כאלו ניסיתי: i.am+ Buttons

בכל פעם שאמן ידוע מכריז על ליין אזניות משלו, מלאך בגן עדן מאבד את אזניו. השאיפה של מוזיקאים להכנס לתחומים נוספים, מביאה לעולם בדרך כלל אזניות המתהדרות בשילוב מנצח של איכות סאונד פושרת ומחיר שערורייתי. will.i.am, סולן ואחד ממקימי ה-Black Eyed Peas, החל את קריירת היזמות הטכנולוגית שלו דווקא בתחום אחר: בסוף שנת 2012 הוא השיק סדרת כיסויים מעוצבים לאייפון שנועדו לשפר את חויית הצילום במכשיר. הכיסויים, שעלו בהשקה לא פחות מ-475 דולר והתאפיינו בעיצוב שנוי במחלוקת, זכו לביקורות צוננות מאוד, ולא הפכו להצלחה מסחרית גדולה. באותה תקופה, כשאזניות עוד לא היו על הפרק מבחינתו, הדואט שלו עם בריטני ספירס, Scream And Shout שימש כשיר הנושא בפרסומת לאזניות Beats של ד"ר דרה. שנה לאחר מכן הכריז על סדרת שעונים חכמים שזכתה גם היא לביקורות מאוד לא אוהדות, וגם זה לא הפריע לו לנסות את מזלו עם דור המשך, שאתן לכם כבר לנחש לבד מה המבקרים חשבו עליו. לפני כמעט שנה, וויל איי אם, היזם הטכנולוגי הבלתי נלאה, המוזיקאי, אייקון ומעצב האופנה, החליט שהגיע הרגע המתאים להכנס לתחום החביב כל כך על מוזיקאים המחפשים אפיקי הכנסה נוספים. לאחר שקנדל ג'נר, נעמי קמפבל ואחרים הצטלמו עם ה-i.am+ Buttons, הגיע גם תורי.

i.am+ Buttons  (צילום: גד גניר)


Buttons הן אזניות Bluetooth בתצורת In Ear עם כבל המקשר ביניהן. הן מגיעות עם סט נדיב מאד של מתאמי סיליקון לאוזניים: בנוסף לארבעה סטים סטנדרטיים בגדלים שונים, יש באריזה גם שלושה סטים של "כנפיים", מעין מתאמים נוספים שניתן למצוא באזניות ספורט ומייצבים את האזניות בתוך האוזן, ושלושה סטים נוספים של מתאמים הנכנסים לתוך תעלת האוזן, שניתן לעשות בהם שימוש יחד עם ה"כנפיים". למרות הצורה המשונה שלהן, Buttons לא כבדות בצורה יוצאת דופן, הן לא מציקות בתוך האוזן, ויושבות בתוכה בצורה יציבה ונוחה, בתנאי כמובן שעברתם את התהליך ההכרחי של לנסות את כל המתאמים ולבחור את המתאימים ביותר.


i.am+ Buttons, נוחות באוזן (צילום: גד גניר)

ההתאמה הכרחית לא רק מטעמי נוחות. ההתאמה משפיעה על האטימה של האוזן ועל איכות השמע. כשקיבלתי אותן וניסיתי אותן לראשונה, הייתי מזועזע מאיכות השמע: צליל נטול באסים, שטוח, עמום וחסר פירוט. התנסות עם מספר מתאמים שונים שיפרו משמעותית את החויה, בעיקר בבאסים שהפכו לפתע לחזקים הרבה יותר. למרות השיפור המשמעותי, אלו אינן אזניות לאודיופילים. הצליל סגור וסובל עדיין מחוסר פירוט מסוים ומביצועים פחות מרשימים בטווח המיד. בשירים של Will I Am זה לא מורגש כל כך: Scream And Shout האלקטרוני ועמוס הבאסים נשמע נהדר והאזניות מדגישות בדיוק את מה שצריך להדגיש שם, אבל Hysteria למשל, של Muse למשל, לא מקבל את הפרדת הצלילים לו הוא ראוי. לא ציפיתי לקבל כאן איכויות שמע ברמות של RHA או אפילו Jaybird שנמכרות בטווח המחירים של ה-i.am+ Buttons. העניין הוא שאיכות הצליל שלהן דומה במקרה הטוב לאזניות כמו Method Wireless של Scullcandy או Jabra HALO Smart שעולות פחות מחצי מהן.


המפרט הטכני שלהן לא כולל יותר מדי פרטים טכניים. מה שכן כולל המפרט זה שיש להן דרייברים בקוטר של 11 מילימטר, והן תומכות ב-Bluetooth 3.1. תקן הבלוטות' הזה, באזניות שיצאו לשוק בסוף שנת 2016 הוא בבחינת נזם זהב באף חזיר, רק להיפך: לא ברור מה עבר בראש של ויל איי אם כשבחר לשלב שבב בלוטות' התומך בתקן שהוכרז ב-2009, הוחלף כבר ב-2013, והתקן שהחליף אותו יוחלף כבר במהלך השנה הקרובה. כל תקן בלוטות' חדש שמוכרז מביא איתו שיפור באיכות הצליל, בצריכת החשמל ובטווח השימוש. זה לא אומר שזה יפריע לכם להאזין באמצעותן למוזיקה. תוכלו לחבר אותן בלי בעיה גם למכשירים התומכים בבלוטות' 5. זה רק אומר שהן לא משיגות את המקסימום האפשרי בכל אחד מהתחומים שציינתי. מאוד תמוה למצוא תקן מיושן שכזה באזניות יקרות כמו i.am+ Buttons, כאשר ניתן למצוא תקני בלוטות' מתקדמים יותר באזניות זולות בהרבה.

i.am+ Buttons (צילום: גד גניר)



צריך לעשות הפרדה בין איכות ההרכבה והחומרים של Buttons לבין העיצוב שלהן. הן עשויות מחומרים איכותיים עם שילוב של מתכת ופלסטיק והכבל שלהן מצופה בבד. אין ספק שבתוך האריזה המהודרת, וגם כשממששים אותן, הן משדרות יוקרה וסטייל. ואז צריך להכניס אותן לתוך האוזניים. כבר ניסיתי בעבר אזניות שמביך להסתובב איתן, כמו למשל ה-Air Pods של אפל. ב-Buttons זו מבוכה מליגה אחרת לחלוטין. i.am+ Buttons לא נראות כמו אזניות. קיבלתי שלל הערות מעליבות כשהסתובבתי איתן בתוך האוזניים שלי: החמיאו לי על העגילים החדשים, תהו אם אני מנסה לקלוט שידורי לוויין, קראו לי פרנקנשטיין, קראו לי "נערה עם עגיל פנינה", קראו לי אפילו "קומנדר אוהורה", אבל רוב התגובות הסתכמו בעיקר ב"למה", ו"WTF". בני אדם נורמליים, כמוני וכמוכם לא הולכים עם אזניות שנראות ככה, לא עושים את הפרצופים ואת המבטים החלולים של וויל איי אם וקנדל ג'נר, לא מתלבשים כמוהם, ולפיכך האזניות האלו לא באמת מתאימות לשימוש יומיומי של אנשים מהישוב.



צריך להיות נעמי קמפבל או וויל איי אם כדי להשתמש באזניות האלו ושזה יראה לגיטימי

דיסקיות המתכת הענקיות שמכסות את האזניות הן משהו שלא ניתן להתעלם ממנו וקשה מאוד להתרגל אליו. התירוץ הפרקטי היחיד שיש לעיצוב הזה הוא האפשרות להצמיד את שתי הדסקיות זו לזו כשאינכם עושים שימוש באזניות להאזנה למוזיקה וללכת איתן כאילו מדובר בשרשרת. הבעיה שזו שרשרת מכוערת למדי שלא נראית כמו שרשרת, זה נראה כמו אזניות בלוטות' שמישהו התפרע יותר מדי עם העיצוב שלהן. כמו תקן הבלוטות' בו הן תומכות, גם האפשרות למגנט את האזניות זו לזו היא לא דבר חדש. כבר ב-Jabra ROX שבדקתי אי שם ב-2014 היו מגנטים, אם כי באזניות של ג'אברה היה ערך מוסף למגנטים האלו: הצמדה של האזניות היתה מעבירה אותן למצב המתנה ועוצרת את המוזיקה. אם תמגנטו את Buttons זו לזו, המוזיקה תמשיך להתנגן עד שהסוללה תתרוקן. הסוללה אמורה להספיק לכם לכשש שעות האזנה למוזיקה או שש שעות שיחה. זה לא רע, אבל זה גם לא יוצא מן הכלל. הן נטענות דרך כניסת Micro USB הממוקמת בשלט ומכוסה בכיסוי גומי.

i.am+ Buttons (צילום: גד גניר)


כמה תשלמו על התענוג? 900 ש"ח בלבד אצל iDigital, היבואנית הרשמית של i.am+ Buttons. מחיר פעוט לשלם בשביל החוויה החברתית שתחוו איתן. וברצינות, יש כל כך הרבה אזניות שנראות טוב יותר ושנשמעות טוב יותר שקשה לי למצוא סיבה, למעט אולי צורך נואש וקצת מזוכיסטי בתשומת לב, לקנות אותן.

2 תגובות

  1. חחח, קורע!

    אביב

    השבמחק
  2. קניתי בארה"ב לפני כחודשיים בשדה התעופה אוזניות ב 10$ עם עיצוב לא סימטרי שתואמות בצורה מושלמת. אוטמות לחלוטין וכמובן לא נופלות. ברור שעלו על העיצוב הנכון. משום מה לא רואים אותם בכל מקום (כנראה עדיין). אשמח לשלוח צילום, אם תמסור איך עושים זאת

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר