כזה ניסיתי: טאבלט Toshiba WT310-105

כמו חברות רבות אחרות, גם טושיבה התחילה להפנים שטאבלטים הם מקור הכנסה מצוין, והתחילה להרחיב את היצע הטאבלטים שלה. היא התחילה לפני שנתיים כמו שרוב יצרניות החומרה שהחליטו להוסיף טאבלטים לפורטפוליו שלהן, בסדרת טאבלטים מבוססי אנדרואיד. הסדרה הראשונה נקראה Thrive (שם דרמטי, נכון?) , ולי אישית יצא להתנסות ב-AT105 במסגרת הכתיבה ב-Wisebuy. נכון לסוף שנת 2013, מחזיקה טושיבה 4 סדרות טאבלטים משתי מערכות הפעלה נפרדות. מאחר ויש כבר ברשותי טאבלט אנדרואיד, הטאבלטים שיותר מסקרנים אותי כרגע אלו בעיקר טאבלטים מבוססי Windows 8.


Toshiba WT310-105 (צילום: גד גניר)

הטאבלט בו אתמקד בפוסט הזה הוא ה-WT310-105. למרות שטושיבה לא משתמשת בקטלוג הטאבלטים שלה בשמות סדרות המחשבים הניידים שלה (כמו Satellite, או Tecra), לא קשה לנחש שה-WT310-105 הוא טאבלט עסקי. יש לו עיצוב מאוד סולידי אבל מכובד. חלקו האחורי עשוי מפלסטיק בגימור מנוקד בצבע אפור, וחלקו הקדמי, המסך, מעוטר במסגרת שחורה. המסך אגב, הוא מסך ברזולוציית 1920X1080, בטכנולוגיית IPS ובגודל של 11.6 אינטש, הטאבלט הגדול ביותר שיצא לי עד כה להניח את ידיי עליו (אם כמובן מוציאים מהרשימה את ה-U920t, גם הוא של טושיבה) בצד ימין יש לו שורה מרשימה של חיבורים (יחסית לטאבלט): שקע טעינה, שקע USB 3.0, שקע Micro HDMI, קורא כרטיסי זכרון (בפורמט SD) ואוזניות.


Toshiba WT310-105 (צילום: גד גניר)

בחלקו התחתון ממוקמים הגרילים של הרמקולים. אל תצפו מהם ליותר מדי. הסאונד שלהם די צורם ושטוח, אבל מבחינת עוצמה כללית הם בסדר גמור. בין הגרילים של הרמקולים תמצאו את נקודות החיבור של ה-WT310 לתחנת עגינה. לא ברור לי למה, אבל איכשהו הכנסתי לעצמי לראש שתחנת העגינה הזאת כלולה בתוך האריזה ולכן נכונה לי אכזבה מסויימת כשפתחתי אותה וראיתי שם ציור המספר כי מדובר בתוספת אופציונלית. לא אתעכב עליה יותר מדי, אבל לפי איך שזה נראה, תחנת העגינה הופכת את הטאבלט הזה למחשב שולחניAIO  (All In One, תכירו) לכל דבר, וזהו ללא ספק משהו שקצת קשה לעשות עם טאבלטים מבוססי אנדרואיד. מצד שני, מאחר ומדובר בטאבלט בתצורה קלאסית, הדרך היחידה לקחת אותו ללימודים ולהקליד איתו משהו שם היא להתארגן על מקלדת ועכבר בלוטות' ולסחוב גם אותם איתי בתיק. לכן, ה-WT310 הוא נייד מאוד, אבל כמו טאבלטים רבים אחרים, הוא לא הפתרון הכי אפקטיבי עבור סטודנטים.


אם העיצוב והחיבורים לא שכנעו אותנו שמדובר בטאבלט עסקי, הגיע הזמן לדבר על המפרט:  מעבד Intel® Core™ i5-3339Y, 4 גיגה זכרון  בטכנולוגיית DDR3, וזכרון אחסון בנפח 128 גיגה, בטכנולוגיית SSD. לאלו מכם שלא התרשמו מזה, מה אתם עושים כאן בכלל? מחכים שאגיד לכם שמדובר במפרט של אולטראבוק שתוכלו בכיף ללכת איתו לעבודה? אז הנה, אמרתי את זה. מדובר במפרט חזק, שמאפשר למחשב הזה להידלק מהר מאוד, להיכבות מהר מהר מאוד, ובין לבין לתפקד בצורה חלקה וזריזה. תוכלו להתקין עליו מה שבא לכם (לא ניסיתי משחקים) וכשאני אומר מה שבא לכם, אני מתכוון לזה: מדובר בטאבלט המריץ את Windows 8.1 בגרסתה המלאה, ככה שאתם לא מוגבלים ברמת התקנת התוכנות וגם לא ברמת הביצועים הדרושים. העובדה שמדובר במחשב לכל דבר באה עם מחיר מסוים (על מחיר ה-WT310 נדבר בסוף): הוא מתחמם, והמאוררים הלא מאוד שקטים שלו פולטים אויר חם דרך שלל פתחי האוורור בחלקו האחורי. בטאבלטים מבוססי אנדרואיד זה לא היה קורה, מצד שני, גם לא יכולתם להתקין עליהם אופיס ופוטושופ, ככה שתצטרכו לעשות את השיקולים שלכם אם הסוגיה הזאת מאוד מפריעה לכם. בכל מקרה, ההתחממות והרעש הם מינוריים בהשוואה לאלו שמפיק המח/שב שלי מהעבודה, כך שלא מדובר בחסרון של ממש.


Toshiba WT310-105 (צילום: גד גניר)

מחיר נוסף שמשלם המחשב הזה על המפרט החזק שלו הוא חיי סוללה. בניגוד לטאבלטים מבוססי אנדרואיד (וגם בניגוד לטאבלטים מבוססי Windows 8, כמו ה-Asus Transformer Book T100), משך חיי הסוללה קצר למדי ועומד לפי הצהרות היצרן על 5 שעות. מצד שני, ביחס למחשבים רגילים, מדובר בנתון לא רע בכלל.
אם עד עתה לא השתכנעתם שמדובר ביצור עסקי לכל דבר, אני ממליץ לכם בחום ללכת להביט במפרט המכשיר באתר טושיבה הישראלי, בחלקים המדברים על אבטחה. יש  שם רשימה ענקית של טכנולוגיות הצפנה ואבטחה (דברים כמוBIOS  התומך ב-Computrace®, Execute Disable Bit (XD-Bit), Toshiba Device Access Control, TPM ואחרים ) שאין לי שום כוונה להתחיל להסביר עליהם כאן, אבל מדובר ברשימה שיכולה לגרום לאנשי IT להזיל ריר.

יש לי יחסי אהבה-שנאה עם Windows 8 (ואני מתכוון בכך גם ל-Windows 8.1). מצד אחד, ויזואלית, היא נראית נפלא. מצד שני, במיקרוסופט עשו שם דברים מזעזעים בניסיון לחנך את המשתמשים שלהם מחדש ובניסיון לגרום למערכת ההפעלה ולעולם המחשבים האישיים בכלל, להשאר רלוונטיים ולהראות חדשניים בתחרות עם אנדרואיד ו-iOS. חלק מהעניין ביחסים המורכבים האלו זה שפשוט היה לי קשה לחשוב על טאבלטים מבוססי Windows 8 כטאבלטים שאפשר או יותר נכון נוח לעשות בהם שימוש בשעות הפנאי. לא יודע אם לזקוף זאת לזכותו של ה-WT310 או לעובדה שאולי פשוט התחלתי להתרגל אחרי שתי ההתנסויות האחרונות שלי עם Windows 8, אבל חויית השימוש הביתית ב-WT310 כיפית וזורמת מתמיד. אם תרצו, יש לי את זה אפילו ביותר בוטה: ב-WT310, לא מרגישים שום נחיתות של Windows 8 אל מול iOS או אנדרואיד.


Toshiba WT310-105 (צילום: גד גניר)

כל התענוג הזה מגיע עם תוית מחיר שלא נראה כאילו היא מנסה להתחרות עם טאבלטים אחרים בשוק. תחזיקו חזק, המחיר הכי זול שראיתי ל-WT310 בארץ עומד על 4999 ₪. נכון, בערך פי 2 מהטאבלטים  מבוססי האנדרואיד היקרים ביותר בשוק, ובערך 1500 ₪ יותר מהגרסאות הכי יקרות של האייפד. מצד שני, הוא בא לענות על דרישות אחרות לחלוטין ומי שלא זקוק למחשב נייד חזק בתחפושת של טאבלט, עם יכולות אבטחה מתקדמות, אין סיבה שיקנה אותו. אני למשל, כנראה לא קהל היעד הקלאסי של הטאבלט הזה. מצד שני, אני בהחלט יכול לדמיין את התענוג בלקבל טאבלט כזה ממקום העבודה. הוא קל יותר מהלפטופ שלי, המפרט שלו והביצועים שלו דומים מאוד (פרט לכך שה-WT310 יוצא ממצב שינה כנראה הרבה יותר מהר מהמחשב שלי), והכי חשוב (לפחות בעיני): פשוט כיף להשתמש בו גם מחוץ לעבודה, בשעות הפנאי.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר