כזה ניסיתי: רמקול Jabra Solemate.

אם להיות כן, רמקולים ניידים אלחוטיים מעולם לא היו משהו שהלהיב אותי באיזשהו אופן. איכשהו, לא נוצרה סיטואציה שבה אמרתי לעצמי "וואו, עכשיו היה מתאים לי רמקול בלוטות". ובכל זאת, כשהגיעה ההצעה לקבל את ה-Jabra Solemate החלטתי ללכת על זה, בעיקר בגלל הזכרונות הטובים שיש לי מאזניות Jabra REVO עליהן סיפרתי לכם כאן לפני מספר חודשים, וגם בגלל שעל הנייר, נראה שיש פה משהו מעניין.
Jabra Solemate (צילום: גד גניר)

אז בואו נעשה היכרות קצרה: Jabra Solemate, הוא רמקול (ליתר דיוק, סט רמקולים) אלחוטיים הפועלים בטכנולוגיית בלוטות' גרסא 3, בפרוטוקול A2DP המאפשר הזרמת סאונד סטריאופוני. הוא מסוגל להתחבר באופן אוטומטי לכל מכשיר שצימדתם אותו אליו בעבר, ולשמחתנו, גם כאן בחרה Jabra  לאפשר זיווג בין הרמקול למכשירים אחרים באמצעות קישורית NFC (כלומר, להצמיד את את הטאבלט/טלפון/מחשב נייד אל הרמקולים), לתת להם לזהות זה את זה אוטומטית ולסיים את תהליך ההצמדה בצורה הפשוטה והזריזה ביותר.


עיצוב הוא תחום שיצרניות רבות מתעכבות עליו ומשקיעות כסף וזמן רב כדי להעביר ע"י העיצוב תחושה, מסר, אמירה מסויימת. החברות לא מקילות ראש בתהליך העיצוב, ומגייסות את טובי אנשי המקצוע כדי להגיע למראה המושלם עבורן. ב-Jabra עברו את התהליך הזה והגיעו למסקנה שרמקול ה-Solemate צריך להראות כמו נעל. כן, נעל. עם סוליה (ולכן, השם Solemate ככל הנראה, ולא Soulmate), ואפילו עם רצועת בד לתלייה. מה הערך הפרקטי בעיצוב הזה? אין לי מושג. אם אני ממש מתאמץ, אני יכול להסביר שהסוליה בתחתית הרמקול (אחד המשפטים הכי מוזרים שאי פעם כתבתי) מאפשר להניח אותו על משטחים בזויות מאתגרות יחסית. ג'אברה מאפשרת לכם אפילו לבצע התאמה אישית של הרמקול שלכם, באיזור מיוחד באתר הבית שלה עם הכותרת מלאת הקלאסה "PIMP YOUR SOLEMATE", ולרכוש את הסוליות עצמן, חלק הגומי בתחתית הרמקול, בצבעים סולידיים אחרים כמו כחול, ורוד או צהוב. בתוך הסוליה תוכלו למצוא מקום לאכסון כבל בעל חיבורי 3.5 מ"מ לחיבור למקור מוזיקה, במידה ואתם מעדיפים לוותר על החיבור האלחוטי ולחסוך קצת בסוללה.
Jabra Solemate (צילום: גד גניר)

על דופן הרמקול תוכלו למצוא חיווי סוללה, שקע טעינה (Micro USB הללויה!), שקע אודיו 3.5 מ"מ, ומפסק בעל שלושה מצבים - רמקול כבוי, דלוק, ומצב קפיצי לכניסה לסנכרון. הרמקול מוקף משני צידיו ברשת ברזל, ומעליה פלסטיק שחור איכותי בגימור מט, ועליו שלושה כפתורים - פקדי ווליום ולחצן שיחה - כן, אתם יכולים להשתמש ב-Jabra Solemate גם כדיבורית שולחנית. בסה"כ, למרות הבחירה לעצב (וגם לקרוא לו בשם הזה) אותו כנעל, הוא נראה די מגניב, והחומרים שמהם הוא עשוי נראים איכותיים מאוד.

החיוויים הקוליים הם אחת הנקודות הכי מלהיבות ב-Jabra Solemate. הדלקה וכיבוי מייצרים קול, מעין "בום", מלא באס שמושך המון תשומת לב. גם ההנחיות הקוליות בעת צימוד הסולמייט עם מכשירים אחרים, עברו שדרוג. לא עוד קריינית במבטא בריטי כבד וקול רובוטי כמו במכשירי Jabra מהעבר. מעכשיו מי שידריך אתכם במהלך תהליך הצימוד הוא קריין בעל מבטא אמריקאי, המבטא מילים בצורה ברורה, אך נשמע גם כמו ראפר קשוח. אלו בדיוק הדברים שמבדילים בין רמקולים זולים ופשוטים יותר, לסולמייט, ומשפרים את חויית השימוש ברמקול.

מה שלא משפר את חויית השימוש הם הרמקולים עצמם. לא נעים להגיד זאת, אבל הצליל של ה-Solemate מאכזב, לפחות ביחס לרמקול שעולה כיום 800 ש"ח. למה אני מתכוון במאכזב? יש באסים לא רעים, אבל הצליל נשמע לעיתים חסום, עמום כזה, כאילו הרמקולים ממוקמים בתוך קופסא אטומה. יש לציין שאיכות הצליל מושפעת באופן דרמטי ממיקום הרמקול. במידה ואתם מניחים את הסולמייט ישירות מולכם, תהנו מאיכות הסאונד הטובה ביותר שהרמקולים האלו מסוגלים לספק. כל שינוי בזוית, והכי גרוע, עמידה בחלק האחורי של הרמקול הזה, תגרום לצליל להשמע יותר עמום, ופחות עשיר ופתוח. כמו ב-REVO, גם כאן ניתנת  רק לרוכשי הרמקול האפשרות להוריד למכשירי הטלפון שלהם את אפליקציית נגן המוזיקה של ג'אברה, הכוללת תמיכה בדולבי, תמיכה שאמורה לשפר את איכות הסאונד, אבל לא עושה את זה בפועל באופן משמעותי אם בכלל.
Jabra Solemate (צילום: גד גניר)

ג'אברה צירפה לרמקול הזה שקית עמידה במים, אליה ניתן להכניס את הרמקול. לא ניתן לצלול עם הרמקול באופן הזה, אבל ניתן בהחלט להשפריץ עליו מים בלי לדמיין את הקורוזיה מכלה לכם את הרמקול. אני שמח לדווח כי אין פגיעה משמעותית באיכות השמע כשהסולמייט בתוך השקית. בחיבור כבל 3.5 מ"מ איכות הצליל משתפרת באופן מינורי, אך מורגש.

ב-Solemate, נדמה שג'אברה עשתה הכל כמו שצריך, למעט החלק הכי חשוב - איכות הצליל. חשוב להדגיש, ה-Jabra Solemate לא נשמע נורא, הוא פשוט לא נשמע כמו רמקול שעולה 800 ש"ח. קחו בחשבון שיש בי יסודות אודיופיליים, מאחר וחלק מהאנשים שהדגמתי בפניהם את פעולתו של הרמקול הזה דווקא התלהבו מאוד. מצד שני, ייתכן שההתלהבות שלהם היתה מהחבילה כולה, שמספקת עוצמת שמע מפתיעה (ביחס לגודל הרמקול), חיוויים הקוליים המרשימים, ועיצוב יוצא דופן.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר