כזה ניסיתי: Nokia 7 Plus

רוב הנתונים בדוח שפרסמה חברת קאונטרפוינט היו ידועים מראש ולא הפתיעו אף אחד. סמסונג ניצבת בראש רשימת היצרניות שמכרו הכי הרבה סמארטפונים בשנה האחרונה, אחריה וואווי שעקפה בחודשים האחרונים את אפל שהניצבת כעת במקום השלישי. הנתון הכן מפתיע מתייחס דווקא לנוקיה, אותה נוקיה שכולם נהנו להספיד עד לפני קצת יותר משנה. מסתבר שבמהלך השנה האחרונה הצליחה מחזיקת המותג נוקיה, החברה HMD Global להפוך ליצרנית הסמארטפונים עם שיעור הצמיחה הגדול ביותר, גידול של כ-782% במכירות המכשירים בהשוואה לשנה שעברה. אז נכון, מדובר בנתון יחסי ונקודת הפתיחה של נוקיה בשוק הסמארטפונים היתה כזאת שמאפשרת גידול עצום, אבל כשמתבוננים על טבלת המכירות בשוק האירופי, נוקיה הצליחה להשתחל למקום החמישי אחרי סמסונג, אפל, וואווי ושיאומי, על חשבון יצרניות אנדרואיד מנוסות כמו סוני, LG ואחרות. בטבלה העולמית היא כבר ממוקמת במקום התשיעי, לא רע בכלל למותג שעד לפני מספר שנים שם את כל הז'יטונים שלו על מערכת ההפעלה Windows Phone ז"ל. את תעודת הכשרות כיצרנית אנדרואיד מהשורה קיבלה HMD Global כשנוקיה 7 פלוס, נכלל ברשימת המכשירים בתכנית הבטא של גוגל לאנדרואיד P במאי השנה, יחד עם מכשירים כמו Mi Mix 2S, וואנפלוס 6 Essential Phone ואחרים.


Nokia 7 Plus (צילום: גד גניר)


אם לשפוט לפי המפרט הטכני שלו, נוקיה 7 הוא מכשיר ברמת ביניים: ערכת השבבים כאן היא Snapdragon 660 של קוואלקום (אותה אחת הזכורה לטוב מה-Xiaomi Mi Note 3), המאזנת מצוין בין ביצועים לצריכת חשמל. זכרון ה-RAM כאן הוא בנפח סטנדרטי של 4 גיגה (קיימת גם גרסה בעלת 6 גיגה זכרון שנמכרת בסין בלבד) והאחסון בפנימי הוא בנפח 64 אשר ניתן להרחבה של עד כ-256 גיגה נוספים באמצעות כרטיס זכרון. החומרה הזאת מריצה נכון להיום את Android Oreo במסגרת תכנית Android One. למי שהספיק לשכוח, תכנית Android One החלה את דרכה כניסיון של גוגל ליטול שליטה על עדכוני מערכת ההפעלה שלה תוך חבירה ליצרניות קטנות במדינות בהן שיעור החדירה של סמארטפונים היה נמוך יחסית. בגלגולה החדש, Android One מצאה את דרכה אל מכשירים של Xiaomi, מוטורולה, HTC וגם נוקיה שבניגוד לכל השאר הכריזה על כניסה לתכנית עם כל המכשירים בקטלוג שלה. מעבר ליתרון התיאורטי של עדכונים מהירים ישירות מגוגל, המשתמשים מקבלים כאן חויית גוגל נקייה מקשקושים מיותרים. כמו ב-Mi A1 של שיאומי, את מספר האפליקציות של נוקיה על המכשיר ניתן לספור על כף יד אחת. אפליקציות צד ג' שהותקנו מראש? הצחקתם אי שם סבתא פינית. כל האפליקציות המותקנות כאן מראש הן האפליקציות הבסיסיות של גוגל וזהו. כיף. השילוב של מערכת הפעלה נקייה ומפרט טכני מהאיזור היותר שרירי של קטגוריית מכשירי הביניים מייצר מכשיר זריז שמתפקד נהדר ביום יום בפעולות שוטפות של שיטוט בטוויטר ופייסבוק, שיחות וואטסאפ וצפייה בסרטונים ביוטיוב. במסגרת ההתמכרות שלי ל-PUBG התקנתי את המשחק הכבד יחסית גם על המכשיר הזה, והמשחק זיהה שהדרך האופטימלית לרוץ עליו היא בהגדרות גרפיקה בינוניות, אבל זה לא ממש הפריע להנות ממנו.  



אנדרואיד נקי לחלוטין (צילום: גד גניר)

בימים אלו ממש החלה Android Pie להשלח למכשירי Nokia 7 Plus. זה לא קרה עדיין במהלך שהותו של המכשיר אצלי, אם כי בתקופה הזו הוא כן קיבל עדכון קטן עם טלאי האבטחה של גוגל לחודש אוגוסט. זה יפה, זה אפילו בין המכשירים הראשונים בשוק לקבל את העדכון הזה, אבל כמו ב-Mi A1, יש תחושה מסויימת של החמצה בהיבט הזה. אז נניח שמראש לא לוקחים יותר מדי ברצינות את ההתחייבות של נוקיה לעדכונים מהירים, שכן כמעט כל יצרנית מתחייבת על כך ובסוף עושה מה שהיא רוצה. אנדרואיד Pie הוכרזה רשמית בתחילת חודש אוגוסט. המכשיר הספציפי הזה היה כבר בתכנית הבטא שלה חודשים לפני, ועל פניו נראה שכמעט ולא נדרשת עבודת התאמה מצידה של HMD Global כדי להתאים את העדכון למערכת ההפעלה למכשיר שכאמור הוא בכלל חלק מתכנית Android One. לא שציפיתי לראות את נוקיה מעדכנת את המכשירים שלה לפני מכשירי הפיקסל של גוגל, אבל איך זה שאנחנו כמעט חודשיים לאחר ההכרזה על Android Pie, ורק עכשיו העדכון מתחיל להגיע אל המכשירים האלו?

ל-Nokia 7 Plus מסך בגודל 6 אינטש, ברזולוציית 1080 על 2160 פיקסלים (+FHD), ובטכנולגיית LCD IPS. זה אחד המסכים המשובחים שיצא לי להתקל בהם ברמה הזאת של מכשירים, מסך מואר היטב עם צבעוניות ברמה שמתקרבת מאוד למה שיש למסכי Super AMOLED להציע. המסך מוקף במסגרות עבות יחסית מתחתיו ומעליו, וגוף המכשיר עשוי אלומיניום. היחידה אותה קיבלתי לבדיקה צבועה בשחור כשפס זהוב מקיף את הדפנות שלה, ופס זהוב נוסף מקיף את מערך הצילום. המכשיר נראה ומשדר יוקרה, אבל יחד עם זאת הוא גם כבד (183 גרם) ומגושם, והייתי שמח אם המעצבים בנוקיה היו מצ'פרים אותי ואת כף היד שלי בשוליים יותר מעוגלים.




מערך הצילום הכפול של Nokia 7 Plus מפתיע לטובה, ביחס לקטגוריית מכשירי ביניים. מאחורי שתי עדשות קארל צייס (שיתוף פעולה שנמשך עוד מהימים בהם נוקיה שלטה בשוק הסלולר) תמצאו זוג מצלמות: האחת ברזולוציית 12 מגה פיקסל וצמצם רחב יחסית ברוחב f/1.75 והשנייה מצלמת 13 מגה פיקסל עם עדשת טלפוטו המאפשרת זום כפול 2, וצמצם ברוחב f/2.6/ התמונות שמערך הצילום הזה מייצר באור יום מפורטות מאוד וגוונים עשירים. קל לראות זאת בתמונות שצולמו בחוץ בצהריים: השמיים שאמורים להיות בצבע תכלת בהיר אפרפר מקבלים גוון תכלת "מחוזק" לכיוון הכחול, אבל עדיין בגבולות הטעם הטוב והתמונות נראות בו זמנית גם ריאליסטיות וגם מלאות חיים. בלילה התמונות יוצאות חשוכות מעט, אבל עם רמת גרעון נמוכה מאוד ביחס למקובל בקטגוריה ובחדות גבוהה יחסית. מעוניינים בשליטה רבה יותר בהגדרות הצילום? במצב PRO תוכלו לשלוט ידנית על איזון הלובן בתמונה, להתמקד ידנית, לשלוט על משך פתיחת התריס ועוד שלל הגדרות שלא הייתם מוצאים בדר"כ במצלמה של מכשיר ביניים. המצלמה הקדמית ברזולוציית 16 מגה פיקסל וצמצם ברוחב f/2.0 יודעת לצלם תמונות סלפי לא רעות בכלל, ואף יודעת לבצע טשטוש רקע בצורה מוצלחת. אין כאן איום על מצלמות של מכשירי דגל, אבל כמצלמה של מכשיר ביניים היא מצליחה להציג תוצרים נהדרים.

מערך הצילום הכפול של נוקיה 7 פלוס (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ל-Nokia 7 Plus סוללה בקיבול 3800mAh שתספיק לכם בממוצע לכ-7 שעות מסך, נתון פנטסטי שמעטים המכשירים בשוק המסוגלים לשחזר אותו. המכשיר תומך בטעינה מהירה וייטען בתוך כחצי שעה ממצב פרוק לחלוטין ל-50% סוללה. למכשיר רמקול יחיד בחלקו התחתון שמפיק שמע בעוצמה בהחלט מספקת ובאיכות לא רעה. נוקיה מתגאה במערך של שלושה מיקרופונים נפרדים לשיפור איכות השמע בשיחות. לא קיבלתי מחמאות יוצאות דופן מבני שיחי בצד השני בתקופת השימוש במכשיר, אבל גם לא קיבלתי תלונות. נוקיה טרם נפרדה אגב משקע האזניות הסטנדרטי, ואף היא בין היחידות בשוק שעדיין מספקןת אזניות בערכת המכשיר.

ה-Nokia 7 Plus נמכר בישראל ב-1799 ש"ח, מחיר מוצדק על פניו ביחס לתמורה שמקבלים כאן: מכשיר שנראה מצוין, עם מצלמה טובה, זריז יחסית ועם סוללה קשוחה. הבעיה שבטווח המחיר הזה, ואפילו במחירים נמוכים יותר, ממתינים לו בשוק הישראלי מכשירים זולים יותר שבחלק מהמקרים מציעים אפילו מפרט טכני עדיף, כמו ה-Pocophone. ועדיין, אם אתם מסוגלים להתעלם לרגע מנתונים טכניים (וזה קשה, אני יודע), מדובר במכשיר שפשוט כיף להשתמש בו, בעיקר בזכות האנדרואיד הנקי וחף מכל תוספת שאין לכם באמת צורך בה, חויה באמת כמעט נקסוסית/פיקסלית. זה טלפון שיציק לכם פחות מהאחרים, בלי התראות על פיצ'רים חדשים ומעניינים, בלי אפליקציות צד ג' שהותקנו בו מראש, בלי שירותים ייחודיים של נוקיה שלא תעשו בהם שימוש. מכשיר שמגיע לעבוד ולא לשווק את עצמו את היצרנית שלו או את השותפות שלה, כן יירבו.

23 תגובות

  1. קודם כל, כל הכבוד לנוקיה שהתאפקו ולא הכניסו חצי בית של תוכנות מנופחות ומיותרות למכשיר שלהן. דבר שני, העיצוב הוא זול וצעקני. שחור וזהב? זה סגנון הודי ואולי ערבי. גם אם נתעלם מסכימת הצבעים, איכות הבנייה לא משדרת איכות, אלא מכשירים מהקו הזול יותר - ובשילוב עם המשקל המכובד - זה פונה לפלח שוק שתפוס בעיקר על ידי מכשירים סיניים זולים עד בינוניים.
    אגב, לא ראיתי שלנוקיה יש מתחרים במשקל כבד למול מובילי השוק דוגמת סמסונג, LG, סוני ו-HTC (כן, אני יודע שמבחינת פלח שוק HTC כמעט לא קיימים, אבל מבחינת איכות המכשירים שלהם בהחלט מובילים) - האם פספסתי משהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה יותר נחושת מאשר זהב, וזה דווקא נראה ממש לא רע (עניין של טעם כמובן, אבל רחוק ממה שאתה מדמיין כנראה).

      מחק
    2. זה בהחלט עניין של טעם. בעיני הנוקיה מרגיש ונראה מצוין במציאות, והאמת שהמראה שלו ייחודי למדי.

      מחק
  2. תקנו אותי אם אני טועה - חשבתי שכל מכשיר שנכלל ב Android one, לא משנה איזה יצרן, מקבל את העדכונים ישירות מגוגל ולא מהיצרן. לא זו מהות התוכנית?

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שבמקור זו היתה הכוונה. כרגע נראה שזה השתנה והיצרניות שולטות על זה.

      מחק
  3. התעלמת קצת מאיכות הבניה המעולה של נוקיה.
    בקשר לעדכון Pie, הוא שוחרר כבר בשבוע שעבר, הופסק בגלל תקלה ושוחרר שוב.
    המכשיר קיבל עדכוני בטא כבר מזמן כחלק מפרויקט טרבל, נוקיה בעצמה לא יכולה לספק עדכון יציב כל עוד אנדרואיד פיי לא יוצאת מבטא. העדכון האחרון יציב וכנל כבר שוחרר בשבוע שעבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים לגמרי, איכות בנייה מעולה. לגבי ה-Pie, כן, נוקיה היא בין הראשונות. סתם מבאס קצת שככלל, Android One לא אומר שהמכשיר מקבל עדכוני גרסה גדולים במהירות גבוהה יותר.

      מחק
  4. נראה שבצילומי לילה הוא יותר מוצלח מה pocophone

    השבמחק
    תשובות
    1. לא סגור במאה אחוז את המצלמה של מי אני מעדיף. המיקוד בלילה בנוקיה עדיף, אבל התמונות חשוכות יותר.

      מחק
  5. היכן מייצרים את ה "נוקיה" הזה? בפינלנד??
    מי הם HMD Global?

    השבמחק
    תשובות
    1. HMD Global היא חברה פינית, מניח שמייצרת בסין, כמו אפל אגב.

      מחק
  6. המכשיר אצלי כבר חודש וחצי.
    מרוד מרוצה!
    באופן כללי, מבחינת העיצוב, מהמם (למרות פס הנחושת), מבחינת ביצועים - זריז, מריץ משחקים (את הסוג שאני משחק) בקלות.
    מצלמה - מרוצה למרות שפה אני לא משתמש כבד.
    סה'כ מאוד מרוצה.

    השבמחק
  7. כתבה יפה, ובכלל סגנון הכתיבה שלך מאוד מוצלח בהשוואה לקולגות שלך, כמו רוני הארונוביץ מעולם עיתונות הרכב.
    לגופו של ענין, הסיכום פה די סותר את התגובה לתגובה שלי בכתבה על ה poco ,מסתבר שאתה כן מתחבר לענין של האנדרוריד הנקי.
    לגבי המכשיר עצמו, יצא לי להחזיק בו מס דקות בלי לתפעל או משהו כזה ומאוד לא התחברתי לעיצוב השבלוני- לבנה מלבנית שכזו עם עיטורי נחושת סביב( מזכיר בגדים בוכריים..)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה קודם כל :)

      מבין למה זה נשמע סותר, אבל אם הייתי צריך לעשות את הבחירה בעצמי, כנראה שהייתי הולך על הפוקופון בכל זאת. Having said that, ספציפית סוגיית האנדרואיד הנקי היא משהו מאוד מהנה בנוקיה, ואני בהחלט יכול גם להבין היטב אנשים שזה מה שמכריע את הבחירה מבחינתם.

      מחק
  8. השאלה אם איכות ההרכבה והעמידות טובה יותר מלצורך הענין שיאומי A2 לדוגמא... מענין

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יודע לגבי Nokia 7 Plus vs A2, אבל לי יש נוקיה 8 ולחמותי A1 והנוקיה בבירור איכותי. אמנם ההשוואה לא מדויקת כי מדובר על מכשיר דגל מול ביניים.

      מחק
  9. איך הוא יחסית לשיאומי A2 שגם הוא אנדרואיד נקי, אבל עולה חצי? האם תוספת המחיר הגדולה מצדיקה קניית נוקיה על פני דיאומי?

    השבמחק
  10. ע מבחר כזה אדיר של דגמים ומכשירים ויצרנים,
    אדם צריך להגדיר לעצמו מהן הפונקציות החשובות ביותר לו במכשיר,
    לקרוא את הבלוג של גד גניר וללכת על זה.

    אני לא שייך לקהל היעד של נוקיה,
    אבל חייב להוריד את הכובע בפני הקאמבק המדהים מהקבר של החבר'ה הפיניים האלה,
    אפילו לא אפל הצליחו לעשות קאמבק כזה עם האייפון הראשון שלהם,
    הם לא היו חברה מחוקה לגמרי כמו הנוקייה,
    שקנו את השם בעצם ממיקרוסופט.

    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. יש רק בעיה אחת עם ההתפעלות שלך: הם כבר מזמן לא פינים. השם נוקיה וה-IP נרכש על ידי HMD GLOBAL שהיא חברה סינית. המכשירים הם סיניים.. זה לא קאמבק. זה מוצר מדבקה.

      מחק
    2. למה סתם לקשקש אורן?
      זוהי חברה פינית, שנוסדה ויושבת בפינלנד,
      על ידי יוצאי חברת נוקיה.
      מייצרת בסין? יש לי חדשות בשבילך, אייפון מיוצר בסין.

      יודע לקרוא אורן? מתוך ויקיפדיה:

      HMD Global Oy, branded as HMD, is a Finnish mobile phone company
      HMD is headquartered in Espoo, Finland, opposite Nokia's head office, and the company is largely run by former Nokia executives
      HMD Global Oy was originally incorporated in Helsinki on 9 November 2015

      https://en.wikipedia.org/wiki/HMD_Global


      מחק
  11. שימו לב שיש בעיות התנתקות WiFi בחלק מדגמי נוקיה.
    יש לי נוקיה 6.1 שסובל מכך בצורה שמאד מקשה על השימוש למי שתלוי בקישוריות WiFi.
    בפורום של נוקיה יש מספר שירשורים ומאות הודעות על התקלה.
    נוקיה טוענים שהבעיה תוקנה בעידכון אוגוסט אבל הרבה מדווחים שהבעיה עדיין קיימת. כולל אצלי.
    התמיכה מהיבואן המקומי הרשמי לא מספקת. לא השיבו כלל לפניה דרך האתר. בטלפון חיכיתי 30 דקות למענה רק כדי לקבל תשובה שבלונית: תביא את המכשיר למעבדה.

    השבמחק
  12. תודה על הסקירה המעניינת!
    מה אתה חושב על סוני אקספריה xz1 בהשוואה לנוקיה?

    השבמחק
  13. סקירה מעולה, תענוג לקרוא.
    איכות הבנייה הגבוהה של המכשיר הזה (וגם נוקיה 8) מוזכרת בכמה סרטוני "התעללות" של טלפונים סלולריים. נוקיה משקיעה באיכות בנייה טובה יותר משל יצרניות סיניות, ויעידו על כך החומרים כמו אלומיניום מסדרה 6000 ומבחני כיפוף שפשוט לא מנצחים אותם. אישית, תמיד אעדיף מכשיר איכותי מיציקת אלומיניום עם חומרה בינונית מאשר מכשיר דגל עם חומרה מפלצתית שעשוי זכוכית עדינה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר