כאלו ניסיתי: אוזניות בלוטות' Philips SHB9001

תחום הסאונד הוא ללא ספק אחד התחומים הנשלטים ע"י מותגים. למרות שבמקרים רבים התשובה לשאלה היכן שומעים טוב יותר היא סובייקטיבית לגמרי, אנשים יעדיפו להיצמד למותגים מוכרים, ובייחוד לכאלו שעשו לעצמם שם בתחום הסאונד (כתבתי על כך גם בפוסט על ה-Superlux HD330). פיליפס היא יצרן החולש על מגוון מאוד רחב של תחומים, החל בציוד רפואי ובקבוקים לתינוקות, ועד לטלויזיות LED. כאן המקום לגילוי נאות: גם הטלויזיה וגם מערכת הקולנוע הביתית היושבות אצלי בסלון, שתיהן נושאות את הלוגו של פיליפס. למרות מגוון המוצרים הרחב שהיא מייצרת ובכללם גם מוצרי אלקטרוניקה, פיליפס מעולם לא בלטה בתחום הסאונד בצורה מיוחדת. למען האמת, מהתנסויות קצרות שהיו לי איתן בחנויות אלקטרוניקה, אוזניות פיליפס מעולם לא השאירו עליי רושם יוצא דופן.

ואז נתקלתי יום בהיר אחד בחברה לעבודה המשתמשת ב-Philips SHB9000. מאחר וטרם יצא לי להתנסות באוזניות בלוטות' של פיליפס, הייתי חייב לבקש ממנה לנסות להאזין קצת לאוזניות. כנראה שהיה שם שילוב של ציפיות מאוד נמוכות, יחד עם העובדה שמדובר באוזניות מצויינות, בכל אופן, הופתעתי מאוד מאוד לטובה, וידעתי שאני חייב להתנסות באוזניות מהסוג הזה לתקופה ארוכה יותר.
Philips SHB9001 (צילום: אתר יצרן)

אז קיבלתי לבדיקה דגם זהה כמעט לחלוטין, ה-Philips SHB9001. אם להיות כנה, אין לי שמץ של מושג מה ההבדל בינן לבין ה-SHB9000. שמחתי לגלות שבעניין איכות השמע, ה-9000 וה-9001 זהות, ושתיהן מפיקות סאונד מעולה. אבל לפני שאספר לכם עוד על הסאונד, אגע קצת במה שמסביב.


ה-Philips SHB9001 הן אוזניות בלוטות' העושות שימוש בפרוטוקול A2DP לשמע אלחוטי סטריאופוני. בנוסף, הן עושות שימוש גם בפרוטוקול AVRCP המאפשר שליטה על מקור השמע שאליו מחוברות האוזניות. כלומר, באמצעות כפתורים הממוקמים על האוזניות, תוכלו לעצור ולהפעיל את הנגינה, לקפוץ שיר אחד קדימה או אחורה, ולשלוט בעוצמת השמע. עד כאן לא סיפרתי לכם משהו חדש, ורוב אוזניות הבלוטות' הסטריאופוניות עושות פחות או יותר את הדברים האלו.
Philips SHB9001 (צילום: גד גניר)

ה-Philips SHB9001 הן אוזניות On Ear (יושבות על האוזן עצמה, לא מקיפות אותה כמו Over The Ear) סגורות. יש לי רגשות מעורבים בכל מה שקשור לאיכות החומרים שממנה עשויות האוזניות האלו. מצד אחד, הן נראות מעולה, ומעוצבות באופן אלגנטי מאוד. בנוסף, כריות העור שיושבות על האוזן נוחות ומרגישות מאוד איכותיות. מצד שני, כל מגע ב-SHB9001 יוצר רעשי פלסטיק וחריקות, אך יחד עם זאת לא נתקלתי בבעיות עמידות שבדר"כ מתלוות לרעשים כאלו. מעבר לכך, את האוזניות עצמן ניתן לסובב לצדדים, מה שהופך את הנשיאה שלהן בתוך תיק לבטוחה ונוחה יותר.

השליטה באוזניות מתבצעת מהפאנלים שמכסים את צידן החיצוני של האוזניות. בצד אחד ניתן להדליק ולכבות את האוזניות, לעצור ולהמשיך את ניגון המוזיקה. הצד השני מאפשר דילוג בין השירים. בצד ימין ישנם שני לחצנים השולטים על הווליום, וצמוד אליהם קיימים שני חיבורים, האחד מהם שימושי ומהווה לפחות מבחינתי את אחד היתרונות הכי גדולים של האוזניות האלו, והשני מעצבן נורא. נתחיל מהרע, שקע הטעינה: למה פיליפס, למה הו למה אתם עדיין משתמשים ב-MiniUSB? תודה באמת שלא שמתם שם שקע ייחודי רק לכם, אבל אם כבר, לכו על אותו חיבור שמשמש את כל הטלפונים הסלולריים (וגם את רוב האביזרים שלהם), ותחסכו לנו את הצורך להשתמש בכבל נוסף ושונה.
Philips SHB9001 (צילום: גד גניר)

צמוד לשקע הטעינה המרגיז ישנו חיבור 3.5 מ"מ. זה אומר שאתם יכולים בשעת הצורך, באמצעות כבל בעל חיבורי 3.5 (זכר) משני צידיו, לחבר אותו אל מקור המוזיקה בדיוק באותו אופן שבו הייתם מחברים אוזניות חוטיות רגילות. חיבור באופן הזה מבטל לכם את אפשרות השליטה דרך כפתורי האוזניות, אך מצד שני, מציל אתכם במידה ושכחתם לטעון את האוזניות מראש. מניסיון, לא מדובר בתרחיש דמיוני. איכשהו קל לשכוח לטעון אוזניות מהסוג הזה, והאפשרות להאזין בהן באמצעות הכבל, מבטלת את הצורך להחזיק במשרד (או בכל מקום אחר) אוזניות אחרות למקרה חירום.
וזה מוביל אותי לפרט החשוב ביותר- איכות השמע. בהאזנה ראשונה, הדבר הבולט ביותר הוא באסים עוצמתיים ועמוקים מאוד. בהאזנות הבאות, במיוחד למי שמגיע מאוזניות פתוחות כמו ה-HD330, הבאסים האלו הם טיפה (ממש טיפה!) מוגזמים, ולעיתים מורגש שצלילים אחרים נבלעים בתוכם. חשוב לי מאוד להדגיש בנקודה זאת, שבמידה וקיבלתם את הרושם שאיכות השמע כאן פחות ממצויינת, אז הבנתם לא נכון. אומר זאת בצורה הברורה ביותר, ה-Philips SHB9001 מספקות איכות שמע מעולה בכל קנה מידה, בטח ובטח ביחס לאוזניות בלוטות' אחרות.
Philips SHB9001 (צילום:גד גניר)

מה עוד? להערכתי, היחידה הספציפית שבדקתי סבלה מבעיה כלשהי, מאחר ומסיבה לא ברורה, ברוב הפעמים שהדלקתי את האוזניות, הן נכנסו למצב סנכרון, כאילו מעולם לא הוצמדו למכשירים אחרים. לפני שתשאלו, כן, אני יודע להבדיל בין לחיצה ארוכה ובין לחיצה קצרה, זו לא בעיה באופן שבו אני מדליק את האוזניות, תנו לי קצת קרדיט. לשמחתי, לא לוקח זמן לצמד אותן למכשירים אחרים כך שהסוגיה הספציפית הזאת לא מפריעה מאוד. מעבר לכך, לא חויתי ניתוקים, קטיעות ושינויי מהירות בשמע, מחלות המאפיינות אוזניות בלוטות' זולות יותר.

אם לסכם את ההתרשמות שלי מה-SHB9001, אז אפשר להגיד שהן אוזניות מעולות, שנראות מעולה, ומספקות תמורה ראויה לציון למחיר שפוי בהחלט. נכון לכתיבת שורות אלו, הצעת המחיר הזולה ביותר עבורן בזאפ, עומדת על 419 ₪. באיביי אני לא מצליח למצוא לא אותן וגם לא את ה-Philips SHB9000. מצד שני, במהלך החיפושים שם נתקלתי ב-SHB7000, דגם כנראה יוקרתי יותר (בארץ הוא עולה 499 ש"ח, בחו"ל בסביבות ה-320 ש"ח) בתצורת Over The Ear (המועדפת עליי)/ האוזניות האלו מסקרנות אותי אפילו יותר, במיוחד אחרי אחרי הרושם המעולה שהשאירו ה-SHB9001. 


Philips SHB7000 (צילום: אתר יצרן)

1 תגובות

  1. http://www.amazon.com/StarTech-com-Micro-Mini-Adapter-UUSBMUSBFM/dp/B002O1S8IE
    מתאם שיהפוך את היציאה מ-MINI ל-MICRO.
    אגב, לי יש אוזניות חוטיות של פיליפס (http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2406423,00.asp) והן מעולות וכיפיות לטעמי, גם אם הווליום שלהן לא בשמיים. זה לא משנה האמת, כי יש לי מגבר אוזניות נייד וזה מפצה בענק :)
    בלוג חביב ביותר!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר