כזה ניסיתי: Garmin vívoactive 3

באמצע העשור הראשון של המאה ה-21 גרמין היתה בבעיה. היא עדיין הרויחה יפה ממכירת מכשירי GPS לכלי רכב, אך כניסתם של סמארטפונים והמעבר לניווט באמצעותם הביא את החברה האמריקנית להבנה שעליה למצוא מנועי צמיחה חדשים. לאור הניסיון שצברה עם מכשירי ניווט, טבעי היה שתכנס לתחום המחשוב הלביש למעקב אחר פעילות. לצד שעוני ספורט מתוחכמים ומקצועיים, החלה גרמין להציע צמידי פעילות. מה ההבדל? בתיאוריה, מה שמפריד בין שני סוגי משפחות המוצרים הוא קהל היעד. שעוני ספורט מיועדים לספורטאים רציניים שמתאמנים באופן קבוע. צמידי פעילות מיועדים יותר עבור מי שמעוניין לדעת כמה צעדים עשה באותו יום ואם זה מצדיק הזמנה של המבורגר 200 גרם או 300 גרם במסעדה בערב. ההבדל בין סוגי המוצרים הכתיב גם הבדל משמעותי בטווחי המחירים שלהם, אך במהלך השנים היכולות של צמידי פעילות הלכו והתרבו והתקרבו מאוד לאלו של שעוני ספורט חכמים. ה-vívoactive 3 מגשר בין שתי הקטגוריות האלו: ההגדרה המדויקת של Garmin למוצר הזה היא GPS Smartwatch. הוא זול יותר מסדרות שעוני הספורט "האמיתיים" Fourunner ה-Fenix, אך מתקדם יותר מצמידי הפעילות של החברה.


Garmin vívoactive 3 (צילום: גד גניר)


אז מה vívoactive 3 יודע לעשות? כשעון חכם הוא יודע לעשות את הברור מאליו, להציג את ההתראות המגיעות לסמארטפון אליו הוא מחובר. מה שפחות ברור מאליו זה העובדה שגרמין תומכת בשפה העברית במוצריה, בניגוד ללא מעט ממתחרותיה. vívoactive 3 לא רק מציג את ההתראות בעברית. אם תרצו, תוכלו להגדיר שאפילו ממשק המשתמש שלו יהיה בשפת הקודש. הבשורות הרעות הן שבניגוד לשעונים אחרים, לא תוכלו להגדיר מאילו אפליקציות תקבלו התראות לשעון. כל מה שיופיע בוילון ההתראות בטלפון שלכם, יוצג גם בשעון. מעבר לכך, בחו"ל גרמין מתגאה בכך שהשעון תומך בפלטפורמת התשלומים שלה, Garmin Pay אם כי בישראל הפלטפורמה הזאת עדיין לא נתמכת אז תשכחו מכל העניין. מה שמפתיע כאן לטובה זה ההיצע המגוון של אפליקציות הזמינות לשימוש עם השעון הזה: עיצובי שעונים (Watch Faces) חיבור לאפליקציות ספורט אחרות, וכל מה שבטווח שבין אפליקציית רשימות לבין אפליקציה לאיתור הרכב שלכם בחניה.


ועדיין, מדובר בשעון המוכוון למעקב אחר פעילות, וכאן גרמין עושה עבודה מצויינת: מלבד מדידה מדוייקת למדי של  צעדים ודופק, ה-vívoactive 3 יודע להציג את רמות ה-Stress שלכם. איך הוא מודד אותו? פשוט מאוד, באמצעות מדידת דופק בזמן מנוחה: אם הדופק שלכם גבוה מאוד כשאינכם זזים באופן קבוע, השעון ידווח לכם שרמת ה-Stress גבוהה מהרצוי. זוכרים כמה התלהבתי מהיכולת של Gear Sport לזהות באופן אוטומטי כשאני בפעילות, מבלי שהפעלתי באופן ידני את המעקב הזה? אז גם כאן יש משהו בסגנון, Garmin Move IQ, מנגנון המזהה פעילות ספורטיבית של למעלה מעשר דקות. בניגוד לשעון של סמסונג, הפעילות הזאת לא תרשם כחלק מהפעילויות הקבועות שלכם, אבל ניתן יהיה לבדוק אחריה את הביצועים שלכם. הודות ל-GPS  המובנה, האפליקציה תדע להציג לכם בתום הפעילות את המסלול שעשיתם על מפה. האפליקציה יודעת להציג לכם תובנות כמו כמה זמן אתם ישנים ביחס למשתמשים אחרים בקבוצת הגיל שלכם (אני ישן יותר מ-45% מהם), כמה צעדים אתם עושים ביחס לאחרים כמה קומות אתם מטפסים ועוד. עוד משהו שמאוד אהבתי באפליקציה זה את לוח השנה שמציג תויות צבעוניות בכל יום שמציגות נתונים שונים שהשעון אסף: הישגים מיוחדים אליהם הגעתם באותו יום (Badges), כמה זמן ישנתם, מה היה הדופק שלכם במנוחה ומה הדופק המקסימלי, רמת ה-Stress, וכמובן כמות הצעדים. ויזואלית, לא היה מזיק לאפליקציה מקצה שיפורים, אבל ברמה הפונקציונלית היא מעולה. מה בכל זאת חסר לי? אין ל-vívoactive 3 נפח אחסון פנימי, מה שאומר שאם אתם רוצים לשמוע מוזיקה, תתארגנו בנפרד על נגן, או שתקחו את הסמארטפון איתכם. ישנם לא מעט שעונים בשוק שכוללים נפח אחסון פנימי, מה שמשחרר את המשתמש מהצורך לקחת איתו מכשיר נוסף. פשוט מחברים את אזניות הבלוטות' ישירות לשעון ויוצאים לדרך בלי צורך ברצועת זרוע. כאן אין את זה וחבל.

Garmin vívoactive 3, מעקב אחר פעילות (צילום: גד גניר)

Garmin vívoactive 3, יודע לזהות תבניות ולספק תובנות (צילום: גד גניר)

Garmin vívoactive 3, מעקב אחר פעילות (צילום: גד גניר)

Garmin vívoactive 3, מסך הבית של האפליקציה ביום מלחיץ בעבודה (צילום: גד גניר)

Garmin vívoactive 3, תצוגת לוח שנה (צילום: גד גניר)


מסך השעון הוא מסך מגע, אך ישנן דרכים אחרות לשלוט בשעון. בצד השמאלי של השעון ישנו פס מגע איתו ניתן לגלול בין המסכים השונים. חייב להודות שלא התחברתי לצורת השליטה הזאת והעדפתי להסתפק בניווט באמצעות מסך המגע. הכפתור בצד ימין מכניס אתכם לתפריט הפעילות שלכם ומאפשר לכם להפעיל מעקב באופן מיידי.

Garmin vívoactive 3, הכפתור בצד מכניס אתכם לתפריט הפעילות (צילום: גד גניר)

Garmin vívoactive 3, האיזור המקווקו הוא פס מגע (צילום: גד גניר)




נקודת התורפה הגדולה ביותר של השעון לטעמי הוא העיצוב שלו. בניגוד לסדרת ה-Fenix היוקרתית של החברה, השעון הזה נראה זול למדי ומצועצע. לא שמים לב לזה בהתחלה, הוא מאוד פוטוגני כצפוי בתמונות היח"צ, אבל במבט מקרוב מבחינים בכך שגרמין כנראה לא רוצה לאיים על הסדרות היותר יוקרתיות שלה. החישוק הכסוף מסביב למסך אמנם עשוי מתכת, אבל נשרט די בקלות (מזכיר לכם, מדובר בשעון המיועד לפעילות) הפלסטיק השחור של גוף השעון פשוט למראה, כמו גם הרצועה. במקרה של הרצועה, יש מה לעשות בניגון: יש לה מנגנון Quick Release שמאפשר החלפה בצורה פשוטה וקלה מאוד לכל רצועה אחרת ברוחב 20 מ"מ. למרות שהוא נראה פשוט, הוא עמיד למדי, ומוגן בפני מים בתקן 5 ATM, כלומר, עמידות במים בעומק של עד 50 מטר.

Garmin vívoactive 3, עם GPS מובנה (צילום: גד גניר)

Garmin vívoactive 3, יודע לעקוב אחר מגוון סוגי פעילות גופנית (צילום: גד גניר)

Garmin vívoactive 3, מעקב אחר הדופק (צילום: גד גניר)


המסך של vívoactive 3 לא נראה מרשים כמו מסכים של שעונים חכמים אחרים אבל הוא יותר פונקציונלי מהם. זה מסך שמזכיר יותר מסכים של שעונים סטנדרטים ופחות מסכי סמארטפונים וטוב שכך: הוא מתפקד הרבה הרבה יותר טוב באור יום ומחזיר אור. אין צורך ברמת בהירות גבוהה, אין לכך משמעות בסוג כזה של מסך. כפועל יוצא מכך שהוא לא נדרש להאיר בעוצמה כדי להתמודד עם אור השמש, הוא צורך שבריר מצריכת הסוללה של מסך AMOLED ססגוני ומרשים. אם אני צריך לבחור בין סוללה שתחזיק מעמד מספר ימים לבין מסך מרהיב שיאכל את סוללת השעון בתוך כיממה, אני בוחר בחופש מלזכור לטעון אותו בלילה בלי יותר מדי התלבטויות.

ואכן, vívoactive 3 מציג חיי סוללה ששעונים חכמים של חברות כמו Huawei, סמסונג, LG ואחרות יכולים לקנא בו: תיאורטית הוא אמור להספיק לכ-7 ימי שימוש רצופים במהלכם תקבלו התראות מהטלפון. שימוש ב-GPS יקצר משמעותית את הזמן הזה, מה שמסביר את העובדה שלי אישית הוא שרד לכל היותר חמישה ימים ללא טעינה, גם מאוד מכובד.

Garmin vívoactive 3 (צילום: גד גניר)


מחירו של vívoactive 3 ביבוא רשמי הוא 1320 ש"ח. בטווח המחיר הזה יש לו התמודדות לא פשוטה עם מוצרים נוצצים ואטרקטיביים ממנו: השעונים החכמים של וואווי וסמסונג מציעים מסכים מרשימים יותר, עיצוב נאה יותר ומחיר זול יותר. עם זאת, את שניהם הוא מנצח בלי בעיה בכל הקשור לשימושיות: השעון הזה יחזיק מעמד הרבה יותר זמן מהם ללא טעינה ויתפקד טוב בהרבה באור יום.

7 תגובות

  1. יצא גם האמזפיט החדש, שנשמע אטרקטיבי לא פחות, והוא עולה באזור ה800 ש''ח. חוץ מזה ביקורת נפלאה כרגיל (:

    השבמחק
  2. כבר עובד על זה, תודה איתמר :)

    השבמחק
  3. דיוק מד הדופק הוא נקודה שמתעלמים ממנה. וזה אתגר גדול. יותר משמעותי לספורטאים (כמוני, במחלקת היעני).

    למשל: https://www.imore.com/stanford-2017-study-apple-watch-tops-heart-rate-faq
    זכורני שאפל משתמשים במד של MIO. אשר במקום אחר קראתי שהוא די מדויק, למרות שבלינק למעלה זה לא כך.

    אני עדיין מחכה לשעון חכם שיהיה טוב. אבל עדיין לכולם יש פאקים.
    אנקדוטה - לא מהעיתון - חבר שלי קיבל התרעה משעון אפל על אי סדירות בקצב הלב. מה שהוא לא היה מוצא לפני הבדיקה השנתית.

    השבמחק
  4. תודה, גד, טקסט מצויין, מעניין ומאיר עיניים.
    אני עדיין על הוואווי שלי שקניתי לפי המלצה מהמדור הזה,
    והאמזפיט ביפ שקניתי לפי המלצה מאחד המגיבים במדור הזה, 45 ימים ללא טעינה,
    אממה, התראות לקויות.

    אביב

    השבמחק
  5. לרוב השעונים החכמים יש חסרון אחד שמבחינתי הופך אותם ללא רלוונטיים: זה שהם לא מציגים את השעה באופן קבוע וצריך ליזום פעולה כדי לברר מה השעה. לשמחתי ה-huawei fit עם תצוגת הדיו לא סובל מהחסרון הזה.

    השבמחק
  6. כשקראתי שאי אפשר להגדיר אליו התראות יגיעו לשעון הבנתי שגם אם הייתי מחפש שעון , זה השעון האחרון שאני מסתכל עליו . בחירה בסוגי ההתראות היא מאסט בשבילי . יש כל מיני אפליקציות אחרות שאני ממש לא מעוניין לראות התראות מהן .

    השבמחק
  7. האם אתם יודעים האם יש תמיכה בעברית גם לשעון גרמין שנרכש בארה״ב?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר