כזה ניסיתי: iPhone 8 Plus

20 דקות בלבד. זה משך הזמן בו iPhone 8 Plus זכה להיות המכשיר המתקדם והנחשק ביותר בקטלוג הסמארטפונים של אפל, בטרם שונמך מעמדו למספר 2. במשך 20 הדקות האלו עמד פיל שילר על הבמה והסביר כמה האייפון 8 והאייפון 8 פלוס הם קפיצת דרך עצומה על פני זוג מכשירי ה-iPhone 7 של שנה שעברה. האמת היא שההדלפות שקדמו להשקה והציפיה של הקהל להכרזה על iPhone X הפכו גם את 20 דקות התהילה הללו לתיאורטיות בלבד. ועדיין, זה אייפון חדש לכל דבר, עם עיצוב מעודכן, עם מעבד חדש וחזק יותר, עם מצלמות משודרגות, טעינה אלחוטית, טעינה מהירה ובלי שקע אזניות. שאוותר על התנסות באלטרנטיבה הטיפה פחות יקרה של אפל ל-iPhone X? בחיים לא.

iPhone 8 Plus (צילום: גד גניר)

אייפון 8 פלוס מגיע עם אותו מעבד שתוכלו למצוא באייפון 8 ובאייפון X, מעבד העונה לשם משפריץ החדשנות A11 Bionic. הוא בעל 6 ליבות עיבוד, שתיים מהן לפעילות אינטנסיבית, ו-4 לפעילות יומיומית, חסכוניות יותר בצריכת חשמל, ובניגוד ל-A10, מסוגל ה-A11 הביוני להשתמש בששת הליבות בו זמנית. יחד עם מעבד גרפי נפרד ששולב בתוכו, אמור ה-A11 Bionic לספק מהירות גבוהה בכ-30% במשחקים. השוס הגדול במעבד הזה הוא אלמנטים ששולבו בו לתמיכה בבינה מלאכותית, המאפשרים ביצוע של עד כ-600 מיליארד חישובים בשנייה. זה לא רק יהפוך את השיחות שלכם בוואטסאפ לזריזות יותר (סתם נו, לא תרגישו בהבדל), כי אם מאפשר חויות כמו זיהוי פנים ו-Animoji, אך מאחר שמדובר בפיצ'רים שרלוונטיים רק לאייפון X, אתם תהנו מכל יכולת החישוב המטורפת הזאת בעיקר בביצוע פעולות באופן יעיל יותר מבחינת צריכת חשמל.

זכרון ה-RAM של האייפון 8 פלוס הוא בנפח 3 גיגה, נפח אופייני למכשירי ביניים בעולם האנדרואיד, אבל כאן זה פחות רלוונטי. iOS כמערכת הפעלה יודעת לנצל בצורה מצויינת גם את הנפח הזה ולאפשר מעבר מהיר בין אפליקציות. נפח האחסון המינימלי שבו מגיע אייפון 8 פלוס הוא 64 גיגה, נפח לגיטימי לטעמי, אך אם זה נשמע לכם צפוף, קחו בחשבון שאפל ביטלה את מדרגת ה-128 גיגה, אז או שתלמדו לחיות בצמצום, או שתצטרכו ללכת על גרסת ה-256 גיגה. המכשיר מהיר. מאוד. זה לא מפתיע, וכנראה הוא ישאר מהיר מאוד לפחות שנתיים מהיום. במבחני ביצועים נראה כי המפרט הנוכחי של אייפון 8 פלוס משמר את הפער במהירות על פני מכשירי אנדרואיד, אבל ביום יום זה לא באמת מורגש. נכון, האנימציות מהירות וחלקות, נכון הכל עובד מהר, אבל ככה זה גם במכשירי אנדרואיד חזקים מהשנים האחרונות.



אוקיי תרגעו, זה רק טפט (צילום: גד גניר)



מכשירי iPhone 8 ו-iPhone 8 Plus מגיעים עם מערכת ההפעלה iOS 11. אם טרם יצא לכם להכיר, עיקר החידושים שלה הם מסך בקרה שעוצב מחדש וכולל גישה מהירה לשליטה על רשתות אלחוטיות, קישורית בלוטות', רשת סלולרית, בהירות המסך, מוזיקה, מצב טיסה, ועוד. כל אלו היו קיימים כבר בגרסאות קודמות, אך כאן זה מסודר בצורה נוחה, נגישה וברורה יותר. מעבר לכך, אפל החליטה שהיא רוצה שתתעסקו פחות בטלפון בזמן נהיגה כדי שתוכלו להמשיך לחיות ולרכוש עוד אייפונים בעתיד. לשם כך, ניתן להגדיר חסימה של אפליקציות מלשלוח התראות בזמן שאתם מחוברים בבלוטות' לרכב, ואף לשלוח באופן אוטומטי תשובות להודעות, המציינות שאתם בנהיגה ולא זמינים למענה. חידוש נוסף הוא הוספת מדרגת שימוש נוספת של אפליקציות במידע על מיקומכם. אם עד כה אפשרויות ההרשאה לשימוש בשירותי מיקום אפליקציות היו "תמיד" או "אף פעם", כעת נוספה להם אפשרות "בזמן שימוש באפליקציה בלבד". עוד חידוש שמביאה איתה iOS 11  הוא היכולת למחוק אפליקציות, אבל לא למחוק את המידע שלהן, למקרה ותרצו לחזור להשתמש בהן בעתיד.


iPhone 8 Plus (צילום: גד גניר)



האייפון 8 וה-iPhone 8 Plus ספגו לא מעט ביקורת על העיצוב שלהם. במבט מקדימה לא תבחינו בהבדל בין iPhone 8 Plus ל-iPhone 7 Plus. למען האמת יהיה לכם קשה להבחין גם בהבדלים בינם לבין iPhone 6 Plus, וזו עיקר הביקורת. המכשירים נראים כפי שנראו קודמיהם מלפני 3 שנים, כולל מסגרות מסך עבות להחריד. ב-iPhone 8 Plus עניין המסגרות הוא מהותי: המסגרות הללו מסביב למסך בגודל 5.5 אינטש הופכות אותו לאחד ממכשירי ה-5.5 אינטש הגדולים והמגושמים בשוק, כל זה כאשר אפל בעצמה משיקה מכשיר חדש נטול שוליים שהופך את האייפון 8 פלוס לא רק למיושן מבחינת מראה ביחס למכשירי אנדרואיד, כי אם ביחס למכשיר אחר של אפל עצמה. זה לא הסוף: אם תהפכו את האייפון 8 פלוס תגלו גב זכוכית, בחירה שעשו באפל מתוך הרצון להוסיף למכשיר תמיכה בטעינה אלחוטית. מעבר לעובדה שקשה להבחין בהבדל בינו לבין הגב של iPhone 7 Plus, הבחירה בגב זכוכית אומרת שמדובר במכשיר רגיש יותר לנפילות. הניסיון עם מכשירים כמו נקסוס 4, ומכשירי גלאקסי S6 ואילך מלמד שגב זכוכית יכול להראות מרשים בהתחלה, אך ייסדקו במוקדם או במאוחר אם לא תעטפו את המכשיר בכיסוי קשוח. היחידה שהגיעה אליי לבדיקה, הגיעה לאחר התנסות אצל עיתונאי אחר שמן הסתם לא טרח להגן על המכשיר בכיסוי כזה. התוצאה: מכשיר עם סדקים מכוערים על גבו שנוצרו לאחר מפגש אקראי עם הרצפה.


iPhone 8 Plus, גב זכוכית (צילום: גד גניר)



המסך של iPhone 8 Plus הוא מסך LCD עם פאנל IPS ותאורת לד, ברזולוציה של 1080 פיקסלים על 1920 פיקסלים. על הנייר הנתונים מספרים על מסך דומה לזה של מכשיר ביניים כדוגמת Xiaomi Redmi Note 4 אך המציאות מראה תמונה שונה לחלוטין: המסך מואר היטב, מציג צבעוניות וניגודיות מרשימות, ונראה מעולה באופן כללי. לאייפון 8 פלוס (כמו גם לאייפון 8 ולאייפון X) חיישנים אשר מודדים את עוצמת וגוון האור בסביבה בה המכשיר נמצא. המידע המתקבל מהחיישנים האלו מתורגם לשינוי בגווני הצבע על המסך על מנת לשמור על אחידות בגווני ובהירות תצוגה. הפיצ'ר הזה שנקרא TrueTone, אמור לאפשר קריאה נוחה יותר מהמסך, ואכן למי שעובר אל המכשיר הזה מדורות קודמים של אייפון, התמונה עשויה להראות טיפה צהבהבה יותר. אם לא תצליחו להתרגל לשינוי, תמיד תוכלו לבטל את מצב TrueTone דרך הגדרות התצוגה.

iPhone 8 Plus (צילום: גד גניר)


מערך צילום כפול, זהה לזה של iPhone 7 ברמת החומרה, אבל מה שעושה את ההבדל זה עיבוד התמונה (צילום: גד גניר)

המצלמות של iPhone 7 Plus ו-iPhone 8 Plus חולקות נתונים טכניים זהים: מצלמות 12 מגה פיקסל, עם עדשה ראשית ברוחב 28 מ"מ וצמצם ברוחב f/1.8, יחד עם עדשת טלפוטו ברוחב 56 מ"מ וצמצם f/2.8 המאפשרים יחד זום אופטי X2, ויצירת אפקט טשטוש הרקע (Bokeh). באמצעות שיפור בעיבוד התמונה, מצליחה אפל להוציא מאותה חומרת צילום תוצאות טובות משמעותית מאלו של ה-iPhone 7, בייחוד בצילום HDR ובצילומי פורטרט. אחד השדרוגים המשמעותיים הוא בצמצום כמות הרעש והגרעון לעומת אלו שהיו במצלמה של iPhone 7 Plus, לא שמדובר היה בנקודת תורפה שלו, אבל ב-iPhone 8 Plus הצילום, מהבחינה הזאת השתפר משמעותית.
(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)




ל-iPhone 8 Plus סוללה בקיבול 2900mAh, שמספיקה לשימוש אינטנסיבי של יום מלא, בין היתר הודות לצריכת החשמל היעילה של המעבד A11 Bionic. בימים שבהם פחות "התעללתי" במכשיר, הצלחתי להגיע לשעות הלילה עם 30-35 אחוז סוללה, נתון מאוד מאוד מכובד שבהחלט שובר אצלי סטיגמות לגבי סוללות של מכשירי אייפון. יחד עם זאת, כמו תמיד, וכמו במכשירי אנדרואיד, משך השימוש במכשיר על טעינה אחת משתנה עם הזמן. ועדיין, בהשוואה למכשיר כמו Samsung Galaxy Note 8 שלא הצליח כמעט בשום מצב לשרוד יום עבודה שלם היישר מהקופסה, ביצועי הסוללה של iPhone 8 Plus בהחלט מרשימים. למכשיר נוספה תמיכה בטעינה מהירה באמצעות המטען המקורי: ממצב של סוללה פרוקה לחלוטין תוכלו להגיע בתוך חצי שעה לטעינה של כ-50%. כמו כן, נוספה למכשיר טעינה אלחוטית בתקן QI. למרות שנדרש דיוק מסוים באופן בו מניחים את המכשיר על משטח הטעינה, עדיין מדובר בפתרון אלגנטי ונוח יותר לטעינה משימוש בכבל.


מכשירי האייפון הם מהבודדים בשוק שמציעים רמקולים סטריאופוניים. הרמקולים של ה-8 פלוס איכותיים יותר מכל רמקול אחר ששמעתי לאחרונה בטלפון סלולרי ומתאפיינים בצליל בעל עומק מסוים, ופחות צורם מהרגיל. הייתי שמח אם העוצמה הכללית היתה חזקה יותר, אבל היא גם לא חלשה יותר מהמקובל בשוק. שקע האזניות למקרה שתהיתם, לא שב אל האייפון וכנראה גם לא ישוב.

מעבד חזק ויעיל יותר מצלמה טובה יותר, טעינה אלחוטית טעינה מהירה. אלו הבשורות הגדולות שמביא איתו iPhone 8 Plus. תוסיפו לכך את הדברים שהתרגלתם אליהם במכשירי אייפון: מהירות תגובה, ממשק אינטואיטיבי, ותצרפו למשוואה גם רמקולים איכותיים וסוללה משובחת, ותקבלו אייפון נהדר שכל חטאו היה שהגיע לעולם 20 דקות לפני מכשיר יקר יותר, מהפכני והרפתקני שגנב לו את ההצגה עם עיצוב נוצץ ומגוון תוספות וחידושים שעדיין לא ברור מה התרומה שלהם לחיי היום יום שלכם. אי אפשר להגדיר את iPhone 8 Plus כמכשיר זול: מחירו בארץ אצל המפיצה הרשמית iDigital מתחיל ב-3899 ש"ח, מחיר גבוה מזה של רוב מכשירי האנדרואיד בשוק. ועדיין, אם אתם משדרגים מ-iPhone מדורות קודמים, ומעבר לאנדרואיד לא בא בחשבון מבחינתכם, iPhone 8 Plus יהיה כנראה הבחירה היותר שפויה שתוכלו לעשות.

5 תגובות

  1. כתוב ממוקד ומצויין, אינפורמטיבי ומעניין לקריאה.
    תודה!
    אביב

    השבמחק
  2. בטוח שהמטען שמגיע עם האייפון תומך בטעינה מהירה ? להבנתי בשביל טעינה מהירה צריך לקנות מטען תומך בנפרד .

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שאפל אומרים השדרוג העדכון החדש ל IOS תפעיל את הטעינה מהירה לכול ה3 דגמים לא צריך מטען אחר יש מישהו שבדק,את זה ויכוח להגיד עם זה נכון קשה לי להאמין לחברה כמו אפל

      מחק
    2. זה מאוד מוזר . להבנתי המטען הנוכחי פשוט לא מסוגל לספק טעינה מהירה . לא חושב שעדכון תוכנה זה מה שיפתור את העניין

      מחק
  3. מכשיר לשנתיים שנתקע בזמן שדרוג נקנה ביבואן הרשמי i digital שלא נותנים שרות שולחים את הלקוח לאפל מכין תביעה ייצוגית על לקוחות שאיפון נתקע בזמן שדרוג תוכנה לכתוב לי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר