כאלו ניסיתי: Nothing ear (1) TWS

קארל פיי, יזם שוויצרי ממוצא סיני, רק בן 32, הוא אחד משני היזמים שהקימו בשנת 2013 את אחד ממותגי הסלולר התוססים בהיסטוריה, OnePlus. בספטמבר 2020 החליט לעזוב, ובינואר 2021 הכריז על המיזם החדש שלו העונה לשם מצית בדיחות הקרש "Nothing". המיזם ששותפים בו בין השאר גם טוני פאדל (ממציא האייפוד) קווין לין (אחד מייסדי Twitch), סטיב האפמן (מייסד ומנכ"ל שותף של Reddit) והיוטיובר קייסי נייסטט הוקם עם השליחות היומרנית והלא כל כך קוהרנטית "להסיר חסמים בין בני אדם לטכנולוגיה כדי ליצור עתיד דיגיטלי רציף". 

Nothing ear (1) TWS (צילום: גד גניר)



התוצר הראשון של פיי והגוורדיה המרשימה הזאת הוא אוזניות בשם ear (1) TWS. איך הן אמורות להגשים את השליחות של Nothing? שימו לב לציטוט הבא מהקומוניקט, שמנסה להרחיב על השליחות הזאת: "להחזיר את התשוקה לטכנולוגיה על ידי פיתוח אקוסיסטם של מוצרים אייקוניים שבהם יצירתיות, ביטחון עצמי ואומנות מכתיבים את סדר היום. בסופו של דבר, אנו רוצים ליצור מוצרים שאנו גאים לחלוק עם המשפחה ועם החברים הקרובים שלנו". אני כבר די הרבה שנים בתחום, אבל רצף כזה של קלישאות ובאזוורדס שמשתלבים לתוך טקסט כל כך יומרני ודל במשמעות אמיתית טרם יצא לי לפגוש. לא ברור לי איזו תשוקה לטכנולוגיה צריך להחזיר, ולמה לא להסתפק פשוט ב"אנחנו רוצים להיות מיוחדים" במקום כל הקשקושים האלו. בוואנפלוס המסרים היו אולי שטחיים ופסודו מחתרתיים אבל לפחות היו ברורים. מה המסר כאן?


ועדיין, עם כל הבוז שאני רוכש למנהלי שיווק וקופירייטרים עם בלוטות יצירתיות רגיזות, אני דווקא כן מסוגל להעריך עיצוב נאה ואת זה בהחלט יש ל-ear (1) TWS: יש להן ציפוי שקוף שחושף חלקית את הרכיבים הפנימיים, ואת ה"גבעולים" מעטר כיתוב עם שם דגם האוזניות בפונט שנראה כמו תצוגת מחשב ישנה. המראה הכללי ייחודי ומלא בסטייל שלא רואים בדר"כ באוזניות ברמת המחיר הזאת. קייס הטעינה ייחודי גם הוא וממשיך את הקו העיצובי של האוזניות עצמן עם שילוב של פלסטיק שקוף ולבן. למרבה השמחה כל הסטייל הזה לא בא על חשבון השימושיות: ear (1) TWS קטנטות, קלילות (4.7 גרם כל אוזניה), פשוט מאוד למקם אותן בתוך האוזניים והן יושבות שם בבטחה בלי חשש שינשרו למטה. הקרדיט על העיצוב הזה מגיע ל-Teenage Engineering יצרנית אודיו שוייצרית נודעת שמעצביה נמנים גם הם ברשימה הנוצצת של מייסדי Nothing, והביאו איתם את המומחיות שלהם בעיצוב וגימור אל האוזניות האלו. העמידות של של ear (1) TWS  בפני מים היא בתקן הבסיסי IPX4 מה שאומר שהן מסוגלות לסבול התזות מים בלחץ נמוך יחסית, אבל לא מעבר לזה.

Nothing ear (1) TWS (צילום: גד גניר)



השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות מגע בגבעולים. הקשה כפולה עוצרת את נגינת המוזיקה, והקשה משולשת מאפשרת לדלג שיר קדימה או אחורה. לחיצה ארוכה מפעילה או מכבה את ביטול הרעשים וניתן גם לשלוט על עוצמת השמע בהחלקה של האצבע לאורך הגבעול. ראיתי כבר אוזניות עם רגישות גבוהה יותר ותגובה זריזה יותר, אבל זה לא ברמה שממש מפריעה לחויית השימוש בהן. ב-Nothing נותנים מעט מאוד אפשרויות התאמה אישית: בגדול ניתן לשנות בעיקר את מה שעושות שלוש הקשות וגם זה רק בחירה בין דילוג שיר קדימה, אחורה או שלא יקרה דבר. כנ"ל גם לגבי לחיצה ממושכת: ניתן לבחור אם היא תפעיל ותכבה את ביטול הרעשים, או שלא יקרה דבר. זה הכל.

Nothing ear (1) TWS (צילום: גד גניר)

Nothing ear (1) TWS (צילום: גד גניר)

Nothing ear (1) TWS (צילום: גד גניר)




ל-ear (1) TWS דרייברים דינמיים בקוטר ענקי (במונחי אוזניות In Ear) של 11.6 מ"מ. תיאורטית, דרייברים גדולים אמורים לספק באסים מכובדים,אבל זה לא המצב. זה לא שאין באסים, אבל הצליל עצמו שטוח משהו. הוא אמנם מפורט ופתוח אך באופן כללי הוא קצת נטול עומק וכדי לפצות על כך ולקבל שמע מספק עשיתי משהו שאני לא נוהג לעשות בדגמי אוזניות אחרים: בחרתי באקולייזר המובנה של הגברת באס כשכל מצב אחר נשמע צורם ושטוח מדי. השמע הפושר יחסית מפתיע לאור המעורבות של Teenage Engineering בעיצוב השמע באוזניות הללו. האוזניות תומכות בתקן בלוטות' בגרסה 5.2 החדשה ביותר, אבל מקודדי האודיו שלה בסיסיים יחסית, SBC ו-AAC. אי אפשר להגיד שהסאונד של האוזניות האלו מאכזב, אבל כבר פגשתי כמה וכמה דגמי אוזניות ברמת המחיר שלהן שמספקות חויית שמע מוזיקלית מלהיבה יותר.                                                                                                                                                         

בשיחות המצב הרבה יותר טוב: ישנו שמע עצמי בזמן השיחה שנותן למשתמש פידבק טוב כיצד הוא נשמע, והשמע צלול, נקי ומפורט. גם בצד השני החמיאו על איכות השיחה, אם כי רעשי רוח נשמעים היטב, גם מול רוחות לא מאוד חזקות. כמו כמעט כל דגמי האוזניות מהשנה האחרונה, גם כאן ניתן לעשות שימוש בכל אוזניה בנפרד. גם ביטול הרעשים של ear (1) TWS מפתיע לטובה: המנגנון אפקטיבי להפליא ומצליח להשתיק טווח תדרים רחב, לא רק את הצלילים בתדר הנמוך, ואפילו יודע להעלים חלק ניכר מרעשי הדיבור בסביבה, ובסה"כ מדובר לטעמי באוזניות עם ביטול הרעשים הטובות ביותר ברמת המחיר שלהן.





האפליקציה של Nothing נראית כמו אתר תדמית לאוזניות וממשיכה את הקו העיצובי שלהן. היא לא מציעה מגוון רחב במיוחד של תכונות או משהו יוצא דופן: ניתן לראות את מצב הסוללה, לשלוט, כפי שציינתי קודם, במחוות המגע שלהן, לשלוט באקולייזר (אם כי אין אקולייזר מותאם אישית) לשלוט על עוצמת ביטול הרעשים ולהפעיל ולכבות את החיישנים שמזהים אם שלפתם אותן מהאוזניים. הן תומכות ב-Fast Pair של גוגל, מה שאומר שתהליך ההיכרות הראשוני שלהן עם המכשיר קצר במיוחד, ובכל פעם שתנסו לחבר אותן למכשיר אחר שנכנסתם בו לחשבון הגוגל שלכם, הוא יזהה את האוזניות במהירות ויציע לחבר אותן.

Nothing ear (1) TWS (צילום: גד גניר)



זמן הסוללה המוצהר של ear (1) TWS עומד על קצת פחות מ-6 שעות. זה פחות או יותר מה שמקבלים בפועל, אבל רק אם מנגנון ביטול הרעשים כבוי. שימוש במנגנון ביטול הרעשים מוריד את משך הזמן הזה לכ-4.5 שעות, שזה לא המון, אבל זה מקבל ציון "עובר" בסעיף הזה. יחד עם קייס הטעינה אתם יכולים לקבל בסה"כ כ-34 שעות נגינה (לא רצופה וכאמור ללא ביטול רעשים), כאשר 10 דקות טעינה ממצב פרוק לחלוטין ייתנו לכם כשעה של האזנה. הקייס תומך בטעינה אלחוטית, פינוק שלא רואים לעיתים קרובות ברמת המחיר הזאת.


(+)
  • ביטול רעשים מצוין
  • עיצוב ייחודי וארגונומיה נהדרת
  • טעינה אלחוטית

(-)
  • איכות השמע במוזיקה פושרת למדי
  • אין אקולייזר מותאם אישית
  • אפשרות מוגבלת בלבד להתאמה אישית של מחוות מגע


מילה טובה מגיעה לבאג, היבואן הרשמי, שתרגם את המחיר הרשמי שלהן בחו"ל, 99 דולר ל-379 ש"ח (אם מוסיפים את המע"מ למחיר, כמעט ואין הפרש). הצליל של Nothing ear (1) TWS אמנם לא הותיר אותי נפעם, אבל הן מפצות על זה עם ארגונומיה נהדרת, ביצועים נאים בשיחות, ביטול רעשים יעיל ויותר מכל, טונות של סטייל. אני לא יודע אם הן באמת מסוגלות להגשים את החזון הלא ברור של מייסדי המיזם, אבל בתוך טווח המחירים של 400 ש"ח הן בהחלט אופציה ראויה וייחודית.

1 תגובות

  1. לא שווה
    אחרי כחודש שימוש נדפק הסינון רעשים וגם מצב שקיפות

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר