כאלו ניסיתי: Parrot Zik 2

בשנים האחרונות, יצרניות אוזניות רבות בוחרות באושיות מעולם המוזיקה על מנת למתג באופן ייחודי ונגיש יותר את האזניות שלהן. הדוגמא המוכרת ביותר היא כמובן Beats של ד"ר דרה (החברה למעשה שייכת לו, אך השם שלו הוא חלק בלתי נפרד מהמותג) אך ישנן דוגמאות נוספות כמו SMS Audio שנעזרת ב-50 סנט או Soul Audio שהשיקה אזניות יחד עם Ludacris. הטרנד הזה פלש לאחרונה גם לישראל, ויבואני אזניות החלו להשתמש בלהקת הדג נחש ובאייל גולן כפרזנטורים. על כל האמנים האלו מאפילה בחירתה של Parrot, בזמרת קונצ'יטה וורסט, כפרזנטורית לאזניות לשמן התכנסנו כאן היום, ה-Zik 2. קונצ'יטה לא מצלצלת לכם מוכר? ובכן, מדובר בזוכה בתחרות האירוויזיון השנה, או אם תרצו, האוסטרית ההיא עם הזקן.

Parrot Zik 2 (צילום: גד גניר)


האמת ש-Parrot מוכרת בעולם פחות בזכות האזניות שלה, ויותר בזכות דיבוריות ה-Bluetooth שלה לרכב. בשנה שעברה החברה חשפה את אוזניות ה-Bluetooth הסטריאופוניות היוקרתיות שלה, ה-Zik, עליהן שמעתי במקרה מחבר לעבודה, אך לא הצלחתי להשיג אותן לצורך בדיקה. מבלי לבדוק אותן, לא הבנתי את היומרה של חברה שלא ממש מזוהה עם תחום האזניות והאודיו המקצועי, לדרוש כמה אלפי שקלים עבור אזניות. לכן, כשהגיעה ההצעה לקבל את דגם ההמשך שלהן, הסתקרנתי מאוד להבין מה עבר ל-Parrot בראש כשהיא תימחרה בצורה כזאת את האזניות שלה, וקפצתי בהתלהבות על ההצעה.

קונצ'יטה וורסט, כשעליה אזניות Parrot Zik 2 (צילום: אתר יצרן)



כאמור,  ה-Zik 2 הן אזניות בלוטות' סטריאופוניות (בפרופיל A2DP) יוקרתיות, בעלות מנגנון סינון רעשים אקטיבי מתקדם. איכות השמע שהן מציעות מעולה. הבאסים עמוקים אך קופצניים, הצלילים בכל הטווחים נשמעים מצוין, ויחסית לאזניות Bluetooth הן מפיקות איכות שמע נהדרת. בגדול, הסאונד שלהן מזכיר מאוד את זה של ה-Beats Studio Wireless שבדקתי כאן לפני מספר חודשים והפלגתי בשבחיהם. כשמדובר בחברה שפחות מזוהה עם תחום האוזניות, מדובר בהישג נאה מאוד. ה-Zik 2 הן האזניות הראשונות שיוצא לי לבדוק, המאפשרות שליטה בעוצמת סינון הרעשים. הסינון האקטיבי לא מציק באוזן ואכן עושה את עבודתו: רעשי רקע כמו מנוע, מזגן וכו' נעלמים לחלוטין גם כשלא שומעים מוזיקה, וקולות דיבור מוחלשים דרמטית.

Parrot Zik 2 (צילום: גד גניר)


את הזיק 2, כמו הזיק 1, עיצב המעצב הנודע פיליפ סטארק. העיצוב שלהן לא שגרתי ולא יתאים לכל אחד, אך לא ניתן להתעלם מהן. השילוב של מתכת עם חומר דמוי עור יוצר מראה כללי מאוד מרשים שמשדר אמירה מאוד ספציפית: "האזניות האלו עלו ימבה כסף". בניגוד לזיק 1, הפעם Parrot וסטארק בחרו לעשות שימוש באלומיניום במקום ברזל, מה שהפחית ב-20 אחוז את משקלן ביחס לקודמתן. ואכן, למרות שמדובר באזניות מאסיביות משהו, הן לא מכבידות יותר מדי על הראש. הן לוחצות על האוזן במידה נסבלת (יש כאלו שזה יותר מדי עבורם. בעיני לא), והקשת ניתנת לפתיחה לאורך מספק. כריות האוזניים עשויות עור ונוחות מאוד. מדובר באזניות בתצורת Over The Ear, מה שאומר שהן מקיפות את האוזן ואוטמות אותה לרעשים מבחוץ באופן פאסיבי. כריות האזניים מסתובבות על צירן מה שמאפשר להן לתפוס פחות נפח כאשר לא משתמשים בהן

Parrot Zik 2, ניתן לקפל את האזניות כך שיתפסו פחות מקום (צילום: גד גניר)


השליטה באזניות נעשית באמצעות מחוות מגע, בדומה ל-Jabra Revo Wireless. מגע על החלק החיצוני של האזניות מפעיל או עוצר את המוזיקה. החלקת האצבע לימין או לשמאל מעבירה שירים קדימה ואחורה, והחלקה למעלה ולמטה משנה את עוצמת הווליום. אני מוכרח להודות שמחוות המגע לא עובדות במאה אחוז. פעמים רבות מצאתי את עצמי נאבק ולא מצליח להסביר לאזניות שרציתי להעביר שיר קדימה, ולא לעצור את הניגון. כל סידור של האזניות על הראש הוא סכנה להמשך ניגון המוזיקה לאור העובדה שכל מגע עלול להיות מזוהה ע"י האזניות כפעולה. Parrot הוסיפה כאן פטנט קטן ונפלא: ברגע שאתם מורידים את האזניות מהראש, המוזיקה נעצרת. חיישן מגע מיוחד בחלק הפנימי של כרית האוזן מזהה כאשר האזניות לא ממוקמות על האזניים ומונע מהמוזיקה להמשיך להתנגן. ברגע שתחזירו את האזניות אל מקומן הראוי, על האזניים שלכם, המוזיקה תתחדש בדיוק באותו מקום בו נפסקה. זה עבד עם כל אפליקציית מוזיקה שניסיתי, ועבד גם עם ניגון שירים מ-Youtube.

מבט על שקע הטעינה, שקע כבל האזניות, כפתור ההדלקה ומשטח המגע בחלקה החיצוני של האזניה (צילום: גד גניר)

Parrot Zik 2 (צילום: גד גניר)


את ה-Zik 2 ניתן להתאים מול טלפונים סלולריים באופן ידני או ע"י קישורית NFC. בניגוד לאזניות אחרות שבדקתי, אין כאן מצב Pairing. למעשה, בכל רגע שבו האזניות דולקות אך לא מקושרות באותו רגע לטלפון ספציפי, ניתן לזווג אותן עם טלפון אחר. זה אמנם מפשט את העניינים בכל הקשור לסנכרון מול טלפון אחר, אם כי את החסרון בזה למדתי בדרך הקשה: יום אחד כאשר השארתי את האזניות פועלות בעבודה, חבר צוות איתר אותן באמצעות הטלפון, והזרים לי מוזיקה מזרחית כאשר הנחתי אותן על הראש. ה-Zik 2לא מסוגלות להתחבר לכמה מכשירים במקביל, כך שאם הייתי זוכר לכבות אותן, או לחילופין, להשאיר אותן מחוברות בבלוטות' לטלפון שלי, והמתיחה שלו היתה הופכת לבלתי אפשרית. לערכה (הדלה יש לציין) של האזניות מצורף כבל בעל חיבורי 3.5 מ"מ משני צידיו. הזיק 2 מאוד גמישות באופן ההפעלה שלהן. ניתן להפעיל אותן באופן אלחוטי לחלוטין, לחבר את הכבל ולהאזין למוזיקה כאשר מנגנון ביטול הרעשים פועל, או (בניגוד לביטס לדוגמא), להאזין למוזיקה כשהכבל מחובר אך מנגנון סינון הרעשים כבוי, למשל כאשר נגמרת הסוללה. יש לציין שהשמע במצב האחרון הרבה פחות מרשים, אם כי עדיין איכותי למדי.

Parrot בנתה עבור ה-Zik 2 אפליקציה ייעודית שימושית מאוד. ראשית, היא מספקת מידע מדויק בנוגע למצב הסוללה באחוזים. זה נשמע פשוט ומתבקש אך העובדה היא שעדיין לא ראיתי פונקציה כזאת באף אחת מהאזניות האחרות שבדקתי המגיעות עם אפליקציה. בנוסף, האפליקציה מאפשרת שליטה על עוצמת ביטול הרעשים, אקולייזר ידני להתאמה אישית של השמע, ואף אפשרות להוריד לאזניות הגדרות שמע שהותאמו ע"י מוזיקאים מוכרים. בהתחלה קצת זלזלתי בהורדת אקולייזר שנבנה ע"י מישהו אחר, אם כי בסופו של דבר הסתבר לי שמוזיקאים יודעים לכוון אקולייזר בצורה טובה יותר ממני.

האפליקציה של ה-Parrot Zik 2 (צילום: גד גניר)


ביצועי הסוללה ב-Parrot Zik 2 פושרים. בהאזנה באופן אלחוטי עם מנגנון סינון רעשים אקטיבי פועל, האזניות מספקות כ-6 שעות עבודה. כאשר הן מחוברות באמצעות הכבל, זמן העבודה הזה מוכפל ל-12 שעות. בניגוד לאזניות אחרות, את הסוללה כאן ניתן להחליף די בקלות ע"י הסרה של הפאנל החיצוני של האזניה. בניגוד ל-Beats Studio Wireless, ה-Zik 2 שמישות גם כשהסוללה שלהן התרוקנה לחלוטין, אם כי כאמור, איכות השמע פחות מרשימה כאשר מנגנון סינון הרעשים אינו פועל.
 
הסוללה ב-Zik 2 ניתנת לפירוק והחלפה באופן קל יחסית (צילום: גד גניר)



בזמנו, כאשר בדקתי את ה-Beats Studio Wireless, התרשמתי מהן לטובה, אך מחירן היה מוגזם בעיני. ה-Parrot, עולות 100 ש"ח יותר, כלומר, 1799 ש"ח. באופן מפתיע, המחיר הזה לא גבוה בהרבה מהמחיר הרשמי שלהן בחו"ל, אבל זו לא סיבה אמיתית לרכוש אזניות במחיר כזה. מצד שני, ה-Zik 2 מספקות שפע של סיבות אחרות מדוע כן לרכוש אותן: פרט לאיכות שמע מצויינת, מי שייקנה את ה-Zik 2 יהנה מאיכות בניה וחומרים איכותיים, אפליקציה נפלאה שבאמת נותנת ערך מוסף לאזניות ולגבי העיצוב, ובכן, זה כבר עניין של טעם אישי. גם תקציב הוא עניין אישי. אני למשל, לא רואה את עצמי מוציא סכום כזה של כסף על אזניות, אולם בניגוד ל-Beats, הרבה יותר קל לי להסביר למה האזניות האלו כן מצדיקות הוצאה של סכום כזה של כסף. 

מבט מקרוב על חיישן המגע השולט על כיבוי וחידוש המוזיקה כאשר מורידים ומניחים את האזניות על הראש (צילום: גד גניר)
האזניות נמסרו לבדיקה באדיבות רשת באג

1 תגובות

  1. אז בשורה תחתונה אם אין בעיה של כסף מה היית ממליץ לקנות? את הביטס סטודיו אלחוטיות או את אלו? אני יודעת שיש להם עכשיו גירסה 3.0 גם. לא יודעת מה השתנה מגירסה זו

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר