כאלו ניסיתי: Beats Solo 3 Wireless

יצרנית האזניות Beats היא תופעה לא ברורה. מצד אחד מדובר ביצרנית שתופסת את נתח השוק הגדול ביותר בשוק האזניות האלחוטיות העולמי: נכון לדצמבר 2016, 26 אחוז מהאזניות האלחוטיות שנמכרו ברחבי העולם נשאו את הלוגו (המקורי) של חברת האודיו שהוקמה ע"י ד"ר דרה, נתח שוק שסיפק לה 46% אחוזים מכלל המכירות בדולרים בשוק הזה. בשיא הצלחתה, הכבלים האדומים של האזניות שלה הפכו לסמל סטטוס אפילו יותר יוקרתי ואופנתי מהכבלים הלבנים של אפל, והאזניות שלה הן קורבן לתעשיית זיופים ענפה. מצד שני, Beats היא חברה שאוהבים לשנוא, בעיקר אודיופילים, ואם יש משהו שאודיופילים טובים בו זה לשנוא.

Beats Solo 3 Wireless (צילום: גד גניר)


מה יש לשנוא ביצרנית אזניות? שלושה דברים עיקריים: תמחור, איכות שמע, והחיבור ביניהם. האזניות הראשונות של ביטס היו אופנתיות להחריד אבל נשמעו לא טוב ותומחרו באופן מוגזם. עם השנים נפרדה Beats מקבלן המשנה שלה Monster, יצאה לדרך עצמאית קצרצרה, שיפרה באופן משמעותי את איכות הסאונד של האזניות שלה ונרכשה לפני מספר שנים ע"י אפל.

אחד התוצרים הראשונים של החברה בעידן אפל הן ה-Beats Solo 3 Wireless שהגיעו אליי לפני מספר שבועות. Solo היא סדרת אזניות On Ear המיינסטרימית של היצרנית. במילים אחרות, זו הדרך הזולה ביותר מבחינתכם להסתובב עם אזניות Beats על הראש, ושיבחינו בכך. מה חדש מתחת ללוגו ולפלסטיק? ה-Solo 3 Wireless כוללת את שבב ה-W1 שמביא איתו שני יתרונות: סנכרון קליל עם מכשירי אפל, וזמן סוללה פנטסטי של 40 שעות ניגון. הכל טוב ויפה, אבל איך הן מתפקדות בשימוש העיקרי שלהן - השמעת מוזיקה?



ברמת הצליל, הן נשמעות לא רע. הבדיחה השחוקה של אודיופילים על אזניות ביטס היא שהזיופים שלהן נשמעים טוב יותר מהמקור. במציאות, אם לשפוט לפי הדור השלישי של האזניות האלו, התמונה מעט שונה: הצליל חם, הבאסים חזקים כרגיל והן מדויקות למדי בתדרים הגבוהים. עם זאת, עדיין יש משהו סגור באופי הצליל שלהן, בכל מה שקשור לטווח המיד, הן לא מצטיינות. אי אפשר לטעון שהן לא נשמעות טוב, אבל גם אין כאן חויית האזנה יוצאת מהכלל. ישנה סברה שאומרת שאופי הצליל מותאם לשימוש באזניות האלו ברחוב, היכן שכדי התמודד עם הרעשים מבחוץ נדרשת תוספת כוח לבאסים. לי אישית, בתור מאזין משרדי רוב הזמן, זה עובד פחות טוב.



Beats Solo 3 Wireess (צילום: גד גניר)


על מה שה-Beats Solo 3 Wirless לא מספקות בגזרת איכות השמע, הן מנסות לפצות בסטייל, ואכן יש ממנו בשפע: האזניות עצמן נראות מצוין, במיוחד בשילוב הלבן והכסוף שקיבלתי לבדיקה וליצרניות אחרות עדיין יש מה ללמוד מביטס על עיצוב. איכות החומרים גבוהה, כריות האזניים עשויות מחומר איכותי שלא מציק לאחר האזנה ממושכת (לא בדקתי 40 שעות ברצף, אבל בהחלט ניתן לשבת איתן רצוף לאורך זמן), הפלסטיק עצמו עמיד, וחלקה העליון של הקשת מצופה באותו חומר של כריות האזניים כדי לפנק את העורף שלכם כשאתם לוקחים הפסקה מההאזנה. ה-Beats Solo 3 Wireless מתקפלות וניתן לאחסן אותן בנרתיק המצורף. עוד בערכה תמצאו כבל טעינה עם חיבור Micro USB סטנדרטי. מה שיותר מפתיע הוא שבחרו לצרף לערכה גם כבל עם חיבור מהסוג שאפל נפרדה ממנו באייפון 7, חיבור 3.5 מ"מ. האמת שזה לא מפתיע בכלל, אפל לא באמת רוצה להגביל את מכירות האזניות שלה למשתמשי מוצרי אפל בלבד, אם כי עדיין מוזר שלא צירפו בנוסף גם כבל עם חיבור Lightning בו החברה נותנת כל כך הרבה אמון.

חמשת הנורות הזעירות מתחת לכפתור ההדלקה הן חיווי לעוצמת הסוללה הלא נגמרת של Beats Solo 3 Wireless (צילום: גד גניר)


מה שהופך את ה-Beats Solo 3 Wireless לבאמת מיוחדות הוא שבב ה-W1. תקציר הפרקים הקודמים למי שלא מכיר: בחודש ספטמבר 2016, יחד עם האייפון 7, מכריזה אפל על שני דגמי אזניות, הכוללות בתוכן שבב בלוטות' ייחודי. מעבר לצריכת חשמל נמוכה מאוד (פועל יוצא בין היתר גם של תמיכה ב-Bluetooth  בתקן 4.1) כל האזניות המצוידות בשבב הזה עושות קסמים מגניבים בחיבור למכשירים של אפל. יש לכם אייפד ואייפון? ברגע שתזווגו האזניות לאייפון שלכם, האייפד יכיר אותן גם, ללא צורך בתהליך זיווג נוסף, בתנאי ששניהם מחוברים לאותו Apple ID. מעבר לכך, השבב, יחד עם מערכת ההפעלה iOS מציעים ניהול קל של הבחירה מהיכן יוזרם אודיו אל האזניות. כל הפיצ'רים האלו זמינים כמובן רק למשתמשי מכשירי אפל. משתמשי אנדרואיד יהנו כאן רק מצריכת החשמל הנמוכה.

וזו צריכת חשמל ממש נמוכה. 40 שעות עפ"י ההבטחה של אפל/ביטס הופכות אותן לאוזניות האלחוטיות עם זמן הסוללה הארוך בשוק. חייב להודות, לא הצלחתי למדוד אם הן אכן הגיעו ל-40 שעות, יותר מזה או קצת פחות מזה, אבל זה אכן היה באיזור. בשורה התחתונה אלו אזניות שבשימוש סטנדרטי תצטרכו לטעון בערך פעם בשבוע, אם לא פחות מזה. שכחתם לטעון ומצאתם אותן מרוקנות לחלוטין? לא קרה שום אסון. טעינה של חמש דקות בלבד תספיק לכ-3 שעות האזנה. מטורף. הלוואי שהסמארטפונים שלנו יום אחד יתנהגו ככה.

Beats Solo 3 Wireless מקופלות (צילום: גד גניר)


מקום שבו ה-Beats Solo 3 Wireless בהחלט אינן מחדשות בו הוא בגזרת המחיר. כדי להנות מ-40 שעות נגינה רצופות וסנכרון קל למכשירי אפל תאלצו להיפרד מ-1290 ש"ח אם תקנו אותן אצל המפיצה הרשמית איידיגיטל. זמן סוללה ממושך זה נחמד, והסינרגיה עם מכשירי אפל באמת מרשימה, ואפילו קשה לי להגיד עליהן שהן נשמעות רע. כל זה עדיין לא מצדיק מחיר גבוה כל כך. אם תבחרו לוותר על הערך המוסף הייחודי שלהן, תוכלו למצוא בשוק אופציות זולות הרבה יותר שנשמעות לא פחות טוב, או אופציות במחיר דומה שאף מציעות סינון רעשים אקטיבי ונשמעות טוב יותר.

5 תגובות

  1. ובמחיר הזה אין אפילו סינון רעשים אקטיבי . אפשר כבר לקנות QC35 ולקבל סינון רעשים . לי יש אוזניות של סוני עם סינון רעשים שעולות קצת יותר מחצי מאלו שבסקירה . אם לפחות היו מוסיפים סינון רעשים הייתי שותק

    השבמחק
  2. מצויין ומעניין.

    תודה!
    אביב

    השבמחק
  3. אוזניות טובות עם תמחור גבוה. חבל מאוד! עדיף להוסיף 350 שקלים ולרכוש בוס QC35

    השבמחק
  4. מה לגבי המחיר העכשוי? 843 בפלאטק

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר