כאלו ניסיתי: SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport

אחד הפוסטים הראשונים בבלוג הזה עסק באזניות Bluetooth של סוני, ה-MW600, מוצר המורכב ממקלט בלוטות' אליו מחוברות זוג אזניות In Ear. הפוסט הזה פורסם בתקופה בה נהגתי ללכת מספר פעמים בשבוע בערב בשכונה כפעילות גופנית, ולמרות אי ההתאמה שלהן למשימה הזאת, לא היה לי רצון להשקיע סכומי כסף בקניית זוג אזניות בלוטות' נוספות המותאמות יותר לספורט. ההתעקשות שלי להשתמש באזניות האלו לא הוכיחה את עצמה כהחלטה נבונה במיוחד. לאחר 5-6 הליכות בהן החזקתי את המשדר בכף היד המיוזעת שלי, האזניות החלו להראות סימני גסיסה ונאלצתי לחזור לעולם המדכא של אזניות חוטיות.

SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport (צילום: גד גניר)
אזניות בלוטות' הן אידיאליות עבור ספורטאים. מעבר להעדרם של חוטים המקשרים בין האזניות לטלפון הסלולרי שלכם (שעלולים להתפס בענפים וכו'), אזניות בלוטות' מאפשרות שליטה על עוצמת השמע ועל העברת/עצירת שירים, מבלי שיהיה צורך להתחיל להתעסק עם הטלפון הסלולרי עצמו על רצועת היד. הצורה האופטימלית לאזניות שכאלו היא זוג אזניות In Ear או EarBuds, המחוברות זו אל זו בחוט קצר (שעליו שלט ומיקרופון) אשר מונח מסביב לעורף. ה-Jabra Rox שבדקתי בזמנו היו אזניות בתצורה הזאת אך לא ממש הוגדרו כספורטיביות, וכעת מגיע תורן של האזניות בעלות השם הארוך והגנרי להפליא, ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport.



אז מה הופך אזניות בלוטות' רגילות לאזניות ספורטיביות? שלושה דברים עיקריים:


הן חייבות להיות בצבעים זרחניים. עניין של מיתוג, אזניות לא יכולות להיחשב כאזניות ספורט אם הן לא מגיעות בשילוב צבעים כלשהו שכולל צבעים בולטים, כאילו כל אחריות החזרת האור של אותו אדם שמשתמש בהן, מוטלת אך ורק על האזניות. ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport מגיעות בשילוב של שחור עם מבחר של חמישה צבעים שונים: אפור, צהוב, ורוד, כתום והכחול שאני קיבלתי לבדיקה. משום מה, יצרניות לא סומכות על הלקוחות שלהם שירצו להשתמש באזניות שלהן בפעילות ספורטיבית גם אם הן מגיעות בשילוב צבעים סולידי יותר, נניח כסוף ושחור.

SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport (צילום: גד גניר)


הן חייבות להשאר בתוך האוזניים. לפני עשר שנים אזניות In Ear היו נדירות בשוק שנשלט ע"י אזניות כפתור (EarBuds), כיום, המצב הפוך, ואזניות In Ear הן הסטנדרט. זה אמנם עניין סובייקטיבי שמשתנה בהתאם למבנה האוזן של כל אדם, אך באופן כללי, אזניות כאלו נוטות לעוף מהאזניים בייחוד בפעילות גופנית, כך שהיצרניות נאלצו למצוא דרכים להתמודד עם הבעיה. ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport מגיעות עם סט של שלוש כריות גומי הנכנסות לתוך האוזן, ובנוסף גם 3 סטים של "כנפיים", המשתלבות בתוך קימורי האוזן ומונעות מהן לזוז בתוכה, או להשתחרר וליפול ממנה. לאחר ניסוי של כמה שילובים של כריות גומי וכנפיים ובגדלים שונים, הגעתי להרכב שמתאים לאוזן שלי, והאזניות האלו אכן נשארות רוב הזמן בתוכן, גם בזמן הליכה או ריצה. מצד שני, הפרופיל שלהן ארוך מהרגיל, מה שגורם להן לבלוט בצורה משמעותית מחוץ לאוזן. זה לא מפריע בזמן ריצה או הליכה, אבל אם תכננתם להרדם איתן במיטה אז ותרו על הרעיון, התחושה של משהו באורך כזה נלחץ לתוך האוזן שלכם היא פולשנית ומאוד לא נעימה. בנוסף, הבליטה הזאת החוצה הופכת אותן לרגישות יותר למכות מבחוץ, לדוגמא כאשר אתם מנגבים את הזיעה מהמצח ונוגעים בטעות עם היד באוזניה, סביר להניח שתצטרכו למקם אותה מחדש בתוך האוזן. בכל אופן, עם תנועה קונבנציונלית של ריצה או הליכה, ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport מתמודדות יפה מאוד.

הן חייבות להיות עמידות במים. אזניות ספורטיביות צריכות להתמודד באופן שכיח יותר עם רטיבות וה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport יודעות לעשות זאת ואף מתהדרות בתקן IPX4 שמשמעותו עמידות בהתזות מים כנגד המעטפת החיצונית שלהן. זה לא אומר שתוכלו לשחות איתן, אך זה אומר שכנראה ישרדו לאורך תקופה ארוכה יותר מה-MW600 הי"ד.

SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport, שימו לב לאורך הכללי של האזניה, מעבר לכרית גומי הנכנסת לתוך האוזן (צילום: גד גניר)


אז לפי הקריטריונים המוסכמים, ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport הן אכן אזניות ספורטיביות. מעבר לצבעים הזוהרים, העמידות במים והצורך שישארו בתוך האוזן, יש עוד היבטים שחשוב לבדוק בהן, איכות השמע הוא ההיבט החשוב ביותר בהקשר הזה. לאחר ההתנסות שלי עם ה-SMS BioSport הגעתי עם ציפיות די נמוכות לבדיקת ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport. ה-BioSport נשמעו סביר, אך ממש לא הצדיקו עם איכות הסאונד הזאת מחיר של למעלה מ-900 ש"ח, בעיקר בגלל שהיו נטולות באסים כמעט לחלוטין. באזניות, בייחוד מסוג In Ear, עוצמת הבאסים תלויה במידה בה הן אוטמות את תעלת האוזן, ובמקרה של ה-Sync In Ear Wireless Sport, הן עושות בהיבט הזה עבודה מעולה. גם בעוצמות שמע נמוכות יחסית, לא יכולתי לשמוע שום דבר ממה שקורה סביבי. כתוצאה מהאיטום הזה, הבאסים נשמעו עמוקים וקופצניים במיוחד. ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport הן אזניות סגורות וכך גם אופי הצליל שלהן. לפיכך, חלק מהצלילים הגבוהים ובינוניים נבלעו בתוך שלל הבאסים, אך הסאונד שהן מייצרות כל כך מהנה, וכל כך מתאים בהיבט הזה לפעילות ספורטיבית, שבמקרה הזה ניתן לוותר על הדרישה לצליל מאוזן לחלוטין. אופי הצליל הזה הופך אותן כצפוי לאזניות שכיף לשמוע איתן מוזיקה עתירת באסים. שירים כמו (כמה מתבקש וצפוי) All About That Bass של מייגן טריינור, "אין קשר" של פורטיס, EGG Man של Beastie Boys, ואיך לא, Rain של מדונה נשמעים מעולה עם ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport. הן פחות מצטיינות במוזיקה מלאת דיסטורשנים וגיטרות חשמליות, אבל גם לא ממש רעות בסוג המוזיקה הזה. בתחרות הנישתית "האמן שהמוזיקה שלו מתאימה בצורה הטובה ביותר לאזניות ה-Sync In Ear Wireless Sport" זוכה ללא ספק הרכב שנקרא Onili המייצר מוזיקת פופ - פאנק אלקטרוני כאשר אני ממליץ בחום על "בא לי - לא בא לי", השיר היחיד שלהם בעברית.

הערכה של ה- SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport (צילום: גד גניר)


השליטה במוזיקה דרך האזניות עובדת מצוין. השלט כולל שלושה כפתורים. הכפתור המרכזי עוצר את המוזיקה ומאפשר קבלה והוצאת שיחות. הכפתורים האחרים מאפשרים הגברה או הנמכה של הווליום (לחיצות ארוכות) או לחילופין העברה של שירים (שתי לחיצות קצרות רצופות). לוקח קצת זמן להתרגל לזה אך בסופו של דבר זה די נוח. השלט הזה כולל גם מיקרופון לביצוע שיחות שהתברר כלא רע בכלל, ולא שמעתי תלונות מהצד השני בשיחה.

SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport - השלט שעל הכבל המקשר בין האזניות (צילום: גד גניר)


ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport לא מפנקות. אין כאן שבב NFC, ואפילו אין כאן כיבוי אוטומטי במידה ולא מתנגנת מוזיקה. בעוד על ה-NFC ניתן לוותר בקלות, עניין הכיבוי וההדלקה כאן מרגיז: הוא מתבצע ע"י לחיצה ארוכה על הכפתור המרכזי בשלט. נורת לד זעירה בצד האזניה תיתן לכם חיווי האם היא מופעלת או כבויה, אך עם לא טרחתם לוודא אם אכן כבתה, תמצאו את עצמכם יום למחרת רצים עם אזניות חוטיות מאחר והסוללה של האזניות האלחוטיות שלכם התרוקנה לחלוטין. אם תזכרו לכבות את האזניות לאחר שימוש, תוכלו להנות מכ-7 שעות האזנה למוזיקה בין טעינה לטעינה, הישג יפה.

SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport- שקע טעינה (צילום: גד גניר)


לא רק הבאסים עמוקים. גם הכיסים שלכם צריכים להיות כאלו אם תרצו להתחדש באזניות האלו מאחר והן עולות בארץ כ-899 ש"ח, מחיר יקר, אך אופייני לאזניות מהסוג הזה. לפיכך, אם אתם חובבי ריצות/הליכות, באסים, ולא מעוניינים לשמוע שמץ ממה שקורה סביבכם, ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport נוצרו במיוחד בשבילכם. מצד שני, אם אתם בעיקר יושבים ולא זזים יותר מדי כשאתם מאזינים למוזיקה, ולא נוטים להירטב, שוק האזניות מציע אלטרנטיבות זולות יותר.

2 תגובות

  1. ממליץ לך לבדוק את הסנהייזר CX 685. נשמעות מעולה, מגיעות על כל האביזרים ועולות שליש מהאוזניות האלו. (150 באיביי). חסר להן בלוטות' ורימוט קונטרול אבל חוץ מזה אוזניות מעולות למחיר.

    השבמחק
  2. הגבתי ב"הארץ". עד היום רצתי למעלה מ4000 ק"מ עם אוזניות פיליפס ב8.5$. מתגברות מצוין על זיעה וגשם, נשמעות טוב ובחיים לא נופלות.

    http://www.amazon.com/Philips-Flexible-Headphones-SHS3200BK-37/dp/B003CJTR82

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר