כזה ניסיתי: שעון חכם Samsung Galaxy Gear

הפעם האחרונה שבה יכולתם לראות שעון על היד שלי, היתה כנראה בתקופת הסדיר, לפני למעלה מ-10 שנים. מאז, השימוש היחיד שלי בשעון הצטמצם בעיקר לימי בחינה באוניברסיטה, כך שהמטען הרגשי שיש לי לאביזר הזה הוא די שלילי. התחליף אצלי לשעון, כמו אצל אנשים רבים אחרים הוא הסמארטפון, שעל הדרך מחליף ברוב הזמן גם את המצלמה, ה-GPS, נגן המוזיקה, ועוד.

Samsung Galaxy Gear (צילום: גד גניר)

ולמרות זאת, הבאזז המטורף שיצר הגלאקסי גיר, עורר אצלי את הרצון העז להתנסות בו, להבין על מה כולם מדברים, והאם צריך את זה בכלל. פניתי אל סמסונג, והם מצידם ניאותו להשאיל לי את הגלאקסי גיר, יחד עם הגלאקסי נוט 3, בדיוק כפי שהם מופיעים בשלטי החוצות.


אם טרם יצא לכם לשמוע עליו, סביר להניח שאתם לא מבקרים קבועים באתרי טכנולוגיה. הוא הושק בתקופה בה נפוצו שמועות קדחתניות על כך שאפל עומדת להוציא מוצר זהה, שמועות שהתנדפו לאחר ההשקה של הגלקסי גיר ע"י סמסונג, ב-4 בספטמבר השנה. הגלקסי גיר הוא שעון, או יותר מדויק שעון חכם (Smartwatch), אשר מריץ גרסא מותאמת של מערכת ההפעלה אנדרואיד. אבהיר זאת כאן ועכשיו: הגלאקסי גיר הוא אינו טלפון בפני עצמו, הוא רק אביזר המתחבר לטלפון שלכם. החומרה שלו צנועה יחסית לטלפון, אך דמיונית ביחס לזו של שעון: מעבד בעל ליבה אחת במהירות 800 מגה הרץ, 512 מגה זכרון עבודה ועוד 4 גיגה זכרון אחסון, מסך Super AMOLED ברזולוציה של 320 על 320 פיקסלים, מצלמה מובנית ברצועת השעון ברזולוציה של 1.9 מגה פיקסל. השעון מתקשר עם הטלפון אליו הוא מחובר בטכנולוגיית בלוטות' בעוצמת זרם נמוכה, טכנולוגיה הנתמכת אך ורק באנדרואיד מגרסאות 4.3, מה שאומר שניתן לשדך אותו רק עם מכשירים שעודכנו לגרסא זו או מתקדמת יותר. אם לא ציינתי זאת עד עכשיו, השעון מיועד כרגע לעבוד רק עם מכשירי סמסונג, ולא עם מכשירים שלי יצרניות אחרות.

Samsung Galaxy Gear (צילום: גד גניר)

אז מה הוא עושה בעצם? לא מעט: הוא יכול להציג לכם את השעה מן הסתם, אבל גם את מזג האויר, להציג לכם התראות ממספר רב מאוד של אפליקציות (Whatsapp, פייסבוק, סקייפ, ג'ימייל ואפילו Trello), הוא יכול לשמש כשלט מדיה לנגן המוזיקה שבטלפון שאליו הוא מוצמד, ניתן לצלם איתו, יש בו פדומטר, ווהוא יכול גם לשמש כדיבורית עבור הטלפון שלכם. מי צריך את כל זה? אנסה לענות על זה אח"כ.

Samsung Galaxy Gear (צילום: גד גניר)


הגלקסי גיר נראה יוקרתי מאוד. בניגוד לרובם של מכשירי הטלפון שסמסונג השיקה בשנים האחרונות, הוא משלב חלקי מתכת, ומשדר תחושה איכותית ועמידה יחסית. יתרה מכך, ה-Galaxy Gear עומד בתקן IP55, מה שאומר (ואת זה אתם כבר אמורים לדעת אם קראתם את הפוסט שלי על ה-Sony xperiaTablet Z), שהוא מוגן בפני התזות מים ואבק, משהו שמקביל לכיתוב Water Resistant על שעון ה-Casio שקנו לכם בכיתה ג'. מצד שני, הוא מרגיש די כבד על היד, ולמען האמת המימדים שלו לא צנועים במיוחד, אך כעבור שבוע די התרגלתי לזה.

הממשק של ה-Galaxy Gear ממשיך את הקו היוקרתי והמסוגנן: האייקונים מינימליסטיים ובולטים מאוד לעין על רקע השחור העמוק של מסך ה-Super Amoled. היוקרה ממשיכה אפילו בפעולות בסיסיות, בהן לא היית מצפה לפגוש אותה. טעינת השעון מתבצעת ע"י עריסה קטנה אשר מתלבשת על גוף השעון. עריסה זו משמשת גם את השעון לצורך צימודו לטלפון, באמצעות קישורית NFC. ברגע שתצמידו את השעון לגב הטלפון, הטלפון יבקש אישור להוריד את אפליקציית Gear Manager, אשר שולטת דרך הטלפון, על הגדרות שונות בשעון, כמו בחירת האפליקיות שברצוננו לקבל מהן התראות על מסך השעון, סידור האפליקציות המובנות של סמסונג בשעון ועוד. מרגע הקישור הראשוני, בכל פעם שתדליקו את קישורית הבלוטות' בטלפון שלכם, השעון יתחבר אליו מידית ויישאר מחובר עד שתכבו אותו.

Samsung Galaxy Gear (צילום: גד גניר)

מסך השעון כבוי משך רוב הזמן. אקסלרומטר פנימי בודק מתי אני מסובב את פרק היד בתנועה שמטרתה לבדוק מה השעה, ודואג להציג את השעה על המסך. באופן צפוי, כשהייתי לבדי, בכל פעם שעשיתי את תנועת ה"תן לי רגע לבדוק מה השעה", המסך אכן נדלק והציג את השעה. כאשר ניסיתי להרשים אחרים עם הפטנט הזה, אחוז הפעמים שזה באמת עבד צנח משמעותית. שאר פעולות השעון נשלטות ע"י מחוות מגע, כך שהחלקת האצבע מחלקה העליון של המסגרת למטה, מחזירה אותנו מסך אחד אחורה, בדיוק כפי שעושה הכפתור בצד. בנוסף, החלקת האצבע בכיוון המנוגד, מפעילה את ממשק המצלמה של השעון.

שני דברים הפריעו לי במיוחד בגלקסי גיר. הראשון, עוצמת הרמקול בשעון, שאמור לשמש כדיבורית, היתה די חלשה גם בעוצמה המקסימלית שלה. העוצמה הספיקה לי ב-90% מהזמן לנהל שיחות דרך השעון, בזמן נסיעה בכביש מהיר. מצד שני, זה עדיין הרגיש לי חלש, ועדיין כמות הפעמים שאמרתי "מה??" בזמן השיחה, הצליחה לעצבן את מי שדיברתי איתו.

הדבר השני שהרגיז אותי בגלאקסי גיר, היא כמובן הסוללה. זה לא שנאלצתי לטעון אותו באמצע היום. מצד שני, הגעתי לסוף היום עם אחוזי סוללה בודדים. נכון, יחסית לסמארטפון זהו הישג לא רע, מצד שני, זה שעון, זה לא סמארטפון. אם אני הולך לפתח איתו יחסים לטווח ארוך, לא ייתכן שכל ערב אאלץ לזכור להטעין גם אותו, בנוסף ובנפרד מהטלפון.
מעבר לחויית השימוש הרגילה שלי עם כל מכשיר שאני מקבל לידיי, ההתנסות בגלאקסי גיר הייתה חויה אנתרופולוגית.  השעון הזה משך אליי תשומת לב בכמויות שאינני רגיל אליהן, ולמען האמת, גם לא נוח לי איתן. גם אנשים שאני לא בקשר איתם, הרגישו חופשיים לפנות אליי, כאילו השעון הגדול על פרק היד שלי מהווה סוג של הזמנה לשיחה. בשלב מסוים הגעתי למצב שנמאס לי מהציפיה של אנשים שאציג את השעון בפניהם ואספר להם על יתרונותיו, חסרונותיו ואסכים עם דעותיהם על סמך מה ששמעו או קראו עליו. אצל חלק מהמתעניינים שמתי לב לתופעה משונה: אנשים שפיתחו כלפי השעון הזה עוינות מאחר ולא הבינו את הצורך בו, ודרשו ממני הסברים ונימוקים טובים מספיק לקנות אותו. אם לא הצלחתי לשכנע אותם (לא שהיה לי באמת אינטרס לעשות זאת), קיבלתי במשך השבועיים האלו מבטי בוז בכל פעם שהבחינו בשעון על היד שלי. הו העלבון.

Samsung Galaxy Gear (צילום: גד גניר)


כל הקיטורים האלו מביאים אותי למהות החפיץ הזה. המסקנה לגביו פשוטה מאוד: אף אחד לא "צריך" אותו. הגלאקסי גיר הוא צעצוע מגניב למי שמעוניין לפנק את עצמו ולפנק את הטלפון שלו. הגלאקסי גיר יכול להיות המתנה המושלמת לאשה שרוצה לפנק את בעלה בן ה-50, בגאדג'ט שיוכל להשויץ איתו בעבודה. הגלאקסי גיר היה הדרך שלי להרשים את אשתי ולהגיד לה "רואה שבזמן האחרון אני כבר לא תקוע עם הראש שלי בטלפון כל היום?". הגלאקסי גיר הוא פתרון מצוין למי שנקלע בעל כורכו לשיחה לא מעניינת בקבוצת וואטסאפ, ולא מעוניין לשלוף בכל פעם את הטלפון מהכיס כדי לוודא שהוא לא מפסיד הודעה חשובה. הגלאקסי גיר יכול להיות נפלא לבעלי גלאקסי נוט לדורותיו, אשר יודעים איזה אתגר זה לנסות להוציא אותו בכל פעם מכיס המכנסיים (עוד על האתגר, בפוסט שיעלה מאוד בקרוב על הגלאקסי נוט 3). בקיצור, הגלאקסי גיר הוא פינוק מושחת ויקר, שמהווה בעיקר סוג של סמל סטטוס, אבל במקרים (מאוד) מסוימים יכול בהחלט להפוך את החיים לטיפה נוחים יותר.

קפטן קירק משתמש בגרסא מוקדמת (אולי נכון יותר להגיד מאוחרת) של ה-Galaxy Gear (צילום: Daily Star UK)


1 תגובות

  1. כתבה יפה.
    מחכה למאמר שלך על החפיץ נוט 3.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר