כזה ניסיתי: Jimmy JV65

"יפה הדייסון החדש". זה מה שהיה לבת הגדולה שלי להגיד כשראתה לראשונה את JV65, השואב האלחוטי החדש של Jimmy. מעבר לעובדה שמדובר בילדה בכיתה ג' שטרם פיתחה ציניות, כשרואים אותו לראשונה, קל להבין את הבלבול: השואב החדש של היצרנית הסינית חולק קוי דמיון איתו בבחירת הצבעים וגם בצורה הכללית שלו. ועדיין, כמו ב-Jimmy הקודם שבדקתי ולמרות המחיר הזול יחסית, הוא מצליח פה ושם להציע הברקות שהייתי שמח לראות בדייסון האישי שלי.


Jimmy JV65 "יפה הדייסון החדש!" (צילום: גד גניר)


על הנייר, הנתונים מרשימים: ל-JV65 מנוע דיגיטלי הפועל בהספק של 500 וואט, מסתובב במהירות של כ-100,000 סל"ד ומייצר יניקה בעוצמה מקסימלית של 145AW (בהשוואה ל-115AW של ה-JV51, וטיפה גבוה יותר מה-140AW של Dyson V10). בפועל, התמונה מורכבת יותר: על רצפות ומשטחים קשים אחרים הוא עושה עבודה נהדרת ושואב לכלוכים, אבק, חול חוטים וכל לכלוך אחר בקלות, כשבדר"כ הוא נזקק רק למעבר אחד ולא יותר מכך. מצד שני, על שטיחים הוא פחות מלהיב. גם בעוצמה החזקה ביותר וגם לאחר שהחלפתי את המברשת הממונעת לזו המיועדת לשטיחים, נדרשו מספר מעברים כדי לנצח חוטים עיקשים שנדבק לשטיח, והוא גם שאב פחות אבק ממה שבדר"כ אני מצליח לשאוב מהשטיחים האלו. רמות הרעש שהוא מייצר נסבלות ונעות בין 80 ל-85 דציבל, סטנדרטי לקטגוריה. מה שייחודי ברעש זה צפצוף בתדר גבוה ממנוע השואב עצמו, שבשילוב עם הרעש הייחודי שמייצרת המברשת הממונעת (רעש שמזכיר קצת משחק וידאו של מרוצי מכוניות משנות השמונים) משתלבים יחד לסימפוניה מעיקה, אבל מתרגלים לזה. 



המברשת הממונעת של JV65, עם המברשת למשטחים קשים (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על לחצן ההפעלה ובורר העוצמות (צילום: גד גניר)

פירוק מיכל האיסוף של Jimmy JV65. לא אלגנטי. (צילום: גד גניר)


כאמור, הוא דומה לדייסון. אני מניח שלדייסון אין בעלות אפילו על הגוון האפור המאוד ספציפי הזה, וגם הבחירה בצבעים נוספים, דומים לאלו שדייסון עושה בהם שימוש, לא הופכת את העיצוב הזה למקרה מובהק מספיק של הפרת זכויות יוצרים. אז טכנית קשה לטעון כאן להעתקה, אבל קשה מאוד להניח שמדובר ביד המקרה, ולא אופתע אם מישהו בג'ימי ביקש מפורשות לייצר שואב שיראה דומה לאלו של החברה הבריטית. בג'ימי בחרו בתצורה שבה המנוע ממוקם בקו אחד עם מוט השאיבה (ולא במאונך לו כפי שזה ברוב השואבים בשוק), תצורה שמצמצמת את איבוד כוח השאיבה. מיכל האיסוף הוא בגודל ממוצע, בנפח של 0.5L, וגוף השואב קומפקטי למדי, מה שהופך אותו לנוח יותר במשימות של שאיבה כירורגית (בתוך הרכב, שאיבה במקומות צפופים). אחת ההפתעות החיוביות כאן היא הארגונומיה המוצלחת: ל-JV65 ידית נשיאה ארוכה שמתחילה בחלקו העליון ומסתיימת בחלקו האחורי. איכשהו, העיצוב של הידית ופיזור המשקל בגוף השואב הופכים אותו לאחד מהנוחים ביותר שיצא לי להשתמש בהם. בניגוד לרוב השואבים שבהם אפשרות האחיזה היא אך ורק כפי שמחזיקים אקדח, כאן ניתן לשוטט עם השואב כשהיד אוחזת בו מלמעלה, תנוחה שמפעילה פחות לחץ על שורש כף היד בפעולת שאיבה ממושכת של רצפות ושטיחים. כאמור, הידית נמשכת עד לחלקו האחורי של השואב, כך שעבור משימות בהם כן נדרשת אחיזה סטנדרטית, עדיין ניתן לעשות זאת בצורה נוחה. 


הפעלת השואב מתבצעת באמצעות לחצן בחלקה הקדמי של הידית, ומתחתיו ישנו עוד לחצן המשמש כבורר עוצמת שאיבה. לחצן ההפעלה לא יקבל את השבחים שחלקתי לידית: הוא ממוקם בחלקה הקדמי של הידית, מקום שכמעט ולא מגיעים אליו עם האצבע וכדי לפעיל אותו תצטרכו ככל הנראה ללחוץ עליו עם אצבעות היד השניה. המזל הוא שמדובר בלחצן שלא דורש לחיצה רציפה משך כל השאיבה. עוד מקום שבו המעצבים של ג'ימי פחות הבריקו הוא בכל הקשור לריקון מיכל האיסוף: אמנם כדי לפרק אותו מגוף השואב צריך ללחוץ רק על לחצן בחלקו התחתון, אבל אז צריך לשלוף את הפילטר, לנער אותו מעל פח ולקטוף את מה שנותר על הציר המרכזי בעזרת האצבעות, לא מאוד אלגנטי וקצת מסורבל. גם את שקע הטעינה כאן, שמכוסה באמצעות כיסוי גומי, ניתן היה לתכנן בצורה יותר נוחה ונעימה לשימוש, אבל מדובר בדברים זניחים. מה שפחות זניח ויותר מעיק זה ההחלפה בין מברשת השטיח למברשת למשטחים קשים: לזכותה של ג'ימי יאמר שהיא הוסיפה מברשת ייעודית לשטיחים, משהו די נדיר באבזור בשואבים ברמת המחיר הזאת, אבל בחרה בפתרון הזול: אתם לא מקבלים אביזר שלם, רק את המברשת עצמה וצריכים להחליף ביניהן בראש הממונע של השואב. פעולת השליפה לא מאוד מסובכת, אבל כן דורשת מגע אינטימי מדי עם הלכלוך שהמברשות האלו צברו, במקום פשוט להחליף בין שני ראשים.


ידית האחיזה של JV65. נוחה באופן מפתיע (צילום: גד גניר)

הראש הממונע ושתי המברשות שלו (צילום: גד גניר)


אחד הדברים שהכי אהבתי ב-Jimmy JV51 היתה האפשרות לשלוף את הסוללה שלו ולהחליפה באחרת. זה שימושי מאוד במידה ורוצים לשאוב לפרקי זמן ארוכים יותר או כאשר הסוללה מגיעה אל סוף חייה. ה-JV65 כבר לא מגיע עם האפשרות הזאת, למרבה הצער. הסוללה המובנית בו היא סוללה בעלת שמונה תאים בקיבול כללי של כ-2500mAh. זמני הסוללה פחות או יותר סטנדרטיים לקטגוריה: בשימוש במברשת ממונעת בעוצמה הנמוכה ביותר, תוכלו לשאוב במשך 45 דקות, בעוצמה הבינונית במשך 22 דקות, ובחזקה ביותר 8 דקות בלבד. לא גרוע, אבל גם לא מרשים בשום צורה. אוסף האביזרים המגיע בתוך הערכה מגוון למדי וכולל אביזר דו שימושי לניקוי חריצים, אביזר דו שימושי לניקוי וילונות, צינור מתכת, מברשת מזרנים חשמלית, את הראש החשמלי עם שני סוגי המברשות (למשטחים קשים ולשטיחים) ותחנת עגינה.


(+)
  • ביצועים נאים על רצפות ומשטחים קשים
  • ידית נוחה לאחיזה
  • לא יקר

(-)
  • ביצועים פחות מרשימים על שטיחים
  • פתיחת מיכל האיסוף והחלפת המברשות בראש הממונע לא אלגנטיות במיוחד
  • רעש מציק בזמן שאיבה

ה-Jimmy JV65 עולה כ-1027 ש"ח, ומקבלים כאן תמורה מעולה למחיר הזה: הוא אמנם לא מצטיין בשטיחים אבל לא תמצאו בשוק שואבים ברמת המחיר הזאת שכן מצטיינים בהיבט הזה. פרט לכך, מדובר בשואב ידני נהדר שעושה עבודה מצויינת על רצפות, והוא אפילו מצליח להפתיע לטובה בכל הקשור לנוחות האחיזה.

2 תגובות

  1. יש לי את השואב כבר חודשיים, מאד מרוצה. מתמודד יפה עם השערות של הכלב כמה פעמים ביום. בנוסף למינוסים שתוארו בכתבה, הייתי מוסיף שהגלגלים הקטנטנים שעליהן נוסע הראש החשמלי נסתמים די מהר בשיערות שמאד קשה להוציא. זה קצת מקשה על הנסיעה החלקה של השואב על משטחים, וגם עלול להשאיר קצת סימנים על פרקטים עדינים. סה"כ מוצר מצויין ותמורה מעולה למחיר

    השבמחק
  2. נראה לי שהתכוונת לסרקזם.
    בכל מקרה, מקווה שהבת שלך גם לא תפתח ציניות...

    מתוך ויקיפדיה:
    ציניות היא עמדה המאופיינת באי-אמון כללי ביחס למניעיהם של אחרים, מתוך אמונה שבני אדם הם אנוכיים מטבעם, הנשלטים על ידי הרגש ומושפעים במידה מכרעת מאותם אינסטינקטים פרימיטיביים שסייעו לאדם לשרוד בטבע הפראי בטרם התפתחו הציוויליזציות האנושיות.

    סַרְקַזְם הוא סגנון דיבור המתאפיין בעלבון חבוי; להבדיל מהבעת עלבון גלוי, סרקזם נאמר במסווה של רצון תמים "להעביר מסר" או "לחנך" את הצד שאליו כוון, אם כי בהגדרה מטרתו להעביר מסר עוקצני.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר