כאלו ניסיתי: Samsung Galaxy Buds 2

במקביל להשקת ה-Galaxy Z Fold 3 וה-Galaxy Z Flip 3, סמסונג הגיעה למסקנה שהגיע הזמן לרענן גם את קטגוריית רמת הכניסה באוזניות ה-True Wirless שלה. ה-Buds 2 מחליפות את ה-Buds Plus שהוצגו שנה וחצי קודם לכן, ומגיעות אל השוק עם אתגר קונספטואלי: הן אמורות לתפוס את המשבצת הזולה ביותר בקטלוג האוזניות של סמסונג, כך שהן לא יכולות להאפיל בשום צורה על האוזניות היקרות יותר של החברה (ה-Buds Live וה-Buds Pro). מצד שני, הן לא נמכרות בחלל הריק, ועדיין חייבות להציע סט פיצ'רים תחרותי מול דגמים של יצרניות אחרות. האם היא הצליחה לפתור את המשוואה הזאת? בערך.


Samsung Galaxy Buds 2 (צילום: גד גניר)


מבחוץ, מדובר ככל הנראה באוזניות ה-True Wireless הקטנות והקלות ביותר אי פעם של סמסונג, ובין הזעירות ביותר שיצא לי לבדוק באופן כללי. הן לא רק קטנות, הן גם מעוגלות מאוד והגימור שלהן חלקלק כמו חרסינה עדינה. השילוב הזה לא מתאים לכל אחד. אני לא זוכר אוזניות שכל כך התקשתי להתנהל איתן כמו ה-Buds 2 בכל מה שקשור לשליפה שלהן מהקייס, ולקיבוע שלהן בצורה יציבה, עם אטימה טובה בתוך האוזניים. הצלחתם למקם אותן כראוי בתוך האוזניים? כל מגע בהן מערער את היציבות בתוך האוזן, וגורם להן לבצע פעולות שלא רציתם, בשל העובדה שכל החלק החיצוני שלהן הוא משטח מגע. סמסונג נותנת אמון במשטחי מגע עוד מאז ה-IconX הראשונות ולחיצות לא מכוונות זו לא תופעה חדשה, אבל כאן המימדים של האוזניות והצורה שלהן רק מחריפים את התופעה. שני דברים חיוביים אני כן יכול להגיד עליהן: הדבר הראשון הוא שבזכות המימדים הקומפקטיים הן לא בולטות כלל מחוץ לאוזניים. הדבר השני הוא שקל מאוד לשלוף אותן מהאוזניים, אם כי זה קשור לעובדה שהיה לי קשה מאוד למקם אותן בצורה מאובטחת מלכתחילה ובכל אופן אני ממליץ בחום לא לצאת איתן לריצה. אני מניח שלבעלות ובעלי אוזניים ואצבעות קטנות משלי יהיה קל יותר איתן, אבל הרושם האישי שלי היה מאוד לא חיובי מהבחינה הזאת. סיבה נוספת לא לרוץ איתן היא העובדה שסמסונג הסתפקה בתקן נמוך יחסית של עמידות במים, IPX2 מה שאומר שההגנה כאן סמלית למדי.



בנובמבר הקרוב תציין סמסונג 5 שנים לרכישת הרמן, החברה שמייצרת את מותגי האודיו JBL, Harman/Kardon, ו-AKG שהלוגו שלה מתנוסס מזה מספר שנים על דגמי האוזניות של סמסונג כמעין חותמת איכות. איכשהו, למרות החיבור בין סמסונג לחברות האודיו המוערכות האלו, לא יצר ברוב הפעמים אוזניות מצטיינת בכל הקשור לאיכות השמע. למעט ה-Buds Pro, לא יצא לי להתקל באוזניות של סמסונג שאיכות השמע שלהן היתה מרשימה במיוחד, אבל במקרה הזה ה-Buds 2 הפתיעו לטובה עם שמע שמזכיר מאוד (בכפוף לעמידה באתגר הלא פשוט של למקם אותן כראוי באוזניים וליצור אטימה ראויה) את הדגם הבכיר. יש לדרייברים שלהן, בקוטר 11.5 מ"מ, מבנה משולב הכולל גם טוויטר וגם וופר, והן תומכות במקודד AAC להזרמת מוזיקה בבלוטות' באיכות גבוהה. בבחירה באקולייזר הנכון ניתן לקבל איתן באסים לא רעים  ורמת הפירוט נאה. עוד יאמר לזכותן שהן מגיעות לעוצמת שמע מרשימה מאוד ללא עיוותים בעוצמה המקסימלית.


Samsung Galaxy Buds 2 (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Buds 2 (צילום: גד גניר)


Samsung Galaxy Buds 2 (צילום: גד גניר)




ל-Buds 2 מערך של שלושה מיקרופונים בכל אוזניה ויחידה לאיסוף קול, מתוגברים לטענת סמסונג באלגוריתם עם אלמנטים של למידת מכונה שאמורים לשפר את איכות השיחה. בפועל, כשהשתמשתי בהן בשיחות, נתקלתי בתופעה שלא נתקלתי בה בעבר באף זוג אוזניות אחר: בשימוש בשתיהן בו זמנית, השמע נשמע מתכתי ומאוד לא טבעי בצד שלי, וגם מהצד השני קיבלתי תלונות מאוד תקיפות על איכות השמע. השמע לא היה סטריאופוני, הוא היה פשוט כפול והתחושה היתה מאוד לא נוחה. כשעברתי לשימוש באוזניה אחת בלבד (ניתן לעשות שימוש בכל אחת בנפרד, כמו בדגמים קודמים של סמסונג) השמע והחויה הכללית השתפרו משמעותית וניתן היה לנהל ככה שיחה באופן תקין.


ביטול הרעשים שהתווסף לדגם רמת הכניסה של סמסונג, הפתיע מאוד לטובה. המנגנון המצוין של ה-Buds Pro עדיין מוצלח יותר, אבל Galaxy Buds 2 בהחלט עושות עבודה טובה יותר מהבחינה הזאת מה-Buds Live היקרות יותר. ביחס לרמת המחיר שלהן, הביצועים של ביטול הרעשים האקטיבי נאים מאוד, וה-Buds 2 מצליחות לסנן חלק ניכר מהתדר הנמוך של הצלילים בסביבה. הן לא ישתיקו את הסובבים אתכם ורעשים בתדר גבוה עדיין ישמעו היטב, אבל את צלילי הרקע המונוטונים של מזגנים, מאווררי מחשבים ודומיהם הן יצליחו להחליש באופן ניכר. האוזניות כוללות גם מצב שקיפות שמגביר את רעשי הרקע למקרה שתרצו להיות מודעים לסביבה, אם כי השמע במצב הזה מאוד לא טבעי ומבליט רעשי רקע מסוימים באופן מוגזם ומעוות.


משתמשי אנדרואיד מקבלים שליטה מלאה על כל התכונות של האוזניות דרך אפליקציית Samsung Wear: מעבר בין מצבי שמע (ביטול רעשים/מצב שקיפות/מצב רגיל), שינוי אקולייזר, שינוי מיפוי מחוות המגע, עדכון גרסה, ועוד. משתמשי סמארטפונים של סמסונג מקבלים כניסה לטרקלין ה-VIP שכולל גם אפשרות שליטה דרך האוזניות בנגינת מוזיקה דרך שעוני ה-Galaxy Watch של החברה. כמו כן, ניתן לדלג איתן בקלות בין מכשירים שונים של סמסונג אליהם נרשמתם עם המשתמש שלכם. בנוסף, ניתן למצוא את האוזניות (במקרה שאבדו לכם) דרך אפליקציית SmartThings Find של החברה.






הסוללה של הדגם היוצא היתה חזקה באופן מיוחד. בתנאי אופטימליים ניתן היה להאזין למוזיקה דרך Buds Plus במשך כ-11 שעות רצוף. איך ה-Buds 2? משמעותית פחות מרשימות: כ-5 שעות בלבד עם ביטול רעשים פועל. מצד שני, הסוללה בקייס מסוגלת לטעון את האוזניות כ-3 טעינות מלאות נוספות. הקייס אגב יודע להיטען אלחוטית.


(+)
  • איכות שמע טובה
  • ביטול רעשים לא רע
  • סט נאה של תכונות מתקדמות, בעיקר למשתמשי סמארטפונים של סמסונג

(-)
  • עמידות נמוכה יחסית במים
  • ביצועים פחות מלהיבים בשימוש בשתי האוזניות יחד בשיחות טלפון
  • לא יציבות מספיק באוזניים

באירוע ההשקה ידעו בסמסונג לספר שה-Buds 2 באות להחליף את ה-Buds Plus ושהן נמצאות ברמה ההיררכית בקטלוג החברה מתחת ל-Buds Live ול-Buds Pro. המחיר הרשמי שנמסר עבורן אמור היה לתמוך בהיררכיה הזאת: ה-Buds 2 יעלו 499 ש"ח וה-Buds Live וה-Buds Pro יעלו 599 ש"ח ו-699 ש" בהתאמה. תכניות לחוד והמציאות בשוק לחוד. כל דגמי האוזניות של סמסונג נמכרים כיום (היכן שיש אותן במלאי) באותו טווח מחיר שנע בין 450 ל-550 ש"ח. טשטוש הגבולות הזה הוא לא רק במחיר: Galaxy Buds 2 מציעות חויה דומה מאוד לזאת שמציעות ה-Buds Pro, הבכירות בקטלוג האוזניות של סמסונג. קשה לי להמליץ בלב שלם על אוזניות שחשתי באופן קבוע שהן עומדות לנשור מהאוזניים שלי, אבל לכל אדם יש צורת אוזן שונה ושמעתי על רבים אחרים שדווקא הסתדרו איתן מצוין. מכל בחינה אחרת כמעט, מדובר באוזניות לא רעות בכלל עם איכות צליל נאה, ביטול רעשים ראוי וסט תכונות חכמות מרשים.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר