בקרוב תראו הרבה פחות חפיצים בפיד שלכם

לאור העובדה שהבלוג הזה אינו מקור הפרנסה העיקרי שלי, אני משתדל להציק לכם כמה שפחות עם בקשות מנהלתיות. מתי אני כן רואה לנכון להציק לכם עם דברים שאינם סקירות? בעיקר כשאין ברירה. לאחרונה פייסבוק הכריזה על שינוי מדיניות בפיד. פייסבוק, בתור האתר האוטופי שהיא, החליטה להגביר חשיפה של חויות חיוביות של חברים, על פני חשיפה של דפי אתרים. ההחלטה באה לאחר שנה שבה התמודדה עם טענות קשות על דרך התמודדותה ואחריותה על תופעת הפייק ניוז. לשיטתה של פייסבוק, על מנת שאתר כזה או אחר יקבל חשיפה בפיד שלכם וימצא את מקומו בין תמונות הילדים, הארוחות שחברים שלכם אוכלים ובעלי החיים שלהם, עליו להיות אתר גדול ומוכר. נשמע טוב עד כה, לא?
הודות לפייסבוק, יש מצב שתפספסו את הביקורת שלי על OnePlus 5T 


זוהי כמובן דרך אופטימית ונאורה להצניע את המניע האמיתי של השינוי הזה. פייסבוק היא גוף כלכלי. כמו כל גוף כלכלי אחר היא מנסה לגרום לכם שהמטרה העיקרית שלה היא הרבה יותר נעלה מכסף, וייתכן שעובדי פייסבוק אכן מרגישים שהם משרתים מטרה נעלה יותר, וזה יפה ונחמד, אבל כמו כל גוף כלכלי אחר היא רוצה להיות רווחית וזה לגיטימי. השאלה באיזה אופן זה מבוצע, איך זה מתוקשר, והאם המשתמשים בפייסבוק מודעים לאינטרסים שמכניסים ובעיקר מוציאים דברים מהפיד שלהם.



מעמדה של פייסבוק הופך אותה נכון להיום לזירה שבה ניתן לקבל המון חשיפה. כשאתם משתפים תוכן שנהניתם לקרוא, תוכן שעזר לכם, אתם עושים זאת לרוב בפייסבוק. ב-4.5 שנות קיומו של הבלוג, פייסבוק אחראית לחלק לא מבוטל מהתעבורה של גולשים לכאן. עם זאת, בשנים האחרונות באופן כללי, ובשנה האחרונה במיוחד פייסבוק פועלת באופן שיטתי יותר כדי לצמצם את החשיפה האורגנית של בעלי אתרים בפיד שלכם, על מנת "לעודד" אותם להשתמש בשירותי קידום הפוסטים בתשלום. פייסבוק לא מעוניינת רק בכסף, היא גם מעוניינת להשאיר גולשים אצלה באתר: זה התחיל עם Instant Articles, בה אתרים מעבירים למעשה את התוכן שלהם לפלטפורמה של פייסבוק. פייסבוק כמובן מציגה זאת בתור רצון לשפר את חויית הקריאה, את זמני הטעינה של הדפים ועוד מטרות נהדרות אחרות שנועדו כביכול לתקן את העולם. בפועל, כשאתר מעביר את התוכן שלו לדפים האלו של פייסבוק, מלבד העובדה שהגולשים קוראים את התוכן שלו מבלי להכנס אליו לאתר, הוא למעשה מוותר על האוטונומיה הפרסומית שלו, והוא נדרש לאפשר לפייסבוק לגזור קופון שמן מהפרסומות המוצגות בפני הגולש. בד בבד פגעה פייסבוק באופן ניכר בדירוג שהיא נותנת לקישורים לכתבות באתרים אחרים. כך או כך, פייסבוק רואה בכל מי שפותח אצלה דף אוהדים כלקוח פוטנציאלי, ולכן גם אם עשיתם לייק לדף מסוים, הסיכוי שתראו בזמן אמת כל פוסט שמתפרסם בו קלוש, אלא אם בעל אותו דף ישחק לפי הכללים וישלם כסף כדי לוודא שהוא אכן מופיע בפיד שלכם.

את הסימנים לשינוי ניתן לראות בבירור: החשיפה שמקבל כל פוסט חדש שאני מפרסם (לפי הנתונים שפייסבוק בעצמה מספקת) קטנה משמעותית מזו שהיתה לפני שנה, והרבה יותר מזו שלפני שנתיים. השינוי עליו הכריזה פייסבוק יחריף את המגמה הזאת. הקיטון בחשיפה מגיע יחד עם תזכורת במייל מפייסבוק, על כל פוסט שאני מפרסם לאחרונה עם הצעה לקדם בתשלום את הפוסטים שלי ולהגביר את החשיפה.

איך אתם יכולים לוודא שתמשיכו לקבל עדכונים בפייסבוק על פוסטים חדשים שאני מפרסם?
פשוט מאוד: הכנסו לדף הפייסבוק של חפיצים, לחצו על "Following", ובחרו ב-See First. נכון להיום, השינוי הזה יציג בפיד שלכם כל פוסט חדש שאני מפרסם. לאור העובדה שאני מפרסם בין 2 ל-3 פוסטים בשבוע, אתם יכולים להיות רגועים שלא אספים לכם את הפיד.

השלבים:
1. נכנסים לדף הפייסבוק של חפיצים, עושים לייק אם טרם עשיתם, ולוחצים על Follow
2. בתפריט שיפתח, לוחצים על "See First", במקום על "Default"
3. ממשיכים לראות בפיד פוסטים חדשים שעולים בדף ובבלוג


רוצים לעזור עוד? תשתפו, תעשו לייקים, תגיבו, ואפילו רק תכנסו לחפיצים מהסטטוסים שאני מפרסם בדף. כפי שציינתי בהתחלה, זה לא מקור הפרנסה העיקרי שלי, אבל אשקר לכם אם לא אגיד שחלק גדול בהנאה ובמוטיבציה שלי להמשיך את מה שאני עושה כאן זו הידיעה שאנשים קוראים את הבלוג הזה ונעזרים בו בהחלטות הקנייה שלהם.

18 תגובות

  1. בוצע , הבמה האוביקטיבת שלך לגאגטים חשובה כל-כך בשוק הנשלט רובו על ידי הון ובעלי ממון

    השבמחק
  2. למה צריך את פייסבוק כדי לעקוב אחרי בלוגים? אני ממליץ בחום לכל מי שרוצה לעקוב ברצינות אחרי בלוגים טובים (כמו הבלוג שלך) להשתמש באתר/אפליקציה יעודית. אני משתמש ב-feedly ודי מרוצה. זה כל-כך הרבה יותר נוח ושום פוסט בבלוג שמעניין אותך לא עלול ללכת לאיבוד בשטף האינסופי של תמונות חברים ומשפחה, פוליטיקה, תוכן פרסומי וסתם זבל ורעש. גם לזה יש מקום אבל כדאי מאוד להפריד.

    השבמחק
  3. אין לי פייסבוק ואני מצליח לעקוב באדיקות אחרי הבלוג המצוין הזה באמצעות רשימת התפוצה למייל (מקפיד כמובן לפתוח את באתר ולא לקרוא במייל).
    מתי תפרסם את הביקורת ל- One plus 5T? אני בדיוק לפני קניה.

    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אבישי!

      תודה! :)

      הסקירה של ה-OnePlus 5T תעלה, בתקווה בעוד שבוע בערך. אתה יכול ליצור איתי קשר ישירות אם יש לך שאלות ספציפיות לגביו - אני איתו כרגע.

      בברכה,
      גד

      מחק
    2. תודה רבה. אני רוצה את הערכתך הכללית, לא משהו ספציפי, אז אמתין בסבלנות לסקירה.

      מחק
  4. אני משתמש בRSS feed שלך דרך LIVE BOOKMARK בפיירפוקס כדי לראות כתבות חדשות

    השבמחק
    תשובות
    1. מפתיע אותי שיש לי RSS, אבל מגניב, תודה! :)

      מחק
  5. תודה גד, בוצע!

    נהנה מאוד מהכתיבה שלך, הנושאים המגוונים שאתה בוחר,
    ומשתמש מעשית בטיפים שלך,
    חוסך לי הרבה זמן, עצבים, תהיות וכסף.

    חשוב לי שהבלוג שלך ימשיך לפרוח.

    שלך,
    אביב

    השבמחק
  6. נמשיך להיכנס בלי קשר אל דאגה :) אני מכור כבר

    השבמחק
  7. פייסבוק, אם כל חטאת...
    אמשיך לעקוב אחריך כמו שעשיתי עד כה, כפי שאלהים התכוון שנעשה: פעם בכמה ימים, אני פשוט גולש אל האתר, ורואה מה נשתנה. אני יודע, לרובכם זה מרגיש כמו להשתמש בסוס ועגלה במירוץ פורמולה 1, אבל לי זה עובד

    השבמחק
    תשובות
    1. אני סבבה עם כל מה שעובד לך :)

      מחק
    2. התביישתי להודות, גם אני פשוט גולש לכאן פעם בכמה זמן וכך גם אמשיך לעשות.
      בלוג מצויין ואפילו חשוב, תודה.

      מחק
  8. הוספתי את פיד הרסס שלך

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר