כזה ניסיתי: AKEYLESS Hunter

יום יבוא וסט החששות ההוריים יחזור לקדמותו. אמנם היום, החשש העיקרי הוא שמישהו ישתעל עליהם, אבל בשלב מסוים החיים יחזרו למסלולם, ואת החשש הזה יחזור לתפוס החשש הישן והטוב ממה שהילדים עושים עם הרכב המשפחתי. לאחרונה הציגה אקילס סיסטם (Akeyless באנגלית, לא קשור למצביא היווני עם נקודת התורפה המפורסמת), חברה ישראלית העוסקת באבטחת רכב, מספר כלים לאיתור ומיגון רכבים בפני גניבה. המערכת שהותקנה ברכב שלי לצורך הבדיקה, Akeyless Hunter היא מערכת המעקב הבסיסית ביותר בקטלוג של אקילס, אבל יש בה לא מעט יכולות שעשויות לקרוץ להורה המודאג.


AKEYLESS Hunter (צילום: יח"צ)



המערכת מורכבת מרכיב המותקן במכונית שלכם ע"י מתקין מטעם החברה. הרכיב מתחבר אל מחשב הרכב  וכולל קישורית סלולרית עם כרטיס סים, ומקלט GPS. זוכרים את פלאפון קאר, הרכיב שמתחבר אל שקע ה-OBD (שקע שיש לכל רכב בתוך תיבת הפיוזים)? אז כאן העסק הרבה יותר מאובטח: ה-Hunter מושתל בתוך הקרביים של הרכב באופן שהרבה יותר קשה לנתקו. לאור העובדה שהתחברות לשקע ה-OBD היא דרך פעולה פופולרית בקרב גנבי רכב, ב-Akeyless מציעים בין היותר (בתוספת תשלום) לבצע מעקף של השקע הזה, ולנעול אותו במעין תיבה משוריינת, כספת, כך שלא תהיה גישה חופשית אליו.



מרגע שהסתיימה ההתקנה, ה-Hunter מופעל באופן קבוע. כברירת מחדל, בכל פעם שהרכב מונע או מכובה, נשלחת אל המשתמש הודעת SMS, כאשר ניתן להגדיר התראות נוספות שישלחו בהודעת SMS. ה-Hunter יודע לזהות גם כאשר מנתקים את החשמל ברכב, וגם יודע לזהות מצב בו גוררים את הרכב. מה כל כך נפלא בשימוש ב-SMS? בעיקר העובדה ש-SMS ניתן לשלוח גם באיזורים בהם כיסוי האינטרנט של הרשת הסלולרית פחות איכותי, כמו למשל בחניונים. מעבר לכך, שימוש ב-SMS מבטיח שתקבלו התראה בזמן אמת גם אם הסמארטפון שלכם החליט לכבות את האפליקציה שרצה ברקע.


מסך "לוח בקרה"

מסך "יותר". נראה לכם מוכר?



אקילס פעלה בשנים האחרונות בעיקר מול ציי רכב, והאפליקציה לשליטה במערכת, Akeyless נראית כמו כזאת שבעיקר מנהליי ציי רכב יהנו להשתמש בה. היא לא נאה במיוחד ויזואלית, עמוסה להחריד באפשרויות, והניווט בה לפעמים מבלבל. זה לא אומר שהיא לא עושה את העבודה, אבל היא פשוט לא עושה אותה בצורה אלגנטית. מה אפשר לעשות עם AkeylessGPS? ברמה הבסיסית ביותר, ניתן לעקוב איתה, על גבי מפה, אחרי התנועה של הרכב שלכם, לאן הוא נוסע, מתי ואיפה הוא עוצר, ומתי הוא סתם עומד מונע. המעקב הוא לא רק בשידור חי, והמערכת שומרת תיעוד של חצי שנה אחורה, כאשר ניתן בתיעוד פרקי זמן באורך מקסימלי של שבוע. עוד אפשרות שמציעה האפליקציה היא ניווט: ניווט אל הרכב החונה וניווט בנסיעה. הניווט אל הרכב החונה אכן מתבצע דרך האפליקציה תוך שימוש במפות של גוגל. מה לגבי ניווט בנסיעה? כאן מדובר רק בקיצור דרך שמוביל אל אפליקציית גוגל מפות. 


המערכת מאפשרת לדיקטטור התחבורה של הבית להגדיר לנתינים כללים ברורים לאן מותר לנסוע עם הרכב. למשל, דרך האפליקציה ניתן לקבוע תיחום גיאוגרפי, איזורים שבהם מותר לרכב לנסוע ושיציאה מהם תשלח התראה לאפליקציה (נניח, רדיוס של קילומטר מהבית). לחילופין, ניתן להגדיר איזורים שאסור לרכב להכנס אליהם, וכמובן לקבל התראה כשהרכב שלכם נכנס אליהם למרות האיסור. דרך ממשק השליטה של Akeyless במחשב ניתן אף להגדיר שעות מותרות (או לחילופין, אסורות) לנסיעה, וקילומטראז' מקסימלי. כיאה למערכת המיועדת למנהלי ציים, ניתן להוציא דרך הממשק הזה גם דוחות מידע על השימוש ברכב, ומן הסתם לנהל מספר רכבים במקביל.


מעקב חי אחר הרכב

היסטוריית תנועה

תיחום גיאוגרפי



אז מה הבעיה שלי עם האפליקציה? שהיא לא מלוטשת מספיק. קחו לדוגמה את תפריט הגדרת ההתראות. רשימת ההתראות כוללת רשימה של עשרות סוגים של מצבים בהם תישלח התראה למשתמש: התראה על פתיחה/סגירה של הדלת, התראה על שיחה בקול רם בתוך הרכב, התראה על כיסוי מצלמה, התראת (טפו) נפילה, התראה על שינוי למצב שייט, ועוד רשימה ארוכה של התראות שכלל אינן רלוונטיות למשתמשי ה-Hunter, כי אם רק למערכות מתקדמות יותר של החברה. האפליקציה יודעת לזהות את המערכת שמותקנת אצלי ברכב, אז אם לא ניתן שלא להציג סוגי התראות אחרים, לפחות שיוצגו כלא רלוונטיים או לא פעילים. 


מסך הגדרת התראות


מעבר לכך, ישנה כפילות של תפריטים וקיצורי דרך פנימיים: במסך הראשי, בבחירת רכב, ניתן להכנס ל"לוח בקרה" המסך הויזואלי המרשים ביותר באפליקציה עם ציור נאה של רכב, וכולל בתוכו גישה לניווט, תיחום גיאוגרפי, הגדרת פקודות, התראות, מעקב (חי) והיסטוריית תנועה. בתפריט הקודם, לצד "לוח בקרה" יש קיצור דרך ל"עוד", שמכיל בתוכו גישה שוב להיסטוריית תנועה, ניווט, תיחום גיאגרפי, התראות, מעקב ואפילו ל…"לוח בקרה", שכולל את אותן אפשרויות בדיוק, רק כאמור, עם ציור נאה של רכב מעליהן. זה עדיף אולי על מצב שבו לא ברור איך להגיע לפונקציה מסויימת, אבל זה מסורבל וזה עושה רושם לא מקצועי.


(+)

  • שליחת התראות גם ב-SMS

  • מעקב חי אחרי תנועת הרכב ושמירת נתונים חצי שנה אחורה

  • אפשרות לתיחום איזורים ושעות מותרים לנסיעה


(-)

  • הניווט באפליקציה מבלבל לעיתים

  • רשימת ההתראות האפשריות לא בהכרח רלוונטית למכשיר המותקן ברכב



כמה עולה התענוג? הרכיב עצמו עולה כ-499 ש"ח, כאשר למחיר הזה מתווספים דמי מנוי חודשיים של כ-20 ש"ח עבור כרטיס הסים שבתוכו, באמצעותו תקבלו את הודעות ה-SMS. העובדה שהמוצר הזה תוכנן עבור מנהלי ציי רכב ולא עבור אנשים פרטיים בהחלט ניכרת, ויש המון מה ללטש באפליקציה. ועדיין אחרי שמתגברים על הרושם הראשוני, Akeyless Hunter בהחלט עושה את העבודה שלה כראוי, ואף מציעה יכולות ייחודיות שיאפשרו גם ללקוחות פרטיים לדעת יותר טוב מה עושים הילדים עם הרכב.

2 תגובות

  1. תודה על סקירה מעניינת של מוצר ייחודי!
    אביב

    השבמחק
  2. משתמש כבר שנים במוצר סיני שמבצע את כל מה שמפורט ואף יותר (יותר כמוצר נגד גניבות)
    אצלי לא מחוברת האופציה עקב בטיחות אך קיימת אפשרות לכיבוי הרכב ב3 אופנים:
    1. מיידית
    2. רק מתחת ל20 קמש
    3. רק כאשר הרכב עומד נגיד ברמזור
    כאשר הרכב מקבל מכה נשלח סמס (אפשרות כיוון רגישות)
    אך נתקלתי בבעיה שכאשר הרכב עומד יותר מ3 ימים (קורונה טיים) הבטריה של הרכב מתרוקנת לכן חיברתי את המערכת אחרי הסוויץ והפסדתי את אפשרות המכות ומעקב לייב כאשר הרכב כבוי

    האם קיימת מערכת Akeyless עם בטריה פנימית ?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר