כאלו אני רוצה לבדוק: אזניות Truly Wireless Earbuds

השמועה החמה ביותר בבורסת השמועות לגבי האייפון 7 היא ללא ספק השמועה על ביטול שקע האזניות הסטנדרטי שליווה את המכשיר מאז האייפון הראשון. במידה והשמועה הזאת תתברר כנכונה, הדבר יקפיץ ככל הנראה את מכירות אזניות ה-A2DP, אזניות בלוטות' סטראופוניות. הטרנד הלוהט ביותר בשוק הזה בתקופה האחרונה הוא אזניות Truly Wireless Earbuds. מה מגדיר אזניות כבאמת Truly Wireless, בניגוד לסתם Wireless? הויתור על החוט המקשר ביניהן, מה שהופך את האזניות לשתי יחידות נפרדות. היתרון בתצורה הזאת הוא העובדה שהחוט לא מציק בעורף, ולא נמשך לכיוון אחד, לרוב, הכיוון שבו יושב שלט האזניות.


Samsung IconX (צילום: אתר סמסונג)



היצרנית הגדולה הראשונה שנכנסת לתחום הזה היא סמסונג. בחמישי האחרון היא הציגה את צמיד הפעילות החדש שלה, ה-Gear Fit2 (הדור הבא של ה-Gear Fit אותו בדקתי לפני שנתיים), אך את מרבית תשומת לב משכו דווקא האזניות החדשות שלה, ה-IconX. אלו אינן האזניות הראשונות שסמסונג מייצרת. מלבד האזניות הפשוטות שאתם מקבלים באריזות המכשירים שלה, יש לה ליין אזניות (ורמקול אלחוטי אחד) בשם Level, אזניות לא רעות בכלל ממה שיצא לי לנסות. ה-IconX הן כאמור האזניות הראשונות שסמסונג משיקה בתצורת Truly Wireless, והן בהחלט נשמעות מרשימות: מעבר לחידוש הטכנולוגי בהעלמת הכבל המקשר בין האזניות, משולב בהן מד תאוצה ומד דופק, שוודאי ידעו להתממשק אך ורק עם אפליקציית הבריאות של סמסונג. הן כוללות 4 גיגה זכרון פנימי לאחסון מוזיקה. אם אתם שואלים את עצמכם מי זקוק לזכרון פנימי באזניות Bluetooth שאמורות להזרים מוזיקה ישירות מהטלפון, אז התשובה לכך פשוטה: בעלי IconX. אם תרכשו את האזניות של סמסונג, תוכלו להנות מזמן סוללה מחפיר (על פי ההצהרות האופטימיות של סמסונג, אפילו לא עפ"י התנסות ממשית) של שעה וחצי, אם תבחרו להאזין למוזיקה מהטלפון שלכם. לעומת זאת, אם תבחרו להשתמש בנפח האחסון הפנימי שלהן, תוכלו להנות מזמן קצת פחות מחפיר, של 3 שעות וחצי, עדיין מביך בהתחשב בעובדה שרוב אזניות הבלוטות' בשוק כיום מציעות ביצועים טובים יותר בתחום הסוללה.






מה שאמור לסייע קצת להתגבר על הנתון המביך הזה הוא הקייס בתוכו האזניות נטענות. הסוללה המובנית בו אמורה לאפשר שתי טעינות מלאות של האזניות. כפי שזה נראה כרגע, סמסונג דווקא לא בונה על לקוחות אפל, ונמסר כי כאשר יגיעו לחנויות, ה-IconX יתמכו במכשירי אנדרואיד מגרסה 4.4, עם זכרון RAM של 1.5 גיגה לפחות. ב-iOS, האזניות האלו לא ייתמכו. סימן השאלה הגדול ביותר לגביהן הוא האם הן ישבו טוב באוזן, ומה דרוש כדי לגרום להן להחליק החוצה מהאוזן. קשה לחשוב על משהו שספורטאים ירצו לעשות פחות, מאשר לעצור באמצע ריצה ולהתחיל לחפש על המדרכה את אזניית ה-IconX שנפלה להם בדרך. השליטה באזניות האלו מתבצעת באמצעות מחוות מגע, ועדיף ככה. אין דבר שמערער יותר את האחיזה של אזניות In-Ear באוזן, מלחיצות על כפתורים פיזיים. מחיר התענוג אגב לא זול במיוחד: 200 דולר. האזניות צפויות זמינות לרכישה רבעון השלישי של השנה הנוכחית.

סמסונג לא המציאה כאן את הגלגל. אזניות Truly Wireless Earbuds החלו לצוץ במהלך השנה האחרונה, והן הגיעו בעיקר ממותגים שלא שמעתם עליהם מעולם. חלקם החלו את דרכם בקיקסטארטר, וחלקם מציעים בדיוק, אם לא יותר, ממה שמציעות האזניות של סמסונג:


Bragi Dash (צילום: אתר Bragi)



Bragi Dash: אזניות המציעות פונקציונליות דומה לזאת של ה-IconX: מעקב אחר פעילות ספורטיבית (מודדות דופק, מרחק, מספר צעדים ומשך זמן הפעילות), שימוש כדיבורית לשיחות וכמובן, האזנה למוזיקה. כמו ה-IconX, גם ה-Dash כוללות נפח זכרון פנימי של 4 גיגה לאחסון מוזיקה. זמן הסוללה המוצהר כאן הוא 3 שעות אך לא ברור מאתר החברה אם הזמן הזה מתייחס להאזנה למוזיקה מזכרון האחסון הפנימי או בהזרמה מהטלפון. זה נתון עקרוני וחבל שב-Bragi לא מצאו לנכון לפרט כאן כראוי. הקייס בו מגיעות האזניות, מסוגל להטעין אותן 5 פעמים (בניגוד לפעמיים כאמור ב-IconX). תפעול האזניות, בדומה ל-IconX מתבצע באמצעות מחוות מגע, אך בשונה מהאזניות של סמסונג, ה-Bragi Dash יודעות להתחבר לא רק למכשירי אנדרואיד, כי אם גם למכשירי אייפון ואפילו, תחזיקו חזק, למכשירים המריצים את מערכת ההפעלה Windows 10. חשבתם שה-IconX יקרות? ה-Bragi Dash יעלו לכם 299 דולר, תענוג.


Kanoa (צילום: אתר יצרן)



Kanoa: אזניות שאלגוריתם הפרסום של פייסבוק טירגט אותי ככל הנראה כקהל היעד הטוב ביותר עבורן. ברצינות, הן לא מפסיקות להופיע לי בפיד. האזניות של KANOA אמורות להחזיק מעמד כ-4 שעות של נגינה רצופה. בניגוד ל-Bragi Dash ול-Samsung IconX, אף אחד ב-KANOA לא מדבר על נפח אחסון פנימי. אם זה אכן זמן הסוללה להזרמה של מוזיקה היישר מהטלפון, אז מדובר בנתון מצוין ביחס לאזניות אחרות מהסוג הזה, ולנתון כמעט סביר ביחס לאזניות בלוטות' קונבנציונליות. פרט לכך, האפליקציה של KANOA נראית מרשימה, וכוללת פיצ'ר מתבקש שנקרא Audio Transparency, שאמור לאפשר שליטה על סוג הרעש שתרצו שהאזניות יסננו עבורכם, ואיזה רעשים תרצו להמשיך להיות מודעים אליו, שימושי במיוחד עבור מי שמתכנן לרוץ איתן ברחוב. פרט לכך, כמו האזניות האחרות, גם ה-KANOA יודעות למדוד דופק ולעקוב אחר הפעילות הספורטיבית שלכם. הן כרגע תומכות ב-iOS, וצפויות לתמוך גם באנדרואיד בקרוב. בניגוד ל-IconX, את ה-KANOA תוכלו להזמין כבר עכשיו. בדומה ל-IconX, תוכלו להחדיר אותן לאזניים שלכם רק במהלך קיץ 2016, מאחר וכרגע מדובר רק בהזמנה מוקדמת. מחירן כרגע  עומד על 159 דולר, אך צפוי לקפוץ ל-300 דולר כשיצאו משלב ההזמנה המוקדמת.


Earin (צילום: אתר יצרן)



Earin: אזניות שהחלו את דרכן כפרוייקט ב-Kickstarter. המטרה המקורית של החברה היתה לגייס 179,000 ליש"ט, אך בסופו של דבר הם הצליחו לגייס סכום גדול בהרבה של 972,000 ליש"ט. בניגוד לאזניות הקודמות עליהן דיברתי, הן לא מציעות פונקציונליות מיוחדת עבור ספורטאים, והן לא מבצעות מדידה של דופק או דברים דומים. הן מציעות 3 שעות של האזנה למוזיקה (מוזרמת, אין להן זכרון פנימי), ו-10 טעינות דרך סוללת הקייס שלהן. הן מתחברות כמו כל אזניה אחרת בבלוטות' לכל מכשיר תומך, ויש להן אפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS, באמצעותה תוכלו לשלוט על האקולייזר שלהן, לדעת מה מצב הסוללה, והקילר אפליקיישן שלהן (אני ציני), שמשום מה היה נורא חשוב ליצרן להדגיש: היכולת לשנות את שם האזניות, לדוגמא, במקום סתם "Earin", תוכלו להתהדר בשם ייחודי כמו "Gad's Earin". מחירן עומד על 249 דולר, מחיר דומה לשאר האזניות בקטגוריה, כשהן כבר נמכרות בחנויות בחו"ל, וסופקו כבר לפני שנה לתומכי הפרוייקט ששילמו עליהן סכום נמוך בהרבה.


ERATO, הזוכות ב-Red Dot (צילום: אתר יצרן)



ERATO Apollo 7: עוד זוג אזניות Truly Wireless שהחלו את חייהן כפרוייקט קיקסטארטר. כמו ה-Earin, גם ה-Apollo 7 של ERATO הצליחו לגייס סכום גדול בהרבה מזה שתוכנן בתחילה. החברה מספקת המון מידע על תקני ה-Bluetooth והשמע בהן תומכות האזניות, אבל מידע על זמן הסוללה שלהן, או מידע על הקייס בו הן נטענות - זה כבר משהו שתצטרכו למדוד בעצמכם לאחר שהאזניות יגיעו אליכם. ב-ERATO שמם דגש מיוחד על העיצוב ועל מגוון הצבעים בו האזניות מגיעות, ומתגאים בזכייה בתחרות העיצוב Red Dot, תחרות שנתקלתי בכל כך הרבה מכשירים שמתגאים בזכייה בה, מה שמעלה את החשד שהם בררנים כמעט כמו עמדת חלוקת מדליות ההשתתפות בצעדת רעננה.



Alpha Skybuds (צילום: אתר יצרן)



אזניות נוספות שנתקלתי בהן בתצורה הזאת הן ה-Alpha Skybuds, שאתר היצרן שלהן לא מציע יותר מכמה משפטים שיווקיים אודות החברה, שמות החברים בה, משרות פנויות וזהו בגדול. שום מידע על האזניות עצמן או משהו מעבר לצילום שלהן וכיתוב Coming Soon, הישג מרשים במיוחד לחברה שקמה כבר בשנת 2014. במקומכם, הייתי שולח את הקו"ח לחברות אחרות.


אם אף אחת מהאופציות הנ"ל לא נשמעת לכם אטקרטיבית במיוחד, והכבל המקשר בין האזניות לא כל כך מפריע לכם, השוק כיום מציע מגוון אופציות. בחרתי מתוכן את השתיים שנראות לי הכי אטרקטיביות, נכון להיום:


Jabra Pulse Sport, אמנם עם חוט, אבל נהדרות (צילום: גד גניר)



Jabra Pulse Sport: אזניות אלחוטיות שבדקתי כאן במסגרת הבלוג כבר לפני שנה. נשמעות נהדר, יושבות מצוין בתוך האזניים (שלי, לא יודע מה הצורה של האוזן שלכם) ומודדות דופק דרך אפליקציה של Jabra. מחירן בתקופה בה קיבלתי אותן לבדיקה היה באיזור ה-1000 ש"ח. כיום ניתן למצוא אותן באיביי במחיר הרבה יותר נגיש באיזור ה-410 ש"ח כולל משלוח, ובמחיר הזה הן שוות לדעתי כל שקל.

TaoTronics TTBH06: אזניות ספורט שנשמעות לא רע בכלל (ביחס למחירן), עמידות בהזעה ויושבות נהדר באוזן. מחירן בהזמנה מאיביי כולל משלוח לישראל עומד על כ-160 ש"ח. באמאזון אגב, הן יעלו לכם רק 25 דולר, אך מאחר והן לא נשלחות לישראל, תצטרכו להוסיף למחיר הזה את הסכום הנדרש מחברת השילוח שלכם, או לסנג'ר מישהו שטס לארה"ב. מה לגבי מד דופק או אפליקציה? ובכן, בפרפרזה על הציטוט הזכור ממבצע סבתא: "ב-158 ש"ח אתם רוצים גם מד דופק?, יאללה תנו גז לפני ברוך מאשפז אתכם". קיים בשוק מגוון רחב של אזניות בעיצוב זהה לזה של ה-TTBH06, וזולות בהרבה מהן, אך הן גם נשמעות פחות טוב, ככל הנראה בגלל שימוש בצ'יפ, מעבד סאונד זול ואיכותי פחות.

TaoTronics TTBH06, איכותיות באופן מפתיע (צילום: ebay.com)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר