כזה ניסיתי: ZTE Vec 4G

לצד מאות מותגים לא ידועים ולא מוכרים בשוק הסמארטפונים הסיניים, פועלות בסין מספר יצרניות סלולר גדולות וחזקות, שמכשיריהן זוכים להתעניינות גם מחוץ לסין. ברשימה הזאת ניתן למצוא מותגים כמו Huawei, Meizu, OPPO, XIAOMI, וגם את ZTE, אחד היצרנים הסיניים הותיקים בתחום. גם בישראל המותג הזה פועל מספר שנים, עוד לפני שטלפונים סיניים הפכו לכה אופנתיים ומיינסטרימיים. בעוד בחו"ל נמכרים כרגע מכשירי דגל של היצרן כמו ה-ZTE Nubia Z7, אנחנו בישראל מקבלים נכון להיום את מכשירי הביניים של החברה, כמו המכשיר עליו אספר לכם בפוסט הזה, ה-ZTE Vec 4G.

ZTE Vec 4G (צילום: גד גניר)


באופן מוזר, בכל העולם ה-Vec מזוהה כ-ZTE Blade Vec 4G, ורק בישראל הושמט שם הסדרה  Blade(ה-Blade III היה המכשיר הראשון של ZTE שיובא באופן רשמי לישראל), אך בכל מקרה, מדובר באותו מכשיר. המפרט שלו לא מרגש בשום אופן, למעט אולי מעבד Snapdragon 400 מבית קוואלקום (בניגוד למעבד מדיהטק בגרסת ה-3G הרגילה של המכשיר' ואותו מעבד בדיוק הנמצא בתוך ה-HTC One Mini 2) המאפשר לו לעבוד עם רשתות דור רביעי. זכרון האחסון של ה-ZTE Vec 4G שקיבלתי לבדיקה עומד על 16GB, ונפח זכרון ה-RAM הוא 1 גיגה בלבד, אם כי לאור העובדה שהוא מריץ את מערכת הפעלה אנדרואיד בגרסא 4.4.2 (KitKat) זה לא אמור להפריע לו לתפקד כראוי. אמור לפי הקלישאה הידועה הוא סוג של דג, ונראה כי ה-ZTE Vec לא ממש יודע לשחות: הוא אמנם לא איטי במיוחד, וביומיים הראשונים לפי שעברתי להשתמש בו כטלפון הראשי שלי, הוא דווקא עבד לא רע. מרגע שהכנסתי לתוכו את הסים הרגיל, התקין והסטנדרטי שלי, נוצרו לעיתים קרובות מדי מצבים בהם המכשיר קופא, או מגמגם. מעבר לכך, הסוגיה הבעייתית ביותר בשימוש בו קשורה למגע. מדי פעם, המסך של ה-ZTE Vec 4G מפרש את המגע בצורה שגויה, בעיקר כשאני מנסה לגלול מסך כלשהו למעלה ולמטה. במילים אחרות, קרו לי מקרים רבים בהם המגע שלי במסך לצורך גלילה, נקלט כלחיצה. במקרה הפחות גרוע התוצאה היתה כניסה לקישורים שלא באמת רציתי להכנס אליהם. במקרה היותר גרוע עשיתי לייק בפייסבוק לדפים וסטטוסים שלא באמת התכוונתי לעשות להם לייק.

מסך הבית ב-ZTE Vec 4G (צילום: גד גניר)

המסך עצמו, בגודל 5 אינטש, נראה מעולה. הניגודיות שלו גבוהה במיוחד, מהגבוהות ביותר שיצא לי להתקל בהן במסך שאינו בטכנולוגיית AMOLED. מה זה אומר? שהשחור מאוד כהה, והאיזורים הלבנים בהירים מאוד. הצבעים על המסך נראים גם מצוין, והעובדה כי הרזולוציה היא "רק" 1720 על 280 פיקסלים לא גורמת לו להראות פחות טוב.

מגירת האפליקציות, סטנדרטית לחלוטין, ZTE Vec 4G (צילום: גד גניר)

ZTE מעולם לא דגלה בעיצוב ממשק משתמש מקורי משלה למכשיריה, וכמו יצרניות סיניות רבות אחרות, מתבססת על ממשק האנדרואיד הנקי והמוכר, למעט שינויים קלים, חלקם נוחים יותר, וחלקם מעיקים קצת. בצד הנוח ניתן למנות את וילון ההתראות שנראה זהה לחלוטין לזה של אנדרואיד הנקי, אך מאפשר הדלקה וכיבוי של קישוריות בלחיצה אחת על סימון הקישורית (בממשק המקורי של אנדרואיד לחיצה על סימוני הקישוריות מובילה אל התפריט של אותה קישורית).  בצד המעיק נמצא מסך הנעילה. ב-ZTE חשבו שזה יהיה רעיון חכם לשנות את המוסכמות בכל הקשור לאופן שחרור נעילת המסך. על מנת לשחרר את הנעילה עליכם ללחוץ על נקודה לבחירתכם על פני המסך למשך שניה וחצי בערך. למה זה מעיק? כי בכל מכשיר אנדרואיד אחר בעולם (וגם במכשירים המריצים מערכות הפעלה אחרות), שחרור הנעילה מתבצע ע"י החלקת האצבע על פני המסך, ולחיצה באופן קבוע מרגישה לא נורמלית ולא טבעית. למען ההגינות אומר כי ניתן תיאורטית לפתוח את המסך ע"י לחיצה וגרירה של האצבע על פניו, אולם זה לוקח יותר זמן ממה שזה לוקח במכשירים אחרים.

יש לי רגשות מעורבים כלפי המראה החיצוני של ה-Vec 4G. חלקו האחורי מצופה זכוכית, שמתחתיה ישנה דוגמא ייחודית (שמזכירה את גב הקוולאר של ה-Motorola RAZR XT910 מ-2011). מצד שני, הדפנות שלו עשויות מפלסטיק שחור נראה די זול ולא מרשים במיוחד, וכך גם הכפתורים הפיזיים של המכשיר, הממוקמים כולם בצידו הימני. אגב, ZTE בחרה למקם את שקע הטעינה בחלקו העליון של המכשיר, ואת שקע האזניות בחלקו התחתון. לגבי שקע האזניות אין לי תלונות, אך הייתי שמח יותר אם שקע הטעינה היה היכן שבדר"כ הוא נמצא במכישירים אחרים, בחלקו התחתון. ה-Vec 4G הוא מכשיר דק יחסית, ועוביו עומד על 7.8 ס"מ. גם המשקל שלו לא גבוה מדי, ודומה מאוד לזה של הגלאקסי אס 4 שלי, למרות השימוש בזכוכית גם בגב המכשיר.

מסך הנעילה של ה-ZTE Vec 4G (צילום: גד גניר)

ה-Vec 4G לא מתבלט במיוחד בתחום השימוש בטלפון. עוצמת ואיכות השמע באפרכסת טובים, אך לא מרשימים במיוחד ברמקול, ולא הייתי מסתמך עליו לשיחות ארוכות וחשובות בזמן נסיעה ברכב. גם המצלמה האחורית, ברזולוציה של 13 מגה פיקסל, מציעה ביצועים סבירים בלבד, בעיקר באור יום. בתנאי תאורה פחות אופטימליים צפו להמון רעש דיגיטלי וגרעון.

גב המכשיר, ZTE Vec 4G (צילום: גד גניר)


ZTE ציידה את ה-Vec 4G בסוללה בקיבול של 2300mAh. זוהי סוללה מובנית שלא ניתן לפרק מהמכשיר, ובשימוש סביר, אפשר לסחוב עם המכשיר כמעט יום שלם, סביר, אך בהתחשב בכך שלא מדובר במכשיר בעל מפרט או ביצועים יוצאי דופן, זה קצת מאכזב.


בארץ הוא נמכר כיום ב-1500 ש"ח. לפני שיצא לי להניח את ידיי עליו, זה היה נשמע כמו מחיר לא רע למכשיר בדרגת ביניים, ועוד ממותג מוכר יחסית ובעל רקורד מכובד כמו ZTE. כעת, לאחר שהשתמשתי בו, אני יכול להגיד באופן חד משמעי – לא מדובר במציאה גדולה. למעט המסך (להוציא את התגובה שלו למגע) הוא לא מצליח להתבלט בשום תחום, וישנם מכשירים רבים המציעים חויית שימוש זורמת וחלקה יותר ממנו, ובמחירים נמוכים יותר. 

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר