כאלו ניסיתי: ארבע אפליקציות לעריכת תמונות בסמארטפון

"המצלמה הטובה ביותר היא המצלמה שנמצאת איתך" הוא שמו של ספר מאת צ'ייס ג'רביס, צלם נודע ועטור פרסים. מה תמצאו בספר הזה? רק תמונות שצולמו באמצעות האייפון שלו. ומה לגבי השלב שאחרי הצילום? הפילטרים שלכם באינסטגרם ובפריזמה מאוד מרשימים, אבל מה קורה כשצריך לעשות משהו קצת יותר מתקדם עם התמונות שצילמתם בסמארטפון שלכם? האם ביקשתם אי פעם מאומת האינטרנט עזרה במחיקת מטרד מסלפי שצילמתם, והבקשה שלכם הפכה לויראלית אבל לא באופן שתכננתם? ובכן, לא עוד. לפניכם הפעולות הכי הנפוצות שרציתם לבצע בתמונות שלכם ומעולם לא חשבתם לנסות לעשות אותן דרך הסמארטפון:


Photo Director על ה-Nexus 6P שלי (צילום: גד גניר)



מישהו יכול למחוק לי את זה מהתמונה?


אם השם "CyberLink" מצלצל לכם מוכר, יש לכך סיבה טובה: החברה הזאת פיתחה את אחת מתוכנות ה-Bloatware הפופולריות ביותר שהגיעו מותקנות מראש על המחשב שלכם. הנגן שלה היה בתחילת שנות האלפיים הדרך הכמעט הבלעדית לצפות בסרטי DVD במחשב. בשנים האחרונות החברה התפתחה לתחומים אחרים וכעת היא מציעה את Photo Director, אחת מאפליקציות עריכת התמונות הטובות ביותר לאנדרואיד ול-iOS.


מסמנים את האיזור שרוצים למחוק

היה שקע?

בין שאר אפשרויות העריכה הקונבנציונליות, מסתתרות בה שתי יכולות יכולות די מרשימות. הראשונה נותנת מענה לבעיה כאובה במיוחד: עשית את ה-Duck Face המושלם, התאורה מחמיאה, הנוף נהדר ו...היי, מי זה נדחף לי לתמונה? ובכן, Cyberlink מספקת כלי נהדר למחיקה של אובייקטים מיותרים שהסתננו לכם לסלפי: פשוט צובעים את האיזור שרוצים שיימחק, והאלגוריתם של האפליקציה ידע למחוק אותו מהתמונה ולהשלים את החסר בהתאם לרקע. לפעמים מספיקה מחיקה אחת, ולפעמים נדרשת מחיקה נוספת (שימו לב, בגרסה החינמית ישנה הגבלה על כמו המחיקות שניתן לבצע ביום אחד), אבל ברוב המקרים בסופו של דבר זה עובד.


איפה אמרת שאתה? בעבודה?


מה עושים כאשר רוצים למחוק לא רק אובייקט אחד בתוך התמונה, אלא את כל הרקע? Photo Director מציעה כלי נוח לגזירת אובייקט החוצה מתוך התמונה. זה עובד באופן דומה למחיקת האובייקט: צובעים את האיזור הרצוי כדי לסמן מה רוצים למחוק. האפליקציה אפילו מסייעת לכם ומנסה לזהות את האיזור אותו תרצו למחוק, כך שלכם נותר רק לבצע תיקונים קטנים.

מסמנים את האיזור שרוצים לחתוך החוצה מהתמונה

ואז מדביקים רקע חדש

כן כן, אני בעבודה כרגע

סיימתם? מצוין, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא, בחירת רקע מתוך מגוון התמונות שיש לכם על הסמארטפון, ודי מהר תמצאו את עצמכם הרחק מהמקום האמיתי בו צולמה התמונה. לא התחברתם ל-Photo Director?  את החלפת הרקע, וגם את מחיקת האובייקט מהתמונה ניתן לבצע גם באמצעות אפליקציית Photoshop Mix (לאנדרואיד, ול-iOS).


חולמים על הגוף המושלם? הדביקו עליו את הראש שלכם!


המפגש הראשון שלי עם FaceInHole, אפליקציה להחלפת פרצופים בתמונה החל כחלק מבדיחה בתוך קבוצת הוואטסאפ של הצוות שלי במשרד. הרעיון מאחורי האפליקציה (גרסה חינמית לאנדרואיד, בתשלום בלבד ל-iOS) הוא פשוט מאוד: אתם מקבלים מבחר די רחב של תמונות של אנשים, חלקן מעליבות, חלקן של דמויות מוכרות, וחלקן סתם גנריות. בכולן יש איזור חתוך המאפשר לכם לדחוף תמונה שלכם או לחילופין תמונה של מישהו אחר שהורדתם אל המכשיר.

ניתן לשחק עם הצבעים, הניגודיות וכמובן גודל הפנים ב-FaceInHole

כדי להגיע לתוצאה כזאת

או כזאת

ניתן לערוך את הצבעים, הניגודיות והגודל של הפנים שבחרתם להשתיל בתמונה, כדי להבטיח התאמה מושלמת. הבחור במשרד שראה לפני כולם את הפרק במשחקי הכס, בו נחשף סיפור חייו המזעזע של הודור וחשב שיהיה נורא משעשע במשך כל אותו יום להגיד "הודור, הודור"? פשוט הדביקו את פרצופו על הגוף של המשרת הנאמן ושלחו לכלל הקבוצה. זה לא יתקן את נזקי הספוילר אבל זה בהחלט סוג של נקמה.


Bad Face day?


יצרניות רבות משלבות באפליקציית המצלמה שלהן "מצב יופי" בשמות כאלו ואחרים. לרוב, מדובר בפעולה אגרסיבית למדי שמחליקה את הפנים באופן מוגזם ומלאכותי. מה עושים כשרוצים לתקן אדמומיות בפנים, להעלים פצעונים ושאר פגמים? הולכים על בטוח, הולכים על פוטושופ. גרסת האקספרס של האפליקציה כוללת כלי אפקטיבי למדי לתיקון הדברים האלו שיכולים לחרב סלפי טוב. פשוט צריך לבחור את התמונה הרצויה, ולהקיש עם האצבע במקומות בהם נדרש התיקון. בגלל שהאפליקציה לא באמת יודע לזהות אדמומיות אלא רק לשנות את הצבע בהתאם לסביבה, נדרש אימון של כמה דקות כדי למנוע מהתמונות הראשונות להראות כאילו חטפתם אגרוף כלשהו ששינה את צורת האף שלכם, אבל בסופו של דבר אפשר להגיע לתוצאות לא רעות בכלל. באמצעות פוטושופ אקספרס תוכלו גם לתקן עינים אדומות, לחדד את התמונה, לשנות בה את הניגודיות, להגביר את רויית הצבע, ועוד שלל אפשרויות אחרות. האפליקציה עצמה חינמית (גם ב-iOS וגם באנדרואיד), אך ישנן אפשרויות בה שפתוחות רק עבור מי שבוחר לבצע רכישות בתוכה.

אני, לאחר ריטוש שכלל סילוק אדמומיות וכתמים מהפנים ב-Photoshop Express

כל האפליקציות שציינתי דורשות מיומנות מסוימת בעבודה ידנית, בסימון איזורים אותם תרצו לחתוך או לתקן. מעבר לכך מדובר בסופו של דבר באפליקציות שנועדו לעבוד על הטלפון שלכם והן לא מהוות תחרות אמיתית למרטש מקצועי, לפחות לא בתוצאה הסופית. מצד שני, עבור התמונות שתרצו לשתף בפייסבוק או בוואטסאפ הן בהחלט יעשו את העבודה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר