כזה ניסיתי: טאבלט Toshiba Encore

אחד המצטרפים היותר מעניינים לקטלוג הטאבלטים של טושיבה  בתקופה האחרונה, הוא ללא ספק ה-Toshiba Encore. זהו טאבלט המריץ את מערכת ההפעלה Windows 8.1 בגרסתה המלאה, והוא מגיע בגודל הקומפקטי ועדיין לא שכיח במיוחד (לפחות לא בטאלבטים מבוססי חלונות) של 8 אינטש סה"כ. לאחרונה רואים יותר ויותר טאבלטים מבוססי אנדרואיד בעלי מסך 8 אינטש (כמו ה-LG G-Pad, או ה-Samsung Galaxy Tab 3 8), ואפילו האייפד מיני מגיע עם מסך בגודל 7.9 אינטש. ולמרות זאת, משום מה, כשמדובר ב-Windows 8, הציפיה היא שבגלל שמדובר במחשבים לכל דבר, הם יגיעו רק עם מסכים גדולים יותר, כי ככה אנחנו רגילים לראות ולעבוד על מערכת ההפעלה הזאת.

Toshiba Encore (צילום: גד גניר)

מעבר למסך, מדובר בטאבלט עם מפרט של נטבוק מודרני: מעבד Atom Z3740 מסדרת Bay Trail, אותו מעבד שנמצא גם בתוך קרביו של ה-Asus T100 (עליו חויתי את דעתי הנלהבת בבלוג זה), ה-Dell Venue 8 Pro, וגם ה-Lenovo Miix 2. בתחום הזכרון, ה-Toshiba Encore מציע 2 גיגה זכרון עבודה ו- 32 גיגה זכרון מובנה. המסך הוא בטכנולוגיית LED, ברזולוציה של 800x1280, עם יחס אורך לרוחב של 16:10. עוד על המסך, טושיבה טוענת שיש לו בהירות גבוהה וזויות צפייה רחבות. בנוסף, תשמחו לשמוע שטושיבה שילבה במסך טכנולוגיות בעלות שמות מאוד מרשימים: AutoBrite ו-Multi-Touch HFFS. היציאות שלו כוללות יציאת אוזניות ו-Micro HDMI, וגם כניסת Micro USB לטעינה או העברת קבצים.

חיבוריו של ה-Toshiba Encore (צילום: גד גניר)

כהרגלה, גם את-Encore ארזה טושיבה באריזה מבאסת. למה מבאסת? בכל שאר מוצרי טושיבה שבדקתי במסגרת הבלוג הזה, המכסה העליון של האריזה נפתח ואת הטאבלט או המחשב שמחכה בפנים מכסה חלק נוסף באריזה המציג מגוון אביזרים נלווים שניתן לקבל בתשלום נוסף. הפעם, הטיזינג הזה פחות מפתה, כי האביזרים הנלווים היחידים שטושיבה רוצה לשלוח באמצעותם את היד לכיסים שלכם, הם קייסים בצבעים שונים המותאמים ספציפית לטאבלט, ולא מרגשים בשום צורה שהיא.


מיד כששולפים אותו מהאריזה, מבינים שה-Encore שונה קצת מהטאבלטים הדקיקים שאליהם התרגלנו לאחרונה. העובי שלו עומד על טיפה יותר מס"מ אחד, והוא שוקל 0.445 ק"ג, טאבלט גוץ. למרות המימדים הנדיבים ביחס לגודל המסך, מפתיע כמה נוח, ולא כבד כל כך, להחזיק אותו בידיים. לא רק שפינות המסך מעוגלות, למעשה כל שוליו האחוריים של הטאבלט מעוגלים, מה שהופך את האחיזה בו לנעימה מאוד. תורם לכך גם הגימור בגב הטאבלט, גימור מחוספס שלא משדר  יוקרתיות כלשהי, אבל נראה לא רע. שלושת החיבורים שלו מרוכזים בחלקו העליון. כפתורי ההשליטה בעוצמת השמע וכפתור ההדלקה והכיבוי נמצאים בצד ימין, ומצידו השמאלי ניתן למצוא חריץ הרחבה לכרטיס זכרון מסוג MicroSD. הרמקולים, ממוקמים בחלקו התחתון, שניהם. סידור קצת משונה לדעתי: אמנם כל הפרסומות ותמונות היח"צ של הטאבלט הזה מעודדים אותנו להשתמש בו במצב Portrait, אולם אם ארצה לראות סרט, סביר להניח שאצפה בו במצב Landscape, ואז אפקט הסטריאו שהייתי אמור לקבל משני הרמקולים יעלם, מאחר וכשהוא מונח על צידו, שני הרמקולים נמצאים באותו צד של הטאבלט. הרמקולים אגב, בניגוד לציפיות הגבוהות שמייצר עמוד המוצר באתר היצרן בארץ, מספקים איכות שמע ממוצעת מינוס – הם גם לא מאוד חזקים, ומייצרים צליל לא מאוד איכותי.

אז הרמקולים אמנם אכזבו קצת, אבל באופן כללי, חוויית השימוש היתה מצויינת: ה-Encore מריץ את מערכת ההפעלה Windows 8.1 בצורה חלקה וזריזה, וכך גם כל אפליקציה או תוכנה שהתקנתי. הכל נטען במהירות, אין תקיעות או קריסות. אומר זאת בצורה ברורה, טושיבה עשתה את העבודה בכל הקשור לשימוש השוטף בטאבלט הזה. אמנם לא ניסיתי להתקין עליו Photoshop בגרסת הדסקטופ, או לאתגר באופן מיוחד את הטאבלט עם תוכנות כבדות אחרות, מהסיבה הפשוטה שעל מסך 8 אינטש, החשק לעבוד עליהן יורד פלאים. ובכל זאת, נחמד לדעת שמצב הדסקטופ, והיכולת התיאורטית להתקין על הטאבלט שלכם את כל  התוכנות הזמינות למחשבי PC, עדיין נמצאים שם מאחורי ממשק האריחים. מצד שני, המסך הקטן דווקא מגביר את המוטיבציה להתקין אפליקציות מחנות האפליקציות (הדי דלה עדיין למרבה הצער) של מיקרוסופט.  ולמרות זאת, האפליקציות הקיימות נראות מצוין, כמו גרסא מודרנית ומסודרת יותר מאותן אפליקציות בגרסת האנדרואיד שלהן. שמחתי לגלות שהטאבלט לא מתחמם באופן מיוחד, גם לא בפעילות קצת יותר מאומצת. למי שמשום מה מעדיף לראות את הסרטים שלו על טאבלט עם מסך בגודל 8 אינטש (ולא נניח על טלויזיה), אני שמח לבשר לכם שה-Toshiba Encore מתמודד עם סרטי HD בלי בעיות.

חלקו האחורי של ה-Toshiba Encore (צילום: גד גניר)

מסך ה-8 אינטש של ה-Encore לא הותיר בי רושם מיוחד. שלא תבינו לא נכון, הוא לא גרוע, אבל הוא גם לא מאוד מרשים. הטקסטים לא נראים חדים כמו שהתרגלתי לראות בטאבלטים אחרים והדבר מציק במיוחד במקומות בהם נעשה שימוש בטקסט זעיר, כמו למשל שמות האפליקציות בממשק האריחים, או במצב הדסקטופ הקלאסי. לגלישה בדפדפן האינטרנט זה בהחלט מספיק, אך בקריאה של טקסטים ארוכים בפונט קטן זה יהיה לא נוח. בהירות המסך סבירה אך לא מדהימה (בהמשך למה שאמרתי בתחילת הפוסט על טכנולוגיות עם שמות מרשימים), וזוויות הצפייה גם הן לא רעות, אבל לא ברמה שלא ראיתי בעבר. ייתכן ומדובר בעניין של סטנדרטים גבוהים מדי: יום לפני שקיבלתי אותו לבדיקה, החזרתי את הנקסוס 7 2013, שקטן ממנו באינטש, אבל עם רזולוציית FullHD. ייתכן מאוד שאם לא הייתי מתרגל לסטנדרט הזה, לא הייתי מעיז להתלונן על המסך של ה-Toshiba Encore.

Toshiba Encore (צילום: גד גניר)


4 שנים הטאבלטים נמצאים איתנו בצורתם הנוכחית, ועדיין קשה לי לתת הסבר לשם מה "צריך" טאבלט. זה לא משנה את העובדה שהרבה אנשים קונים טאבלטים, ושטאבלטים הם חפיצים מעניינים, מסקרנים ושכיף להשתמש בהם ולהתנסות בהם. במקרה של ה-Toshiba Encore, טאבלט לא זול במיוחד (1530 ₪, נכון לכתיבת שורות אלו), המגיע עם מערכת הפעלה שנכון לרגע זה אינה מהווה שחקן משמעותי בשוק הטאבלטים, השאלה "למה אתה צריך דבר כזה" אפילו מתבקשת יותר. את דעתי על Windows 8.1 כבר אמרתי על דפי הבלוג הזה מספר פעמים, מה שלא ימנע ממני להגיד זאת שוב – מערכת ההפעלה הזאת יושבת טוב על טאבלטים, ומספקת חוויית שימוש כיפית, אינטואיטיבית, ובמקרים מסוימים, ויזואלית לפחות, נראית מסוגננת ואלגנטית, בטח יותר מאנדרואיד, ואסתכן ואומר שאולי אפילו יותר מ-iOS. ממשק האריחים, בו משקיעה מיקרוסופט את מירב מאמציה בשנים האחרונות עובד מצוין גם על המסך הקטן ביותר עליו יצא לי להשתמש במערכת ההפעלה הזאת. במילים אחרות, למרות שפה ושם יש מקום לשיפור, ה-Encore הוא טאבלט מהנה מאוד לשימוש, שכיף לגלוש איתו באינטרנט בערב בספה בסלון, או לקחת אותו לנסיעות. כמו כל טאבלט מבוסס Windows 8,  גם ה-Toshiba Encore מגיע עם תוספת שלא מגיעה יחד עם טאבלטים מבוססי מערכות הפעלה אחרות – האפשרות לעבוד עליו כמחשב לכל דבר. האם נוח לעבוד עליו כמחשב לכל דבר? חד משמעית לא. גם על מסכים גדולים יותר, מצב הדסקטופ הקלאסי אינו נוח לשימוש באמצעות האצבעות, כל שכן על מסך 8 אינטש. ובכל זאת, העובדה שמצב הדסקטופ קיים שם, ואינו מוגבל, מפצה על הרבה נקודות חולשה של Windows 8, כדוגמת ההיצע הדל של אפליקציות. כפי שציינתי בהתחלה , שוק הטאבלטים בארץ לא מציע יותר מדי אפשרויות בחירה למי שמעוניין בטאבלט 8 אינטש המריץ את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט במתכונתה המלאה. ה-Toshiba Encore אינו מושלם, אך הוא מהווה הוכחה שהקונספט הזה יכול בהחלט לעבוד, ואפילו אפשר להנות ממנו.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר