כזה ניסיתי: House Of Marley Chant Sport

בניגוד לאמנים אחרים המשתמשים בשמם כדי לקדם את מותגי האודיו שלהם, במקרה של House Of Marley מדובר באמן שאינו בין החיים. אם להיות אפילו יותר קטנוניים, בוב מארלי החזיר את נשמתו לבורא למעלה מעשור לפני שהוקמה החברה שמתפארת בשמו ובמורשתו. ובכל זאת, ההצדקה לשימוש בשם נובעת מכך שמקים החברה הוא לא אחר מאשר בנו של בוב מארלי, רוהאן מארלי. עם כל הכבוד לייחוס המשפחתי של רואהן, הוא מעולם לא עסק במוזיקה. כיום, עיסוקו העיקרי הוא  בתחום היזמות, כשמאחוריו קריירת פוטבול מכובדת בארה"ב, ומותג קפה שמתהדר אף הוא בשם המשפחה המחייב מארלי. את House Of Marley הוא הקים לפני קצת יותר מ-4 שנים, והציג לראשונה קו של אזניות ששולבו בהן חומרים ממוחזרים, בכנס CES באותה שנה. מאז, התרחבה החברה למוצרי אודיו נוספים כמו רמקולים ביתיים ורמקולים ניידים, ביניהם גם ה-Chant Sport שהגיע אליי לבדיקה לפני מספר שבועות.

House Of Marley Chant Sport (צילום: גד גניר)


ב-House Of Marley טוענים שה-Chant Sport הוא דגם עדכני של רמקול Bluetooth אחר של החברה, ה-Chant BT. הדגם החדש מציע עמידות במים שהדגם הקודם לא התהדר בה ועוצמת שמע חזקה יותר. מערך הרמקולים של ה- House Of Marley Chant כולל שני דרייברים בקוטר 1.75 אינטש ובהספק של 4.5 וואט. בנוסף, הוא כולל שני רדיאטורים פאסיביים (הסברתי על הרכיב הזה בפוסט שלי על ה-B&O H2 הנהדר) שאמורים לסייע בייצור באסים עמוקים יותר. זה כמובן לא עובד. הרמקולים האלו מציעים באסים מאוד מאוד עדינים, בטח בהשוואה לרמקולים האחרונים שבדקתי כמו ה-H2, ה-MEGABOOM, ואפילו ה-BOOM2 שגם שם הבאסים לא הרשימו במיוחד. עם זאת, בגודל הזה, וברמת המחיר הזאת, לא תקבלו באסים מרשימים הרבה יותר אצל המתחרים. זה לא אומר שהשמע שה-Chant Sport מייצר אינו איכותי. טווח הצלילים הגבוה מדויק מאוד, מפורט והצליל באופן כללי פתוח ומדגיש טוב גם את טווח המיד. עוצמת השמע המקסימלית גבוהה ובהחלט מרשימה ביחס לגודל הכללי שלו. 


House Of Marley Chant Sport, מבט מקרוב על פתחי הרדיאטורים (צילום: גד גניר)

House Of Marley Chant Sport (צילום: גד גניר)


בשבוע כזה, הדרך הטובה ביותר להמחיש את תפקוד ה-Chant Sport היא באמצעות שירים שכנראה שמעתם מספק פעמים בימים האחרונים: ב-Modern Love של דיויד בואי, עד לשנייה ה-7.5 יש פריטה על מיתרי גיטרה חשמלית שנשמעת מעולה, אבל התופים שנכנסים בדיוק באותה שנייה לא נותנים את מכת הבאס שמצפים לה, כנ"ל גם לגבי השנייה ה-7.5 (לא ברור למה לבואי יש חיבה דווקא לרגע הזה) בשיר China Girl. בחומרים יותר ישנים שלו, כמו Space Oddity ו-Ziggy Stardust זה ניכר פחות ונשמע מצוין. כשאמן מסוים משיק מותג ציוד אודיו, ברוב המקרים חתימת הסאונד אמורה להחמיא למוזיקה שלו. כך זה ב-Beats ו-SMS Audio אשר נוטים להדגיש את צלילי התדר הנמוך שמתאימים מצוין למוזיקת ההיפ הופ של האמנים העומדים מאחורי המותגים. באופן פרדוקסלי (אך לא מפתיע לאור מה שכתבתי מספר שורות קודם), ה-Chant Sport לא מצטיין במוזיקת רגאיי. המחסור בבאסים עמוקים וקופצניים הופך את ההאזנה אפילו לשירים של בוב מארלי למעט אנמית, אם כי שוב, ברמת המחיר הזאת קשה למצוא משהו טוב יותר בצורה משמעותית.

House Of Marley Chant Sport, מבט מאחור (צילום: גד גניר)

House Of Marley Chant Sport, מבט מקרוב על הכפתורים בראש הרמקול (צילום: גד גניר)

House Of Marley Chant Sport, מבט מקרוב על שקעי הטעינה והאודיו, שימוש לב גם לטקסטורה של הפלסטיק ממנו עשוי הרמקול (צילום: גד גניר)

אחד הדברים שמייחדים את כל הרמקולים של House Of Marley הוא השימוש בחומרים ידידותיים לסביבה/ממוחזרים. התוצאה היא רמקולים עם עיצוב ייחודי שכולל בד ועץ. ב-Chant Sport אין לא בד ולא עץ. במקומם יש פלסטיק המורכב מתערובת של ביו-פלסטיק, סיליקון ואלומיניום ממוחזר. במציאות זה נראה כמו פלסטיק אפור כהה עם קוים זעירים בצבע חום בהיר. זה מעט פחות מרשים מהרמקולים האחרים של House Of Marley, אבל יש לחומר הזה ובכלל לעיצוב של הרמקול הזה את הייחוד שלו. אז למה בעצם אין כאן את הבד והעץ? כנראה בגלל שמדובר ברמקול שאמור לסבול התזות מים (תקן IPX7), והחומרים האלו מגיבים פחות טוב לרטיבות. הודות לתכנון הייחודי שלו, הוא גם מסוגל לצוף במים. כמו רוב הרמקולים האלחוטיים, גם ה-Chant Sport מעוצב כגליל. הוא אמנם גדול יותר מה-Chant BT, אך שומר על מימדים סבירים, משהו שקרוב בגודלו לפחית בירה גדולה. בחלקו האחורי ממוקמת רצועת בד שאליה ניתן לחבר "שאקל" המצורף לאריזת הרמקול. האריזה עצמה מעוצבת יפה, אך דלה באיבזור וכוללת רק את אותו שאקל וכבל טעינה.

House Of Marley Chant Sport (צילום: גד גניר)



ה-Chant Sport לא רק ידידותי לסביבה, הוא גם ידידותי למשתמש, לפחות בכל הקשור למיקום החיבורים והכפתורים: חיבור הטעינה וחיבור ה-3.5 מ"מ בתוך שקע בחלקו האחורי של הרמקול, מתחת לכיסוי גומי. כל כפתורי הרמקול (הדלקה וכיבוי, צימוד ושליטה על עוצמת השמע) נמצאים בחלקו העליון, היכן שהייתי מצפה למצוא. הייתי מצפה גם למצוא תמיכה ב-NFC אך אין כאן דבר כזה, וגם אין לרמקול הזה אפליקציה ייעודית, אבל אפשר לחיות בלי זה. הסוללה אגב מחזיקה מעמד כ-8 שעות, לא רע.


ה-House Of Marley Chant Sport עולה בארץ כ-599 ש"ח, מה שממצב אותו כאחד הרמקולים הפחות יקרים שיצא לי לבחון לאחרונה. בכל הקשור לאיכות השמע, הוא מספק פחות או יותר את הסחורה, אם כי לא בטוח שכולם יתחברו לצליל, ובייחוד לחולשה היחסית שלו בתדרים הנמוכים. מכל בחינה אחרת הוא לא רע בכלל: העוצמה המקסימלית שלו גבוהה מספיק, הוא נוח לשימוש, נראה לא רע ואפילו ידידותי לסביבה, בכפוף לסוג המוזיקה שתבחרו להאזין לה באמצעותו.

House Of Marley Chant Sport (צילום: גד גניר)

1 תגובות

  1. יש לי רמקול כזה ויש לי איתו המון בעיות בהדלקה. יש מצב שאני מפספס משהו? נראה שזה אמור להיות פשוט

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר