כזה ניסיתי: Razer Leviathan V2 X

לאחר שהתרגלנו לראות אותם בסלון, סאונד ברים מתחילים להתפשט גם לקטגוריות וחדרים אחרים. בשנים האחרונות החלו לצוץ סאונד ברים לגיימרים, גרסה מוקטנת של אלו מהסלון, לרוב עם עיצוב מצועצע יותר ותאורת RGB, שמיועדים לשדרג את חויית השמע עבור מי שאין לו יותר מדי מקום על שולחן המחשב או פשוט מעוניין להמנע מתוספת הכבלים שרמקולים מופרדים מביאים איתם. באופן טבעי, בתוך הקטגוריה הזאת יש תתי קטגוריות של סאונד ברים. ה-Leviathan V2 X שהגיע אליי לאחרונה הוא הגרסה הקטנה והבסיסית ביותר מבין שלושה סאונד ברים לגיימרים של Razer.

Razer Leviathan V2 X (צילום: גד גניר)



מדובר בסאונד בר קומפקטי במלוא מובן המילה: רוחבו של Leviathan V2 X מסתכם ב-40 ס"מ בלבד, לא רחב משמעותית מבסיס מעמד של מסך ממוצע ובהחלט לא תופס מקום רב מדי על שולחן עבודה. העיצוב שלו מוקפד וסולידי, עם סבכת בד בחלקו הקדמי. כאשר הוא כבוי, הדבר היחיד שמסגיר את היותו שייך לקטגוריית ציוד גיימינג, הוא סמל שלושת הנחשים של Razer במרכזו. בחלקו העליון חמישה לחצנים עגולים: שני לחצנים לשליטה על עוצמת השמע, לחצן הפעלה במרכז, לחצן Bluetooth ולחצן חיבור קוי. בתחתית, לאורך כל החלק הקדמי של הסאונד בר, פס תאורה בעל 14 מוקדי תאורה נפרדים שמקרינים אורות בשלל צבעים ואפקטים על המשטח שעליו מונח הסאונד בר. התאורה נשלטת ע"י תוכנת Chroma RGB של החברה, ומאפשרת סנכרון עם התאורה של אביזרי גיימינג אחרים של Razer, התאמה של האפקטים של התאורה למתרחש על המסך ועוד. זו לא תאורה סימלית, ומי שאוהב את סביבת העבודה שלו מוארת היטב באורות צבעוניים בהחלט יקבל כאן אפקט מרשים.

Razer Leviathan V2 X (צילום: גד גניר)


ל-Leviathan V2 X מערך רמקולים צנוע שכולל שני רמקולים בתצורת "מסלול מירוצים" (מעין אליפסה פחוסה) בגודל 2 על 48 על 95 מ"מ, שמכסים את כל טווח התדרים של הסאונד בר, ושני רדיאטורים פאסיביים. רדיאטורים פאסיביים למי שלא מכיר הם מעין קומבינה בעיצוב רמקולים: רכיב שלא מופעל ע"י חשמל, אך כזה שדרכו מועבר הצליל ולחץ האויר שנוצר ברמקול, ונועד לחזק את הבאסים ואת העוצמה הכללית של השמע. לרוב, חברות משתמשים ברדיאטורים פאסיביים ברמקולי Bluetooth קטנים שמופעלים ע"י סוללות, כאשר הרכיב הזה מאפשר לחסוך במקום וברמקולים חזקים ותובעניים אנרגטית.

Razer Leviathan V2 X (צילום: גד גניר)

Razer Leviathan V2 X (צילום: גד גניר)


איך זה עובד בפועל? פחות טוב ממה שהייתי מצפה ספציפית מרמקולים של רייזר. בשורה התחתונה הצלחתי אחרי מאמצים ניכרים לייצר לעצמי אקולייזר עם סאונד נעים, אבל באופן כללי הוא לא מלהיב. טווח התדרים כאן הוא בין 85 הרץ ל-20 קילוהרץ מה שמצביע כבר על הנייר על חולשה מסויימת בבאסים וכך זה גם בפועל וזו בעיה ברמקול שלוקח אחריות על להשמיע לכם פיצוצים ונהמות מנועים. יש קצת באסים, בכמות סבירה פחות או יותר לגודל הרמקול, אבל הצליל סגור ולא מצטיין בפירוט. אחת הבעיות כאן היא הבעיה הקבועה בסאונד ברים, במיוחד בקומפקטיים: המרחק בין הרמקולים הוא משהו קבוע. לא ניתן להציב כל אחד מהם בצד השני של השולחן. מה שמקבלים זה במת צליל צרה וצליל דחוס משהו. הוא לא נשמע גרוע. יצא לי לשמוע סאונד ברים דומים של יצרניות פחות מוכרות והחויה היתה מהנה פחות, וזה ללא ספק שדרוג על פני הרמקולים במחשב הנייד שלכם, אבל אין כאן חויית צליל שתפתיע מישהו לטובה.


אחד מהיתרונות המוצהרים של Leviathan V2 X הוא העובדה שהחיבור שלו הוא דרך כבל USB C, אחד גם לאות האודיו וגם לכוח. זה אמנם חוסך לכם כבל אחד בסבך הכבלים על השולחן, אבל USB C זה נדל"ן יקר שגם במחשבים מודרניים אין ממנו בשפע. הבשורות הטובות הן שהוא מוכן להתפשר גם על USB A דרך מתאם לשקע USB C. לא מצורף אמנם מתאם כזה לאריזה, אבל כל מתאם פשוט מעליאקספרס יעשה את העבודה. הסאונד בר מצויד גם בקישורית Bluetooth 5.0 למקרה שתרצו להתחבר אליו מהטלפון או מהטאבלט ולהשמיע דרכו מוזיקה, והמעבר בין מקורות השמע מתבצע בקלות דרך הלחצנים בחלקו העליון. אגב, למרות שזו לא מופיעה כאפשרות, ניסיתי וניתן לחבר את הסאונד בר עם הכבל ישירות לטלפון וזה עובד בלי בעיות כך שניתן תיאורטית לקחת אותו החוצה איתכם מחוץ לבית. אפליקציית השליטה למחשב, Synapse ואפליקציית השליטה לטלפון, Audio לא מספקות יותר מדי אפשרויות. יש כאן בעיקר שליטה על מקור השמע (USB או Bluetooth), הגדרה ובחירה של אקולייזר ושינוי אפקטים של תאורה. ב-Synapse גם יש אפשרות לקבוע משך זמן ללא שימוש שלאחריו Leviathan V2 X ייכנס למצב שינה, וגם אפשרות להגדיר את כפתור מקורות השמע כך שיחליף בין שני מקורות שונים שמחוברים למחשב, נניח אוזניות והסאונד בר עצמו. נחמד ונוח יותר מלפתוח את תפריט האודיו של Windows 11.


(+)

  • קומפקטי ומעוצב בצורה נאה
  • מגוון אפקטים של תאורה
  • צורך גם את הכוח וגם את אות האודיו דרך חיבור USB C אחד

(-)
  • הסאונד לא מרגש
  • יקר למדי


את Razer Leviathan V2 X ביבוא רשמי של בנדא מגנטיק תוכלו לרכוש בכ-589 ש"ח. אשים את הדברים על השולחן: אם החלק הכי חשוב לכם ברמקול הוא איכות השמע, אז יש לא מעט אופציות עדיפות במחירים נמוכים יותר. בסאונד בר הזה אתם מקבלים תמורה לסכום הזה בעיקר בפינוקים שמסביב: התאורה והסנכרון למוצרים אחרים של רייזר על שולחן העבודה שלכם, החיבור באמצעות כבל אחד למחשב, החיבור לטלפון והשליטה דרך האפליקציה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר