כאלו ניסיתי: Soul Run Free Pro

האתגר הגדול ביותר הניצב בפניהם של מתכנני אזניות ספורט, ובייחוד בתצורת In Ear הוא איך למנוע מהאזניות האלו לעוף מהאזניים בשעת פעילות גופנית. ב-Soul Electronics בטוחים שב-Soul Run Free Pro, אזניות הבלוטות' החדשות שלהם, הם הצליחו לפתור את הבעיה הזאת.

Soul Run Free Pro (צילום: גד גניר)


רואים את הבליטה הכחולה? היא זו שאמורה לקבע את ה-Soul Run Free Pro בתוך האוזן שלכם. Soul אף מתגאים שמדובר בפטנט ייחודי שלהם. על הצורה כנראה שאכן יש להם פטנט, אבל על הקונספט עצמו ממש לא. ברוב אזניות הספורט שאני מכיר, הקיבוע לאוזן מתבצע בשני מקומות עיקריים: בכרית הגומי הנכנסת לתוך תעלת האוזן, ובבליטה או תוספת פלסטיק/גומי, אשר מבטיחה קיבוע נוסף. כך זה היה ב-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport וכך זה היה גם ב-Jabra Sport Pulse Wirelessבאזניות שציינתי גם כריות האוזן וגם תוספות הפלסטיק (יקראו מעתה והלאה בשם היותר אטרקטיבי: "כנפיים") מגיעים במספר גדלים, וכך זה גם ב-Soul Run Free Pro. מאחר והאוזן האנושית היא איבר המגיע בשלל צורות וגדלים, מומלץ לנסות כל אחד ואחד מהצירופים עד שתגיעו לאטימה טובה וקיבוע טוב בתוך האוזן. חייב להודות, האזניים שלי אהבו יותר את הארגונומיה שלב-Jabra Sport Pulse Wireless, אם כי ה-Soul Run Free Pro עושות עבודה לא רעה בהיבט הזה וצריך להשתולל איתן באופן קיצוני כדי שייפלו. לצורה הכללית של ה-Soul Run Free Pro ואזניות דומות לה קוראים "טורפדו". ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport וה-Plantronics BackBeat Go 2 שבדקתי גם מגיעות בצורה הזאת. למה הן נקראות כך? כי הן ארוכות יחסית, ובולטות החוצה מהאוזן. פירטתי בעבר מדוע אני לא אוהב אזניות טורפדו: הן יכולות לשמש לריצה בלבד ומאוד לא מומלץ להניח את הראש על הצד כשהן בתוך האזניים שלהן, אלא אם יש לכם רצון בלתי מוסבר להרגיש טורפדו נכנס לתוך האוזן שלכם.



Soul Run Free Pro. הכנפיים מגיעות בשלושה גדלים (צילום: גד גניר)

Soul Run Free Pro. אם לאוזן שלכם היו עינים, זה מה שהיו רואות (צילום: גד גניר)
Soul Run Free Pro. דומה לטורפדו? (צילום: גד גניר)

על ה-Soul Run Free Pro לא תמצאו סימוני "L" ו-"R". הסיבה לכך היא שניתן להניח אותן בשתי צורות: כשהכבל עובר כרגיל מתחת לאוזן, או הפוך, כשהכבל עובר מעליה. "ניתן" לא אומר בהכרח שמומלץ. כשהכבל עבר מתחת לאוזן הכל עבד כשורה. כשניסיתי ללשים את האזניות הפוך, עם הכבל מעל האזניים, הוא לא נצמד אליהן. זה לא היה נוח במיוחד, וזה נראה מטופש למדי. הכבל הזה אגב שטוח, כמיטב האופנה לאחרונה, מה שמונע היווצרות פלונטרים וקשרים. שלט האזניות והמיקרופון יושבים קרוב לאחד מצדדי האזניות. לחיצה קצרה מנמיכה או מגבירה את עוצמת השמע, לחיצה ארוכה מעביר שיר קדימה או אחורה. הכפתורים עצמם בולטים ונוקשים מעט, אבל זה לא מאוד מפריע. האזניות עשויות ברובן מפלסטיק רך בגימור מט. הן הרבה יותר מרשימות בתמונות, בעיקר בגלל שבמציאות הגימור הרך של הפלסטיק המרכיב אותן משדר משהו קצת זול. ה-Soul Run Free Pro עמידות ברטיבות שמקורה בזיעה, אך ב-Soul לא מציינים מהו התקן הספציפי של אותה עמידות במים. מצד שני, הם מציעים להחליף את האוזניות שלכם בחדשות אם יתגלה שניזוקו כתוצאה מחדירת זיעה

Soul Run Free Pro (צילום: גד גניר)



Soul Run Free Pro (צילום: גד גניר)

Soul Run Free Pro. השלט: כפתורים קשים ובולטים (צילום: גד גניר)


איך הן נשמעות? לא רע. עם זאת, אם אתם חובבי באסים עוצמתיים, עדיף שתחפשו אזניות אחרות. זה לא שאין כאן באסים, הם פשוט מאוד מאוד עדינים. האזנתי למספר שירים עם מאפיין משותף, כולם מתחילים בכלי נגינה המדגישים את תחומי תדר הצליל הגבוה והמיד, ואז בבת אחת נכנסים תופים ובאסים רגעים כיפים בשירים האלו שעוזרים להבחין בבירור איך האזניות מתמודדות עם תחום הצלילים הזה. לצורך כך בחרתי ב-Power of Equality של Red Hot Chili Peppers ו- Ava Adore של Smashing Pumpkins בשניהם המוזיקה התחילה מעולה, עם הדגשה לא רעה בכלל של התחום הגבוה ושל תחום המיד, אבל לא הורגשה המכה שאמורים להרגיש כשמתחילים התופים. בשיר Whatever של Oasis הגיטרות נשמעו נהדר, הכינורות שנוספו היו דרמטיים ומרגשים, ואז התופים הרסו הכל והפכו את כל כלי הנגינה לתערובת לא ברורה של צלילים שמאפילים זה על זה. האזניות תומכות ב-Bluetooth 4.0 וב- APTX+, פרוטוקול תקשורת שאמור לאפשר העברת מידע רב יותר באופן אלחוטי ובכך לאפשר איכות צליל גבוהה יותר, אם כי לא הרגשתי כאן הבדל יוצא דופן באיכות בינן לבין אוזניות שבדקתי בעבר שאינן מתהדרות בפרוטוקול הזה. הסנכרון בינן לבין הטלפון הסלולרי הוא סטנדרטי ופשוט: לחיצה ארוכה על הכפתור המרכזי בשלט מכניסה את האזניות למצב זיווג. אין כאן אפליקציה יעודית ואין תמיכה ב-NFC לצימוד מהיר למכשירים חדשים. בכל זאת, אלו אזניות ספורט אז ראוי שתתאמצו קצת.

Soul Run Free Pro. הנרתיק המצורף לערכה (צילום: גד גניר)

הסוללה של ה-Soul Run Free Pro תספיק לכם ל-8 שעות שימוש. זה נתון יפה וגבוה מהממוצע בשוק, ואם תשתמשו בהן לאימון בלבד, סביר להניח שלא תצטרכו לטעון אותן לאחר כל שימוש. אגב טעינה, שקע הטעינה (מסוג MicroUSB) מסתתר תחת אחד מסמלי ה-S באחד מצדדי האזניות. אין סימון מיוחד היכן הוא נמצא והפעולה של פתיחת המכסה שמתחתיו הוא נמצא דורשת שימוש מיומן בציפורניים.

Soul Run Free Pro (צילום: גד גניר)

549 ש"ח. זהו מחירן של ה-Soul Run Free Pro בישראל. לזכותו של היבואן הרשמי בישראל ניתן להגיד שהמחיר הזה קרוב מאוד למחיר בו הן נמכרות בחו"ל, וזהה למחיר הזה אם מחשיבים בתוכו גם את עלות המשלוח לארץ. כאזניות ספורט הן בהחלט עושות את העבודה: הן ישרדו את האימונים שלכם, ישארו באזניים שלכם, ויספקו לכם גם איכות שמע שאמורה להספיק לרוב המשתמשים. אם הן רק היו זולות יותר, הייתי מסוגל להתלהב מהן הרבה יותר.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר