כזה ניסיתי: Lenovo Yoga 3 Pro

המסקנה העיקרית שלי לגבי ה-Yoga 2 של לנובו שבדקתי לפני חצי שנה היתה שכטאבלט הוא לא היה ממש נוח, אבל כמחשב נייד הוא עושה עבודה מצויינת. לפני מספר שבועות קיבלתי את ה-Yoga 3 Pro . לא מדובר בממשיך דרכו הישיר אם כי בתת סדרה מתקדמת יותר, יקרה יותר, אך גם דקיקה וסקסית יותר.

Lenovo Yoga 3 Pro במצב "אוהל" (צילום: גד גניר)


ה-Yoga 3 Pro הוא קודם כל אולטראבוק. הוא עונה על כל הקריטריונים הטכניים הדרושים כדי להחשב ככזה ומבוסס על מעבד מסדרת Intel Core M (מדגם 5Y71) בעל שתי ליבות במהירות 1.2 גיגהרץ כל אחת.  Core M, למקרה ופספסתם את ההיכרות שעשיתי עם סדרת המעבדים הזאת כשבדקתי את ה-Asus UX305, היא סדרת מעבדים חדשה של אינטל אשר מיועדת לספק ביצועים טובים אך מתאפיינת במימדים קומפקטיים במיוחד שיאפשרו את שילובם של המעבדים האלו בטאבלטים ובמחשבים דקיקים כמו ה-Yoga 3 Pro, וכמו כן מתפאיינים בפליטת חום נמוכה, מה שמייתר את הצורך במאווררים רועשים. זכרון ה-RAM בכל הדגמים עומד על נפח של 8 גיגה, כרטיס המסך הוא HD5300, כרטיס מסך מובנה מבית אינטל, וזכרון האחסון עומד על 256 או 512 מגה בטכנולוגיית SSD. לא מפתיע שעם מפרט כזה, ה-Lenovo ביצע כל מה שרציתי שיבצע ללא סימני גמגום או השהייה.

גימור הגומות ב-Lenovo Yoga 3 Pro (צילום: גד גניר)


לנובו מעמיסה לא מעט תוכנות מובנות משלה, התנהגות די שנואה בקרב המשתמש הממוצע ואכן, על רוב התוכנות המותקנות מראש כמו Lenovo Reach, Yoga Chef, Zino, Lenovo SHAREit, ורבות אחרות, ניתן לוותר. יוצאת דופן היא ה-Harmony, תוכנה המזהה מהו המצב בו המחשב נמצא (התנוחות האופייניות: סטנד, אוהל וכו), ומזהה באילו האפליקציות נעשה שימוש, ומתאימה את האופן שבו המחשב פועל כדי לספק חויית שימוש נוחה. כך לדוגמא, כאשר אתם קוראים ספר, התצוגה מתאימה את עצמה באופן שמאפשר קריאה נוחה לאורך זמן. אם כל זה נשמע לכם מוכר, מדובר בתכונה שעומדת להיות משולבת באופן מובנה ב-Windows 10, אך כאן לנובו החליטה לבצע זאת בעצמה ולבדל את עצמה באופן הזה מיצרניות מחשבי 2-In-1 אחרות.

התצוגה של ה-Lenovo Yoga 3 Pro מרשימה ביותר. היא מציגה ניגודיות וצבעים מרהיבים, ובהירה מאוד. רזולוציה גבוהה מאוד של 3200 על 1800 פיקסלים מבטיחה גם חדות מרשימה ביותר, ובסה"כ מדובר באחד מנקודות החוזק של המחשב הזה. המסך, בגודל 13.3 אינטש, מגיב נהדר למגע אם כי בשל הציפוי המבריק של המסך, נראה כי הוא רגיש באופן קיצוני לטביעות אצבעות, הרבה יותר ממה שיצא לי לחוות במחשבים אחרים.

Lenovo Yoga 3 Pro (צילום: גד גניר)



סדרת Yoga מצליחה לסובב ראשים באופן מסורתי, עוד ממחשב ה-Yoga הראשון, וה-Yoga 3 Pro מצליח לעשות זאת שוב, בין היתר בגלל שהמחשב הזה דק באופן מיוחד, רק 1.27 ס"מ. לנובו לא חששה לגעת כאן באחד החלקים החשובים ביותר במבנה במחשב הזה, הציר עליו יושב המסך. למעשה, את מקומו של הציר המסורתי מחליף כאן מערך של חוליות, דומות מאוד לאלו שניתן למצוא ברצועה מתכתית של שעון יד. לדברי לנובו המבנה הזה אמור להיות אמין יותר ולהחזיק מעמד זמן רב יותר. מעבר לכך, הוא מאפשר לשטח לחלוטין את המחשב, ללא בליטה כלשהי, משהו שנראה טוב אבל קשה לי להעלות בדעתי צורך שימושי ביכולת הזאת. בנוסף, זה נראה מאוד ייחודי ומרשים.

מערך החוליות שהחליפו את ציר המסך, Lenovo Yoga 3 Pro (מילום: גד גניר)


הציפוי החיצוני של המחשב שקיבלתי לבדיקה היה בצבע שמפניה, אך ניתן גם להשיג אותו בצבע כתום עז או כסוף. בחלקו הפנימי של המחשב הכל שחור - מסגרת המסך ומסגרת המקלדת, עם גימור של גומות זעירות. ה-Lenovo Yoga 3 Pro הוא אמנם דקיק, אך לא ניתן להגיד עליו שהוא קומפקטי, ואכן, המסגרת שסביב המקלדת נדיבה באופן מפתיע בגודלה, וכך גם השטח שמתחת למסך. התכנון הזה מעלה את השאלה מדוע לא הגדילו את שטח המקלדת או שהקטינו את שטח המחשב כולו. המקלדת עצמה, אינה מקלדת מלאה כנהוג בגודל מחשב שכזה, אך נוחה לשימוש וגם משטח העכבר מרווח ומגיב היטב למגע. קיפול המחשב לטאבלט לא מביא איתו בשורות מרגשות. הוא אמנם דק הרבה יותר מה-Yoga 2 ומעט נוח יותר לאחיזה, אבל עדיין, כטאבלט הוא גדול ומגושם, ואם ניקח קריאת ספר כפעולה לגיטימית שנרצה לבצע עם הטאבלט, בגודל כזה, במיוחד עם השטחים הנוספים סביב המסך, זה לא באמת פרקטי. מעבר לכך, Windows 8 כמערכת הפעלה לטאבלטים סובלת מנחיתות בכל הקשור למגוון האפליקציות. טאבלט, כמכשיר שרוב יעודו הוא צריכת תוכן, לא יכול לבצע את משימתו כראוי כשמחנות האפליקציות של מיקרוסופט נעדרת אפילו אפליקציה כמו Youtube.

Lenovo Yoga 3 Pro במצב טאבלט (צילום: גד גניר)


בלנובו מתחייבים לזמן סוללה נמוך יחסית למחשבים אחרים עם מעבדי Core M, של עד 7.2 שעות. אני לא הצלחתי לעבור בשימוש רגיל את גבול הארבע וחצי שעות. זה לא נתון מזעזע, אבל זה בהחלט לא נתון שאפשר להתגאות בו לאור העובדה שרוב המחשבים, אם לא כל המחשבים שבדקתי כאן בבלוג הצליחו להשיג ביצועים מרשימים יותר בהיבט הזה. אופן הטעינה כאן יוצא דופן. במקום שקע טעינה רגיל, הטעינה מתבצעת דרך שקע USB, שבזמן שאינו מתפקד כשקע טעינה, יכול לשמש כשקע USB סטנדרטי לכל דבר. בליטה קטנה בחיבור ה-USB בכבל הטעינה מבטיחה שלא תחברו אותו לשקע USB שאינו מיועד לכך.

שקט הטעינה ב-Lenovo Yoga 3 Pro (צילום: גד גניר)



כמו מוצרים רבים אחרים, מחשב נייד הוא תוצאה של איזון בין דרישות וסדרי עדיפויות. נראה כי בלנובו החליטו לתת ב-Yoga 3 Pro חשיבות גבוהה מאוד לאיכות התצוגה, ביצועים, ומעל לכל עיצוב דקיק וייחודי ומהבחינות האלו, זהו בהחלט מחשב מרשים ביותר. מאחר ואיפשהו צריך לוותר, נראה כי לנובו לא שילבו סוללה חזקה מספיק בגוף האנורקטי של ה-Yoga 3 Pro, מה שגורם לו להציג ביצועי סוללה הרחוקים מלהרשים. כמו כן, תוית מחיר של לא פחות מ-5590 ש"ח מחייבת לשאול את השאלה עד כמה העיצוב הזה חשוב בהחלטת הקנייה, ועד כמה היכולות שלו כמחשב 2-In-1 מצדיקה את התוספת המשמעותית במחיר.

Lenovo Yoga 3 Pro (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר