כאלו ניסיתי: Jlab Jbuds Air Executive

פעם, לפני בערך שנה וחצי, להשיק אזניות True Wireless היה מספיק. הטכנולוגיה היתה חדשנית ומסעירה דיה כדי שעצם הכניסה לתחום תייצר מספיק עניין. בסוף 2019 כמעט כל יצרניות האזניות כבר השיקו לפחות דור ראשון של אזניות מהסוג הזה, וכדי לייצר בידול צריך להתאמץ קצת יותר. Jlab, יצרנית אזניות אמריקאית שהוקמה כבר ב-2005 החליטה שהדרך הטובה לעשות זאת היא להשיק אזניות עבור פלח שוק ספציפי שאינו ספורטאים. בג׳יילאב החליטו ללכת על האזניים של מנהלים ויצרו עבורם את ה-Jbuds Air Executive, אזניות שלא רק השם שלהן אמור לקרוץ למגזר העסקי, הן אפילו מתהדרות בכיתוב על האריזה שמציין שהן מותאמות במיוחד לעסקים ולנסיעות.

Jlab Jbuds Air Executive (צילום: גד גניר)


מה מתאים  במיוחד למנהלים? המעצבים של Jlab סבורים כנראה שהתשובה לשאלה הזאת היא דברים מעור, ולכן קייס הטעינה של Jbuds Air Executive מגיע כשרובו מצופה בחומר בגימור שנראה כמו עור. מנהלים טבעוניים? תשמחו לשמוע שלא מדובר בעור אמיתי, ואף חיה לא הומתה על מזבח המיתוג של האזניות הללו. כשמרימים את המכסה של הקייס מתגלה זוג אזניות שדווקא לא נראות ניהוליות במיוחד. הן לא נראות זולות או פשוטות אבל העיצוב עצמו מעט גס מדי לאוכלוסיה אליה החברה פונה. האזניות שחורות לחלוטין, בלי שום פס ניקל ניהולי, בלי זכר לעור מהכיסוי. מצד שני יש בראש כל אזניה את הלוגו של Jlab, גדול, כסוף, מבריק ולא מעודן במיוחד. מילא אם זה היה לוגו של ב.מ.וו או מרצדס, אבל זה לא.



עור, ותקע USB (צילום: גד גניר) 

Jbuds Air Executive מגיעות עם סט אחד של "סנפירים", שלושה סטים שונים בגודלם של ראשי סיליקון, וזוג ראשי ספוג. למה כתבתי "סנפירים" במרכאות? כי Jlab בהחלט קוראת להם "Fins", אבל חסר בהם את החלק של הסנפיר עצמו, את הבליטה שאמורה לקבע את האזניה בתוך האוזן. ה"סנפירים" של Jlab הם למעשה חישוקי גומי שממלאים את חלל האוזן ומספקים יציבות נוספת לאזניות בתוך האוזן. האזניות יושבות טוב באוזן גם עם ראשי הסיליקון הסטנדרטיים וגם עם ראשי הספוג. ראשי הספוג מספקים אטימה טובה יותר באופן משמעותי לרעשים מבחוץ, אבל טקס ההחדרה שלהם לתוך האוזן לוקח קצת יותר זמן כי צריך למעוך אותם קצת לפני ולמקם אותם בצורה יותר מדויקת. לאזניות מצב שקיפות (ב-Jlab בחרו לקרוא לו "Be Aware Mode") שעושה שימוש במיקרופונים של האזניות כדי להשאיר את המשתמש מודע לרעשי הסביבה למרות האטימה הפאסיבית. חייב להודות שלא התלהבתי במיוחד מהתחושה כשהמצב הזה מופעל: ההגברה של רעשי הרקע כמעט ואינה מורגשת. מה שכן מורגש זו מנה הגונה של רעשים סטטיים שמוציאה את החשק להפעיל בכלל את המצב הזה.

השליטה ב-Jlab Jbuds Air Executive מתבצעת באמצעות שני משטחי מגע, המכוסים בלוגואים של החברה שציינתי קודם. תיאורטית, המחוות השונות לביצוע פעולות כמו דילוג לשיר הבא, הגברה או הנמכה של עוצמת השמע מענה לשיחות וכל השאר הן די הגיוניות ברוב המקרים. איפה זה פחות הגיוני? במצב Be Aware Mode, שכדי להפעיל אותו נדרשות שלוש הקשות על משטח המגע באזניה הימנית. זה מצב שחייב להיות זמין באופן מיידי והיה הגיוני יותר אם ב-Jlab היו מוצאים דרך אינטואיטיבית יותר להפעיל אותו. החלפת מצבי האקולייזר אגב, פעולה שברוב המקרים מתבצעת דרך אפליקציה, מתבצעת כאן בשלוש הקשות על האזניה השמאלית, פשוט כי אין כאן אפליקציה שמסוגלת לבצע את הפעולה הזאת.

Jlab Jbuds Air Executive (צילום: גד גניר)

Jlab Jbuds Air Executive (צילום: גד גניר)

Jlab Jbuds Air Executive עם ראשי ספוג (צילום: גד גניר)


המפרט הטכני לא זועק שום דבר ניהולי, אבל מצד שני גם אין כאן משהו שמונע מהן להתאים למנהלים. האזניות בנויות סביב דרייברים של בקוטר 8 מ"מ, כוללות זוג מיקרופונים בכל אזניה (לטובת סינון רעשי רקע בשיחות), ותמיכה בבלוטות' בתקן 5.0. הן לא מתהדרות באף תקן אודיו מתקדם, לא AptX, לא SBC, לא AAC כלום. איכות השמע בהתאם - לא גרועה, אבל לא מלהיבה במיוחד. הצליל סגור, עטוף בבאסים לא מספיק מפורט לטעמי. ניתן לבחור בין שלושה מצבי אקולייזר "Bass Boost", "Balanced" ו-"Jlab Signature". המצב היחיד שסיפק צליל שיכולתי איכשהו כמעט להנות ממנו הוא דווקא Balanced. כל השאר היו בריכת באסים אחת גדולה ומשעממת. איפה הן בכל זאת מצליחות להרשים? בשיחות טלפון. כל מי שניסיתי לשוחח איתו באמצעות האזניות האלו הופתע מאוד לשמוע שאני מדבר איתו דרך אזניות, גם כשקיימתי את השיחות בחוץ, באיזורים שיש בהם לא מעט רוח. מעטות האזניות שהרשימו כל כך מהבחינה הזאת, בטח בטווח המחיר שלהן. השמע בשיחה למקרה שתהיתם, הוא בשתי האזניים. מצד שני, האזניה הראשית כאן היא אזניה ימין, מה שאומר שתוכלו להשתמש בה כאזניה בודדת, אבל לא תוכלו לעשות זאת עם אזניה שמאל. החיבור האלחוטי, כיאה לאזניות True Wireless  בשנת 2020 יציב מאוד, נטול ניתוקים והפרעות. כולם צריכים אזניות שיאפשרו קיום שיחת טלפון בצורה רציפה וללא רעשים, אבל מנהלים ואנשי עסקים זקוקים לכך אפילו יותר מהשאר כך שמהבחינה הזאת, הכיתוב על האריזה די רלוונטי.

אפילו כתוב על האריזה (צילום: גד גניר)

Jlab Jbuds Air Executive עם ראשי ספוג (צילום: גד גניר)


הסוללות של Jbuds Air Executive אמורות להחזיק כ-6 שעות של שימוש, והן אכן מספקות בשימוש בפועל משך זמן מאוד קרוב להצהרה הזאת. הקייס מספק כ-4 טעינות מלאות נוספות לאזניות כך שבסה"כ אתם מקבלים כ-30 שעות מוזיקה בין טעינה לטעינה. קל להתייחס בציניות למיתוג הניהולי של האזניות האלו, אבל משך זמן של 6 שעות שימוש בהחלט הופך אותן למתאימות לנסיעות. טעינה מלאה של האזניות נמשכת כשעה וחצי, אבל ניתן לקבל שעה של שימוש מטעינה של כרבע שעה. חיבור הטעינה בקייס הוא ייחודי: בדר"כ בנקודה הזאת קל מאוד להחליט מה דעתי על אופן הטעינה: חיבור MicroUSB זה רע ומיושן. חיבור USB Type C זה טוב ועדכני. ב-Jlab החליטו לסבך את העניינים, בשבילי, ושילבו בטעינה כבל שבסופו תקע USB שנטען משקע USB סטנדרטי. מצד אחד זה נחמד, כי כל מה שצריך כדי לטעון אותן זה שקע USB. מצד שני, זה סידור שמועד לפורענות: הקייס נראה איכותי ובנוי היטב אבל אין לי דרך לדעת כמה זמן יחזיק הכבל הזה, וברגע שינזק/יקרע, אין איך לטעון את האזניות. אם מתעקשים לחשוב על זה מהזוית הניהולית, יש בסידור הזה יתרון מסוים כי ניתן לטעון אותן בחיבור לשקע ה-USB במבחשב הנייד (למעט אם מקום העבודה שלכם בחר לצייד אתכם במקבוק מודרני שכולל רק שקעי USB Type C, ואז כבר נדרש מתאם).


(+)
  • ביצועים נהדרים בשיחות טלפון
  • זמן סוללה ארוך
  • מגיעות עם סט ראשי ספוג לאוזן

(-)
  • פחות מלהיבות במוזיקה
  • עיצוב גס ולא "ניהולי"
  • לא ניתן להשתמש בכל אזניה בנפרד

אז באופן מפתיע, כן, Jlab Jbuds Air Executive מתאימות לעסקים ולנסיעות, הודות לשני תחומים בהם הן מפתיעות לטובה: בשיחות טלפון ובזמן סוללה. אלו בפירוש לא אזניות לאודיופילים, ואפשר בהחלט להתווכח על העיצוב שלהן, אבל אם לוקחים ברצינות את המיתוג שלהן כאזניות עבור אנשי עסקים ונסיעות, הן לא מאכזבות. מחירן אגב יתאים מאוד למנהלי כספים, כ-400 ש"ח בלבד, סכום שעבורו מקבלים דברים שנדיר למצוא באזניות בטווח המחיר הזה כמו ראשי הספוג, מצב השקיפות (גם אם אינו מרשים במיוחד) ואקולייזר פנימי. 

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר