כזה ניסיתי: אולטראבוק Asus ZenBook UX302

כפי שוודאי שמתם לב, הבלוג הזה כמעט לא עוסק במחשבים ניידים. יש כאן אמנם טאבלטים מבוססי ווינדוס 8 בשפע, אבל כמעט ולא יוצא לי להניח את על מחשב נייד בצורתו הקלאסית (ואני מכליל במונח הזה גם אולטראבוקים). אז למה בעצם החלטתי לחרוג ממנהגי במקרה של ה-Asus Zenbook UX302? טוב ששאלתם, כדי לענות על כך נחזור קודם כל כמה שנים טובות אחורה.
 
Asus ZenBook UX302L (צילום: גד גניר)
ב-29 בינואר, 2008, לקראת סיומו של כנס Macworld Conference & Expo, שולף סטיב ג'ובס את המקבוק אייר הראשון מתוך מעטפה, ומציב בכך סטנדרט חדש בעולם המחשבים הניידים. כמו במקרה של האייפון, גם כאן אפל השאירה את המתחרים לא מוכנים. לעולם ה-PC לקח 3 שנים להציג את תשובתו להשקה הזאת, בדמותו של ה-UltraBook: תקן חדש למחשבים ניידים שמחייב אותם לעמוד במספר קריטריונים. "דומה למקבוק אייר" אינו אחד הקריטריונים, אבל פרט לכך, הדרישות של אינטל בנוגע לאופן שבו אמורים להראות מחשבים ניידים כדי לקבל ממנה את האישור לקרוא למחשב "אולטראבוק", מכוונות בדיוק לשם: עובי של פחות מ-20 מ"מ, משקל - פחות מ-1.4 ק"ג, משקל - פחות מ-1.4 ק"ג, חיי סוללה ארוכים, ללא כונן אופטי, אמצעי אחסון מבוסס פלאש (עליו תותקן מערכת ההפעלה) ועוד. כל החבילה האטרקטיבית הזאת צריכה להגיע במחיר מקסימלי של עד 1000 דולר – המחיר של הגרסא הבסיסית של, ניחשתם נכון, מקבוק אייר.
וכך, החל משנת 2011, יצרניות מחשבים  וביניהן אייסר, טושיבה ואסוס מציגות סדרות מחשבי אולטראבוק אשר מתעדכנות מדי שנה לפי הנחיותיה של אינטל. סדרת האולטראבוקים של אסוס קיבלה את השם Zenbook, וה-UX302 שייך לדור החדש והנוכחי שלה.


בואו נדבר במספרים. ה-Asus Zenbook UX302L בנוי סביב מעבד אינטל Core i7-4500U במהירות שעון של 1.8 גיגהרץ, מהדור החדש ביותר (Haswell) המתאפיין בביצועים מצויינים ובמתח עבודה נמוך במיוחד המאפשר ניצול טוב יותר של הסוללה, וגם על טמפרטורה נמוכה. יש לו 4 גיגה זכרון, שזו אמנם כמות הזכרון המינימלית שהייתי ממליץ לכם לחפש כיום במחשב (לא שנפח זכרון נמוך מזה שכיח כל כך), אך היא מאפשרת עבודה חלקה וגם אין כל כך צורך ביותר מזה. הכרטיס הגרפי של ה-ZenBook UX302L הוא כרטיס HD4400 מובנה של אינטל, כרטיס שלא מתיימר לאפשר לכם להריץ עליו משחקים כבדים במיוחד, ואם להיות כנים – גם לא ניסיתי לעשות זאת. 103 המילים האחרונות באו להעביר אליכם מסר שייתכן ולא הועבר כראוי ולכן אומר זאת בצורה פשוטה: המחשב הזה טס. הוא נדלק ומוכן לעבודה בשניות, וחויית השימוש בו זורמת וחלקה מאוד. מעבר לכך, הוא כמעט ולא מתחמם, וניתן לעבוד איתו בנוחות על הברכיים לפרקי זמן ארוכים.
Asus ZenBook UX302L (צילום: גד גניר)

אז מה מיוחד בו לעומת אולטראבוקים אחרים? זכוכית גורילה. ולא, לא על המסך, איפה שהייתם מצפים למצוא אותה, אלא בחלקו החיצוני. מעבר למראה היוקרתי שעליו עוד אמשיך לדבר אח"כ, לזכוכית הזאת יש תועלת פונקציונלית: כמו זכוכית הגורילה על מסכי הטלפון שלכם, גם כאן הזכוכית הזאת אמורה להגן על המחשב מפני שריטות ולשמור על מראהו חדש לאורך זמן. הבעיה היחידה עם הזכוכית הזאת (שוב, כמו בטלפון הנייד שלכם) היא שמדובר במגנט לטביעות אצבעות, וכעבור כמה דקות של שימוש תמצאו את עצמכם עם מחשב מוכתם. מתחת לזכוכית (קצת קשה לראות את זה בתמונות), ישנה שכבת אלומיניום מוברש בדוגמא מעגלית כשבמרכזה הלוגו של אסוס, לוגו אשר דולק כאשר המחשב בפעולה. אסוס הקפידה על המראה היוקרתי גם כאשר פותחים את המחשב, ובהתאם לכך גם המקלדת מוקפת באותו אלומיניום מוברש עליו דיברתי קודם. המקלדת עצמה נוחה למדי ולא לקח זמן רב מדי להתרגל אליה. יצא לי להתנסות בדורות הקודמים של ה-Zenbook וחויית השימוש במשטח העכבר שלו היתה מזעזעת. שמחתי מאוד לגלות שזה לא המצב ב-UX302, ומשטח העכבר הנדיב במימדיו עושה את עבודתו מצוין.
מקלדת ומשטח העכבר - Asus ZenBook UX302L (צילום: גד גניר)

המסך של ה-UX302 נראה מעולה, מציג צבעים חיים ותוססים, מגיב מצוין למגע, ובהיר מאוד. לצערי הוא גם מבריק מאוד, מה שמחייב כוונון מאוד עדין של זוית הפתיחה שלו כדי להמנע מהשתקפויות. תשמחו לשמוע שזוית הפתיחה של המסך רחבה מאוד, ומאפשרת עבודה כמעט בכל דרך שבה תבחרו להניח אותו על השולחן או הברכיים. משהו נוסף שחשוב לי מאוד לציין בהקשר של המסך: העובדה כי מדובר במסך מגע, תחייב אתכם להתרגל לעבוד על המסך הזה כשהוא מטונף מטביעות אצבעות, או לנקות אותו לעיתים קרובות מאוד.
מסך ה-Asus UX302L (צילום: גד גניר)

אמנם לא תצליחו להכניס את ה-Zenbook UX302 לתוך מעטפה, אך מדובר במחשב נייד דק מאוד שנכנס מאוד בקלות ובנוחות לתוך התיק שלי. אולי זה מתוך רצון לפנק את רוכשי ה-Zenbook UX302, ואולי זה מתוך רצון לעזור לכם להגן על מעטה המחשב משריטות, אסוס מצרפת לערכת המחשב הזה תיק מעטפה שחור איכותי ואלגנטי. הסטייל נמשך אפילו במטען. לא עוד שנאים ענקיים ומכעורים. כאן תמצאו קוביית טעינה (דומה מאוד למה שמקבלים עם מקבוק אייר) המתחברת ישירות לשקע בקיר, וממנה יוצא כבל דק המתחבר למחשב. בקצה החיבור למחשב קיימת תאורה מעגלית סביב החיבור אשר דולקת בצבע כתום במידה והמחשב עדיין נטען, או ירוק במידה והסוללה מלאה.

זמן הסוללה של ה-ZenBook UX302 הוא פנטסטי. לפני שאדבר על מספרים מדויקים, הרשו לי לשתף אתכם בעניין כאוב. לא יודע אם כבר שיתפתי אתכם בכך, אבל אני עדיין לומד. כל קורס בתואר שלי נמשך בין שעתיים לשלוש שעות, בהתאם לקורס. גם ה-Dell הנוכחי שלי (המחשב הנייד שקיבלתי מהעבודה לפני קרוב לשנתיים) וגם ה-HP שלפניו הם חובבי סוללה מושבעים, מה שאומר שבמידה ואני לא מצליח למצוא מקום ישיבה עם נקודת חשמל פנויה, בתוך שעתיים אני מתבונן בעצב על מחשב כבוי. כמובן שבמהלך השנים פיתחתי טכניקות מוזרות להתמודד עם הבעיה הזאת. זה התחיל בכיבוי הבלוטות', עבר למשמעת הדלקת מחשב (בעשר דקות הראשונות של הקורס לא באמת חייבים מחשב, כמו גם בהפסקה או בעשר הדקות האחרונות), נמשך בשימוש בתאורת המסך הנמוכה ביותר שניתן, ובשלב מסוים ויתור על חיבור אינטרנט לאורך רוב השיעור. מאחר וה-ZenBook בילה אצלי קצת יותר משבועיים, יצא לי לקחת אותו מספר פעמים ללימודים. השתמשתי במחשב באופן רגיל לחלוטין, בלי אף אחת מההגבלות אותן ציינתי קודם, ונשארתי עם 60% סוללה בסיום המפגשים שנמשכו שעתיים. בסופו של דבר, המחשב הזה הצליח לעמוד בקרוב ל-6 שעות עבודה (לא רצופות) על טעינה אחת, הישג יפה מאוד גם יחסית לאולטראבוקים אחרים בשוק.
Asus UX302L (צילום: גד גניר)

זוכרים את המגבלה של עד 1000 דולר שציינתי קודם? תשכחו ממנה. כדי להתחדש ב-Asus Zenbook UX302L, תאלצו להיפרד מקצת יותר מ-5000 ש"ח. לא זול, אבל עדיין פחות יקר מהגרסא הזולה ביותר של המקבוק אייר. בנקודה הזאת חשוב לשים את הדברים על השולחן. תוכלו למצוא בשוק מחשבים זולים משמעותית עם מפרט טכני דומה. כשאתם קונים מחשב מסוגו של ה-UX302L אתם משלמים תוספת על הגימור היוקרתי ולחלק מהאנשים (כמוני) זה עושה את זה להגיע לקורס, להביט במבטים מזלזלים במחשבים שהביאו סטודנטים אחרים מהעבודה (כמוני, שבועיים לפני כן) או מהבית ולהרגיש ממש טוב עם עצמי. פרט לכך, כמחשב שאמורים לעבוד עליו הוא מתפקד מצוין – זריז, לא מתחמם, לא זולל את הסוללה שלו מהר מדי, ומאפשר עבודה נוחה בין אם במשטח העכבר, מסך המגע או המקלדת.

1 תגובות

  1. tinh trùng ra ngoài không khí sống được bao lâuNhiều nghiên cứu cho thấy việc bạn ở trong môi trường có nhiệt độ cao sẽ làm cho số lượng tinh trùng bị giảm, nếu ở trong môi trường mát mẻ thì tinh trùng sẽ được sản sinh nhanh hơn.
    tinh trùng sống được bao lâu khi ra ngoàiViệc bạn mặc quần quá chật hay để điện thoại di động vào túi quần sẽ làm cho việc sinh tinh trở nên bị hạn chế.
    tinh trùng xy sống được bao lâu trong tử cungỞ nam giới vấn đề sinh ra tinh trung kéo dài rất dài chính vì thế vì sao qua tuổi 70 nam giới vẫn có khả năng sinh con bình thường.
    tinh trùng xuất ra ngoài sống được bao lâuMỗi ngày tinh hoàn sản sinh ra khoảng 100 triệu con tinh trùng một số lượng rất nhiều.
    tinh trùng sống được bao lâu ở môi trường ngoàiSau khi quan hệ khoảng vài triệu con tinh trùng được giải phóng vào trong âm đạo của người phụ nữ nhưng thật không may trong số đó chỉ có khoảng vài con là còn sống sót do trong môi trường âm đạo có rất nhiều axit khiến cho các tinh binh dễ bị chết.
    tinh trùng sống được bao lâu trong tinh hoànCũng chính nhờ những tinh binh đã ngã xuống làm tấm đệm cho những tinh binh khỏe mạnh có thể bước vào vòng trong một cách an toàn.
    tinh trùng sống được bao lâu ở bên ngoàiKhi gần đến tử cung có khá nhiều chất dịch loãng, dịch nhầy ngăn cản bước tiến của các tinh binh

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר