כאלו ניסיתי: Audio-Technica QuietPoint ATH-ANC9

ייתכן וזה כבר ידוע לכם וייתכן שעדיין לא: מותג הגלידות Häagen-Dazs הוא מותג אמריקאי לכל דבר. הוא אמנם נשמע אירופאי, ומייסד החברה אפילו טען כי המציא את השם הזה כמחווה ליחסה של ממשלת דנמרק כלפי היהודים בשטחה בתקופת מלחמת העולם השנייה, אך אין באמת משמעות לשם הזה ולמעשה אין מלה כזאת בדנית או בשום שפה אחרת. מצד שני, הוא גורם לגלידה להשמע איכותית יותר. למה אני מספר לכם על מותג גלידות בפוסט שאמור לדבר על אזניות? כי מדובר בפוסט על אזניות של אודיו טכניקה, הקרם דה לה קרם של יצרניות אוזניות. במשך שנים הייתי בטוח שמדובר ביצרנית גרמנית, או דנית, או נורווגית, או כל עם נורדי אחר שנשמע כאילו הוא מבין בסאונד יותר מכל שאר הלאומים על פני הפלנטה, אך להפתעתי גיליתי רק השבוע (מביך, אני יודע) כי מדובר בכלל במותג יפני. למה מותג אודיו יפני משתמש בשם כמו Audio Technica ולא משהו כמו "סומו!" או "סמוראי!"? לא סגור על זה. אולי העובדה שהחברה הזאת קמה בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ושם עם ניחוח אירופאי יכול היה לפתוח לה דלתות לשוק העולמי בתקופה בה יפן עדיין לא נחשבה כמעצמת טכנולוגיה עולמית?  כך או כך, אודיוטכניקה הוא יצרן שזוכה להמון הערכה, וכנראה בצדק. לפיכך, אל הבדיקה של ה-Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9, אזניות עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים, הגעתי עם ציפיות מאוד גבוהות.

Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 (צילום: גד גניר)


לפני שנצלול לאזניות עצמן, הקדמה קצרה ותיאום ציפיות בנוגע לאזניות עם ביטול רעשים אקטיבי: הן לא ינתקו אתכם מהעולם. האופן בו פועל מנגנון אקטיבי לביטול רעשים אמור להתמודד עם רעשי רקע קבועים בבית כמו אוושת מזגן, פעולתו של מדיח כלים או מכונת כביסה, וכו'. אזניות עם ביטול רעשים אקטיבי הן מצרך מבוקש במיוחד אצל מי שנוהג לטוס הרבה או לנסוע באופן קבוע באוטובוסים. זה סוג הרעשים שאותם אזניות עם סינון רעשים אקטיבי יודעות באמת לסנן. אם מישהו יושב לידכם במשרד ומדבר אליכם, או מדבר אל מישהו לידכם, השאלה אם תשמעו אותו לא קשורה לאפקטיביות של מנגנון ביטול הרעשים, היא קשורה לעוצמת השמע ולאיטום הפיזי שמייצרות האזניות שמכסות את האזניים שלכם.


Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 (צילום: גד גניר)

Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 (צילום: גד גניר)

Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 (צילום: גד גניר)


אחרי שכולנו יודעים למה לצפות, בואו נדבר על מנגנון ביטול הרעשים ב-Audio Technica ATH-ANC9. באודיוטכניקה לוקחים ברצינות את נושא ביטול הרעשים, ולכן בניגוד לרוב האזניות האחרות בשוק עם ביטול רעשים אקטיבי, הכוללות מצב On  ו-Off, ה-ANC9 כוללות מנגנון בעל שלושה מצבים שונים של ביטול רעשים: מצב טיסה, מצב לימודים (בספריה, אם הספרנית לא עושה את עבודתה כראוי אני מניח) ומצב משרד. מנגנון ביטול הרעשים של האזניות האלו עושה עבודה מעולה בכל אחד מהמצבים האלו. כל כך מעולה, שלא ממש הצלחתי להבחין בדקויות שבהבדלים בין מצבי סינון הרעשים השונים. קשה לי להאמין שמישהו יכול להבחין בהבדלים האלו, אם כי ייתכן ומסתובבים אי שם אנשים עם אזניים רגישות להדהים, שיוכלו להחליף מצבים באזניות האלו, ולחשוב שהם מרגישים איך מצב טיסה באזניות אכן מתאים למצב טיסה יותר ממצב לימודים. כאמור, ה-ANC9 סיננו רעשים יפה מאוד, אפילו קולות שיחה שבקעו מהטלויזיה בזמן שניסיתי לכתוב את הביקורת הזאת. היתרון הגדול של אזניות עם סינון רעשים אקטיבי בא לידי ביטוי ברגעים של שקט, כמו שתיקה של ראש ממשלה באמצע נאום באו"ם, או בשניות של שקט במהלך שיר, לדוגמה: ב-All I Realy Want של אלאניס מוריסט, רגע אחרי השורות:

“Why are you so petrified of silence
Here can you handle this?”
(כאן באה שתיקה של שתיים שלוש שניות)

Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 (צילום: גד גניר)


Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 (צילום: גד גניר)


ביצועי סינון הרעשים נמדדים בדיוק בשניות האלו, וה-ANC9 ייצרו במצבים האלו שקט מוחלט. ולמרות זאת, שקט הוא עניין יחסי. מסתבר שבזמן שאני חויתי מצבי שקט וניתוק מהעולם, העולם חטף עליי את הג'ננה. מעולם לא בדקתי אזניות עם זליגת שמע החוצה כה חזקה כמו באזניות האלו. במקרה הטוב סתם הפרעתי לסביבה. במקרה הגרוע, הסביבה ידעה בדיוק לאיזה שירים מביכים אני מאזין ולפתח על כך דיון מעמיק. ההפרעה הזאת לסביבה התרחשה בכל האזנה למוזיקה באזניות האלו, אפילו בעוצמות שמע נמוכות יחסית. אז נניח שאני לא שואל את חבריי למשרד אם אני מפריע להם או שלא, אבל בטיסה או בלימודים בספריה זה יכול ליצור מצבים מאוד לא נעימים.

בלי קשר לנזק החברתי שהן יוצרות לי, ה-ANC9 נשמעות נפלא כפי שציפיתי. השמע שלהן מאוזן וכל תחום צליל מתפקד נהדר: הבאסים עמוקים וחזקים, אבל לא מאפילים על שאר הצלילים. תחום המיד מפורט, נקי ומדויק, וכך גם הצלילים הגבוהים. להגיד לכם שאלו האזניות הטובות ביותר מבחינת איכות שמע שיצא לי לנסות? כנראה שלא, אך הן בהחלט לא רחוקות מכך. שיר שהיה הרינגטון שלי למשך תקופה ארוכה, שיר הנושא מתוך הסרט Planet Terror, המשלב סקסופון, גיטרות ופסנתרים מטרידים ברקע נשמע מדויק להפליא, כשניתן היה להתרכז בכל כלי נגינה בנפרד ולהנות ממנו.

Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 - הנרתיק הקשיח המצורף (צילום: גד גניר)

Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 בתוך הנרתיק (צילום: גד גניר)

Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9- תכולת הערכה (צילום: גד גניר)


כלפי חוץ הן לא משאירות חותם יוצא דופן. הן נראות רציניות מאוד, כמו ציוד אולפני, ההיפך ממצועצעות. מתחת לכריות העור המקיפות את האזניים (אלו אזניות Over The Ear אם לא ציינתי זאת עד כה) ישנו חומר הנקרא Memory Foam, הדומה לחומר ממנו עשויים אטמי אזניים ואמור להתאים את עצמו למבנה הראש מסביב לאוזן. אותו חומר, ואותו עור מרפדים את חלקה המרכזי של הקשת. הפתיחה של הקשת דורשת אסרטיביות חזקה מהממוצע, אם כי העובדה שכל שלב בפתיחת הקשת נתפס בצורה כה חזקה, מאפשר לשמור על הכוונון הזה של הקשת באופן קבוע במקום לשחק איתן בכל פעם מחדש. הן לא לוחצות יותר מדי על הראש, והאזניות עצמן מסתובבות על צירן באופן שמאפשר קיפול ואיחסון נוח יותר בתוך הנרתיק הקשיח המצורף. מעבר לנרתיק הזה, הערכה איתה מגיעות ה-ATH-ANC9 מכילה לא מעט תוספות: מתאם שקע אזניות למטוס (מי למען השם ירצה לחבר אזניות שנשמעות כל כך טוב לשקע האזניות במטוס?) מתאם שקע אזניות 3.5 מ"מ ל-6.35 מ"מ, ושני כבלי אודיו: אחד רגיל והשני עם דיבורית עליו. בנוסף, הערכה כוללת סוללת AAA המשמשת את מנגנון סינון הרעשים. נגמרה הסוללה? לא נורא, האזניות יתפקדו גם עם המנגנון כבוי.


Audio-Technica Quiet Point ATH-ANC9 (צילום: גד גניר)

האם הן שוות את ה-999 ש"ח שדורשים עליהן בבאג? תלוי עד כמה אתם סוציומטים. שלא תבינו לא נכון: מנגנון סינון הרעשים האקטיבי של ה-Audio Technica Quiet Point ATH ANC9 עושהאת מה שהוא מבטיח, והאזניות עצמן נשמעות נפלא. מצד שני, כנראה שתצליחו לשמוע מוזיקה (ואת רגעי השקט שבה) ללא הפרעות, עד שיימאס לסביבה שלכם לשמוע פחות או יותר את כ-ל מה שאתם שומעים, ואז תמצאו את עצמכם מול פרצופים זועמים שדורשים שתפסיקו. אם ממילא התכוונתם להאזין למוזיקה לבד, כשאף אחד אחר לא נמצא לידכם והרעש עשוי להפריע לו, אז האזניות האלו יהיו מצוינות עבורכם. אם אתם מתכננים לעשות בהן שימוש במצבים הספציפיים שעבורם Audio Technica התאימה את מנגנון סינון הרעשים, היכונו להמון תלונות מהאנשים בסביבתכם.

האזניות נמסרו לבדיקה באדיבות רשת באג

6 תגובות

  1. בלוג מצוין שאני מבקר בו בקביעות! הייתי בדיוק לפני רכישה של Boss QC25 וגרמת לי לשקול את הANC9. בהשוואות שחיפשתי אומרים שלANC9 יש סאונד עדיף וביטול רעשים לא נחות בהרבה (מחיר נמוך בהרבה). האם יצא לך לבדוק את הQC25?
    ובאופן כללי האם אתה חושב שעדיף להשקיע מחיר כזה (סביבות 1000ש"ח) באוזניות אחרות ללא ביטול רעשים שייתנו סאונד עדיף? כמה המנגנון הזה שימושי?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה קודם כל :)

      לא ניסיתי את ה-QC25, אבל למיטב ידיעתי Bose הם מוביל השוק בכל מה שקשור לסינון רעשים אקטיבי. אישית, אם היית שואל אותי, הייתי מעדיף להשקיע 1000 ש"ח באזניות עם איכות שמע טובה יותר (לא שיש לי תלונות על איכות הסאונד ב-ANC9, יש לי עליהן תלונה אחרת ומהותית הרבה יותר), מאשר באזניות מהפלח שוק הספציפי הזה עם המנגנון הזה. עד היום לא ניסיתי אזניות עם ביטול רעשים ששכנעו אותי שהפיצ'ר הזה הוא מאסט

      מחק
    2. תודה על התגובה!
      אעבור שוב על האוזניות בבלוג לקבל המלצה, אבל אם יש לך אוזניה ספיצית "מסביב לאוזן" כמו אלו, באותה סביבת מחיר, שאתה אוהב במיוחד אודה לך על ההמלצה.

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. אני מוכן לתת לך Bose QC25 על מנת להתרשם מהם

    השבמחק
  4. נחמד לראות שיש גם סקירות ישראליות על מוצרים כאלה. מוזמן לעשות על האוזינות ATH MSR7NC אוזניות מדהימות
    תודה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר