כאלו ניסיתי: Jaybird Freedom

אם ההערכות בענף נכונות, 2017 תהיה השנה הראשונה בהיסטוריה בה יימכרו יותר אזניות אלחוטיות מאזניות סטנדרטיות ברחבי העולם. השקת האייפון 7 נטול שקע האזניות, וההערכה כי יצרניות אנדרואיד ילכו בעקבותיה של אפל, האיצו את מגמת המעבר לאזניות Bluetooth סטריאופוניות. המשווקים בישראל מתחילים להבין זאת, ומחפשים מותגים גדולים בחו"ל אותם יוכלו לייבא ארצה. ג'ייבירד היא אחת מיצרניות אזניות הספורט האלחוטיות המוכרות והמוערכות ביותר בעולם, ומשתתפת (ומנצחת) קבועה כמעט בכל כתבת השוואה בחו"ל על אזניות Bluetooth In Ear. השנה, חגגה 10 שנים להיווסדה, ונרכשה  בחודש אפריל ע"י Logitech בסכום של כ-50 מיליון דולר. לפני שלושה חודשים, הכריזה jaybird על תחילת פעילותה הרשמית בישראל, לגמרי במקרה ביום שלאחר זכייתה של ירדן ג'רבי במדליית הארד בג'ודו באולימפיאדת ריו.

Jaybird Freedom (צילום: גד גניר)

דגם האזניות שקיבלתי לבדיקה הוא ה-Freedom, אזניות Bluetooth In Ear סטריאופוניות בתצורה הקלאסית, עם כבל מקשר ביניהן. ה-Freedom הגיעו לישראל בסמוך ל-Gear Iconx של סמסונג, מה שעורר עניין בשאלה מתי Jaybird תציג דגם אזניות Truly Wireless משל עצמן. קווין ווטלס, סמנכ"ל השיווק של ג'ייבירד העולמית שהגיע להשקה, ציין שמדובר עדיין בטכנולוגיה שאינה בשלה מספיק שמחייבת Delay מסוים בסאונד, כדי לסנכרן בין שתי האזניות. לפיכך, נכון להיום בקטלוג המוצרים של Jaybird תמצאו אזניות Bluetooth סטנדרטיות, אם כי לא מן הנמנע שמתישהו החברה תחליט לאמץ גם את התצורה החדשה בדגמים הבאים שלה.

ב-Jaybird ספגו מעט ביקורת על ה-X2, הדגם המצליח ביותר של החברה. מעט הביקורת הזאת התייחסה בעיקר למבנה האזניות שבולט באופן משמעותי החוצה מהאוזן. ה-Freedom מציעות גישה שונה. ב-Jaybird החליטו על חלוקה מחדש של האלקטרוניקה באזניות, מזערו את החלק שנכנס לתוך האוזן לכדי צינוריות ברזל דקיקות ומכופפות, באופן שמונע מהן לבלוט החוצה. האנשים ב-Jaybird טוענים שהן כה קטנות, שניתן לחבוש מעליהן קסדה.לאן הלכה כל האלקטרוניקה? לתוך שלט האזניות, יחד עם הסוללה, וזו נקודת התורפה היחידה של האזניות האלו: השלט פשוט כבד, כבד יותר מכל שלט אחר בכל אזניות ה-Bluetooth שיצא לי לבדוק עד כה. בדר"כ יש שתי בעיות עם שלט כבד: הראשונה, הוא נחבט בפנים תוך כדי ריצה, והשניה, הוא עלול לגרום לניתוק האזניה מהאוזן עצמה. במקרה של ה-Freedom, החלק הראשון של המשפט לא נכון, והחלק השני לא יקרה, בתנאי שתעיפו מבט על מדריכי השימוש באזניות האלו באתר של Jaybird. ישנן שלוש דרכים בהן ניתן להשתמש באזניות: הדרך הראשונה היא לקצר את הכבל כך שיהיה צמוד לחלק האחורי של הראש שלכם, ע"י קיפול הכבל וקיבוע שלו במצב הזה ע"י חלקי פלסטיק קטנים ועגולים המצורפים לאריזה. הבעיתיות בדרך הזאת שכבל אשר מוצמד לחלק האחורי של הראש מגביל את התנועה של הראש, לפחות עבור מי שחושש שהאזניות החדשות והיקרות שלו יעופו כי הוא בחר להתבונן הצידה והחליט לא לוותר לאזניות. הדרך השניה היא להעביר את כבל האזניות מעל לאוזן בדומה לאופן שבו זה היה גם ב- Soul Run Free Pro שבדקתי לפני קצת יותר משנה, וזו גם הדרך שהכי ממליצים ב-Jaybird לנסות. מההתנסות שלי, זה לא עובד, ולמרות שזה אכן מנטרל את תחושת הכובד של השלט, האזניות פשוט לא נשארות באופן הזה באזניים. הדרך השלישית היא להשתמש בהן באופן הסטנדרטי, רק עם קליפס שמצמיד אותן לחלק האחורי של הצווארון, וזו גם הדרך המועדפת עליי באופן אישי. אני חייב לציין שמההתנסות שלי, לא חייבים בהכרח את הקליפס. גם אם נותנים לשלט הכבד להתנועע כרצונו, האזניות לא יתנתקו מהאזניים שלכם. לאחר שתתאימו זוג "כנפיים", וראשי סיליקון לגודל האוזן האישית שלכם, האזניות ישארו שם גם אם תזוזו בפראות. ה-Jaybird Freedom מגיעות עם ארבע זוגות כנפיים בגדלים שונים, שלושה זוגות בגדלים שונים של ראשי סיליקון הנכנסים לתוך האוזן, ושלושה ראשים נוספים, עשויים מהחומר שממנו עשויים אטמי אזניים, של חברה המתמחה בתחום הזה בשם Comply. כשתמצאו את הקונפיגורציה המתאימה, תראו שה-Freedom אוטמות נהדר את האוזן לרעשים מבחוץ.

Jaybird בתצורה הקלאסית, עם קליפס להצמדה לחולצה (צילום: גד גניר)

Jaybird Freedom עם כבל "מקוצר" (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על החלק העליון של שלט ה-Jaybird Freedom (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על החלק התחתון של שלט ה-Jaybird Freedom (צילום: גד גניר)


ה-Freedom נשמעות נפלא. לא אגזים אם אומר שאלו אזניות ה-Bluetooth In Ear הטובות ביותר בהן יצא לי להתקל עד היום בכל הקשור לאיכות סאונד. כל צליל נשמע בהן נהדר, והן מתאימות לכל סוג מוזיקה שתבחרו. הבאסים עמוקים, מדויקים ומספקים את ה"מכה" שמצפים לה,  אך הם לא מאפילים על צלילים אחרים. גם בטווח המיד והצלילים הגבוהים, ה-Jaybird Freedom מבריקה ומספקת סאונד מפורט מאוד, נקי ויחד עם זאת כיפי מאוד להאזנה.

Jaybird Freedom, צינוריות מתכת קטנות (צילום: גד גניר)

Jaybird Freedom (צילום: גד גניר)

אפליקציות של אזניות Bluetooth עושות פחות או יותר אותו דבר בדר"כ: מציגות מדריך אינטראקטיבי כיצד לתפעל אותן, מציגות את מצב הסוללה, והמתקדמות יותר מציעות מצבי אקולייזר בודדים, בנוסף לאקולייזר ידני להתאמת אופי השמע לטעם האישי של המשתמש. האפליקציה של Jaybird עושה בדיוק את שלושת הדברים האלו, אבל בדרך שונה: האפליקציה מציעה מבחר עצום של אקולייזרים שנוצרו מראש. מתוכם אתם יכולים לבחור את אלו שמציעים את אופי הסאונד אליו אתם הכי מתחברים ולשמור אותם במעין תפריט מועדפים. ברגע שתחילו את אחד האקולייזרים המועדפים על האזניות, הוא יישמר על האזניות עצמן, לא משנה לאיזה מכשיר תחברו אותן אח"כ. זו תכונה ייחודית שמונעת מכם את הצורך להגדיר מחדש את האקולייזר במידה ומצאתם את זה שהגורל הועיד עבורכם. ה-Jaybird Freedom הן אזניות Multi Point, מה שאומר שתוכלו להשאר איתן מחוברים לשני מקורות שמע, לדוגמה: לשמוע מוזיקה מהמחשב, ולהשאר מחוברים לטלפון במקרה ונכנסת שיחה. ה-Freedom לא מנסות להשתלט על אחריות ה-Tracking שלכם. הן לא מכילות מד דופק (כמו ה-Jabra Pulse Sport), מד קצב או GPS, והאפליקציה לא מתיימרת לעקוב אחר הפעילות הגופנית שלכם. היא מטפלת אך ורק בסאונד.





ה-Freedom אמורות להחזיק מעמד כ-4 שעות של שימוש בין טעינה לטעינה. קול נשי עליז מציין מהו אחוז הסוללה הנותר באזניות בכל פעם שתדליקו אותן. בפועל, הן די מתקרבות לנתון הזה, שהוא לא רע, אבל רחוק מלהיות מצטיין. הטוויסט כאן הוא שתחנת העגינה שאליה מתחברות האזניות, מתנתקת מהכבל המקוצר המצורף אליה, ויכולה לשמש כסוללה חיצונית עבור ה- Freedom שמכפילה את זמן השימוש באזניות, ולטעון אותן תוך כדי שימוש. עם זאת, המחשבה על תוספת משקל לשלט הכבד כבר ככה די מוציאה את החשק. את המטען יש לחבר לשקע USB סטנדרטי. לא לכחול, או בכל צבע אחר. בנוסף, אין לחבר אותן למטעני קיר, אלו הוראות היצרן, הוראות שנכתבו בדם, או נוזלי סוללה של אזניות שקיפחו את חייהן באופן הזה.

המטען של ה-Jaybird Freedom, מורכב מכבל ותחנת עגינה/סוללה חיצונית שניתן לנתק מהכבל (צילום: גד גניר)

הסוללה החיצונית של ה-Jaybird Freedom (צילום: גד גניר)

הסוללה החיצונית של ה-Jaybird Freedom (צילום: גד גניר)


ה-Jaybird Freedom עולות 900 ש"ח. לא מחיר נגיש במיוחד, אבל שווה לטעמי כל שקל. למשקל של השלט מתרגלים לאחר תקופה קצרה. מכל בחינה אחרת, הן מושלמות: הן מציעות איכות צליל נפלאה, הן נשארות בתוך האוזן, המטען הנייד מאפשר טעינה שלהן גם כשאתם לא בסביבה של לפטופ, ואפילו האפליקציה נהדרת ושימושית. החלטתם להיפרד מסכום כזה של כסף כדי לקנות אזניות? ה-Jaybird Freedom מומלצות בחום.

6 תגובות

  1. אני מניח שמעולם לא שמעת מוזיקה ב LG-HBS910 כי במידה והיית שומע לא היית כותב שהאוזניות שבדקת הן עם הסאונד הטוב ביותר.....

    השבמחק
  2. כפי שציינתי, אלו האזניות עם הסאונד טוב ביותר ש*לי* יצא להתקל בהן. אכן, לא בדקתי את כל האזניות בעולם :)

    השבמחק
  3. אז עכשיו יש לך סיבה טובה לבדוק את האוזניות שציינתי ☺️ שימשיך לך יום משובח

    השבמחק
  4. איך הן מתפקדות בשיחה?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא רע בכלל. כשמקצרים את הכבל יש מצב שהצד השני לא ישמע אותך כל כך טוב (אם המיקרופון צמוד ומוסתר ע"י הראש), אבל בגדול, בשימוש רגיל הן אחלה בשיחה.

      מחק
    2. תודה! שמתי לב שאין הרבה התייחסות לתפקוד של אוזניות בלוטות' בשיחות שזה תמיד קצת חסר לי כי טרם נתקלתי באוזניות BT עם איכות דיבור סבירה פרט ללוגיטק H800 אבל הן לא נוחות בשימוש מחוץ לבית.
      יש לי את ה- JayBird BlueBuds X ועד כמה שהן מעולות לי כאוזניות (שמע, סוללה וכו') הן מחרידות לשיחות ולמעשה הדרך היחידה שבה ישמעו אותי ברור איתן היא רק אם אני מרכיב אותן "הפוך" כאשר המיקרופון ממש מול הפה.
      זה היה רגע של אכזבה באוזניות שקיבלו ביקורות כל כך זוהרות בשעתו ובמחיר שלהן.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר