עד כה של המיזם Nothing, היא "אקוסיסטם". המותג היומרני משהו החל את דרכו עם אוזניות TWS, המשיך עם סמארטפון וכעת מגיע תורן של המוצר הבא ברשימה: אוזניות TWS, שוב, פחות משנה אחרי הדגם הקודם, במקום להצדיק את השימוש במילה  אקוסיסטם עם השקה של נניח שעון חכם, רמקול אלחוטי או טאבלט. הן אפילו לא מהוות שדרוג של הדגם הקודם, או לחילופין, דגם משונמך וזול משמעותית. אז מה בכל זאת יש ב- Nothing ear (stick) TWS?

Nothing ear (stick) TWS (צילום: גד גניר)



האוזניות החדשות של Nothing דומות מאוד ויזואלית לקודמות, אבל עדיין ישנם שני הבדלים משמעותיים ביניהם. ההבדל הראשון הוא הקייס הגלילי שמתכתב עם השם stick שמצליח להראות אפילו יותר ייחודי ומעניין מהקייס השקוף של Ear (one) TWS. גם כאן שילבה Nothing מוטיב פידג'טי שתוכלו לשחק איתו בהיסח הדעת: הקייס מוקף פלסטיק שקוף, וסיבוב של חלקו התחתון ממקם את האוזניות מול פתח בפלסטיק על מנת שתוכלו לשלוף אותו. בתחתית קייס הטעינה שקע טעינה USB C ולחצן התאמה למכשירים אחרים. ההבדל העיצובי המשמעותי הנוסף הוא במבנה האוזניות עצמן: אין כאן כבר ראשי סיליקון: האוזניות יושבות על פתח תעלת האוזן, בדומה ל-AirPods שאינן מסדרת ה-Pro. בשל כך, כמו באיירפודס, להכניס ולהוציא אותן מהאוזניים היא פעולה מאוד זריזה וקלילה. לא נדרשות התאמות, משיכות של האוזן, וניסיונות למצוא את גודל ראש הסיליקון המתאים, הכל מאוד קזו'אלי, מיידי ופשוט. הן קלילות מאוד (כל אוזניה שוקלת 4.4 גרם בלבד) ובקושי מורגשות. הן לא מעיקות או לוחצות על אזורים בתוך האוזן ויושבות בסה"כ די ביציבות בתוכה אם כי הן לא יהיו הבחירה הראשונה שלי לאוזניות ספורט.




השליטה בהן מתבצעת באמצעות לחיצה על שני צידי ה"גבעול" של כל אוזניה. אלו לא ממש כפתורים, כי אם משטחי מגע זעירים. האמת שזו בחירה נכונה וחכמה שמונעת לחיצות אקראיות, אבל היא דורשת יותר דיוק ומיומנות מצד המשתמש. כל לחיצה מלווה בצליל נקישה מיידי המאשר שאכן הלחיצה נרשמה וגם הפעולה מתבצעת באופן כמעט מיידי, משהו שאוזניות רבות כושלות בו. המשטחים מזהים לחיצה אחת, שתיים, שלוש או לחיצה ממושכת וניתן לשנות את הגדרות ברירת המחדל עבור כל אוזניה בנפרד, אם כי הגדרות ברירת המחדל סטנדרטיות ואינטואיטיביות מאוד. 


Nothing ear (stick) TWS (צילום: גד גניר)

Nothing ear (stick) TWS (צילום: גד גניר)

Nothing ear (stick) TWS (צילום: גד גניר)

Nothing ear (stick) TWS (צילום: גד גניר)



חומרת האודיו של Nothing ear (Stick) TWS כוללת שני דרייברים דינמיים בקוטר 12.6 מילימטר. הן תומכות ב-Bluetooth 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC. איך הן נשמעות? בסדר. המבנה נטול מתאמי הסיליקון מקשה עליהן לאטום בצורה יעילה את האוזן ומה שנפגע מכך הוא העומק בצליל. זה לא שאין באסים, אבל הנוכחות שלהם מאוד דלילה בהשוואה לאוזניות בעלות מבנה סטנדרטי. האנמיות של הבאסים מחדדת את התדרים האחרים וגורמת לצלילים הגבוהים להשמע טוב יותר, אבל רמת הפירוט הכללית סטנדרטית לכל היותר. למען הסר ספק, זה לא שאין כאן באסים, יצא לי להתנסות באוזניות אחרות עם נוכחות אפילו דלילה יותר של באסים כמו LinkBuds של סוני. איכות ואופי הצליל כאן דומים מאוד לאלו של AirPods מהדגמים הזולים יותר ואם אתם אוהבים או מסתדרים עם הצליל הזה, לא תתאכזבו, אבל אני אישית אוהב את האוזניות שלי עם באסים יותר משמעותיים.


על התפקוד הפושר שלהן בכל הקשור למוזיקה, הן מפצות בגדול בשיחות טלפון. Nothing ear (Stick) TWS מספקות חויית שיחה מעולה, והצד השני דיווח על איכות צליל גבוהה עם הפרעות רעשי רקע זניחות בלבד גם באיזורים לא שקטים. מעבר לכך הן התמודדו מאוד יפה גם עם שיחות מתוך ממ"ד, כאשר כמעט ולא נשמע הד במהלך השיחה, משהו שקורה לא מעט עם אוזניות אחרות. מה לגבי ביטול רעשים אקטיבי? אין כאן כזה. החלטה קצת תמוהה בהתחשב בכך שנכון למחצית השנייה של 2022 ניתן למצוא בשוק מספר לא קטן של אוזניות שעולות שליש ואף פחות מהמחיר של Nothing ear (Stick) TWS וכוללות מנגנון כזה. אם הייתי צריך לסנגר על כך, הייתי משער שב-Nothing מתייחסים לדגם הזה כדגם שפונה לאנשים שהשימוש העיקרי שלהם באוזניות האלו הוא לשיחות טלפון, ולשימוש הזה מנגנון ביטול רעשים אקטיבי פחות רלוונטי.


את Nothing ear (Stick) TWS תוכלו לקשר לסמארטפון האנדרואיד שלכם בקלות באמצעות Android Fast Pair כמו גם למחשב באמצעות Microsoft Swift Pair. במכשירי אפל תצטרכו לעשות זאת בדרך הסטנדרטית של להכנס לתפריט הבלוטות', או לחילופין לעשות זאת מתוך האפליקציה של האוזניות. אין כאן תמיכה בקריאה קולית לגוגל אסיסטנט או כל סייעת דיגיטלית אחרת, אבל ניתן להגדיר קיצור דרך לגישה מהירה אליהן. חסרה לי גם תמיכה במולטיפוינט, היכולת להתחבר לכמה מכשירים במקביל, תכונה שהופכת לאחרונה ליותר שכיחה גם באוזניות זולות יחסית. הן כן יודעות לעצור את המוזיקה כשמוציאים אותן מהאוזניים, וניתן לעשות שימוש בכל אחת מהן בנפרד.


Nothing ear (stick) TWS (צילום: גד גניר)

Nothing ear (stick) TWS (צילום: גד גניר)



זמן הסוללה של Nothing ear (Stick) TWS  עומד לפי הצהרת היצרן על 7 שעות (אצלי הן שרדו כ-6), והקייס הגלילי שלהן הספיק לי לעוד שלוש טעינות מלאות. בהתחשב בכך שאין כאן מנגנון ביטול רעשים אקטיבי, או תמיכה במקודדי אודיו מתקדמים להזרמת מוזיקה בפס רחב מדובר בביצועים סטנדרטיים בלבד. הקייס אגב לא יודע להיטען אלחוטית, ונטען אך ורק דרך שקע ה-USB C בחלקו התחתון.


(+)
  • קלילות וכמעט לא מורגשות באוזניים
  • ביצועים מצוינים בשיחות טלפון
  • עיצוב לא שגרתי

(-)
  • סאונד פושר, עם באסים חלשים
  • אין ביטול רעשים אקטיבי
  • אין מולטיפוינט ואין תמיכה בקריאה קולית לגוגל אסיסטנט


קלילות באוזניים וקלות ללבישה, נהדרות לשיחות טלפון וגם עיצוב יוצא דופן. מה יש לא לאהוב בהן? מעבר להעדרו של מנגנון ביטול רעשים אקטיבי ואיכות שמע פושרת, בעיקר המחיר. הן עולות 449 ש"ח אצל באג, היבואנית הרשמית. זה יקר יותר מהדגם הקודם שהיה עדיף עליהן בעיני ושאינו נמכר כאן יותר, ובסופו של דבר התמורה שמקבלים כאן עבור הסכום הזה פחות מלהיבה כשמשווים אותן לאוזניות אחרות ברמת המחיר הזאת.

1 תגובות

  1. האם יהיה סיכוי לביקורת על ה-Nothing Ear (2)? קניתי בזמנו את הדגם הקודם והייתי מרוצה מאוד עד שאחת האוזניות הפסיקה לעבוד כמעט לגמרי... עכשיו תוהה אם כדאי לחזור אליהם או לעבור לחברה אחרת.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר