בזה צפיתי: אירוע ההשקה של ה-Samsung Galaxy S6

ההכרזה החשובה והמסקרנת ביותר מכל ההכרזות שצפויות ב-MWC 2015 הגיעה כבר ביום הראשון לפתיחת הכנס. סמסונג, הענקית הקוריאנית שחוותה שנה קשה למדי בשל נתוני מכירות מאכזבים של מכשיר הדגל שלה לשנת 2014, ה-Galaxy S5, בחרה להציג את ממשיך דרכו (וגרסא יוקרתית יותר שלו) כבר אתמול.

Samsung Galaxy S6 (צילום: יח"צ)


ההכרזה של סמסונג על ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S6 Edge מדגישה עד כמה רצו בסמסונג שהמכשירים החדשים שלה ייצרו עניין. בשנה שעברה כתבתי על התגובות הצוננות להן זכה ה- S5 עם השקתו, למרות שבסופו של דבר מדובר היה במכשיר מצוין בפני עצמו, וגם בהשוואה למכשירי אנדרואיד מובילים אחרים. בהתאם לכך, בסמסונג הלכו בראש ובראשונה על שינוי עיצוב משמעותי. ה-S6 וה-S6 Edge הם ללא ספק מכשירי הטלפון היפים ביותר שסמסונג אי פעם השיקה, אם לא מכשירי האנדרואיד היפים ביותר בשוק. ה-Edge, עם המסך המתקמר בצדדים נראה כמו טלפון שנשלף היישר משנת 2020, וגם ה-S6 הקונבנציונלי נראה מצוין עם מסגרת המתכת וגב הזכוכית. מעבר לכך, גם בתחום התוכנה, יש ככל הנראה שיפור משמעותי. כפי שגרסו השמועות, סמסונג טיפלה בממשק הייחודי שלה לאנדרואיד, ה-Touchwiz, הסירה אפליקציות מיותרות ושיפרה אותו באופן שהופך אותו (עפ"י הדיווחים) לזריז הרבה יותר ונטול לאגים, הזכורים לשמצה מדורות קודמים של מכשירי סמסונג. בנוסף, גם הסורק הביומטרי הכושל משנה שעברה הוחלף בסורק הדומה בפעולתו לזה של ה-iPhone 6, כלומר, ניתן לפתוח את המכשיר בלחיצה עליו בלבד, לא עוד החלקות אצבע חוזרות ונשנות.



על פניו, הכל נראה מושלם. בפועל, סמסונג אכן שיפרה את הנושא שהיה במרכז הביקורת על המכשירים שלה במשך שנים. עם זאת, יחד עם הלקחים שהפיקה, בנקודות מסוימות נראה שסמסונג עשתה מספר החלטות שהדרך העדינה ביותר להגדיר אותן היא כ"תמוהות". בראש ובראשונה, הויתור על אפשרות השליפה של הסוללה, ואפשרות הרחבת הזכרון באמצעות כרטיס MicroSD. שתיהן החלטות שיש להן משמעות כלכלית: אני לא נוהג להסתובב ביום יום עם סוללה נוספת לגלאקסי אס 4. המשמעות של סוללה מובנית היא יותר לטווח הארוך. לכל סוללה יש אורך חיים מסוים ולאחר כשנה (ומאות מחזורי טעינה ופריקה), אורך החיים שלה מתקצר. כאשר מדובר במכשיר בעל סוללה הניתנת לפירוק, פשוט קונים חדשה פותחים את המכסה האחורי, מחליפים את הסוללה והמצב משתפר מיידית. במכשיר עם סוללה מובנית זה רק אומר שתצטרכו להסתמך יותר על סוללה חיצונית, או לחילופין להשקיע לא מעט כסף בשליחת המכשיר למעבדה. עניין כרטיס הזכרון מרגיז לא פחות. בינינו, במידה והמכשיר מגיע עם חריץ הרחבת זכרון, אין סיבה אמיתית לקנות גרסא אחרת זולת זו שיש לה את הזכרון הפנימי בנפח הקטן ביותר, ולהשקיע את הסכום שחסכתם בכרטיס זכרון מהיר בנפח גדול יותר. מעבר לכל ההסברים על השאיפה לשמור על עובי דק ככל האפשר, זכרון מובנה שלא ניתן להרחבה משפיע ישירות על מחיר המכשיר עצמו, במיוחד עבור אנשים (כמוני) שנפח הזכרון המינימלי (32 גיגה) לא מספיק עבורם.

Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: יח"צ)


נחזור לסוללה רגע. הסוללה שכאמור אינה ניתנת להפרדה מהמכשיר, היא סוללה בקיבול 2550mAh. לשם השוואה, הסוללה ב-Galaxy S5 היתה סוללה בקיבול של 2800mAh. אפילו הסוללה בגלאקסי אס 4 היתה בעלת קיבול גדול יותר, 2600mAh. העובדה שהוא מריץ את אנדרואיד בגרסא 5 (שלפחות עפ"י ההצהרות אמורה להיות חסכונית יותר) והעובדה ש-Touchwiz שופרה כך שהיא פחות מכבידה על המכשיר אמורות לתת לנו סיבה לאופטימיות. מצד שני, סמסונג לא התאפקה ושילבה במכשיר מסך המציג רזולוציית 2K (מה שגוזל משאבי עיבוד וכתוצאה מכך גם סוללה), ומעבד חזק יותר שספק אם יצרוך פחות כוח מהסוללה. בקיצור, אני לא אופטימי לגבי הסיכוי שהמכשיר הזה יצלח יום עבודה שלם.

אז נניח שהתרגלתם לחיים בצמוד לסוללה חיצונית או מטען. העיצוב המרהיב בעייתי ברמה הפרקטית. גב זכוכית הוא יפה, מרשים ואם מדובר בזכוכית גורילה גלאס 4, הוא גם אמור להיות עמיד במיוחד. עם זאת, נראה שסמסונג לא הפנימה מה שאפל כנראה הפנימה אחרי ה-iPhone 4 וה-iPhone 4S, ומה ש-LG למדה על בשרה במעבר מנקסוס 4  לנקסוס 5: גב זכוכית הוא מתכון לשברים, סדקים ושריטות. חפשו בסביבתכם אנשים שיש ברשותם נקסוס 4. במקרה הטוב, הם דואגים לכסות אותו בקייס, מה שהופך את קיומה של הזכוכית הזאת בגב המכשיר למיותרת. במקרה הפחות טוב, הדביקו עליו מדבקת מגן שלאחר מספר חודשים נראית מכוער מאוד. במקרה הגרוע הזכוכית הזאת סדוקה או שבורה. ייתכן וגורילה גלאס 4 שונה מהזכוכיות שהותקנו במכשירים שציינתי, אך בכל אופן, את ה-S6 (ובוודאי שאת ה-S6 Edge) לא הייתי רוצה להפיל על הרצפה בטעות.

גב הזכוכית של ה-Samsung Galaxy S6 (צילום: יח"צ)


אז נניח שאתם מהאנשים הבודדים שהצליחו לא להפיל ולו פעם אחת את המכשיר על הרצפה. את ה-Galaxy S6, בניגוד לקודמו, לא תוכלו להפיל למים. מסיבה לא ברורה, בחרו בסמסונג לוותר על אחד הפיצ'רים שהפכו את הגלאקסי אס 5 למכשיר כה נהדר, לפחות מבחינתי. נכון, סמסונג לא טענה לרגע שניתן לצלול עם ה-S5, אך השקט הנפשי שמעניקה הגנה כזאת, והידיעה שגם אם ישפכו עליו מים הוא ימשיך לתפקד ללא בעיה, הם משהו שקשה לוותר עליו. 

Samsung Galaxy S6 (צילום: יח"צ)


בסופו של דבר, סמסונג השיגה את המטרה שלה אתמול. אין ספק שהגלאקסי אס 6 הוא מכשיר שמושך יותר תשומת לב מה-HTC One (M9), שהושק שעתיים וחצי לפניו. ב-HTC בחרו ללכת על בטוח. שיפרו פה ושם את המפרט, טיפלו בנושא המצלמה שהפריע למשתמשים רבים במכשיר, והמשיכו עם העיצוב שקנה לחברה מעריצים רבים. נראה שההליכה הזאת על בטוח, וההתחמקות מהרפתקאות מיותרות שיפרה את מצבה הפיננסי של HTC בשנה שעברה והתגובות החיוביות למכשיר החדש בהחלט נותנות לה סיבה להמשיך להיות אופטימית. סמסונג נמצאת במקום אחר מ-HTC. עדיין מדובר ביצרנית המוכרת הרבה יותר מכשירים, אך בשל הירידה במכירות שלה ב-2014, הלחץ להציג מכשיר שיגרוף תגובות חיוביות מהרגע הראשון הביא אותה לוותר, לדעתי לפחות, על מספר יתרונות שאסור היה לוותר עליהם. אין ספק שהרבה יותר קל להרשים עם נתון סקסי כמו "המכשיר שלנו ממש דק!", מאשר עם "כרגיל, אצלנו אפשר להרחיב את הזכרון, וגם הסוללה קצת גדולה יותר". האם זה אומר שה-Galaxy S6 הוא מכשיר מאכזב? לא בהכרח. ישנם לא מעט מכשירים מצויינים בשוק שלא מאפשרים החלפת סוללה או הרחבת כרטיס זכרון, ביניהם ה-OnePlus One וגם ה-G2 של LG משנה שעברה. חובת ההוכחה מוטלת כרגע על סמסונג, ותשובות חד משמעיות אוכל לתת רק כשיגיע אל ידיי.

1 תגובות

  1. א. נושא הסוללה וכרטיס הזיכרון הוא קריטי. זו הסיבה שלא קניתי את LG G2, וחיכיתי ל-G3. ההמתנה השתלמה. מאוד.

    ב. למרות שהמכשיר הקודם שלי היה ה-S2, אני עם סמסונג גמרתי, אחרי פרשת הסוללות המתפוצצות בשנה שעברה. חברה שמוכנה לסכן חיי אדם, בשביל לא להוציא כמה מאות אלפי דולרים לריקול של סוללות פגומות, איבדה את הזכות המוסרית לקבל את הכסף שלי. למזלי, LG הגיעה לי בדיוק בזמן עם מכשיר מעולה.

    ג. אבל הדבר הכי חשוב לגבי סמסונג - סמסונג איבדה את החדשנות כבר לפני 3 דגמים. ה-S3 עוד איכשהו היה מצויין. אבל הדגם שהגיע אחריו, היה כבר זבל מלא גימיקים שלא עובדים ואפליקציות שניפחו את המכשיר לעיפה. מאז, סמסונג מחקה את אפל. וכשחברה מובילה מחקה חברה שמפגרת טכנולוגית בשנתיים אחרי כל שאר יצרניות האנדרואיד, אתה יודע שסמסונג בעטה בדלי. בינתיים, רק סדרת הנוט עוד שווה משהו. סדרת הגלאקסי כבר לא שווה איזכור.

    ד. לקנות היום מכשירים במחירים של 3,500-4,000 שקלים וצפונה זה פשע, ובעיקר טיפשות. אין לזה שום הצדקה. ושוב, אם אני משווה את ה-LG G3 לכל המכשירים החדשים, אני לא מוצא בחדשים שום יתרון מובהק. וזה כשהמחיר של ה-G3 היום עומד על 2,100 שקלים אצל רוב היבואנים המקבילים, עם אחריות לשנתיים. המצלמה מעולה, המעבד מהיר מאוד, הסוללה מטורפת, התצוגה הכי טובה בשוק, ואפילו הזיכרון מספק. אה, וגם אפשר להרחיב זיכרון ולהחליף סוללה, יש טעינה אלחוטית ומה לא. וחוץ מזה, LG כבר דאגה לפני חודשיים לעדכון רשמי שלה לאנדרואיד 5 (הרבה לפני סמסונג).

    אז תזכיר לי שוב - מי זו סמסונג?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר