שם אני כרגע: ברצלונה (רגע לפני MWC 2017)

לאחר כמעט ארבע שנים בהן אני מספר לכם מה דעתי על סמארטפונים חדשים שזה עתה הגיעו לישראל, השנה אשתתף לראשונה בכנס MWC בברצלונה, הכנס השנתי החשוב ביותר בעולם בתחום הסלולר. סמסונג אמנם לא תציג כאן השנה את ה-Galaxy S8 ואפל ממילא לא טורחת להציג נוכחות בכנסים מהסוג הזה, ולמרות זאת, עדיין מדובר באחד מרגעי השיא של התעשיה, והבמה העולמית הגדולה ביותר להשקתם של סמארטפונים, טאבלטים שעונים חכמים, ועוד.


תג הכניסה שלי לאירוע (צילום: גד גניר)

כבכל שנה, אירועי ההשקה של החברות הגדולות, יערכו לפני פתיחת התערוכה. מחר, ה-26/2 יהיה יום עמוס במיוחד ואני אשתתף בשלוש מסיבות עיתונאים חשובות:


בשעה 12:00 (בישראל: 13:00) תחל מסיבת העיתונאים של LG, בה היא צפויה להכריז על ה-G6 מכשיר הדגל העיקרי של לשנת 2017. החבר'ה ב-LG היו עסוקים בשבועות האחרונים בשחרור סרטונים קצרים (כמו זה, וזה), שרומזים על תכונות שונות במכשיר: עמידות במים, גודל מסך (הצפי הוא ל-5.7 אינטש, ביחס של 18:9), אמינות (כן סמסונג, הם קרצו לכיוונכם) ואיכות המצלמה. לפי השמועות, המפרט הטכני של המכשיר צפוי לכלול את ערכת השבבים Snapdragon 821 של קוואלקום, ולא את הערכה החדשה ביותר של החברה, Snapdragon 835. איך קורה ש-LG משחררת לשוק בשנת 2017 מכשיר דגל עם מעבד שנראה לראשונה במכשירים שהוכרזו לפני כמעט חצי שנה? סיפור ארוך שמתחיל ב-Galaxy Note 7 בכלל: לאחר שהפאבלט הלוהט של סמסונג בוטל סופית ונאספו כל היחידות שנרכשו, סמסונג ביצעה הערכת ביקושים מחודשת. מסתבר שלפי הערכות היצרנית הקוריאנית, למרות הנזק התדמיתי שנגרם לה בעקבות כשלון ה-Note 7, היא חוזה ביקושי שיא ל-Galaxy S8. בשל כך, הציבה סמסונג דרישה בפני קוואלקום לקבל לידיה את כל הקבוצה הראשונה של שבבי Snapdragon 835 שקוואלקום תייצר. במצב כזה, כל יצרנית שתרצה להציע מכשיר עם השבב הזה למכירה, תאלץ לחכות שקוואלקום תסיים את ייצור המעבדים עבור סמסונג. ייתכן שזה נשמע כמו חבלה מכוונת של סמסונג ב-LG, (מה גם שסמסונג כמעט תמיד מייצרת את מכשיריה עם שתי גרסאות מעבדים, האחת עם מעבדי Exynos מייצור עצמי שלה, והשניה עם מעבדי קוואלקום), אך האמת פחות דרמטית: בשוק המקומי LG נתפסת אמנם כמותג חזק ומשמעותי, אך בטבלת המכירות העולמית, פלח השוק שלה קטן בהרבה מזה של סמסונג. קוואלקום עשתה את הבחירה שלה, ו-LG, שמכירות ה-G5 שלה היו רחוקות מלעמוד בציפיות, העדיפה לבסס את ה-G6 על ערכת שבבים פחות מתקדמת, כדי להקדים את סמסונג ביותר מחודש על מדפי החנויות, בתקווה להגדיל את נתח המכירות שלה. ה-G6 צפוי לנטוש את אחת התכונות ש-LG התגאתה בהן בשנים האחרונות: לראשונה מאז ה-G2, הסוללה של מכשיר הדגל של LG תהיה מובנית ובלתי ניתנת להסרה, לטובת מיגון בפני נזקי מים.


בשעה 14:00 (15:00 שעון ישראל) צפוי להתחיל אירוע ההשקה של וואווי. כמו LG, גם היצרנית הסינית בחרה לשחרר סרטונים קצרים, אינפורמטיביים אפילו פחות מאלו של LG, מה שמשאיר אותנו רק עם השמועות: מעבד Kirin 960 (אותו חשפה כבר יחד עם ה-Mate 9), יחד עם גרסאות נפרדות הכוללות זכרון RAM בנפח של 4 או 6 גיגה, ואחסון בנפחים של 32, 64 או 128 גיגה. כהרגלה, תכריז וואווי גם על גרסת Plus, מעין גרסת פרימיום מוגדלת למכשיר הדגל שלה עם מסך 5.5 אינטש (לעומת 5.2 אינטש בגרסה הרגילה). בניגוד לתמונות שנחשפו של המכשירים של סמסונג ו-LG, בוואווי לא זורמים עם הטרנד החדש של מכשירים עם מסך ענק ומסגרת זעירה, ומציגים עיצוב די דומה לזה של ה-P9 משנה שעברה, למעט סורק טביעת האצבע שהיגר לחזית המכשיר, מתחת למסך. בנוסף, היצרנית צפויה הלציג באותה הזדמנות גם את ממשיך דרכו של השעון החכם שלה, שיתאפיין לפי תמונות שהודלפו, בעיצוב ספורטיבי יותר, ויריץ את מערכת ההפעלה Android Wear בגרסה 2.0.


בשעה 19:00 (20:00 שעון ישראל), סמסונג תחשוף ככל הנראה… סרטון. בסרטון הזה היא תחשוף את תאריך ההשקה של ה-Galaxy S8. בנוסף, צפוי להיות מוכרז באירוע הזה גם טאבלט חדש, ה-Galaxy Tab S3 שאמור לראשונה לכלול גם עט, לראשונה בסדרה הספציפית הזאת של הטאבלטים שלה.


ב-27/2 ייפתח הכנס באופן רשמי. כאמור, אשתתף בכנס ואביא לכם את רשמיי מהביקור במתחמים של החברות השונות. ההשתתפות שלי בתערוכה היא על תקן עיתונאי. על מנת להכנס לתערוכה על תקן שכזה, נדרש המשתתף להראות עמידה בקריטריונים ספציפיים, ביניהם תדירות פרסומים, ורף מסוים של מספר מבקרים קבוע. זה המקום להודות לכם, קוראי ועוקביי על הבעת האמון ועל הביקורים הקבועים, בלעדיכם, לא הייתי מגיע לכאן.

נתראה מחר!

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר