כזה ניסיתי: Nothing Phone (2a)

בשנתיים וקצת מאז שהוקם, הסטארטאפ הלונדוני Nothing מנפק בעיקר הייפ. באוזניות ובסמארטפונים שלו יש סטייל ייחודי וממשק מהנה לשימוש, וגם המחירים פחות או יותר סבירים, אבל אין כאן איזושהי בשורה צרכנית ובטח לא טכנולוגית. מי שהולך לרכוש מכשיר של המותג, לא מצפה למצוא דיל מאוד משתלם כמו במכשירי Poco או Redmi, ומאידך, גם לא פריצות דרך טכנולוגיות. Phone (2a) שהושק לפני כשלושה שבועות מציג שינוי מסוים בתפיסה של החברה: מכשיר ביניים למהדרין, עם הממשק המהנה והעיצוב היחודי של החברה, הפעם עם מפרט טכני צנוע יותר ותמחור תחרותי יותר.

Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)


סמסונג התחילה את הטרנד הזה, וכעת ב-Nothing הולכים בעקבותיה: במקום להשתמש בערכת שבבים קיימת, פונים אל היצרנית על מנת לפתח מהדורה ייחודית של אחת מערכות השבבים שלה, כדי להתאים אותה באופן מיטבי למכשיר ספציפי. במקרה הזה, ב-Nothing ובמדיהטק הטיוואנית הכריזו על Dimensity 7200 Pro,מהדורה משודרגת של Dimensity 7200, ערכת שבבים חזקה יחסית בעלת 8 ליבות בארכיטקטורת 4 ננו מטר המיועדת למכשירי ביניים, שהותאמה ספציפית לתוכנה של Nothing. בניגוד למעבדי Snapdragon 8 במכשירי סמסונג שמציגים לפחות על הנייר הבדלים מינוריים של מהירויות השעון, במקרה של Dimensity 7200 Pro אפילו את זה אין. מעבר לכך, אם זה לא מספיק, מדיהטק כבר עשתה את אותו שטיק עם Dimensity 7200 כשהכריזה בפברואר יחד עם שיאומי, על גרסה מותאמת של ערכת השבבים שלה, Dimensity 7200 Ultra, במיוחד עבור Redmi 13 Pro Plus וגם היא מציגה את אותן מהירויות שעון של 7200 ה"רגילה". אני חלילה לא אומר שיש לי הוכחה שלא באמת בוצעו התאמות ספציפיות עבור המכשירים השונים, אני רק אומר שזה לא משהו שניכר על הנייר או בשימוש יומיומי, ואפילו ההשוואה ש-Nothing מציגה מתייחסת בכלל ל-Phone (1) הנושא בקרבו בכלל מעבד של קוואלקום ולא אל מכשירים כמו נניח Vivo V27 שכן מתבססים על Dimensity 7200. המכשיר מגיע בשתי תצורות אחסון וזכרון RAM: גרסה בסיסית עם 128 גיגה אחסון ו-8 גיגה RAM, וגרסה משודרגת, אותה בדקתי, עם 256 גיגה אחסון ו-12 גיגה RAM. האחסון אינו ניתן להרחבה, אבל Nothing מציעה למשתמשיה להרחיב את זכרון ה-RAM על חשבון נפח האחסון, עד 8 גיגה נוספים.

Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)


אז למרות הערפול המסוים בכל הקשור לערכת השבבים,  Phone (2a) עובד נפלא, זריז, חלק, יציב, ללא גמגומים ושיהוקים. גרסתה של Nothing לאנדרואיד 14, Nothing OS (כאן בגרסה 2.5) רזה, לא מעיקה עם תוספות והצעות לשירותים נוספים, מתבססת בעיקר על האפליקציות של גוגל (אין כאן אפילו גלריה, יש את Google Photos), והתפריטים כמו גם וילון ההתראות נראים כפי שהם באנדרואיד בצורתה הנקייה. איזה כיף לרכוש מכשיר ולא לקבל ערימה של אפליקציות לא נחוצות מותקנות מראש ושלל התראות על שירותים ויכולות שלא תרצו בהכרח להשתמש בהם. הטאצ' הויזואלי הייחודי של Nothing בא לידי ביטוי בשורה של ווידג'טים מעוצבים בסגנון Dot Matrix, פונט ואיורים שמורכבים מנקודות לבנות דמויות לדים על רקע שחור. ברירת המחדל של הממשק היא עם ערכת נושא לאייקונים שמחליפה את סמלי האפליקציות בצבעיהם המקוריים לשחור לבן. מצאתי את זה מאוד יפה ויזואלית ובמקביל גם מבלבל להחריד, אולם ניתן לשנות זאת בקלות חזרה לצורה המקורית. ב-Nothing מציעים עדכוני תוכנה משמעותיים לשלוש שנים קדימה, ועדכוני אבטחה למשך ארבע שנים. סטנדרטי.


Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)


Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)


ב-Nothing לא ויתרו על האלמנט העיצובי הייחודי שמזוהה עם הסמארטפונים של החברה, תאורת Glyph. מדובר בתאורת לדים אחורית שנדלקת בקצבים וצורות שונות. במקרה של 2a מדובר בפחות פסי תאורה מבמכשירים האחרים של החברה, אבל זה עדיין שם ועדיין מושך המון תשומת לב. בכמעט שנתיים שחלפו מאז השקת Phone (1), עבדו בחברה קשה כדי לצקת עוד שימושיות בפסי התאורה האלו. כרגע, מלבד להאיר בשיחות נכנסות ובהתראות, וייצוג של שינוי עוצמת השמע, הם יודעים גם להציג את הזמן שעבר בפגישות שיצרתם בלוח השנה של גוגל (עד כה האפשרות היתה קיימת אך ורק באפליקציית אובר). למי שרוצה את אותו אפקט בטיימר מותאם אישית, Nothing מציעה ליצור טיימרים משלכם בתוך ממשק השליטה של Glyph. כמו כן, ניתן "להלחין" צירופי ריצודים של התאורה ולקבוע לו"ז להפעלה וכיבוי שלה על מנת למנוע בהלה מהתראות נכנסות במהלך הלילה. מה בכל זאת חסר? התאורה שמופעלת בחיבור המכשיר למטען, לא ביג דיל. האם אחרי שלושה סמארטפונים של החברה, שיניתי את דעתי על Glyph? לא. זה עדיין גימיק חמוד ותו לא, בעולם שיש בו שעונים חכמים ותצוגת AOD (תצוגת התראות על מסך כבוי במצב המתנה).


Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)

Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)

Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)


Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)


מלבד Glyph, העיצוב החיצוני של המכשיר נשאר דומה למדי למכשירי החברה הקודמים: גב שקוף שמציג לראווה את רכיביו הפנימיים, כשהמכשיר כולו מגיע בצבע שחור או לבן. השוני היחיד הוא במיקום מערך הצילום הכפול שעבר מהפינה העליונה אל מרכז החלק העליון של גב המכשיר, ושימוש במסגרת פלסטיק במקום מסגרת מתכת במכשירים הקודמים. איכות ההרכבה מצויינת ובהחלט לא ניתן לחוש באופן מובהק שמדובר במכשיר ביניים. עמידות Phone (2a) במים היא בתקן IP54 כמו קודמיו, מה שאומר שהוא ישרוד התזות מים אבל מאוד לא מומלץ לטבול אותו באמבטיות, בריכות, ים או אסלה. קורא טביעות האצבעות המשולב במסך לא מושלם אבל עושה בסה"כ עבודה טובה ומגיב בצורה מדויקת ומהירה בסה"כ. למכשיר מסך AMOLED בגודל 6.7 אינץ' ברזולוציית 1080 על 2412 פיקסלים, עם קצב רענון מקסימלי של 120 הרץ. התמונה יפיפיה וצבעונית כמצופה ממסך AMOLED, והבהירות בסה"כ מספקת, אם כי הייתי שמח אם היה מואר מעט יותר. 

Nothing Phone (2a) (צילום: גד גניר)


מערך הצילום האחורי של  Phone (2a) מציג על הנייר נתונים כמעט זהים לאלו של קודמיו: שתי מצלמות 50 מגה פיקסל, הראשית בעלת צמצם f/1.9 וייצוב תמונה אופטי, ומצלמת עדשה רחבה עם צמצם f/2.2. אפילו גודל החיישנים נותר כשהיה, 1/1.56 אינץ' ו-1/2.76 בהתאמה. ההבדל בחומרה לעומת מכשיר הדגל של החברה,  Phone (2), הוא ביצרנית החיישן הראשי (סמסונג במקום סוני). ביחס למחיר, יש כאן יכולות צילום לא רעות בכלל: באור יום התמונות מפורטות וחדות. לעיתים, בתאורה חזקה יחסית, החשיפה מעט מוגזמת ותמונות "נשרפות" אם כי רוב הזמן גווני הצבע ריאליסטיים והטווח הדינאמי נאה. המצלמה עם העדשה הרחבה מציגה ביצועים יפים גם היא, ללא ירידה משמעותית בפרטים, וזוג המצלמות מאפשרות זום דיגיטלי כפול 2 כמעט ללא ירידה בפירוט ובאיכות התמונות. בצילומי לילה מקבלים תמונות מוארות היטב בעיקר בשימוש במצלמה הראשית. בצילום בזום ובצילום רחב ישנה ירידה מובחנת בפרטים ולא מעט רעש דיגיטלי. בסה"כ  Phone (2a) מספק ביצועים טובים בצילום, אבל אין כאן הפתעה יוצאת דופן ביחס למכשיר ברמת המחיר הזאת. המצלמה הקדמית ברזולוציה של 32 מגה פיקסלים השאירה רושם דומה: זו מצלמה טובה בסה"כ, שמייצרת תמונות מפורטות עם גוונים ריאליסטיים וטווח דינאמי נאה. בתנאי תאורה פחות אידיאליים, הגוונים נעשים מעט דהויים, אבל לא באופן שלא נראה בעבר במכשירים ברמת המחיר הזאת.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ל- Phone (2a) סוללה בקיבול של 5000mAh, גדול יותר מזה של מכשירי החברה הקודמים. הצלחתי לסחוט ממנה כ-10 שעות מסך בממוצע שזה מעולה. הספק הטעינה המירבי הוא 45 וואט, מה שמאפשר לטעון את המכשיר מ-0 ל-100% בתוך כשעה. כמו קודמיו, המכשיר כולל רק כבל טעינה ולא מצורף לאריזה מטען קיר. בניגוד לקודמיו, אין כאן טעינה אלחוטית, אולם זה אופייני לקטגוריה. הרמקולים הסטריאופוניים של  Phone (2a) לא מביאים איתם בשורה כלשהי לקטגוריה והאיכות כמו גם העוצמה לא רעים אבל גם לא מותירים רושם יוצא מהכלל.


(+)

  • מהיר, זריז ויציב
  • עיצוב נאה ואיכות בניה טובה
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
(-)
  • אין מטען באריזה
  • תקן העמידות במים נמוך יחסית
  • המצלמה סטנדרטית בלבד ביחס לקטגוריה


מחירו של  Nothing Phone (2a) ביבוא רשמי של באג הוא 1349 ש"ח לגרסת ה-128 גיגה אחסון/8 גיגה RAM, או 1549 ש"ח לגרסה שבדקתי עם 256 גיגה אחסון ו-12 גיגה RAM. בשונה מהמכשירים הקודמים, בשתי התצורות מדובר בתמחור תחרותי ביחס למפרט הטכני, שמיישר קו עם מכשירי הביניים הפופולאריים של סמסונג ושיאומי. הוא אולי מפסיד בנקודות בודדות מולם בסעיף המצלמה, אבל מביא כמו קודמיו למותג, ערך מוסף בממשק הנקי והמהנה לשימוש, כמו גם עיצוב נאה וסוללה מצויינת.

5 תגובות

  1. אני עדיין חושב שזה טיפשי שיצרניות קטנות לא משחררות מכשירים עם דברים כמו חריץ הרחבה MICROSD, סוללה נשלפת, או יציאת אוזניות - כדי לבדל את עצמם מהיצרניות הגדולות שלקחו את הדברים האלה מהלקוחות שלהן.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא טיפשי , אחרי הכל המטרה היא לעשות כסף וכמה שיותר . אם יתנו לך להחליף סוללה הסיכוי שתחליף מכשיר לעיתים קרובות יותר קטן

      מחק
  2. תודה על סקירה מצויינת נוספת. ברור לי ששיאומי מייצרת את המכשיר, ואולי בכלל מאחורי המותג הזה

    השבמחק
  3. חברה שלחלוטין מתבססת על הייפ בלי שום בשורה אמיתית.
    מי שמעוניין לקנות מכשיר שוק ביניים חזק ואיכותי כדאי שיבדוק את ה- POCO X6 PRO.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר