כזה ניסיתי: Ultimate Ears Boom

בלוגרים מתנשאים פותחים פוסטים במשפטים כמו "סביר להניח שטרם יצא לכם להכיר את יצרנית האודיו Ultimate Ears". מצד שני, גם אני לא הכרתי את המותג הזה לפני שהציעו לי לבדוק רמקול אלחוטי שלו, כך שאולי ניתן לטעון שאני לא מכיר מספיק את שוק יצרניות האודיו, אבל מתנשא? ממש לא. אז אם נצא מנקודת הנחה שאינכם מכירים את המותג הזה, אז הכירו, Ultimate Ears, חברה שהוקמה ע"י טכנאי סאונד בשם ג'רי הארווי (שעבד עם להקות כמו ואן הלן, קיס, מוריסי, לינקין פארק ועוד) לפני 20 שנה בדיוק יחד עם אשתו מינדי. החברה מייצרת בעיקר אזניות מקצועיות המשמשות מוזיקאים בהופעות ובשנת 2008 נרכשה ע"י חברה קצת יותר מוכרת בשם Logitech. מאז, Ultimate Ears (אשר תיקרא מעתה בפוסט זה בראשי התיבות UE) מתפקדת כחברה בת ולמרות שעדיין ישנה הפרדה בין המותגים, פה ושם ניתן לראות את טביעת האצבע של לוג'יטק. החפיץ הראשון שיוצא לי לבדוק של המותג הזה הוא מוצר שפונה לאוכלוסיה פחות מקצועית ממה ש-UE מכוונים אליה בדר"כ, רמקול אלחוטי בעל שם עם ניחוח ערסי משהו "Boom".
 
Ultimate Ears Boom (צילום: גד גניר)

רמקולים אלחוטיים הם מוצר שנאלץ לעשות פשרה בין כמה אתגרים. כדי להחשב כרמקול טוב, עליו להפיק איכות סאונד טובה ועוצמה חזקה, לנגן במשך זמן ממושך ובמקביל להיות קומפקטי ועמיד. ברוב המקרים הנוסחה הזאת לא עומדת במבחן המציאות, כשברוב המקרים איכות השמע ועוצמתה הן הקורבנות הכמעט קבועים. במקרה של ה-UE Boom, איכות השמע לא רעה, והשמע מפתיע לטובה בעוצמתו החזקה. קצת מספרים למי שמתעניין: העוצמה המירבית אליהם מגיע הרמקול הזה היא 88dbA, טווח תדרים שנע בין 90 הרץ ל-20 קילוהרץ, ולשני הרמקולים שלו יש דרייברים בקוטר 1.5 אינטש, בעלי התנגדות של 4 אוהם. אמנם כיף להאזין למוזיקה דרך ה-Boom, אבל הסאונד לא ממש מאוזן. הוא מדגיש בעיקר את התדרים הנמוכים (באסים. בובובום), גוון סאונד שמאפיין גם רמקולים אלחוטיים אחרים. לעיתים הוא עושה זאת על חשבון תדרים אחרים ולכן סביר להניח שאודיופילים לא יתלהבו מהרמקול הזה. רמקול כמו ה-Boom הוא לא רמקול שתרצו להאזין דרכו למוזיקה קלאסית בחדר שקט בעודכם לוגמים יין אדום.


הרמקול הזה מיועד לצעירים שמניחים אותו ליד הבריכה או במגרש כדורסל, ובמצבים האלו הבאסים הם לא חסרון, להיפך. ה-Boom, עם הבאסים שלו, ועם עוצמת שמע חזקה באופן מפתיע, מייצר סאונד מרשים, סאונד שלא הייתם מצפים לשמוע מרמקול במימדים האלו, או במילים אחרות, סאונד שיגרום לאנשים סביבכם לעשות פרצופי התפעלות. לכן, אם לסכם את ההתייחסות שלי לאיך הרמקול הזה נשמע - נשמע טוב מאוד, יחסית לרמקולים אחרים מהסוג הזה. בניגוד ל-Jabra Solmate, זה לא מאוד משנה לאיזה כיוון הרמקולים מופנים, אם כי כדי לקבל את הבאסים המדוברים, חשוב להניח אותו בעמידה ולא בשכיבה.
 
ככה למשל, לא תקבלו באסים, UE Boom בשכיבה (צילום: גד גניר)
מבט מקרו  על כפתור ההדלקה והכיבוי,  UE Boom (צילום: גד גניר)
חיצונית, ה-Boom נראה די סולידי: הוא מעוצב כגליל פשוט למדי. בחלקו העליון יש סימוני "פלוס" ו"מינוס" גדולים שלחיצה עליהם מגביהה ומנמיכה את עוצמת השמע. בחלקו העליון נמצא כפתור הדלקה וכיבוי, ובליטה קטנה שרק לאחר שיטוט בחוברת ההוראות גיליתי כי היא למעשה גם כפתור המיועד לאפשר הצמדה של ה-UE Boom עם מכשירים אחרים. חלקי הפלסטיק ברמקול הם מגנט לטביעות אצבעות אך זה לא ממש מפריע כי ניגוב פשוט מנקה את הסימנים האלו. מעבר לכך, בשל העובדה שהרמקול הזה עומד בתקן IPX4 ניתן לשטוף אותו. התקן הזה גם אומר שאם תבחרו להניח אותו ליד הבריכה, התזות המים לא יפריעו לו, כנ"ל גם לגבי גשם. מצד שני, לא מומלץ להפיל אותו לתוך המים.
 
מבט מקרוב על כפתורי השליטה בעוצמת השמע
את הרמקול ניתן להצמיד לכל מכשיר בעל קישורית בלוטות'. יש לכם מכשיר המריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד או iOS? אשריכם! תוכלו להתקין את האפליקציה הייחודית של הרמקול הזה. האפליקציה מספקת לכם מידע על אחוזי הסוללה שנותרו, שעון מעורר, מאפשרת שליטה על האקולייזר, ואופציה ייחודית: חיבור רמקול זהה נוסף באופן שמאפשר להם להשמיע מוזיקה בסטריאו. האפליקציה מעוצבת בצורה פשוטה מאוד אך מסוגננת, ולא קשה להבין איך לתפעל אותה. זוכרים שדיברתי על טביעת האצבע של לוג'יטק? ב-Play Store, חנות האפליקציות של גוגל, היא מופיעה כמפתחת האפליקציה. יש לכם Windows Phone? תוכלו להצמיד את ה-Boom אליו, אך כנראה שתאלצו לוותר על כל האפשרויות שמציעה האפליקציה. אגב, ה-Boom מצויד במיקרופון, מה שאומר שבאפשרותכם לבצע באמצעותו שיחות טלפון.
 
המסך הראשי באפליקציית ה-UE Boom (צילום מסך: גד גניר)
הסוללה של ה-UE Boom נטענת בתוך 3.7 שעות, ולפי הצהרת היצרן אמורה להספיק ל-15 שעות נגינה רצופה בעוצמה בינונית. מההתנסות שלי עם הרמקול הוא בהחלט מצליח להתקרב להבטחה הזאת.

ה-Ultimate Ears Boom יעלה לכם 920 ש"ח. זה לא רק נשמע לא זול, זה אכן מחיר גבוה יחסית, שמציב אותו בשורה אחת עם רמקולים אלחוטיים של מותגים קצת יותר מוכרים בשוק הישראלי כמו Beats (עם ה-Pill), וה-JBL Pulse. מצד שני, הוא נשמע טוב ומגיע לעוצמות שמע גבוהות, ועמיד במים. אם אתם מבלים בחוץ לעיתים קרובות ואוהבים לקחת את המוזיקה שלכם איתכם, ה-Boom הוא ללא ספק אופציה שכדאי לשקול.

 
UE Boom (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר