כזאת ניסיתי: Android 7 Nougat

מכשירי סדרת הנקסוס של גוגל מעולם לא היו מכשירי מיינסטרים. הנקסוס4 והנקסוס 5 היו אמנם חריגים בהצלחה שלהם, גם בשוק המקומי, אך זה היה בעיקר הודות לתמחור אטרקטיבי יחסית למכשירי דגל קלאסיים. כמכשירים בפני עצמם, כברזלים, הם מעולם לא הציגו יתרון משמעותי על פני סדרת ה-S של סמסונג, סדרת ה-G של LG, או כל מכשיר דגל אחר שהושק בסמוך אליהם: המצלמות שלהם היו לרוב נחותות יותר, הם הגיעו בתצורות זכרון אחסון פנימי צנוע שאינו ניתן להרחבה, והחל מהנקסוס 4, הם גם לקחו דוגמה רעה מאפל והפכו את הסוללה שאינה ניתנת להפרדה לסטנדרט. אם תשאלו את בעלי מכשירי הנקסוס הם כמובן מרוצים מהם, למרות שהם מודעים שעל הנייר ישנן אופציות מהירות יותר, שמצלמות טוב יותר ופחות קמצניות באחסון.

ולמרות הכל, לבעלי מכשירי נקסוס ש סיבה מצוינת לחגוג פעם אחת בשנה, זה קורה ביום שחרור גרסה חדשה של אנדרואיד. כבעל נקסוס 6P, אני יכול לספר לכם שהימים האלו הם הסיבה העיקרית שבגללה קניתי דווקא את המכשיר הזה. מכשיר נקסוס מקבלים ראשונים את גרסאות האנדרואיד החדשות, ונהנים מהסטטוס של בעלי הגרסה העדכנית ביותר של אנדרואיד לפעמים במשך חודשים, בניגוד לחבריהם עם מכשירים מסדרות אחרות, וזוכים להמשיך לקבל את הגרסאות האלו לאורך תקופה ארוכה יותר.

Nexus 6P מריץ את Android 7 (צילום: גד גניר)


בשבוע שעבר נחתה Android 7, או בשם הממתק שלה, Nougat, אצלי במכשיר. טוב, "נחתה" זה אולי ביטוי קצת מטעה. הכרחתי את הגרסה להגיע אליי. איך עשיתי זאת? הצטרפתי שוב לתכנית בודקי הבטא של גוגל לאחר שעזבתי אותה לפני מספר שבועות (כל אחד שיש לו נקסוס יכול להרשם ולעזוב כאוות נפשו את התכנית הזאת, בתנאי שהמכשיר עדיין נתמך), והעדכון הגיע אליי בתוך מספר שניות, לפני רוב אוכלוסיית מכשירי האנדרואיד בעולם ואפילו לפני רוב בעלי מכשירי הנקסוס. מסתבר שמכשירים שנרשמו לתכנית הזאת, לא רק מקבלים את גרסאות הבטא, הם מקבלים את הגרסאות הרשמיות לפני כולם.




נחתה אצלי עם קצת עזרה מצידי, נוגט

לפיכך, בימים האחרונים חזרתי אל ה-Nexus 6P, והתחלתי לנבור בתוך תפריטי האפשרויות השונות בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה. יש בה שינויים גדולים ומלהיבים, אבל עניינו אותי בעיקר השינויים הקטנים שמשפיעים על השימוש היומיומי בסמארטפון. לכבוד גרסת האנדרואיד השביעית אספתי את שבעת השינויים הקטנים הכי גדולים שהמערכת הזאת מציעה למשתמש:

אפליקציות אחרונות זה כזה 2015
משתמשים ב-Alt-Tab במחשב? הכירו את הגרסה של אנדרואיד לקיצור הזה: בלחצני הניווט בתחתית המסך, לחיצה כפולה על לחצן האפליקציות האחרונות תאפשר לכם לדלג בין שתי האפליקציות האחרונות שעשיתם בהן שימוש. נוח ומהיר הרבה יותר מלחיצה אחת על מסך האפליקציות האחרונות ודפדוף ביניהן.

לכתוב מייל על סרטון שאתם צופים בו ביוטיוב. באותו זמן.
סמסונג הציגה אותו לפני שנים, וגם ל-LG היתה את הגרסה שלה לפיצ'ר הכה מתבקש הזה. לגוגל עצמה לקח לא מעט זמן לאמץ אותו, אבל נראה שההמתנה השתלמה. הכניסה למסך מפוצל מתבצעת דרך מסך האפליקציות האחרונות. גררו לחלק העליון של המסך אפליקציה אחת מתוך החלונות הפתוחים, לחצו על אפליקציה אחרת כדי להציב אותה מתחתיתה, והנה, אתם מתכתבים במסנג'ר של פייסבוק, על התשובה שרציתם להעביר למישהו דרך ג'ימייל.


מסך מפוצל: אפשר אפילו להריץ סרטון יוטיוב ברקע

או לוודא במקביל גם בפייסבוק וגם בטוויטר שאתם לא מפספסים שום דבר חשוב


לחיצה על מקש חזרה למסך הבית או או חזרה אחורה לא יבטלו את מצב המסך המפוצל, הוא ישאר פתוח ברקע ותוכלו לגשת אליו דרך אייקון האפליקציות האחרונות שנראה שונה במידה ומצב המסך המפוצל מופעל. לחיצה עליו תפעיל את האפליקציה הראשונה שבחרתם להכניס למסך המפוצל ותחתיו תוכלו לבחור את האפליקציה השניה מבין אלו שפתוחות באותו רגע. ניסיתי, ומסתבר שניתן אפילו להריץ את יוטיוב ברקע.

מצב טיסה? אני לא טס לשום מקום, הפקד המפעיל אותו דווקא כן

ניתן להחליף פקדים, ולשנות את המיקום שלהם

וילון ההתראות עבר שינוי מאסיבי, לפחות בכל הקשור לאפשרויות ההתאמה האישית והשליטה שיש בו. בניגוד לעבר, אנדרואיד מאפשרת לכם להתאים באופן אישי אילו פקדים יופיעו במסך הזה, אילו לא, ובאיזה סדר.

אני רוצה לקבל התראות מטוויטר, אבל שקטות. ומג'ימייל בכלל לא:

שליטה על ההתראות היישר מוילון ההתראות, אפילו במסך הנעילה

וילון ההתראות הוא אחד האיזורים הפעילים ביותר במכשיר אנדרואיד. נוגט מביאה איתה שלל אפשרויות לשליטה על אילו התראות יופיעו לכם שם, איך הן יופיעו שם, ומה בכלל לא יופיע. לחיצה ממושכת, או גלילה עדינה הצידה של ההתראה (זהירות, גלילה אגרסיבית יותר פשוט תמחק את ההתראה) תחשוף גלגל שיניים שלחיצה עליו תפתח תפריט. בתפריט הזה תוכלו לבחור אם לאפשר לאפליקציה הספציפית להמשיך להציג התראות או שלא, להציג אותן אך לא להשמיע צליל, או לאפשר להן גם להיות מוצגות וגם להשמיע צליל. מעבר לכך, לכל אפליקציה בנפרד (עד כה זה היה גורף לכל האפליקציות) ניתן להגדיר אם אנחנו רוצים להציג את כל התוכן שלה במסך הנעילה, או להסתיר אותו.

למי יש זמן עכשיו להכנס לאפליקציה כדי לענות?
עוד מוילון ההתראות: קיבלתם הודעה בוואטסאפ וצפיתם בה בוילון ההתראות? אנדרואיד Nougat חוסכת לכם את השלב של לעבור לאפליקציה. כעת תוכלו לענות להודעה שקיבלתם ישירות מוילון ההתראות, בתיבת טקסט שתיפתח מתחת להודעה.

שלום ולא להתראות ישיבת קבר רחל


בתוך תפריט האפשרויות החדש מסתתר נשק יום הדין מספאמרים שהתעלקו על הטלפון שלכם. אפליקציות לחסימת מספרי טלפון קיימות כבר שנים, אבל האופן שבו שולבה האפשרות הזאת בנוגט הוא אפקטיבי מתמיד. לא רק שלא תקבלו שיחות ממספרים שבחרתם לחסום, כי אם גם הודעות SMS. אם יש לכם עדיין תא קולי, הם אפילו לא יוכלו להשאיר לכם הודעה. החלפתם מכשיר? אל דאגה, הרשימה נשמרת בחשבון הגוגל שלכם, אין צורך לערוך אותה מחדש. מקווה שבגרסה הבאה, גוגל תשלח אוטומטית כתב אישום על הפרת חוק הספאם.

הגודל לא קובע. אתם קובעים את הגודל.





אנדרואיד מאפשרת לכם להתאים באופן אישי את הגודל של הטקסט במערכת ההפעלה כבר מספר שנים. בנוגט תוכלו לשלוט גם על גודל האובייקטים עצמם במסך: גודל ה"בועות" באפליקציות המסרים המיידיים, כמות האייקונים בשורה ועוד. בניגוד לעבר, הפעם תוכלו לראות גם תצוגה מקדימה של השינויים שביצעתם לפני שתאשרו, ואף לגלול בין כמה סוגים של תצוגות מקדימות כדי לראות את ההשפעה במקומות שונים במערכת ההפעלה.

10 תגובות

  1. אני שוקל אם להצטרף לתוכנית הבטא. האם אתה ממליץ? האם זה יחייב אותי לבדוק בעתיד גירסאות שאינן סופיות? מה קורה כשעוזבים את תוכנית הבטא? לדוגמא לאחר שקיבלתי את גירסא 7.

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אהלן!
      תכנית הבטא מאפשרת לך לקבל את הגרסה הכי עדכנית של אנדרואיד (בעיקר גרסאות בטא), ברגע שהיא יוצאת. כשיש גרסה גדולה של אנדרואיד בדרך, יוצאות לפניה מספר גרסאות Preview שלפעמים אינן יציבות מספיק כדי לאפשר שימוש יומיומי במכשיר. כרגע, להיות משתמש בתכנית הבטא אומר שתקבל את עדכוני האבטחה החודשיים של גוגל גם בגרסאות בטא וגם כאן יכולים דברים להשתבש פה ושם. אם תחליט שאתה רוצה לצאת מתכנית הבטא (ניתן לצאת ולחזור אליה כאוות נפשך נכון להיום), תגיע אלייך הגרסה היציבה הרשמית האחרונה של אנדרואיד אל המכשיר, אבל קח בחשבון שחזרה מתכנית הבטא לגרסה רשמית מפרמטת לך לגמרי את המכשיר.

      מחק
    2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
  2. תודה,
    כנראה שפשוט אמתין בסבלנות עד שאקבל את גירסא 7 . בודק כל כמה שעות :)

    השבמחק
  3. לצערי לא אקבל את הגרסה הזו, וחבל. יש לי נקסוס חמש...

    השבמחק
  4. רק חודשים ? שנים, סביבי אין מרשמלו אחד, הרוב עם 5.1 וחלק עם פחות, חוץ מגוגל ומכשירי דגל אף אחד לא מעדכן, ובימים האלה כשמידי יום מתפרסמת חברה שמכרה פרסצות אבטחה לממשלות שעושים בזה שימוש נגד אזרחים אקטיביסטים, צריך הגנה מתעדכנת

    השבמחק
  5. רוב החידושים כבר קיימים ב touchwiz של סמסונג.
    מסך מפוצל, קסטומיזציה של וילון ההתראות, שליטה על האפליקציות שלא יושתקו ב do not disturb
    וכו'
    עבור משתמשים אלו כמעט ואין חידוש

    השבמחק
  6. אני לא הבנתי איך משתמשים במסך המפוצל יש פירוט נרחב יותר (נקסוס 6p

    השבמחק
  7. נקסוס 6P עדכון לגרסא 7 לפני כחודש
    צריכת זיכרון גבוהה. לפני העדכון הזיכרון הפנוי היה 1.6-1.0GB ואחרי העדכון 900-450MB
    יישום ה-APP MANAGER שהיה מנקה זיכרון פנוי (BOOST) לא פועל בגרסא 7.

    בגרסא ישנה הייתי טוען מה-USB של הנתב בטעינה איטית בגרסא 7 כתוב טעון אולם הסוללה למעשה מתרוקנת.
    גרסא לא משהו למשתמש הפשוט.

    השבמחק
  8. מישהוא יודע מתי יצא לשירותי קדמי נוט3

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר