כזה ניסיתי: Nubia Z11 Mini

קבלו בברכה את נוביה, מותג סיני חדש-ישן שעשה לאחרונה עלייה ארצה, כאשר ה-Z11 Mini מהווה את הסנונית הראשונה של היצרנית בישראל. למה חדש ישן? עד לפני קצת יותר משנה, Nubia היה עדיין שם של סדרת סמארטפונים מבית היצרנית הסינית ZTE. בשלב מסוים החליטה ZTE למכור חלק מאחזקותיה במותג, אם כי ממשיכה לשמור בעלות חלקית עליו, באופן שמזכיר קצת את מערכת היחסים בין Lenovo לתת המותג שלה, Zuk. בגלגולם החדש, מכשירי המותג נוביה היו זמינים לרכישה רק עבור הקהל הסיני, אך בחודשים האחרונים החליטו לפנות גם אל קהלים מערביים, וביניהם גם אל השוק הישראלי. איך זה משתלב עם העובדה שכבר יש בישראל יבואן למכשירי ZTE? בעוד היבואן הרשמי של מכשירי ZTE הוא יורוקום, מכשירי המותג נוביה מיובאים לישראל באופן רשמי ע"י רשת באג, במקביל למכשירי Meizu, אותם היא מייבאת מזה מספר שנים.

Nubia Z11 Mini (צילום: גד גניר)

ה-Nubia Z11 Mini שייך לסגמנט שהמבחר בו די מצומצם, לפחות בכל הקשור למכשירים המיובאים באופן רשמי לישראל: מכשירים קומפקטיים (מסך עד גודל של 5 אינטש) עם מפרט טכני המציב אותם ברף הגבוה של מכשירי רמת הביניים. המעבד שלו Snapdragon 617 (בעל 8 ליבות, 4 במהירות של 1.2 גיגהרץ, וארבע נוספות במהירות של 1.5 גיגהרץ) שייך לאותה סדרת מעבדים של קוואלקום ממנה הגיע גם המעבד של ה-Xiaomi Redmi Note 3 Pro, אך מעט חלש ממנו. המעבד משודך לזכרון RAM בנפח שהולך והופך לאופייני למכשירים ברמת המחיר שלו, 3GB, והאחסון בפנימי מגיע בנפח של 32GB אשר ניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון. החומרה הזאת מריצה את אנדרואיד בגרסה 5.1.1, גרסה עתיקה למדי אם כי חייבים להודות, כנראה למי שרוכש מכשיר מהסוג הזה, מספר גרסת האנדרואיד ועדכניותה מהווים גורם פחות משמעותי בהחלטת הקנייה. מה ההפסד העיקרי מהעובדה שלא מדובר בגרסה עדכנית? כמו ב-Redmi Note 3, כל ההרשאות הדרושות לאפליקציה ניתנות לה במעמד ההתקנה שלה. באנדרואיד 6 ואילך החגיגה נגמרה, ומעתה והלאה כל פעם שאפליקציה רצתה לבצע שימוש לראשונה במצלמה או לגשת לקבצים במכשיר, היא היתה חייבת לבקש אישור. זה לא סוף העולם, אם תרצו לבטל הרשאה מסויימת לאפליקציה כלשהי, תוכלו לעשות זאת גם באנדרואיד 5.1.1, פשוט צריך לזכור שהאפשרות הזאת קיימת. מבחינת מהירות, המכשיר מתפקד מצוין. הוא אינו מהיר בצורה יוצאת דופן, אבל גם רחוק מלהיות איטי. חויית השימוש בו נוחה, הוא יציב, לא נתקע ועושה את כל מה שהייתי מצפה ממנו לעשות.

Nubia Z11 Mini (צילום: גד גניר)

בשנת 2012, מסך סמארטפון בגודל 5 אינטש נחשב למשהו ענק. 4 שנים מאוחר יותר, גודל המסך הזה נפוץ בעיקר במכשירי אנדרואיד המתהדרים בכינויים כמו "מיני" או "קומפקט". המסך של ה-Z11 Mini איכותי, מציג צבעים יפים וחיים, עם רזולוציה גבוהה יחסית, 1920 על 1080 פיקסלים. הצרה היחידה איתו היא שהוא לא מואר מספיק, וקשה להשתמש בו באור יום בחוץ. מתחת למסך נמצאים שלושה כפתורי ניווט. השמאלי מבין הכפתורים אינו פותח את האפליקצית האחרות כברירת מחדל, אלא מתפקד ככפתור לפתיחת תפריט, משהו שרוב מכשירי האנדרואיד זנחו ובצדק אי שם בסוף 2013. אם בכל זאת תרצו לעבור לאפליקציות האחרונות, תוכלו ללחוץ ממושכות על כפתור החזרה. עבור מי שעובד במכשיר הזה עם עברית כשפת ממשק, האפליקציות יוצגו בסדר הפוך מזה שהייתם מצפים וממה שבאמת שימושי, כלומר, האפליקציות בהן עשיתם הכי פחות שימוש יופיעו ראשונות, באג מרגיז שיש לקוות שיתוקן מתישהו. עוד עניין מרגיז, זוכרים את התלונות שלי על השליטה בהגדרות השמע ב-Meizu? אותו הדבר גם כאן: לא ניתן לשנות את עוצמות הווליום השונות דרך החיווי שנפתח, אלא רק את עוצמת הווליום הרלוונטית למצב הטלפון באותו הרגע.

מבט מקרוב על עדשת המצלמה ועל קורא טבעות האצבעות (צילום: גד גניר)

Nubia Z11 Mini, תאורת כפתורים אדומה (צילום: גד גניר)

מבט על גריל הרמקול וחיבור הטעינה מסוג USB Type C (צילום: גד גניר)


הממשק הייחודי של נוביה (אשר קרוי בשם מלא ההשראה "Nubia UI"), כולל מספר גימיקים. את רובם, לא נעים להודות, העדפתי לבטל לאחר מספר ימים של שימוש. אחד הבולטים שבהם הוא "Edge Slide", היכולת לבצע פעולות במהירות ע"י החלקת האצבע על קצה המסך. לדוגמה, ניתן לבחור שהחלקה מעלה של האצבע בצד הימני של המסך תפעיל אפליקציה לבחירתכם. החלקה מעלה ומטה במהירות יכולה להפעיל ניקוי של הזכרון הזמני במכשיר, ועוד. בפועל זו בעיקר דרך טובה לגרום למכשיר להתבלבל בין גלילה על המסך לבין רצון אמיתי ואותנטי להפעיל באמת אפליקציות. עוד דוגמה למקום בו מהנדסי ה-UI של נוביה ניסו ולא כל כך הלך להם: ברירת המחדל היא שכאשר המכשיר אינו נעול, מגע בקורא טביעות האצבע מבצע צילום מסך. לאחר כשעה של שימוש במכשיר, שבה ביצעתי עשרות צילומי מסך מבלי שהתכוונתי לכך, ביטלתי את האפשרות הזאת. גם בתפקידו המקורי, כקורא טביעות אצבעות הוא לא מצטיין במיוחד: הוא מדויק, אבל לא מהיר מספיק לטעמי. בנוסף, ה-Nubia Z11 Mini מציע אפשרות למסך מפוצל (לא מאוד פרקטי בגודל מסך שכזה), מחוות מגע על המסך עצמו, ואפילו אפשרות לשכפול אפליקציות בדומה ל-Redmi Note 3 Pro, אם כי לא הצלחתי להפעיל את האפשרות הזאת כאן מאחר ורשימת האפליקציות הניתנות לשכפול היתה ריקה.

Nubia Z11 Mini (צילום: גד גניר)

מבחוץ, ה-Nubia Z11 Mini עושה רושם ראשוני מצוין: הגב שלו עשוי פלסטיק מבריק שנראה קצת כמו גימור זכוכית. הבחירה בפלסטיק לא ממש הוכיחה את עצמה וכעבור זמן שימוש לא רב, החלו להופיע על גב המכשיר שריטות זעירות. מסביב למכשיר מסגרת שנראית מתכתית (לא בטוח אם היא אכן כזאת או שמדובר בפלסטיק), וכפתורי המגע מתחת למסך מוארים בצבע אדום שמשווה לו מראה ייחודי. הוא יושב טוב ביד, קליל למדי ואין בו פינות חדות מדי וגם הדפנות שלו מעוגלות.

מצלמה היא אף פעם לא הצד החזק במכשירים ברמת המחיר הזאת, וה-Z11 Mini לא שונה בהיבט הזה. למכשיר מצלמה ברזולוציית 16 מגה פיקסל, וצמצם ברוחב f/2.0, ללא ייצוב אופטי כלשהו. בצילומים באור יום בחוץ, התמונות דווקא נראות מצוין, אך כרגיל וכצפוי הביצועים יורדים דרסטית בצילומי לילה, בתוך חדר, או של אובייקטים בתנועה. לא ניתן להגיד שהמצלמה פחות טובה משל מכשירים מקבילים, אך היא גם לא מתבלטת לטובה בצילום סטנדרטי. אפליקציית המצלמה עמוסת כל טוב ומרכזת מצבי צילום שונים ומגוונים: מצב צילום כוכבים ,ציור אור, מעקב אחר עצם בתנועה במסלול, חשיפה ארוכה ועוד. ללא ספק, מצב הצילום האהוב עליי היה מצב השכפול, שמאפשר לצלם אובייקט בתנועה כמה פעמים בתוך אותו פריים  וכך ליצור תמונה בה האובייקט מופיע כמה פעמים. זה דורש קצת אימון כדי להגיע לתוצאות טובות, ובתנאי תאורה שאינם אידיאלים זה נראה הרבה פחות טוב, אבל כשזה עובד, התוצאה נראית מרשימה ומשעשעת למדי.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)
הבת שלי, כפול 3 (צילום: גד גניר)

תפריט מצבי הצילום בממשק המצלמה


כטלפון, ה-Z11 Mini מתפקד לא רע: העוצמה ואיכות השמע באפרכסת מספקים. הייתי שמח אם עוצמת השמע ברמקול היתה מעט חזקה יותר, אך הוא שמיש גם במצבו הנוכחי. הסוללה, בקיבול של 2800mAh לא מצליחה לספק למכשיר זמן שימוש של יום שלם, ובשימוש סטנדרטי מתרוקנת בשעות הערב המוקדמות. שקע הטעינה הוא USB Type C, אך המכשיר לא תומך בטכנולוגיית טעינה מהירה, לא ייחודית של Nubia ולא של קוואלקום, יצרנית המעבד.

ה-Nubia Z11 Mini יעלה לכם 1299 ש"ח. זה לא נשמע יקר, אך בסופו של דבר זה מחיר שתואם מאוד את התמורה שמקבלים כאן. הסוללה לא מבריקה, המסך לא מואר מספיק, והממשק מלא באפשרויות ייחודיות שאפשר בהחלט לוותר עליהן. עם זאת, במסגרת ההיצע המאוד מצומצם של מכשירים בגודל הזה, ה-Nubia Z11 Mini הוא אופציה שבהחלט יכולה לבוא בחשבון: הוא יציב, מתפקד לא רע באופן כללי, נוח לשימוש ואחיזה, ולמי שזה מהווה פקטור בהחלטת הקנייה, הוא גם נראה טוב, רק אל תשכחו לשים אותו בתוך קייס החל מהיום הראשון.

המכשיר נמסר לצורך הבדיקה באדיבות רשת Bug.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר