כזה ניסיתי: LG G8X ThinQ

2019 אמורה היתה להיות השנה של המכשירים עם המסכים המתקפלים. בסוף פברואר הציגו שתי יצרניות הסלולר הגדולות בעולם, וואווי וסמסונג את המכשירים הראשונים שלהם שאמורים היו להגיע אל החנויות זמן קצר לאחר מכן. ואז, דברים החלו להשתבש: ה-Galaxy Fold שנשלח אל מבקרי טכנולוגיה בחו"ל, סבל מתקלות הקשורות למנגנון הקיפול המורכב, מה שגרם לסמסונג לעכב את הפצת המכשיר כדי לתקן את התקלות. את השקת המכשיר של וואווי קלקל בעיקר הצו הנשיאותי של טראמפ שאוסר על עסקאות בין חברות אמריקאיות לחברות סיניות. המכשיר אמנם הגיע לשוק, אבל בלי האפליקציות של גוגל, מה שהפך אותו לבלתי אטרקטיבי עבור חלקים גדולים מהעולם. בינתיים, ישבו ב-LG ושקדו על דרך קצת פחות הרפתקנית להשתלב בטרנד הזה, מה שהוליד את ה-LG G8X ThinQ: מכשיר מתקפל ללא מסך מתקפל.


LG G8X ThinQ (צילום: גד גניר)


טכנית, לא מדובר אפילו במכשיר מתקפל של ממש: ה-LG G8X ThinQ הוא סמארטפון שבאריזה שלו אתם מקבלים קייס גדול עם מכסה, שקויו הכלליים מזכירים קצת את הקייס שקניתם לאמהות שלכם ב-ebay, מאלו שניתן להכניס לתוכם כרטיסי אשראי. הייחוד בקייס הזה הוא שהוא כולל מסך נוסף בחלקו הפנימי, והמסך הזה מתחבר באמצעות חיבור פיזי אל הסמארטפון עצמו. זה לא ממש כמו במכשירים של וואווי וסמסונג כי בעוד אצלן פתיחת המכשיר חושפת מסך אחד גדול, כאן יש שני מסכים עם הפרדה ברורה בין שניהם, ולכן לא ניתן לעבוד על אפליקציה במסך אחד גדול. מצד שני, נראה ש-LG ניסתה למצוא כל דרך להצדיק את המסך הנוסף, ותפרה חליפה שלמה של אפשרויות שעושות שימוש בעובדה שהמכשיר הזה מגיע עם שני מסכים. אז מה אפשר לעשות עם שני מסכים? ניתן לעבוד על מסך אחד מלא, ובמסך השני לפרוס את המקלדת. באותה צורה, במשחקים תומכים, ניתן להציג את המשחק על המסך המשני ועל המסך הרשמי להציג גיים פאד וירטואלי. שתי האפשרויות האלו נראות נפלא בתיאוריה, אבל בשימוש בפועל זה לא באמת שינה לי את החיים. אישית, לא חיכיתי כל חיי למקלדת וירטואלית גדולה יותר, וגיים פאד וירטואלי אינו נוח הרבה יותר מפקדי מגע על המסך עצמו. אפשרות מיותרת נוספת היא היכולת לקפל את המסך אחורה עד הסוף, לצלם סלפי, ולהציג את ממשק המצלמה גם על המסך השני. לא ברור לי על איזה צורך הפיצ'ר הזה עונה, אבל שיהיה.



צפייה בסרטון ושימוש ב-Google Keep במקביל (צילום: גד גניר)

גיימפאד וירטואלי (צילום: גד גניר)


אז למה בכל זאת צריך מסך נוסף? בשביל מולטי טאסקינג, ואת זה הקונספט של LG עושה נפלא. הפתיע אותי לגלות כמה נחמד ונוח זה לעבוד על שתי אפליקציות בשני חלונות מקבילים: לראות סרטון וידאו בצד אחד ולרשום נקודות חשובות ב-Google Keep בצד השני, להתכתב בוואטסאפ ובמקביל להמשיך לגלול בפיד בטוויטר, להזמין מוצר כלשהו ולקרוא עליו ביקורת באתר הביקורות החביב עליכם, הכל אפשרי גם בטלפון שלכם, אבל מעולם זה לא היה נוח כל כך.

הביצוע לא מושלם. החבילה המאוחדת של הטלפון והכיסוי עבה (8.4 מ"מ) וכבדה (192 גרם). עקרונית ניתן לשים אותו מקופל בתוך הכיס, אבל זה לא כיף גדול. החלק החיצוני של הכיסוי כשהוא סגור, מציג התראות, אבל אי  אפשר לתפעל אותו ככה בניגוד נניח ל-Galaxy Fold. מצד שני, בניגוד למכשירים מתקפלים אחרים, אם לא בא לכם לסבול מהסרבול של מכשיר מתקפל, אתם יכולים לשלוף את הסמארטפון בקלות מהקייס ולעשות שימוש במכשיר קונבנציונלי לחלוטין, עם מימדים סבירים לחלוטין. לחילופין, אפשר לקפל את המסך של הקייס לאחור, ולהשאר עם מסך הסמארטפון גלוי וחשוף, אבל המכשיר בצורה הזאת כבד ומגושם מאוד.


LG G8X ThinQ (צילום: גד גניר


LG G8X ThinQ (צילום: גד גניר)
LG G8X ThinQ (צילום: גד גניר)


הסמארטפון העומד בבסיסו של הקונספט העונה לשם G8X ThinQ, הוא מכשיר דגל: הוא מבוסס על Snapdragon 855, ערכת השבבים החזקה של קוואלקום, ויש לו זכרון RAM בנפח של 6 גיגה, ואחסון מובנה בנפח 128 גיגה, עם אפשרות הרחבת זכרון לנפח של עד טרה. מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד בגרסה 9. לא ברור לי כיצד קורה שיצרנית אנדרואיד, ועוד אחת שבמשך שנים שיתפה פעולה בצורה הדוקה עם גוגל, מרשה לעצמה להוציא לשוק סמארטפון שאינו מריץ את הגרסה החדשה ביותר של אנדרואיד, גרסה 10 שהוכרזה בחודש ספטמבר וכבר הגיעה אל מכשירים שקיימים בשוק. בחיי היום יום זה כנראה לא מאוד ישנה למשתמש הממוצע, אבל פירוש הדבר הוא שמי שרוכש את המכשיר הזה מאבד למעשה עדכון חשוב אחד. מכשיר שיצא לשוק עם אנדרואיד 9, יקבל עדכון אחד פחות כנראה, ממכשיר שיצא לשוק עם אנדרואיד 10. כך או כך, אין לי טענות על ביצועי המכשיר. הוא זריז, יציב וחזק.

LG ציידה את G8X ThinQ במסכי OLED יפיפיים, צבעוניים ומוארים. המסכים, בגודל 6.4 אינטש, וברזולוציית 2340 על 1080 פיקסלים, מציגים תמונה חדה, טווח דינאמי רחב ושחור עמוק להפליא. המקום היחיד שבו מצאתי את עצמי מתאכזב מהמסכים הוא בתרחיש אחד ויחיד: בגלילה בטוויטר במצב כהה. משום מה, רק בסיטואציה הזאת, גלילה של המסך גורמת לטקסט לרצד באופן שלא ניתן לקרוא אותו וחייבים לעצור את הגלילה כדי להצליח להבין מה כתוב. זה לא שאני משחק במשחק הנודע "קרא בזמן גלילה כי חסרים לך אתגרים בחיים", אבל האפקט עצמו נראה רע ולא נתקלתי בו במכשירים אחרים.

LG G8X ThinQ (צילום: גד גניר)


כאמור, החלק החיצוני של הקייס מציג התראות. אי אפשר לקרוא דרכו את ההתראות, רק לראות שישנן כאלו. רוצים לקרוא את ההתראות? תצטרכו לפתוח את המכשיר פיזית ולשחרר אותו מנעילה. קורא טביעות האצבעות המשולב כאן במסך הוא מהפחות טובים בהם יצא לי לפגוש וקרו לא מעט מקרים בהם נאלצתי להקליד את הקוד שלי כדי לשחרר את המכשיר מנעילה. זיהוי פנים שיאפשר פתיחה מהירה הוא מתבקש כאן, אבל מסתבר שאין כאן כזה, גם לא בגרסה הלא מאובטחת. מזל שלא חייבים לפתוח את המכשיר כדי לענות לשיחות כשהמכשיר במצב סגור, כל מה שצריך כדי לענות לשיחות זה ללחוץ על הכפתור בצד, המשמש בכל סיטואציה אחרת להפעלת Google Assistant.

ל-G8X ThinQ מערך צילום אחורי הכולל שתי מצלמות בלבד: המצלמה הראשית ברזולוציית 12 מגה פיקסל, צמצם ברוחב f/1.8 מייצב תמונה אופטי ועדשת 27 מ"מ (רוחב סטנדרטי). המצלמה השנייה היא מצלמת 13 מגה פיקסל, בעל צמצם f/1.8 ועדשה אולטרה רחבה, 9 מ"מ. כשמשווים את המספרים למצלמות של מכשירי דגל אחרים בשוק, זה לא מרשים במיוחד, אבל התוצאות לא רעות. כצפוי, המצבים בהם היא פחות מצליחה להרשים הם בחשיכה, וצילום של אובייקטים בתנועה. עם זאת, אפליקציית הצילום כוללת הצעות לתיקון הקומפוזיציה בתמונה, ואזהרות אם התמונה שצולמה יצאה מטושטשת. גם המצלמה הקדמית לא רעה, אבל מצד שני גם לא מרשימה בצורה יוצאת דופן.

LG G8X ThinQ (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

הסוללה של G8X ThinQ היא סוללת ליתיום-פולימר בקיבול 4000mAh. זו סוללה גדולה יחסית, אבל היא צריכה לעמוד בחתיכת אתגר, מסך נוסף, כשמסכים כידוע הם ככל הנראה צרכני הסוללה הזללנים ביותר בסמארטפונים. איך היא עומדת באתגר? בצורה סבירה: בימים בהם הכרחתי את עצמי להסתובב עם הסמארטפון והמסך הנוסף, הצלחתי לסחוט מהמכשיר כ-4 שעות וחצי מסך. בימים בהם השתמשתי במכשיר בלבד, בלי הקייס, הצלחתי להגיע לכחמש שעות וחצי. זה לא רע, זה יספיק לכם ליום שלם של שימוש, אבל לא יותר מכך. המכשיר תומך בתקן טעינה מהירה Quick Charge 4 לטעינה בהספק של 21W, וגם בתקן PD, מה שאומר שתוכלו לקבל טעינה מהירה גם אם תחברו אותו למטען של מחשב מק או כל מחשב אחר שנטען ממטען דומה. בנוסף, הוא תומך גם בטעינה אלחוטית. 

כהרגלה, LG שמה דגש מיוחד על יכולות האודיו במכשיריה. שקע האזניות (כן, יש כזה), מוציא שמע באיכות 32-bit/192kHz, והמכשיר יודע להקליט שמע באיכות 24-bit/192kHz. המכשיר תומך בפורמט הסראונד המתקדם DTS: X Surround Sound, והשמע במכשיר עבר תהליך של בדיקה ואישור ע"י Meridian Audio. לקינוח, ה-G8X ThinQ מצויד ברמקולים סטריאופוניים חזקים ואיכותיים למדי.

(+)
  • שימושי ונוח להפליא במולטי-טאסקינג
  • שני מסכים איכותיים ומרהיבים
  • איכות שמע נהדרת

(-)
  • כבד ומסורבל (אם כי ניתן להפריד את הסמארטפון עצמו מהשאר)
  • קורא טביעות אצבעות גרוע, אין זיהוי פנים
  • מצלמה שאינה הולמת מכשיר דגל

אחרי התקופה עם ה-G8X ThinQ, התחושה שלי היא שהוא לא מנסה באמת להכנס לנישה של מכשירים בעלי מסך מתקפל. למעשה, זה נראה כאילו הוא מנסה בכלל לקרוא עליה תיגר: הוא מציע פונקציונליות דומה לשלהם, אבל מאפשר למי שלא מעוניין להסתובב עם מכשיר כבד ומסורבל ב-100% מהזמן, לוותר על התוספת הזאת ולהשתמש בו כמו במכשיר רגיל לחלוטין. במובן הזה, הוא קצת מזכיר את מכשירי ה-PadFone ז"ל של אסוס מתחילת העשור שידעו להפוך לטאבלט בשעת הצורך באמצעות מסך עם תחנת עגינה מותאמת. לעובדה שב-LG בחרו שלא להכנס כרגע להרפתקה של מכשיר עם מסך מתקפל ומורכב טכנולוגית יש משמעות חיובית גם על העלות שלו. מחירו הרשמי עומד על 3299 ש"ח, אבל כבר ניתן להשיגו ביבוא רשמי בכמה עשרות ש"ח פחות מכך. זה אמנם לא זול במיוחד ביחס למכשיר דגל, אבל זה שליש ממחירו של Galaxy Fold נכון להיום בישראל.

5 תגובות

  1. הפיסקה שמתייחסת למעבד מופיעה בגיברישית (קטע קטן מהכתבה)

    השבמחק
    תשובות
    1. יש מן איזו תופעה בדף שגורמת לכך ולאחר מעט זמן זה נעלם, שמתי לב מסקירות קודמות..

      מחק
  2. זה לא גי'ברישית, זו עברית הפוכה, גם לי זה מופיע ככה כבר כמה סקירות. משום מה כשאני מדביק את הפיסקה הזו בוורד היא מודבקת טוב אז ככה אני קורא (קורא במחשב שולחני, כרום)

    השבמחק
  3. חברים, אני ממש מתנצל על זה. אין לי מושג למה זה קורה, ואין לי מושג מה החוקיות של הופעת התקלה הזאת (בחלק מהמחשבים והסמארטפונים הכל נראה תקין). אני מנסה כבר תקופה מסויימת לחקור מה גורם לזה ומבטיח שברגע שאבין מה הסיפור, זה יטופל.

    השבמחק
  4. אוף איזה חבל שנעלמה לה LG משוק הסמארטפונים.

    היחידה שהעזה לחדש ולנסות בכל פעם ופעם. נשארנו עם שוק רווי בסמארטפונים משעממים שהם חיקוי משעמם אחד של השני.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר