כזה ניסיתי: Dreame H12 Dual

במרווח הצר שבין קטגוריית שואבי אבק אלחוטיים וקטגוריית שואבים שוטפים אלחוטיים, הולכת ומתהווה קטגוריה חדשה, שמנסה לגשר על הפער בין שני המוצרים המשלימים. בעוד דייסון הלכה על הוספה של אביזר שוטף לשואב אבק אלחוטי, Dreame הולכת לכיוון שונה: H12 Dual הוא שמה של ערכה שכוללת את שני סוגי המוצרים אשר חולקים מנוע נשלף אחד. איך זה עובד בפועל?

Dreame H12 Dual (צילום: גד גניר)


המוצר הראשי ב-H12 Dual הוא שואב שוטף אלחוטי. למעט העובדה שיחידת המנוע שלו נשלפת, מדובר בשואב שוטף סטנדרטי לכל דבר: יש לו מיכל מים נקיים (בנפח 920 מ"ל), מיכל מים מלוכלכים (בנפח 700 מ"ל), ומברשת ממונעת. אופן הפעולה קונבנציונלי לחלוטין וכולל הזרמה של מים ממיכל המים הנקיים על המברשת המסתובבת, שמרטיבה ומקרצפת את הרצפה, ואז המים עם הלכלוך נשאבים פנימה אל מיכל נפרד. 

Dreame H12 Dual (צילום: גד גניר)


כשואב שוטף הוא מציע שני מצבי עבודה: מצב אוטומטי שמיועד לרוב פעולות הניקוי, ומצב שאיבת מים למקרה שתרצו לייבש במהירות שלולית על הרצפה. במצב אוטומטי, H12 Dual עושה עבודה מצויינת בסה"כ: המברשת המקרצפת התמודדה יפה גם עם לכלוך שהספיק להתייבש, ועוצמת השאיבה לא הותירה סיכוי לגושי מזון גדולים ולכלוך על הרצפה. אין שליטה על כמות המים שהמכשיר עושה בו שימוש בפעולת הניקוי, אולם מצאתי שהכמות שמהנדסי Dreame הגדירה מראש היא אידיאלית, והיוותה איזון טוב בין הרצון לראות את הרצפה רטובה אחרי מעבר אחד, לבין הרצון שהרטיבות הזאת תתייבש מהר.

Dreame H12 Dual (צילום: גד גניר)


לא מדובר בשואב שוטף קליל במיוחד, אולם הוא מתמרן היטב ונוח לעבוד איתו. הראש שלו כמעט ואינו מוגבל לתנועה וקל להיכנס איתו לפינות ולזויות שחלק מהשואבים השוטפים לא מסוגלים להגיע אליהן. בשל המבנה של מוצרים מהסוג הזה, המברשת המסתובבת מותירה שוליים משני צידה שאינה מסוגלת לקרצף, אם כי מדובר כאן בשוליים צרים מאוד ברוחב של כחצי ס"מ מכל צד.

Dreame H12 Dual (צילום: גד גניר)


בחלקה העליון של יחידת המנוע פאנל זכוכית גדול שמציג במרכזו את אחוזי הסוללה הנותרים, ומסביבו את מצבי ההפעלה של שני סוגי המוצרים ברובוטריק הזה. בניגוד לשואבים שוטפים כמו Roborock Dyad Pro ו-Roidmi Neo ויתרו כאן על חיווי לרמת הלכלוך של הרצפה ובמקומו הסתפקו סתם במסגרת עגולה מוארת וירוקה שתפקידה לסמן שהשואב השוטף פועל. השליטה על הפעלת השואב השוטף מתבצעת באמצעות לחצנים בידית ההפעלה שלו: לחצן הפעלה וכיבוי, לחצן מעבר בין מצבי הפעלה ולחצן להפעלת ניקוי עצמי. הניקוי העצמי בתחנת העגינה כולל חלק רועש של מספר דקות במהלכן המברשת מנקה את עצמה במגוון מהירויות באמצעות מים שנשאבים חזרה אל מיכל המים המלוכלכים, ולאחר מכן תהליך רועש פחות של חצי שעה במהלכו המברשת ממשיכה להסתובב, לאט יותר ומיובשת באמצעות הזרמת אויר חם בטמפרטורה של 55 מעלות למניעת היווצרות עובש ובקטריות על המברשת. המיכלים נשלפים בקלות, קלים לניקוי ולמילוי מחדש ובסה"כ כל נושא התחזוקה כאן נחמד ולא קשה במיוחד.


הטוויסט ב-H12 Dual הוא באפשרות לנתק את יחידת המנוע בלחיצת כפתור, ולחבר אותה אל מיכל איסוף אבק, מוט ומברשת ממונעת שהופכים אותו לשואב אלחוטי לכל דבר ועניין. ככזה, מנוע ה-300W של H12 מייצר עוצמת יניקה של 16,000PA, דומה לעוצמה של Dyson V10 משנת 2018. אני לא חושב שאי פעם התייחסתי לרעש המנוע של שואבים אלחוטיים, אבל במקרה של H12 Dual, קשה להשאר אדיש לזה. לכל מותג יש את חתימת הרעש הייחודית שלו, אבל כולם די דומים בסופו של דבר ורועשים במידה דומה. כשואב, H12 Dual מפיק צליל בתדר גבוה וצורמני שהיה לי קשה להתרגל אליו, ומהר מאוד, עצם ההפעלה שלו עורר את זעמם של כל מי שנכח בדירה בזמן שהשתמשתי בו. יש לשואב שתי עוצמות בלבד, סטנדרטית וטורבו, בשתיהן הרעש על סף הבלתי נסבל.

Dreame H12 Dual (צילום: גד גניר)


אם מתעלמים לרגע מהצליל, על רצפות ומשטחים קשים אחרים, השואב עושה עבודה טובה ואוסף כמויות נאות של חול ואבק. בניגוד לכל שואב שבדקתי בשנים האחרונות, ראש השואב של H12 Dual לא כולל תאורה לצורך זיהוי אבק ולכלוך בנתיב השאיבה, כנראה מתוך רצון להוזיל עלויות. על שטיחים, כצפוי, הוא פחות מרשים, בין אם בגלל עוצמת שאיבה נמוכה יחסית לשואבים מודרניים, ובין אם בגלל שהמברשת הממונעת שלו היא מברשת רכה למשטחים קשים, ולא חובטת המיועדת לשטיחים. זה לא שלא ניתן לשאוב איתו שטיחים, הוא פשוט לא מנקה אותם באופן יסודי כפי שהייתי רוצה. לגבי עוצמת השאיבה אין הרבה מה לעשות, זה המנוע של השואב. אבל ההחלטה שלא לכלול ראש יעודי לשטיחים הזויה בעיני. Dreame מנסה לסגור כאן את הפינה למי שזקוק גם לשואב וגם לשוטף רצפות, אבל לא טורחת לעשות את המינימום כדי לאפשר למשתמשים לנקות כמו שצריך שטיחים עם השואב. Dreame כן כללה כאן ראש ממונע קטן לשאיבת ספות וראש צר למסילות, והבסיס עליו מונח השואב כולל מקום בשביל שניהם.


כמו השואב השוטף, גם השואב האלחוטי בערכה מתמרן בקלות וניתן לעבוד איתו בזויות הדוקות ולהגיע איתו לפינות מאתגרות. בכלל, כשואב הוא קליל מאוד אבל קשה להגדירו כנוח לשימוש ממושך בגלל החלטה אומללה של מעצבי Dreame למקם את ידית האחיזה בדופן העליונה של יחידת המנוע. כל השואבים האלחוטיים שבדקתי עד כה מגיעים עם ידית אחיזה מתחת למנוע או מאחוריו, מסיבה טובה, זה פשוט נוח יותר ככה. המיקום הביזארי של הידית הוא אילוץ שנובע מהאופן שבו עוצבה יחידת המנוע והצורה שבה היא נשלפת מהשואב השוטף, אבל עם כל האמפתיה למחלקת העיצוב של Dreame והאתגרים העיצוביים שנתקלה בהם עם המוצר הזה, התוצאה בעייתית: כשצריך להחזיק את השואב מלמעלה, נוצר לחץ לא נעים על שורש כף היד בתוך זמן קצר של שימוש. 

Dreame H12 Dual (צילום: גד גניר)


העיצוב הכולל שילוב של שחור ואפור כהה, עם גימורי מט ופלסטיק מבריק נאה ואלגנטי, וגם איכות ההרכבה טובה. שליפת יחידת המנוע מהשואב השוטף מתבצעת ע"י לחיצה על לחצן בגוף השואב שוטף. במעבר ההפוך, צריך ללחוץ על לחצן אחר על ידית האחיזה של יחידת המנוע. לא ברור לי למה זה תוכנן בצורה הזאת ולא הסתפקו פשוט באותו לחצן, אבל כבר הבנתם אני מניח שיש בשואב הזה בעיות עיצוביות אקוטיות יותר.


זמן הסוללה המוצהר של H12 Dual במצב שואב שוטף עומד על 35 דקות, בעוד כשואב אלחוטי הוא אמור להחזיק כ-60 דקות שאיבה, אם כי מדובר בנתון סטרילי שלא כולל את פעולת המברשת הממונעת. בפועל, כשואב שוטף הוא שרד לי כחצי שעה של שימוש רצוף, וכשואב, במצב סטנדרטי, הצלחתי לסחוט ממנו כ-45 דקות בין טעינה לטעינה. אגב, הסוללה אינה נשלפת מיחידת המנוע, ונטענת רק כשהיא מחוברת לשואב השוטף, כך שברגע שסיימתם לשאוב, תצטרכו לזכור לפרק את יחידת המנוע ולהחזיר אותה אל השואב השוטף. הסוללה אגב, כרכיב מתבלה, היא נקודת התורפה של הקונספט כולו: היא משרתת שני מכשירים ועל כן הבלאי שלה יהיה גדול ומהיר מזה של סוללה נפרדת לכל מכשיר בנפרד. המשמעות היא שהיא תשרוד ככל הנראה פחות זמן, וברגע שלא תיטען יותר, תמצאו את עצמכם בלי שואב שוטף ובלי שואב אלחוטי בו זמנית. כנ"ל אגב לגבי כל תקלת מנוע.

(+)

  • שואב שוטף יעיל שמנקה היטב
  • מתמרן היטב הן כשואב שוטף והן כשואב אלחוטי
  • מנקה את עצמו ביסודיות ומייבש עם אויר חם למניעת בקטריות וריח רע

(-)

  • מייצר רעש צורם ולא נעים
  • מיקום ידית האחיזה במצב שואב אלחוטי מאוד לא נוח
  • לא מצויד במברשת יעודית לשטיחים

על הנייר, הרעיון בבסיסו של Dreame H12 Dual פשוט ומתבקש. במקום להחזיק שני מכשירים שונים, קונים את שניהם בערכה אחת ואת החלק היקר ביותר בשניהם, המנוע, פשוט חולקים בין שניהם. הבעיה שיש פער קיצוני באיכות ונוחות השימוש בין שני המכשירים שמרכיבים את הערכה. השואב השוטף נהדר. כמעט ואין לי שום דבר רע להגיד עליו: הוא מנקה ביסודיות רצפות, נוח לשימוש, ואפילו מנקה ומייבש את עצמו עם אויר חם כדי למנוע בקטריות מפגעי ריח. הדבר היחיד שאיכשהו חסר כאן זה חיווי לרמת הלכלוך ברצפה, משהו שבהחלט ניתן להסתדר בלעדיו. הבעיה שכשואב אלחוטי, הוא מצליח לפספס בכל פרמטר שהייתם חושבים עליו וגם בכאלו שלא הייתם חושבים עליהם מראש: הוא בינוני לכל היותר בשאיבת שטיחים, הוא לא נוח לאחיזה, והרעש שהוא מייצר בלתי נסבל. החבילה הלא מאוזנת הזאת ביבוא רשמי של קריסטלינו עולה 2690 ש"ח. זה הרבה יותר זול מה-Submarine של דייסון, וזה גם לא יקר לחבילה שכוללת את שני המכשירים, אבל לאור הרושם המאוד פושר שהשאיר עליי השואב האלחוטי, קשה להמליץ עליה למי שזקוק לשני המכשירים במשרה מלאה.

3 תגובות

  1. המברשת רחוקה מהפינות, מכשיר שלא ינקה את פינות הבית, יש אחרים בהם המברשת "חשופה" בצד אחד לפחות, המתוחכמים יותר "חשופים" מ2 הצדדים, מה שמאפשר להגיע עד לפנל.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה מכשירים יש שהם חשופים בצד ומנקים טוב את הפינות?

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר