כאלו ניסיתי: JBL Reflect Flow

הקונספט של אזניות Truly Wireless החל את דרכו כחלק מהטרנד הלוהט של שנת 2016, מחשוב לביש. רוב האזניות הראשונות שהגיעו כשתי יחידות נפרדות היו בהגדרתן אזניות ספורט מתקדמות שמלבד בשורת ביטול הכבל המקשר ביניהן, הביאו עימן גם ערימת סנסורים שנועדו לנטר את הפעילות הגופנית של המשתמש.  3 שנים לאחר מכן ניתן לקבוע שהתצורה הכללית כאן להשאר, אבל השילה מעצמה בדרך את רוב הגימיקים האחרים. בהתאם לאבולוציה הזאת, JBL השיקה לפני כחודש את Reflect Flow, אזניות ספורט TW שאמנם לא ימדדו לכם דופק או צעדים, אבל כמעט בכל השאר הן דווקא עושות יופי של עבודה.


JBL Reflect Flow (צילום: גד גניר)



על שום מה ולמה דווקא Reflect Flow? אולי כדי לחגוג את הפיצ'ר הלא ייחודי שלהן: היכולת להקליט את השמע החיצוני ולהזרים אותו לאזני המשתמש, כדי לאפשר לו להמשיך להיות מודע לסביבה גם כשהאזניות בתוך האזניים שלו. אלו בהחלט לא אזניות ה-TW הראשונות שכוללות את היכולת הזאת, אבל זה לא אומר שצריך לזלזל בה: באזניות ספורט, הצורך להיות מסוגל לעבור במהירות ממצב של ניתוק מהסביבה עם מוזיקה, למצב של מודעות למה שקורה מסביב, הוא קריטי. אפשר כמובן לחלץ אזניה אחת מהאוזן אבל זה משהו שלוקח זמן, כמו גם להחזיר אותה לאוזן לאחר מכן, ומן הסתם מאוד לא נוח לעשות זאת תוך כדי ריצה.

אז איך זה עובד ב-Flow? קצת מוגזם, למען האמת. ישנם כשלושה מצבי שמע: מצב רגיל (שומעים רק מוזיקה ומנותקים כמעט לחלוטין מרעשי הסביבה), מצב Ambient Aware שמשדר לאזניים את רעשי הרקע, אך עדיין המוזיקה מושמעת, ומצב TalkThruשמנמיך את המוזיקה כמעט לגמרי, ואמור לאפשר לכם לנהל שיחה עם הסובבים אתכם מבלי להסיר את האזניות מהאזניים. במצב הזה, המיקרופונים קולטים חזק מדי את הסביבה ומגבירים את רעשי הרקע באופן מוגזם. במובן מסוים, המצב הזה הוא כמו התחושה כשמורידים מהאזניים אוזניות ביטול רעשים. מרגע שאני מפעיל את מצב TalkThru אני שומע ממש חזק את איוושת המזגן, מאווררי מחשבים בסביבה ועוד. אין עוררין על כך שזו תוספת נחוצה, בטח באזניות ספורט אבל איכשהו התחושה היא שיש לא מעט אזניות בשוק שעושות זאת טוב יותר.

JBL Reflect Flow (צילום: גד גניר)

JBL Reflect Flow (צילום: גד גניר)


מסתבר אגב שהרעש מהסביבה מפריע גם למי שמשוחחים איתכם בטלפון כשאתם משתמשים באזניות. קיבלתי לא פעם תלונות מאנשים ששוחחתי איתם על "מה זה הרעש הזה?" כשהייתי במקומות לא מאוד רועשים. הצד השני בשיחה אגב נשמע היטב, אבל אם אתם מתכננים לבצע איתן שיחות טלפון, מוטב שתעשו זאת במקומות שקטים יחסית. השמע בשיחות סטריאופוני, וכדי להתחבר איתן הטלפון, תצטרכו לשלוף את שתיהן מהקייס. ניתן לבצע שיחה עם אזניה אחת בלבד בתנאי שמדובר באזניה הימנית, אבל כאמור, כדי להתחבר איתה לטלפון, תצטרכו בהתחלה לשלוף מהקייס גם את השמאלית.

JBL Reflect Flow (צילום: גד גניר)

JBL Reflect Flow (צילום: גד גניר)


תקן ה-Bluetooth של האזניות הוא 5.0, העדכני ביותר, אולם לא הצלחתי למצוא אזכור לאיזשהו פרופיל שמע מתקדם כגון aptX, LADC או אחרים. הן נשמעות לא רע בכלל ומספקות באסים נאים, שבאים לעיתים קצת על חשבון הצלילים בטווחי המיד, אבל לא משהו שפוגע בחויית ההאזנה. אלו בפירוש אינן אזניות לאודיופילים, אבל הסאונד כאן בהחלט כיפי ונעים. לזכותן יאמר שלא מורגש בכלל דיליי בין השמע לוידאו בצפייה בסרטונים.

מעטות האזניות שיצא לי לבדוק שנתפסו בצורה כה אסרטיבית באוזן, כפי שעשו זאת JBL Reflect Flow. הן לא קטנות במיוחד, אבל הן מעוצבות בצורה שממלאת את האוזן, וכדי לאבטח אותן באופן מוחלט בתוכה, יש כאן גם סנפירי ייצוב. התוצאה היא אזניות שמרגע שמיקמתם אותן בתוך האזניים שלכם, הן לא יצאו משם עד שתחליטו שאתם רוצים להוציא אותן משם. האזניות מגיעות עם שלושה סטים בגדלים שונים של סנפירים ייצוב וראשי סיליקון, שמגיעים כיחידות נפרדות. JBL בחרה לעשות שימוש בלחצנים פיזיים ולא במגע. נדרשת לחיצה יחסית חזקה כדי שהלחצנים אכן יילחצו, מה שדוחף אותן עמוק יותר לאזניים שלכם. זה לא אסון, ולטעמי זה עדיין עדיף על משטחי מגע. האזניות עצמן עמידות למים בתקן IPX7 וזה אומר שתיאורטית ניתן לטבול אותן במים בעומק של עד מטר אחד למשך חצי שעה (אבל למה שתרצו לעשות דבר כזה?). מעשית, זה אומר שאתם יכולים להיות רגועים לחלוטין לרוץ איתן בגשם, או סתם להזיע בצורה קיצונית באזניים אם בא לכם.

הקייס של JBL Reflect Flow (צילום: גד גניר)

שקע טעינה מיושן (צילום: גד גניר)


עד לא מזמן אזניות True Wireless היו באופן קבוע בנחיתות מול אזניות בלוטות' סטנדרטיות בכל הקשור לחיי סוללה. רוב האזניות בשוק רואות את רף חמש השעות של האזנה למוזיקה מלמטה, כשרק בודדות מספקות לכם יותר מזה. ה-JBL Reflect Flow מציגות זמן סוללה מרהיב של כ-10 שעות האזנה רצופה למוזיקה (בפועל זה היה יותר קרוב ל-9 שעות, ועדיין מרשים מאוד), נתון שטרם יצא לי לראות באזניות מהסוג הזה. האזניות מגיעות בתוך קייס שמספק להן עוד כשתי טעינות מלאות, כלומר 20 שעות נוספות של האזנה למוזיקה. שכחתם להחזיר את האזניות לקייס והן נפרקו לגמרי? טעינה של כ-10 דקות תאפשר לכם להאזין למוזיקה במשך כשעה. הכל טוב ויפה, למעט חיבור הטעינה בחלקו האחורי של הקייס, חיבור מסוג MicroUSB שהגיע הזמן להוציא כבר לגמלאות.

(+)
  • זמן סוללה פנומנלי
  • יושבות באופן יציב ומאובטח באוזן
  • אין דיליי בסאונד כשצופים בסרטון

(-)
  • אין תמיכה בפרופילי שמע מתקדמים
  • לא מרשימות בשיחות טלפון
  • שקע טעינה ארכאי ומיושן

ה-JBL Reflect Flow עולות בבאג, היבואנית הרשמית, כ-599 ש"ח, ובטווח המחיר הזה יש אופציות לא פחות טובות בשוק, שכנראה מספקות שמע מעט יותר איכותי וביצועי שיחה עדיפים. מצד שני הן מציגות סיבולת סוללה נדירה ויכולת להיתפס בתוך האוזן מבלי לנשור מהן גם בפעילות אינטנסיבית, שני יתרונות שהופכים אותן לאידיאליות לספורט.

3 תגובות

  1. תודה על סקירה מצויינת נוספת והפעם של מוצר עם נתונים ייחודיים.
    אביב

    השבמחק
  2. אחלה סקירה
    השתמשתי עד לאחרונה בדגם הקודם שלהם (REFLECT עם חוט בין האוזניות), ולעצרי קרה שפעם אחת כיבסתי אותן... והלכו.
    תוהה אם האוזניות האלו, שהסבירות שיכובסו בטעות היא יותר גדולה (כי הן ממש קטנות), יעמדו בכביסה. קשה לי להשוות את העמדיות (חצי מטר ל30 דקות) למה שעובר במהלך כביסה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר