כזה ניסיתי: Lenovo Yoga Slim 9i

משנה לשנה יותר ויותר אנשים בוחרים באורח חיים טבעוני. טבעונות כבר לא נתפסת כתופעת שוליים כי אם כדרך חיים לגיטימית ומיינסטרימית. מעבר להשלכות האקולוגיות הקשות שיש להמשך קיומה של תעשיית הבשר לתזונה, אפילו יותר קשה להצדיק הרג של בעלי חיים לצורך שימוש בעורם בתעשיות אחרות כמו תעשיית האופנה והאלקטרוניקה. 

Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)



ה-Yoga Slim 9i, מחשב היוקרה של לנובו שהגיע אליי לבדיקה לאחרונה, מציע בחירה עיצובית שנויה במחלוקת: הוא מתהדר בציפוי עור אמיתי לחלוטין, עור של חיה שנפחה את נשמתה למען הסר ספק. איך מצדיקים בלנובו בשנת 2021 את הבחירה הזאת? ובכן, לטענת לנובו מדובר ב-Responsibly Sourced Genuine Leather, עור שמקורו בבעלי חיים שלא גודלו מלכתחילה כדי לעשות שימוש בעורן, ואף מתו בנסיבות טבעיות.




לבחירה בעור בציפוי גב המחשב יש יתרון אחד מעשי אחד בולט: בניגוד למחשבים ניידים עם גב פלסטיק או מתכת, קשה להבחין עליו בטביעות אצבעות. כפי משתמע משהו, Yoga Slim 9i הוא מחשב דקיק (14.6 מ"מ בחלקו העבה ביותר). כמה דקיק זה? אין בשוליו מקום כמעט לאף סוג אחר של חיבור פרט ל- USB C, שניים מצד שמאל ועוד אחד מצד ימין. איך מצדיקים מחשב שיש לו רק חיבורי USB C? בעזרת אפל, שמחשביה הניידים בשנים האחרונות הגיעו גם הם עם סט חיבורים דומה וחייבו את המשתמשים לוודא שאינם שוכחים לקחת עימם רכזת חיבורים שתוסיף להם את הכניסות הדרושות להם. בינינו, זה קצת מעיק ואפילו אפל החליטה לחזור בה ולצייד את מחשבי ה-Macbook Pro החדשים שלה בסט חיבורים יותר סטנדרטי, אבל בהחלט אפשר לחיות גם לצד המתאמים. הצד החיובי של ההשראה שקיבלה כאן לנובו מאפל, הוא שניתן לטעון את המחשב מאיזה צד שתבחרו, יתרון שנדיר לראות אותו במחשבי PC.


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)




מה שמשלים את העיצוב הדקיק והיוקרתי הוא פנל הזכוכית הממוקם לפני המקלדת ובתוכו משולב משטח העכבר. כשאני כותב "בתוכו משולב" אני מתכוון לזה בצורה הכי משולבת שניתן לתאר: למעשה, משטח העכבר הוא איזור שבניגוד לכל מחשב אחר שיצא לי לנסות, מופרד רק ויזואלית. אין מדרגה, אין הפרשי גבהים, יש הבדל מינורי בטקסטורה אבל הוא לא באמת מורגש. התוצאה מרהיבה ויזואלית וגם המשטח עצמו גדול ביחס למימדים הכלליים של המחשב. מבחינה שימושית הוא פחות מלהיב: קשה להבחין איפה מתחיל ואיפה נגמר המשטח, הלחצנים (הנסתרים מתחת למשטח) מחזירים פידבק מאוד חלש והמשטח עצמו חלקלק מאוד ומאתגר במצבים בהם נדרש דיוק מאוד מירבי. מצב המקלדת טוב יותר: היא מרווחת יחסית ומסודרת בצורה הגיונית בלי הפתעות או מוקשים, שקטה ומוארת. התאורה שלה אגב יודעת להסתגל לתנאי התאורה הסביבתית ולהחליש או או לחזק את העוצמה בהתאם לצורך כדי לחסוך קצת בסוללה. הייתי שמח אם עומק הלחיצה של המקשים היה משמעותי יותר אבל הסתדרתי איתה לא רע.


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)




ניתן לרכוש את Yoga Slim 9i בשתי גרסאות מסך: האחת ברזולוציית FHD והשניה ברזולוציית 4K. לנובו שלחה אליי את הגרסה היותר מפנקת והמסך אכן יפיפה: פאנל ה-IPS מציג צבעוניות ברמה שמזכירה מאוד מסכי OLED, התמונה חדה להפליא, זויות הצפייה רחבות והמסך מואר היטב. המסך עומד בתקני HDR 400 ו-Dolby Vision להצגת תכנים שצולמו בטווח דינאמי רחב. למרות שמדובר במסך בגודל 14 אינטש, המימדים הכלליים של המחשב קומפקטיים, בעיקר בגלל מסגרות מסך דקיקות. קצב רענון המסך עומד על 60 הרץ, אבל מאחר שלא מדובר כאן במחשב שנועד לגיימינג, אפשר להחליק לו את זה. היסטורית, סדרת YOGA היתה בעיקר סדרה של מחשבי 2 ב-1 שניתן לקפל בהם את המקלדת אחורה ולהעמיד פנים שמדובר בטאבלט (כבד, עם ווינדוס כמערכת הפעלה) לכל דבר. במקרה של ה-Yoga Slim 9i שהגיע אליי לבדיקה, יש כאן מסך מגע, וזוית הפתיחה של המסך רחבה למדי, אבל לא ניתן באמת לקפל אחורה את המקלדת. לא הפסד גדול, בינינו.


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)




בראש המסך ממוקם מערך צילום עם חיישן אינפרא אדום שתומך ב-Windows Hello, זיהוי הפנים של מערכת ההפעלה, והוא עובד נהדר ומשחרר את המחשב מנעילה בזריזות, אפילו בחושך. המצלמה עצמה לא רעה אבל גם לא יוצאת דופן בביצועיה: הרזולוציה היא 720p בלבד ובתנאי תאורה לא אידיאליים התמונה הופכת למגורענת ורועשת וגם ביצועי זוג המיקרופונים פושרים לכל היותר. למצלמה תריס פרטיות שניתן לשלוט עליו באמצעות מפסק אלקטרוני, מאוד מרשים ויוקרתי אבל מיותר כשתריס פיזי פשוט מסוגל לעשות את אותה פעולה ולהיות חשוף פחות לתקלות לאורך זמן.


היחידה שהגיעה אליי לבדיקה היא בקונפיגורציה חזקה יחסית: מעבד Core i7 של אינטל מדגם 1165G7 מהדור ה-11 של אינטל, עם ארבע ליבות הפועלות במהירות 2.8 גיגהרץ (עם אפשרות להגיע למהירות 4.70 גיגהרץ במצבי קיצון). נכון לכתיבת שורות אלו מדובר בדור העדכני ביותר של המעבדים של אינטל, אבל התואר הזה צפוי להחזיק מעמד רק עד ה-4 לנובמבר, השבוע, כשתכריז על הדור ה-12 של מעבדיה. Yoga Slim 9i עונה על הקריטריונים של אינטל להשתייכת לפלטפורמת EVO. זהו תקן עליו הכריזה החברה יחד עם מעבדי דור 11 לדור חדש של מחשבים דקיקים, עתירי ביצועים עם זמן סוללה ארוך, מעין המשך לתקן ה-Ultrabook שנולד כדי לתת מענה בזמנו למחשבי ה-Macbook Air של אפל. באופן לא מפתיע, המחשב תפקד מצוין והתמודד יפה עם שימוש אינטנסיבי ב-Excel, צפייה בסרטים ובפתיחת כמות לא אחראית בעליל של טאבים בדפדפן כרום. רוב הזמן המחשב נשאר שקט ומאוורריו לא הקימו רעש משמעותי. המקלדת נשארה קרירה גם בפעילות אינטנסיבית כאשר רוב החום התרכז בתחתית המחשב, אבל גם כאן מדובר בהתחממות סבירה למדי. זכרון ה-RAM הוא בטכנולוגיית LPDDR4X בנפח 16 גיגה, ואחסון ה-SSD בנפח של 1 טרה. המחשב עומד מן הסתם בדרישות הסף של Windows 11 איתה בדקתי את המחשב הזה, והיא תפקדה עליו מצוין, ללא גמגומים או בעיות כלשהן.


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)


Lenovo Yoga Slim 9i (צילום: גד גניר)




ל-Yoga Slim 9i סוללת 4 תאים בקיבול של 63.5Wh אשר לטענת לנובו אמורה להספיק (בתנאי מעבדה) לכ-10 שעות רצופות של עבודה. אצלי הוא שרד כ-8 שעות בממוצע בין טעינה לטעינה, בשימוש משולב שכלל גלישה בדפדפן, צפייה בסרטים ושימוש בתוכנות אופיס. לנובו ציידה את המחשב בזוג רמקולים בהספק של 2W, התומכים בטכנולוגיית Dolby Atmos ומייצרים שמע לא רע, אבל גם לא יוצא דופן באיכותו.


(+)
  • עיצוב ייחודי
  • מסך מרהיב
  • ניתן לבחור לאיזה צד של המחשב לחבר את המטען

(-)
  • משטח העכבר חלקלק ונטול גבולות
  • סט חיבורים מאוד צנוע
  • יקר

מחירו של Yoga Slim 9i מתחיל ב-6890 ש"ח לגרסה הזולה ביותר, הכוללת מסך FHD, מעבד Core i5 ואחסון SSD בנפח 512 גיגה. הגרסה שאני בדקתי תעלה לכם כ-8190 ש"ח אבל כוללת מסך משודרג, מעבד חזק יותר ונפח אחסון כפול. מן הסתם תוכלו למצוא בשוק מחשבים עם מפרט טכני זהה במחירים זולים יותר. הוא גם לא בדיוק מושלם: משטח העכבר מאוד בעייתי, המקלדת מקבלת ציון עובר בלבד, סט החיבורים דל  ומצלמת הרשת פושרת בביצועיה. ההפרש במחיר מגלם בתוכו בעיקר את הקלאסה שהמחשב הזה משדר: ציפוי העור, העובי הדקיק, הגימור הפנימי המרשים (והלא פרקטי), אתם משלמים כאן לא מעט עבורם, אבל אם הנראות היא חלק בלתי נפרד מהדרישות שלכם, המחשב הזה בהחלט יכול להילקח בחשבון.

1 תגובות

  1. אני חושב שזה היה מוסיף הרבה לביקורת שלך אם לא היית מוודא שלכל מוצר יהיו בדיוק 3 פלוסים ו 3 מינוסים. לא צריך בכח למצוא משהו טוב או רע, וזה גם מטשטש את ההתרשמות מטיב המוצר ביחס לאחרים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר