כזה ניסיתי: Garmin vivosmart 4

רוב צמידי הפעילות בשוק יודעים פחות או יותר לעשות את אותם הדברים: למדוד צעדים, למדוד דופק, לחשב שריפת קלוריות וכמובן להציג התראות מהטלפון אליהם הם מחוברים. אם כולם עושים את אותם הדברים איך מסבירים הפרשי מחירים של מאות אחוזים בין דגמים שונים? לרוב, ההבדלים הם בעיקר בגורמים קוסמטיים: גודל ואיכות המסך, החומרים ואיכות הבנייה, האפליקציה הנלווית וכמובן במדיניות התמחור של כל מותג בנפרד. ה-vivosmart 4 של גרמין מביא איתו אמנם עיצוב סטנדרטי לחלוטין, אבל גם כמה מדדים חדשים ולא סטנדרטיים בכלל.

Garmin vivosmart 4 (צילום: גד גניר)


״מה, זה השיאומי החדש?״ זו שאלה שחזרה לא מעט פעמים כשאנשים ראו את הצמיד על היד שלי. גרמין, חברה עם קילומטראז׳ לא מבוטל בעסק הזה של צמידי פעילות הוציאה תחת ידיה צמיד שהדרך הכי עדינה לתאר את העיצוב שלו היא ״גנרי״. הדבר היחיד שבכל זאת שונה זה העובי: vivosmart 4 דקיק ועדין באופן שעורר תהיות אצל חלק מהאנשים ראו אותי איתו שמא קיבלתי לבדיקה צמיד המיועד לנשים. הצמיד מגיע בשלושה צבעים שונים. בניגוד לרוב הצמידים בשוק, הרצועה כאן אינה ניתנת להחלפה, אלא משולבת בתוך החלק המרכזי של הצמיד. זה שאומר שהצבע שבחרתם וגודל הרצועה הם אלו שתשארו איתם לנצח. Vivosmart 4 מתהדר בעמידות במים. איזו עמידות? שאלה טובה. אתר החברה מציין רק "Swim" ולא תקן סטנדרטי כמו IP כלשהו או מספר אטמוספירות. כך או כך, זה אומר שלא צריך לחשוש יותר מדי להרטיב אותו, רק עדיף שלא לאתגר אותו בצלילה.



צמיד דקיק אומר מסך קטן. ההיגיון אומר שמסך גדול, צבעוני ומרשים הוא מיותר בצמיד פעילות כי הוא מבזבז סוללה, וממילא ניתן לצפות בכל הנתונים שהוא מנטר דרך האפליקציה בסמארטפון. נראה שגרמין מאוד מאמינה בגישה הזאת: היא ציידה את vivosmart 4 במסך ארוך וצר שמציג כל צבע בתנאי שמדובר בשחור ולבן. למרות שמדובר במסך מגע, התחושה הכללית היא ספרטנית: ניכר ניסיון לשוות שפה עיצובית ייחודית עם פונטים דקים ומוארכים בחלק מהמקומות, אבל זה פשוט לא נראה טוב. הניווט בממשק מקבל ציון "עובר" (המסך מקבל הקשה כפולה, גלילה לאורך, ולחיצה בחלקו התחתון) אבל חויית המשתמש לא מעוררת התפעלות: בגרמין בחרו להציג התראות לרוחב המסך, מסך ברוחב של זרת סטנדרטית. הפתרון שמציע Vivosmart 4 להצגת ההתראות הוא שימוש בפונטים זעירים וריצה של הטקסט. הפתרון הזה מן הסתם בעייתי מבחינה שימושית שכן אם פספסתם את התחלת הטקסט תאלצו להבין מה הצמיד ניסה להגיד לכם לפי ההקשר. כך מוצגות כל ההתראות שהצמיד מקפיץ למשתמש על כך שהגיע הזמן לזוז, על כך שזז מספיק לעת עתה, על כך שרמות הסטרס שלו גבוהות ועוד. המקום היחיד שבו הטקסט כן מוצג לאורך המסך הוא בהתראות מאפליקציות בטלפון. גם כאן מומחי חויית השימוש של גרמין הצליחו לפשל: הטקסט מוצג בפונט מודגש וגדול מספיק כדי שאפילו לאורך המסך יהיה צורך בריצה שלו. כל שאר המידע, זה שהצמיד מנטר (קלוריות, דופק, מרחק וכו׳) מוצג כהלכה בגלילה של המסך למעלה או למטה.


דקיק. Garmin vivosmart 4 (צילום: גד גניר)

הטקסט רץ. פספסתם את ההתחלה? נסו להבין לפי ההקשר (צילום: גד גניר)

Garmin vivosmart 4 (צילום: גד גניר)


על כל מה שהוא לא עושה כשורה בכל הקשור הצגת ההתראות, הצמיד מפצה במדדים שהוא יודע לבדוק. מעבר לדברים הרגילים, דופק, צעדים, מרחק, קלוריות, מספר קומות שהמשתמש טיפס וכו׳, יודע הצמיד למדוד דברים קצת פחות שגרתיים. הראשון הוא רמת הסטרס. פגשתי כבר חפיצים שמודדים סטרס, אבל  vivosmart 4 הפתיע אותי בדיוק שלו ובפירוט שהוא מספק במדד הזה: אלגוריתם מנתח את דפוסי הדופק במהלך היום ויודע להציג את רמת הסטרס בסולם של ארבע רמות. הוא ידע לזהות רמות סטרס גבוהות לדוגמה בשעות של לחץ בעבודה, וידע להציג רמות סטרס נמוכות להפליא כשהפעוטה נרדמת עליי (במיוחד כשלא לוקח לזה זמן רב מדי לקרות). למה צריך צמיד שיגיד לי מתי אני בסטרס ומתי לא? האמת שזו לא המטרה כאן. המטרה היא לראות כמה זמן ממהלך היום אני מעביר ברמת סטרס גבוהה, וחשוב מכך לראות אם רמת הסטרס הממוצעת שלי נמצאת בתחום התקין (האפליקציה מציגה סקאלה כללית ואת המיקום היחסי שלי עליה) או שעליי להתחיל לחשוב על איך אני משנה את אורח החיים שלי כדי להקטין את רמת הסטרס. מעבר לכך, הצמיד יודע גם להתריע בזמן אמת על רמות סטרס קיצוניות. עדיין לא החלטתי מה דעתי על העניין: ברמות סטרס מסוימות, הדבר האחרון שבא לך להרגיש זה רטט על פרק היד ולתהות מי שולח לך הודעה דווקא עכשיו. מצד שני עצם הניתוק הרגעי מכל מה שגורם לסטרס הזה, והתזכורת לדאוג לעצמך ולבריאות שלך יכולה להועיל בסופו של דבר.

מדידת צעדים

רמות הסטרס שלי ביום רגיל

רמות הסטרס שלי ביום של התעסקות עם חברת ניקיון לפני מעבר דירה

כל מה ש-vivosmart 4 מודד

כל מדד כולל הסבר מפורט וברור


מדד ייחודי לגרמין הוא מדד ה-Body Battery, שנעזר בנתוני הסטרס, ומדדי איכות השינה שלכם, כדי להציג נתון מספרי המייצג מהי רמת האנרגיה הנוכחית שלכם. לדברי גרמין הנתון הזה מאפשר לתכנן את היום ואת הפעילויות שבו בצורה חכמה יותר. אפילו את איכות השינה יודע Vivosmart למדוד בצורה מעמיקה יותר מצמידים אחרים: בנוסף לפילוח שלבי השינה השונים (שינה קלה, עמוקה, REM והתעוררות) הצמיד מודד את רמת החמצן בדם באמצעות חיישן אופטי, Pulse Ox², ומציג נתוני סטורציה. הטווח התקין הוא בין 95 ל-100 אחוזים, ואני שמח לשתף אתכם שאני בהחלט בתוך התחום התקין.

הסוללה של vivosmart 4 תחזיק לכם כשבוע ימים ללא טעינה. במידה ותבחרו להפעיל באופן קבוע את Pulse Ox², הנתון הזה יתקצר דרמטית לכ-4 ימים. כרגיל בצמידים מסוג זה, גם גרמין עושה שימוש בשקע טעינה ייחודי, אז לא כדאי לאבד את הכבל המקורי. אם זה לא מספיק מרגיז, מגעי הטעינה נמצאים בדיוק היכן שנגמרת הרצועה ומתחיל גוף הצמיד, מה שהופך את חיבור הכבל לטיפה יותר מאתגר ממה שהייתי רוצה, אבל מתרגלים.

Garmin Vivosmart 4 (צילום: גד גניר)

(+)
  • זמן סוללה ארוך
  • מודד מדדים לא שגרתיים
  • עמיד במים (בשחיה)

(-)
  • מסך בסיסי ופשוט
  • ממשק לא מזמין
  • רצועה שאינה ניתנת להחלפה

עם תג מחיר של 629 ש״ח קשה להתמודד עם מגוון צמידי הפעילות הזולים מסין, שעולים שישית מהסכום הזה, וחלקם אף מציע חויית שימוש נוחה יותר. מצד שני, אחרי מספר שבועות איתו אני יכול להגיד בכנות שאין מה להשוות: vivosmart 4 עונה יותר טוב מכל צמיד אחר שיצא לי לבדוק על ההגדרה ״צמיד ניטור״. אז נכון, הוא לא מפנק, והוא לא מתחנף למשתמשים, אבל הוא מכיר אותי ויודע לספר לי על עצמי דברים שאף צמיד אחר לא יודע.

4 תגובות

  1. אין הבדל בין הצמידים באיכות הניטור? ככל הידוע לי קשה לבצע מדידה אמינה של דופק בזרוע בזמן ריצה? האם מי בנד למשל אמין במדידות שלו?

    השבמחק
    תשובות
    1. באופן כללי, מדידה אמינה של הדופק בזרוע בזמן ריצה זה אתגר שגם צמידים יקרים וגם צמידים זולים מתקשים להתמודד איתו, והם בעיקר טובים כדי להציג מגמה, לא נתון מדויק. צמידים יקרים קצת יותר טובים מהבחינה הזאת, אבל עדיין מי שרוצה מדידה מדוייקת, לא מוותר על רצועת חזה.

      מחק
    2. סבבה, תודה רבה

      מחק
  2. אחלה סקירה!! נשמע בהחלט משהןו ששווה קניה אם אפשר להרשות :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר