כזאת יש לי: אפליקציית Pocket

נדירים הפוסטים שתפגשו כאן העוסקים באפליקציות. מה לעשות, אפליקציות (ובייחוד אפליקציות חינמיות) לא באמת דורשות שיכתבו עליהן משהו. כל אחד יכול להוריד את האפליקציה, לנסות אותה בעצמו ולהחליט אם להמשיך להשתמש בה, להשאיר אותה סתם ככה על המכשיר ולשכוח ממנה, או להסיר אותה מיד תוך סינון "מי צריך את זה בכלל?".

האפליקציה עליה אני רוצה לספר לכם היא אפליקציית Pocket. למה אני רוצה לספר לכם עליה? כי מדובר באפליקציה שמבחינתי מצדיקה את הצורך בטאבלט, לא פחות מזה. במילים אחרות, ללא Pocket, אין לי מה לעשות עם הטאבלט שלי. מה היא עושה ולמה היא כל כך נפלאה? לזה נגיע אחרי שאסביר לכם למה בעצם עכשיו זה הזמן הטוב ביותר לדבר עליה (ולא, לא נגמרו לי הנושאים לכתוב עליהם אם דאגתם).


לפני שלושה ימים פורסמה ידיעה ב-Mashable, המספרת כי נודע להם שפייסבוק בוחנת דרכים לאפשר לגולשים לשמור לקריאה מאוחרת יותר, סטטוסים ולינקים שמפרסמים החברים שלנו. מארק צוקרברג תיאר בזמנו את פייסבוק כעיתון מותאם אישית, והפונקציונליות הזאת אמורה לקרב את פייסבוק אפילו יותר לתיאור הזה. יש הרבה היגיון בהוספת היכולת לשמור קישורים וכתבות לאח"כ. מי מאיתנו לא חווה את הסיטואציה שבה הוא שולף את הטלפון, נכנס לפייסבוק ונתקל במאמר מעניין ששיתף אחד מחבריו, אבל אין לו את הזמן או הסבלנות לקרוא אותו באותו הרגע?

אם אתם מבינים על מה אני מדבר, ומסכימים איתי, יש לכם שתי אפשרויות. האחת, לחכות ולראות מתי פייסבוק תשיק את האופציה הזאת בתוך האפליקציות שלה ובאתר הרגיל, והשנייה, להוריד את אפליקציית Pocket כבר עכשיו, ולהנות מאותה אפשרות בדיוק, עם כמה תוספות מעניינות.

אז איך זה עובד? ראשית כל אתם צריכים להתקין את Pocket על המכשיר הסלולרי שלכם. נכון לכתיבת שורות אלו, אני יודע שיש ל-Pocket אפליקציות המותאמות ל-iOS, ואנדרואיד, והבנתי שיש אפילו קליינטים לא רשמיים ל-Pocket ב-WP8. לאחר שתפתחו חשבון משתמש משלכם, ותתקינו, אם תרצו, גם את האפליקציה כתוסף לדפדפן הכרום שלכם (אני די בטוח שיש כזה גם לפיירפוקס אם אתם מסוג האנשים הזה) תוכלו לצאת לדרך.


אפליקציית Pocket - קליינט בדפדפן כרום (צילום: גד גניר)

מרגע זה, בכל פעם שתיתקלו בקישור שמעניין אתכם, כל שעליכם לעשות הוא להגיע לתפריט ה-Share, לבחור ב-Add To Pocket, והופס, הכתבה נשמרה על השרת של Pocket. לאחר מכן, היא תופיע אצלכם בכל מכשיר שבו מותקנת האפליקציה לאחר סנכרון ראשוני, ותשמר שם לקריאה אפילו במצב Off-Line.

תפריט שיתוף (צילום: גד גניר)

רוצים דוגמא? קבלו: נתקלתי בכתבה שעניינה אותי באפליקציית Ynet, אבל מסתבר שמדובר בכתבה ארוכה שאין לי כרגע זמן לקרוא ולהתעמק בה. לצערי האפליקציה של Ynet לאנדרואיד היא גרועה, אבל היא מאפשרת שיתוף ב-Pocket, תלוי מאיפה אתם בוחרים לעשות את השיתוף (החובבנים שמים את אפשרות השיתוף גם בחלק העליון של הדף, שם היא מוגבלת לשיתוף במייל או בפייסבוק בלבד. לחיצה על סמל השיתוף המוכר בחלק התחתון של הדף, פותחת את תפריט השיתוף המובנה של המכשיר ממנו אתם מריצים את האפליקציה). לאחר שסימנתם את Add To Pocket, תוכלו להמשיך את שגרת יומכם בידיעה בטוחה כי הכתבה שעניינה אותנו שמורה במקום בטוח ונוכל לחזור אליה בעתיד. ביום שישי בבוקר, הילדה בגן, אני מרוח על הספה בסלון, בדיוק מסיים להודות לאלוהים על רגעי החופש הטהור, ואז אני פותח את הטאבלט, נכנס לאפליקציית Pocket, ממתין כמה רגעים לסנכרון הכתבות ששמרתי וכעת אני יכול לקרוא אותן בנוחות ובעיון. מעבר לכך, Pocket מאפשרת לי לבחור בין קריאה שלהן בפורמט המקורי שלהן, או בפורמט נוח ומותאם לקריאה, משהו שמזכיר קצת ספר דיגיטלי, כאשר כל הבאנרים והשטויות שמסביב נעלמים, ואני נשאר רק עם הטקסט והתמונות. תאמינו לי, זה יותר נוח ממה שהתכוון המשורר, או במקרה הזה הכותב.

אפליקציית Pocket - מצב קריאה (צילום: גד גניר)

חשוב להדגיש כי גם אם האפליקציה בה אתם נמצאים אינה מאפשרת את פתיחת תפריט השיתוף הכללי של המכשיר שבו אתם משתמשים, בטוח ישנה אפשרות לשתף את הכתבה במייל. במקרה כזה נפתחת אפליקציית הדוא"ל בה אתם משתמשים, ומהמייל שאתם עומדים לשלוח ניתן להעתיק את ה-URL. ברגע שהעתקתם את ה-URL, כשתפתחו את Pocket, היא תזהה שהעתקתם כתובת אינטרנט, ותשאל אם אתם מעוניינים לשמור את הקישור כמו כל כתבה אחרת.

את אפליקציית פוקט הכרתי עוד בגלגול הקודם שלה לפני כמה שנים, כשעוד קראו לה Read It Later, וקניתי אותה בחנות האפליקציות של אפל אי שם בתקופה שהיה לי אייפון. כאשר עברתי לאנדרואיד שמחתי לראות שהאפליקציה הפכה לחינמית וכשקניתי טאבלט האפליקציה הפכה לשימושית וכיפית מתמיד. המתחרה היחידה שלה לפי מה שידוע לי היא Instapaper, שלפי התיאור והתמונות אמורה לעשות די אותו הדבר, רק בתשלום. הנקודה הבעייתית היחידה עם Pocket נוגעת למצב הקריאה. ישנם אתרים מסוימים בעברית (כמו האתר בו אתם נמצאים כרגע לדאבוני) שהאפליקציה מסרבת ליישר את הפסקאות בהם לימין בכתבות שמורות. פרט לכך, לא נתקלתי בבעיות אחרות.
אז אם השירות קיים כבר, למה פייסבוק בונה פיצ'ר כזה בעצמה? תשאלו את foursquare. לפי השמועות, בפייסבוק תוכלו לשמור לא רק קישורים, אם כי גם סטטוסים (האמת שאני יכול למצוא בזה שימוש במיוחד בסטטוסים ארוכים כמו של אישתון), אלבומי תמונות וכל פעילות אחרת בפייסבוק.


מצד שני, פייסבוק עדיין לא אישרה שהדבר הזה בכלל יצא אל הפועל בסופו של דבר, אז במקומכם הייתי נותן צ'אנס ל-Pocket שכאמור כבר ניתנת להורדה.

2 תגובות

  1. זו אפליקציה מעולה.. יש לי אותה הרבה זמן , ואכן באמת שימושית במקרה של טבלט.. הבאת רעיון טוב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר